Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Manuela: Pff wat een verhaal zeg. Hopelijk valt de operatie mee. Maar kan me voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet!
    @Gusam: Fijn dat het beter gaat met Chanelly!
    @Paloe: Wat ontzettend rot van je foto's zeg! Heb je nog wat met je kaartje kunnen doen?
    @Yukl: Hier ook volledig in de rui. Ben benieuwd wat ik over houd van mijn haardos.
    Klinkt wel een beetje als verborgen reflux hoor.
    @Athina: Beterschap. Buikgriep is altijd erg vervelend!
    @Escal: Wat een akelig nieuws. Hopelijk slaagt de operatie.
    @Gwn: Volgens mij wel een sprongetje bij 12 weken volgens Oei ik groei (als je daarin gelooft...)
    @Inlove: Werkt het met het bedje omhoog?

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Vandaag met Mees bij de kinderarts geweest voor zijn reflux. Dit omdat het wel wat beter gaat, maar nog steeds aanmodderen is met gillen na de voeding, hazeslaapjes en onrustig drinken.
    We krijgen nu een ander medicijn. Ze verwacht dat het dan binnen een week effect moet hebben. Ik ben benieuwd!

Verder ga ik zometeen naar mijn ouders. Mijn vriend heeft morgen en overmorgen cursus met overnachting. Heb geen zin om twee dagen alleen te zitten. Ik wilde eigenlijk morgenochtend gaan. Maar aangezien ze ontzettend slecht weer voorspellen ga ik toch maar vanavond na de files.
    Ben benieuwd hoe Mees gaat slapen in het campingbedje!

Morgen en overmorgen ben ik dus waarschijnlijk even niet hier te vinden! Tot in het weekend.

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike: veel plezier bij je ouders! Ze voorspellen inderdaad wel slecht weer, maar even afhankelijk van waar je in Nederland woont!

Hier heeft Thijs nog steeds erg veel last van zijn buikje, echt helemaal overstrekken en gillen van de pijn. Zo sneu. Ook de poepluiers komen nog steeds niet op gang en hij drinkt erg onrustig. Morgen ga ik toch eens langs het cb op het inloopspreekuur en anders eens langs een osteopaat met hem denk ik.
    Wel is hij nu erg leuk aan het spelen in de box :) Ik heb vandaag ringen gekocht bij de prenatal, daar hangen nu rammelaars aan en hij ligt me er toch tegen aan te meppen!! :) Nu is de box ineens een stuk leuker!

4. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    hee meiden ik kom ff buurten voordat er hier weer een sirene af gaat

gusam, blij om te horen dat het beter gaat met je meiden, wat zul jij geschrokken zijn zeg, dikke knuf voor jullie alle 3

paloe, hoe is de stand van zaken met het terughalen van jullie foto's? Ik heb voor de zekerheid een losse harde schijf gekocht en zodra er foto's gemaakt zijn worden deze op de pc en op de externe schijf gezet, die kunnen nooit tegelijk kapot gaan lijkt mij zo. Hoop en duim voor je meid dat de foto's wel weer teruggehaald kunnen worden hoor.

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ben ik de eerste vandaag?!
    nou goedemorgen allemaal dan maar :)

de operatie van mijn oom is geslaagd. hebben zover ze dachten alle kanker weg kunnen halen, volgende week krijgt hij een controle of het ook echt zo is. nog even spannend dus.

hier is verder alles goed alleen huilt sem vanaf ze de spuitjes heft gehad maandag ineens veel meer?? weet niet of er nu wat is of dat het komt omdat ze nu weet dat als ze huilt ze dan aandacht krijgt (heb maandag met haar rondgelopen de hele dag omdat ik het zo zielig vond!)

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nike, hoe was de eerste nacht in het camping bedeje gegaan?
    @Chikai, wat leuk die ringen, en al echt actief bezig :) hopelijk leid het wat af van zijn buikje..
    @rimar, wat slim van die harde schijf

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen dames!

@Gusam; Hoe gaat het nu met je meisjes? Hopelijk zijn ze flink opgeknapt en kunnen jullie gaan genieten van elkaar en de feestdagen!
    @Manuela; Wat een verhaal zeg. Heel veel sterkte de komende tijd.
    @Paloe; Inmiddels alweer je foto's terug?
    @Chikai; Leuk dat Thijs al zo ligt te spelen in de box :) wel sneu dat hij zoveel pijn lijkt te hebben. Veel sterkte en hopelijk gaat het ook met jou mannetje snel beter.
    @Yukl; Vervelend zeg van je haar. Helpt het niet om naar de kapper te gaan? Hoe is het nu met Pelle?
    @Escal; Fijn dat de operatie goed is gegaan!

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Ik durf het bijna niet neer te zetten maar hier gaat alles echt super. (sorry voor alle meiden die het moeilijk hebben :)) Damian slaapt al bijna 2 weken door! Echt lekker :) Verder afgelopen weekend wezen winkelen met een vriendin, hele nieuwe garderobe aangeschaft :D Ben behoorlijk afgevallen. Voor de zwangerschap had ik maatje 42 en nu 36/38 :D Alles zakte van me kont af :p Maandag lekker naar de kapper geweest, nieuwe coupe ;) en gisteravond heb ik een kerststuk gemaakt (zal even een fototje spammen ;)) Mama is weer helemaal bijgetankt ;)
    Met Damian gaat ook alles goed! Slaapt dus al bijna 2 weken door maar nog wel bij ons op de kamer. Ben hem nu weer langzaam aan het wennen op zijn eigen kamertje. Nagenoeg geen last van krampjes en drinkt verder echt super. Hij is wel heel veel wakker dus overdag een echt handenbindertje maar dat is niet zo erg.
    Nogmaals sorry voor de dames die het zo moeilijk hebben :):)

Hier een fototje van het kerststuk dat ik gisteravond heb gemaakt;

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heftig inderdaad allemaal manuela :(

chikai: ik denk dat ik die ringen ook heb :) er zaten er zo'n 25 gekleurde in? of niet? Wij hebben ze aan Katelynn gegeven voor Sinterklaas. Maar een goed idee :) - ik had bedacht dat ze aan de wagen 'moesten' met of zonder dingetjes, maar in de box kan natuurlijk ook.

escal: Fijn dat alles goed gegaan is. wel bizar inderdaad dat je het pas zó op het allerlaatste moment hoorde hoor. Hopelijk volgende week ook goed nieuws!

Nike: Hopelijk heeft de arts gelijkt en werkt dit wél en snel!

Hier: Inmiddels opgeknapt, maar nog zó slap bah. Zag op de weegschaal vanmorgen dat er weer minstens een halve kilo af was. Enerzijds prettig - want ik vraag me af hoe lang het anders zou duren. Bij Fae indertijd zijn er ook 5 kilo blijven 'plakken' . Maar fitter wordt je er niet van.

Maar oke: Fae is aan het stempelen (zichzelf en het papier) en katelynn ligt in bed te mopperen.. Dus ik zal zo wel naar boven moeten. Fijne dag allemaal!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mooi elena! En lekker hoor :) heerlijk genieten zolang je genieten, met die kleintjes weet je nooit wat er ineens veranderd of opdoet ;) en hoe cliche ook: ze zijn maar zo kort zo klein! Fijn dat het zo goed gaat!

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    #1971 Chikai, 16 dec 2010
    Laatst bewerkt: 16 dec 2010
    Goeiemorgen!

Ben vanochtend even op het inloopspreekuur van het cb geweest, Thijs was 200 gram aangekomen, dus aan de melk en de hoeveelheid ervan zal het dus echt niet liggen.
    We hebben een advies voor een middel tegen darmpkrampjes gekregen (dolfilius of zoiets, weet niet hoe je het schrijft), maar deze naam ben ik nog nooit tegen gekomen. Iemand wel?

Edit: ik ben even gaan zoeken op internet, maar ook hier word ik niet veel wijzer van.... De een zegt dat het geweldig werkt, de ander niet...Het middel geeft blijkbaar extra darm organismen af, maar die geef je ook met de borstvoeding al af. Is het dan niet dubbel op, vraag ik me af. Hmmm, dit is ook wel lastig. Want ook overal kom je cinababy en infacol tegen, en ook "na 3 maanden is het minder"... of de osteopaat. Waar doe je goed aan???? Geen flauw idee....

En het advies om hem 's nachts wakker te maken voor een voeding, zodat hij overdag wellicht regelmatiger komt. Maar voor dit laatste ben ik niet zo in, want hij slaapt nu zo heerlijk 's nachts... Wellicht dat ik dan beter nog een late avondvoeding kan geven (nu is de laatste rond een uur of 21.00u)....Ik heb namelijk niet het idee dat de hoeveelheid melk een oorzaak is van zijn krampen.....

Athina: ja, ik heb de ringen aan de box gespannen, met wat rammel speeltjes eraan. Thijs vindt het helemaal leuk! Het zijn inderdaad 25 van die gekleurde ringen van de prenatal.
    Pfff, op deze manier afvallen is inderdaad ook niet zo fijn!! (maar wel mooi meegenomen!)

Elena: het is toch hartstikke fijn dat het zo lekker gaat!! Lekker van genieten hoor! (hier gaat het ook wel fijn, alleen die krampen zijn erg vervelend en soms heel heftig)

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hmm, wakker maken zou ik inderdaad ook niet voor kiezen nee.. denk inderdaad dat het dan fijner is om hem nog een latere avond voeding erbij te geven..

ik hoor hier wel goede dingen over infacol. hoor in mijn omgevind minder goede dingen over osteopaat, zou ik eerst eens goed nakijken op internet en eventueel vragen aan mensen in de omgeving met ervaring.

succes

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Elena: Wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat en dat jij er weer helemaal boven op bent! Mooi kerststukje ook! :)

Ik heb verder nog niet bijgelezen, hoop daar straks wel aan toe te komen want uit de fragmenten hier boven haal ik dat er een hoop is gebeurd en gezegd. De afgelopen dagen ben ik flink ziek geweest, echt alles kwam er uit. In combinatie met de borstvoeding was dat erg pittig, maar nu gaat het weer de goede kant op.
    Met Imee gaat het goed! :) Sinds we weten dat ze last heeft van verborgen reflux leggen we haar structureel schuin omhoog. En het is ongelofelijk maar binnen een uur merkte ik gewoon al dat ze vrolijker werd! En nog steeds, gisteren heeft ze alles bij elkaar geloof ik maar een half uur gehuild, en niet eens heel heftig. Ze was heel alert en vrolijk, wilde alles bekijken en lag de hele tijd te babbelen. Zo leuk om te zien! :D Ook heb ik het idee dat ze slaap aan het inhalen is, vannacht heeft ze geslapen van 09:30 tot 05:00 uur! Heerlijk...!

Oh babyalarm, ik reageer zo verder

14. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

goedmorgen meiden.

Alles goed met iedereen? ik ben zo lang niet meer geweest dat het wat te veel is om bij te lezen. Hopelijk heb ik niks belangrijks gemist.

Met Jasper gaat alles goed. Hij heeft gister voor het eerst fysio gehad i.v.m voorkeurshouding en het overstrekken. Over 2 weekjes moeten we weer heen. Hij ligt nu lekker te slapen naast me.

Hier in huis, tja is wel eens beter geweest. We zitten diep in een traject omtrent schuldhulpverlening en zitten constant in spanning. Dit reageren we helaas wel eens op elkaar af maar we weten dat we het niet verkeerd bedoelen. Het is momenteel afwachten of alles door kan gaan maar voor we dat weten zijn we gauw 2-3 maanden verder. Ondertussen lopen de rekeningen natuurlijk hoger op en komen we dieper in de shit. Voor ons dus geen leuke kerst en oud en nieuw.
    Dit is eigenlijk ook de reden dat ik hier al een poos niet meer ben geweest, het valt me allemaal erg zwaar en ik kan het niet zo goed een plekje geven. Vooral ook omdat bijna niemand hiervan weet en we het een beetje proberen weg te duwen.

Liefs

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    chikai: Dat spul heb ik hier op het forum ook weleens voorbij horen komen. Maar vaker hoor je inderdaad Infacol. Dat gebruiken we nu zelf ook, nadat we eerst cinababy hebben gebruikt. Cinababy leek weinig te doen. Infacol lijkt een stuk beter te werken -hoewel het af en toe nog mis is hoor. Maar echt véél minder dan voorheen. We zien wel duidelijk verschil wat dat betreft.

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Athina: dank je wel voor je info!

Ik ga vanmiddag met 'm ook nog even naar de huisarts, want ik vertrouw het maar niets. Het was een heel vrolijk, rustig en alert mannetje en nu huilt hij eigenlijk alleen maar (sinds afgelopen zaterdag) Ik wil ook advies van de huisarts en vragen of ze hem even goed nakijken....

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nieuws van Gusam:

Ik kreeg net een sms van gusam en ze heeft geweldig nieuws:
    Chanelly mag naar huis
    En natuurlijk is ze super blij dat ze eindelijk is opgeknapt!

Groetjes,

Sloppy

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    :Djeeeeej! proficiat meid! geniet er van!:D

*viert feestje voor Gusam en fam*

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ escal: he bah wat een naar nieuws over je oom! Maar fijn dat de operatie goed is gegaan!

@ manuela: he meid, wat zal je zijn geschrokken zeg! Het arme mannetje... En hij is natuurlijk zo kwetsbaar. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor bent aangedaan. Sterkte!

@ nike: hopelijk werken de nieuwe medicijnen beter! Merk je al verschil?

@ elena: nee de kapper helpt niet... heb ik de vorige keer ook geprobeerd ;)
    En fijn toch dat het zo goed gaat! :D Geniet er van! :)

@ chikai: wat vervelend dat het niet zo goed gaat met Thijs! Ik geef je groot gelijk dat je naar de huisarts gaat, dat heb ik vandaag ook gedaan :) Ben benieuwd wat hij zegt!

@ amaryllis: wat ontzettend fijn dat het zoveel beter gaat met Imee! En borstvoeding in combinatie met ziek zijn lijkt me ontzettend zwaar. Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat. Heb je geen productiedip gehad?

@ skatjuh: ik kan me voorstellen dat dit even een zware tijd is voor jullie. Sterkte. Hopelijk kun je dit snel weer van je afzetten.

@ gusam: wat fijn dat chanelly weer naar huis mag! En nu moet de ellende voorbij zijn hoor :)

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben vanochtend ook met Pelle naar het inloopspreekuur geweest van de huisarts. Ik zou eigenlijk vandaag naar het weegspreekuur van het CB, maar ik vond ze de laatste keer niet echt goed naar mij luisteren. Ik heb een fijne huisarts, dus toch daar maar heen gegaan.
    Hij kon lichamelijk niets vinden. Hij opperde wel dat het mogelijk KMA is omdat dit gewoon erg vaak voorkomt bij zuigelingen. Maar hij wilde graag dat ik het nog 2 weken zou aankijken en het dan met het CB zou overleggen of we over zouden stappen op andere voeding.

Naja, ik ben lekker eigenwijs, dus ik heb de andere voeding gewoon al gehaald ;) Ik bedoel, ik kan het toch gewoon proberen. Dus hij krijgt nu een pak friso intensief HA en als het niet beter gaat, weet ik dat ook weer. Als het wel beter gaat, ben ik blij dat we het geprobeerd hebben ;)

Deel Deze Pagina