Borst leeg: hmm, bedankt voor jullie reacties! Ik heb namelijk het gevoel dat Thijs in eerste instantie heel snel de borst leeg drinkt (in 5 min), daarna wordt hij erg ongedurig, dwars, laat telkens los, hapt weer aan en wordt echt boos. Leg ik hem dan aan de andere kant, dan is het hetzelfde. Eerst 5 minuten goed drinken en daarna ongeduldig. Zou ik gewoon weinig melk hebben (als ik kolf is het in totaal 100ml in een minuutje of 10), of zou er iets anders zijn? Inlove: je oliet Lune na het badje in? Helpt dat tegen een droge huid? Hoe doe je dat en waarmee? Handige tip zeg, van dat ligdingetje, ik heb dat volgens mij ook. Eens opzoeken op zolder. Escal: wij doen het douchen/badje voordat Thijs gaat slapen en dat bevalt heel goed. Hij is dan echt een beetje soezelig en valt naderhand snel in slaap. Het kost hem toch veel energie. En daarnaast kan papa dan ook nog gezellig meehelpen, want overdag is hij de hele week aan het werk. En ook straks als ik weer ga werken, vind ik overdag in bad niet handig. (ik wil dat toch zelf doen en niet de ouders/schoonouders!) Athina; leuk, cadeaubonnen uitgeven! Ben je geslaagd?? Yukl: Volgens mij kun je die voeding gewoon geven, volgens de kraamverzorgster die ik had is het niet belastend, maar ook na die tijd allang weer uit je lijf. Nou drink ik geen alcohol (vind het gewoon niet lekker), dus weet het niet precies. Wat zonde dat je man het slaapritueel doorbrak mannen . J . Hier vanavond en morgenavond wel mogelijkheid tot het ritueel, alleen gaan we maandagavond naar vrienden, dus dan kan het helaas ook niet Dan wordt het maar slaapritueel in de wandelwagenbak Heb je wel een leuke verjaardag gehad? Hoe was het om zonder man en kids te gaan? Dat balneum extra vettend, is dat voor in het bad, of juist om mee in te smeren? Gusam: het zit je niet mee zeg. Sterkte hoor! En beterschap voor Chanelly! Cyclus; hier nog niets, dus wacht maar rustig af. Wel een hoop slijm . Je zou bijna denken dat ik tegen het einde van een zwangerschap aanloop J Opvang: ik noem het ook een papa-dag, vind ik veel leuker klinken! Slaapritueel: gisterenavond is Thijs om 20.30u eigenlijk nagenoeg zonder protest gaan slapen, hij kwam om 3.15u voor een voeding en daarna weer om 8.00u. Ik ben er nog niet over uit of ik hem wakker ga maken voor een late avondvoeding, of gewoon wacht tot hij zelf komt. (tot nu toe heeft hij 1 nacht helemaal doorgeslapen in dit ritme en 1 nacht kwam hij dus om 3.15u) Het is lang geleden, maar Thijs heeft weer behoorlijk last van kramp. ooh, dat vind ik altijd zo zielig...
**************************** BUDDYNIEUWS **************************** Chanelly heeft idd het RS-virus en moet daarom nu een paar dagen in het zkh blijven. Gusam zit er echt ff doorheen, omdat ze nog nauwelijks van haar meiden heeft kunnen genieten en omdat ze zich schuldig voelt tegenover Riley. *************************************** EINDE BUDDYNIEUWS ***************************************
Nogmaals veel sterkte gewenst Gusam! Hier proberen we nu weer het avondritueel, maar voor de tweede avond op rij drinkt ze maar even uit de fles (30 ml ofzo) en wil dan niet meer, terwijl ze nog wel honger lijkt te hebben. Ik ben daarom even weg gegaan, misschien dat ze de fles niet wil als mama erbij is ofzo...? de borst wilde ze daarna nog wel gisteravond nl. Eerder was het nooit een probleem. Ben wel bang dat ze wat te weinig drinkt eigenlijk, want dit is pas haar 4e voeding vandaag na die hele lange nacht, weet natuurlijk niet wat ze vannacht gaat doen, maar maak me toch wel beetje zorgen....
Nou, die dag op mijn werk was compleet anders dan ik had verwacht. We waren altijd een heel hecht, gezellig team, maar de laatste maanden schijnt er een hoop negativiteit te zijn en iedereen schijnt naar elkaar te wijzen als er iets niet lekker loopt, maar er werd niks uitgesproken. Het eerste uur vanmorgen was dus ook bedoeld om alle frustraties uit te spreken. Ik heb niks mee gekregen van de laatste maanden natuurlijk, dus zat echt met mijn oren te klapperen en ben stiekem ook wel een beetje blij dat ik niet in die negatieve sfeer heb hoeven werken. Kan daar namelijk helemaal niet tegen, als me wat dwars zit spreek ik het altijd gelijk uit met de betreffende persoon. Gelukkig is er binnen mijn eigen groep nog geen sprake van negativiteit. Na dat uurtje werden we allemaal naar onze eigen lokaal gestuurd om alle materiaal uit te zoeken en alles schoon te maken, dus eigenlijk hebben we grote eindejaarsschoonmaak gehouden. Op zich wel lekker, in het nieuwe jaar weer in een fris, opgeruimd lokaal beginnen. Viel alleen lichamelijk wel tegen, heb het hele keukenblok uitgesopt, het lokaal, de badkamer en de slaapkamers gestofzuigd en gedweild. Voel het nu wel ongelooflijk in mijn rug. Tussendoor me even terug getrokken op kantoor om te kolven, viel me niet tegen, 300 cc in 10 minuten, had nog nooit zoveel gekolfd in zo korte tijd Papa en Jelmer hebben zich prima vermaakt met zijn 2en, dus dat komt helemaal goed met die papa-dag als ik straks weer werk. Toen ik thuis kwam even lekker met Jelmer geknuffeld en zijn we nog even lekker met zijn drieën de stad in geweest. Ik heb zwemluiers gekocht, mijn nieuwe badpak is binnen en zit echt fantastisch, dus Jelmer en ik gaan samen babyzwemmen maandag, ben zo benieuwd hoe hij het vindt. Vannacht deed Jelmer het gelukkig weer erg goed. Gisteravond om 19:00 zijn slaapritueel gedaan en gevoed, hij sliep om 19:30 en kwam rond 00:15 voor de volgende voeding. Daarna heeft hij door geslapen tot 7:30! Kon alleen zelf voor geen meter slapen vannacht, dus nog niet echt uitgerust. Gusam: Heel veel sterkte meid! Chikai: Met kolven komt er meestal minder dan Thijs zelf kan drinken. Jelmer drinkt ook steeds korter, dit komt omdat ze steeds krachtiger kunnen drinken, dus dit betekent niet dat hij minder drinkt. Jelmer drinkt nu hooguit 10 minuten per borst. Gwn: Zolang Amy tevreden is, zit het vast goed. Een hongerige baby is niet tevreden. Bad: Hier masseer ik Jelmer ook altijd lekker met baby-olie na zijn bad. De eerste weken vond hij er niks aan, maar hij gaat er steeds meer van genieten, vooral als ik zijn rug ga doen, dan ligt hij heerlijk op zijn buik te soezen.
Gwn: Thijs drinkt ook minder uit de fles als ik erbij ben, of hij me ziet of ruikt. Dus daarom ga ik altijd even naar boven. Maak je niet druk of Amy genoeg krijgt, ook al heeft ze maar vier voedingen. Thijs had er gisteren ook vier. Hij (en Amy ook) zal vanzelf wel komen als ze honger hebben, daar denk ik maar aan. Kwebbel: dat is vervelend binnen komen op je werk, maar wel fijn dat jij er in die tijd niet was. Mag ik vragen wat voor werk je doet, omdat je alles moest schoonmaken voor het nieuwe jaar? Eerst dacht ik aan juf (lokaal), maar daar horen geen slaapkamer en badkamer bij.... Wat fijn dat het met de papa dag zo leuk was en heel veel plezier met baby-zwemmen! Ik wil ook wel binnenkort, dus ga eens even met een vriendin babbelen (we willen met tweeën gaan). Bedankt voor je info, Thijs drinkt ook max 10 minuten, dus ben wat dat betreft wel blij dat ik dit ook bij jou hoor! En heerlijk, baby masseren... Heb je dit geleerd met een cursus, of doe je zelf het e.e.a.? Hier heb ik Thijs vanavond lekker in de tummytub gedaan, daarna gevoed. Om 20.10u lag hij in bed en na een halfuurtje gerommeld te hebben (huilen en dan weer stil) slaapt hij sinds 20.45u. Ben erg benieuwd of hij vannacht komt en zo ja, hoelaat...
Chikai: Ik werk op een kinderdagverblijf En dat masseren heb ik niet geleerd, ik doe maar wat, maar hij geniet, dus zal het wel goed doen haha. Wrijf altijd wat babyolie (niet te zuinig, lekker royaal) warm in mijn handen en dan masseer ik met ronddraaiende bewegingen, ik begin aan de voorkant, werk van zijn schoudertjes naar zijn armen en handjes, dan lekker zijn buikje, beentjes en voeten. Dan draai ik hem op zijn buik en dan masseer ik lekker zijn rug.
Inlove jammer dat de nutrition niet helpt bij haar zeg! Liam heeft lactulose voor zijn al moeilijke ontlasting dus verstopping door de nutriton zal hij niet snel krijgen gelukkigJ Escal leuke foto! Sem lijkt wel een klein beetje op LiamJ volgens mij leken onze buiken ook op elkaar of niet! GWN wow dat is lang tusen de voedingen! Yukl meestal vind ik het ook geen probleem maar soms.. Voor zover ik het weet is alcohol na 2 dagen volledig uit je systeem..ik zou het niet gevenJ leuke foto!! Leuk shirt! Amaryllis wat fijn dat je vanuit hetCB toch bent doorgestuurd zeg! Ook al verborgen reflux! Ik ken het dus, Liam huilde ook zoveel! Nu is het wel iets minder, maar nog steeds best veelJ Gusam heel veel sterkte en succes!!!en je niet schuldig voelen, het loopt zoal het loopt. Het komt goed meid! Kwebbel pff zou ook blij zijn niet in die negatieve sfeer te hebben gezeten zeg! J gelukkig wordt mijn oppasprobleem gesnapt Badje: Olaf zit er ook nog steeds in! Babymassage: zat hier in het pakket van de kraamzorg
Gusam, wat ontzettend vervelend meid. Niet schuldig voelen tegenover riley, je kunt je nu eenmaal niet splitsen en je doet t goed! Chikai, ik heb de "huidolie van Neutral" heerlijk spul en ik smeer ook lekker royaal overal ook in de haartjes enz.
@Gusam; He bah vervelend nogmaals sterkte. @Hier; Zijn net terug van het etentje. Damian heeft het echt super gedaan Lekker in de maxicosi gezeten en verder lekker op schoot. Hij heeft helemaal niet gehuild en vooral vrolijk om zich heen liggen kijken. Als hij altijd zo zou zijn komen we nog eens ergens
@paloe, haha ja inderdaad. buik en baby lijkt op elkaar en de tweede naam van olaf ook op de eerste naam van onze kleine. moet zeggen dat wij verder niet veel op elkaar lijken, misschien de papa's wel @hier, sem is erg onrustig vandaag, heb haar net pas stil en heeft vanaf 9 gehuild... heb haar om 20.45 voeding gegeven (135cc helemaal op) en net nog maar 100 bij gegegeven (2 uur na de andere fles!) helemaal op en daarna nog huilen ?!?!? ik denk zoiezo honger gehad maar weet niet waarom ze erna nog 15 minuten gehuild heeft. heb haar in de box gelegd om nog wwat extra voeding te maken omdat ik dacht dat ze misschien nog honger had, kom ik terug, slaapt ze... ga ik zo dus ook doen, nog even genieten van een wijntje en de rust en dan hopelijk tot morgenvroeg slapen! mister escal zou morgenvroeg de voeding over nemen omdat ik helemaal op ben dus dat is wel fijn. slaap lekker allemaal
@ paloe, eerste fam foto, kun je misters vergelijken (let niet op mijn hoofd, eerste pic ongeveer 2 minuten na de bevalling en ben 15 kilo zwaarder dan normaal wat vooral in mijn gezicht te zien is..) zal binnekort een pic van mijn oude hoofd spammen haha
goedemorgen, Nou ik heb even doorgezet en Fay naar mijn laatste post laats ook maar laten huilen. Het zal vast even het momentje zijn geweest ,want kreeg niet het idee dat ze op dat moment ergens last van had. Gisteravond ben ik voor het eerst even alleen weggeweest. We hadden nog sinterklaas met alle meiden. Mason was zaterdagochtend zelfs om 4.00 wakker. We worden er knettergek van. We zijn nu met een nieuwe tactiek bezig. Stickertjes plakken voor langer slapen. ( zelfde idee als met zindelelijkheidstraining) Nou doorslapen 's nachts gebeurt hier nog steeds niet . Ze krijgt om 19.00 de fles, slaapt dan tot 1.00 uur. Dan drinkt ze 120 cc en kwam vannacht om 3.30 alweer. Hier drinkt ze maar 60 cc van. Ik denk dat ik haar vanavond maar weer om 23 uur wakker maak. Hopelijk slaapt ze dan eerder de nacht door. Het zal heus vanzelf komen. Mason was 7 wkn ,maar moet met Fay dus meer geduld hebben @kwebbelsnoes, hoe was de bijeenkomst? oh lees het al. Nou hopelijk is het snel weer gezelliger op je werk. Een negatieve sfeer is idd niet prettig. @chikai, hier om de avond ongeveer in bad en als ik de slaapzak aan heb doe ik geen sokjes. @gusam, snap dat je het niet aanvallend bedoeld en begrijp idd wat je bedoeld. Alleen in het ziekenhuis vertoonde ze precies hetzelfde gedrag. Dus het is echt een combinatie van niet lekker in haar vel zitten door de reflux en af en toe haar huilmoment hebben natuurlijk. Heel veel sterkte met Chanelly. @inlove, goed idee van die douche. Ik heb ook zo'n ligding en ga dat hier ook eens proberen. @paloe, ja het gaat hier met ups en downs. Snap trouwens precies wat je bedoeld over de opmerking van papa oppassen. Die horen we idd geregeld. Hoe gaat het eigenlijk nu met jou lichamelijk? Je bent natuurlijk flink ziek geweest. @escal, mijn huisarts zei dat als je bv je cyclus doorgaans langer wegblijft en als je flesvoeding geeft het ook wel 3 maand kan duren. Wat een mooie foto's! @gwn, wauw zeg wat een supernacht. *is stiekem een beetje jaloers * @athina, hier moesten we van het ziekenhuis ook 5 x150 proberen ,maar dat lukt tot nu toe nog niet aardig. we doen toch maar 6 x 120, ik probeer het volgende week nog maar eens. @yukl, lekker he zo nu en dan weer eens een wijntje kunnen drinken. We krijgen maandag om 14 uur de uitslag. Oh dat zou ook echt iets voor mijn man kunnen ijn, Die zou Fay ook zo mee naar de woonkamer nemen idd. Wel een goede nacht heeft hij qua voeding gehad zeg. Mooie foto ook! @amaryllis, nou wat fijn dat jullie meer duidelijkheid hebben. Hopelijk blijft het nu beter gaan. @nike, kon je zelf niet echt goed in slaap komen? Heb dat hier steeds en zit ook te denken aan een slaappil ,maar ben bang dat ik dan midden in de nacht met de fles niet zo fit ben. @elena, fijn dat je zo lekker uit eten heb kunnen gaan
****************** BUDDYNIEUWS ****************** Helaas slecht nieuws: Chanelly ligt vanaf gisteravond aan de beademing.... ****************** EINDE BUDDYNIEUWS ******************