Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    manuela: pfff wat is het heftig geweest meid :( . Wel een prachtige foto... Heel dubbel: Je ziet een vrolijk mannetje , maar wel met zo'n operatie wond!

Cherry: pff had gehoopt en verwacht dat het nu snel beter zou gaan met jullie mannetje. Maar hij gaat dus eerst nog achteruit in plaats van vooruit! Zwaar hoor :( - hopelijk draait het snel!

Elleke: Leuk dat jullie naar de beurs zijn geweest.. inderdaad een hele onderneming zeg, van zover! Veel succes :p en plezier vanmiddag met eten ;) ben benieuwd wat ze er van vind!

Paloe: haha leuk! Zeker als dat zo télkens lachjes op levert . Hier is ze alleen verbaasd nog ;)

2. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kwebbelsnoes de volgende operatie is nog niet bekend hij moet eerst aansterken want 2 openahrtoperaties in korte tijd is niet goed dus ze hopen dat ze even kunnen rekken ze hopen ons in het ziekenhuis pas 16 maart terug te zien en dan krijgt djemy weer alle onderzoeken en dan horen we meer ,

@ cherry , balen zeg een buikvirus hopelijk gaat het allemaal snel goed komen want het is echt verschrikkelijk om je hummeltje in het ziekenhuis te hebben k denk aan jullie liefs

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ manuela: wat een heftig verhaal zeg :( Ik kan me zo niet indenken hoe vreselijk zwaar dit voor jullie moet zijn! En wat een domper dat hij nog een keer geopereerd moet worden... Wel super dat jullie mannetje zich er zo sterk doorheen heeft geslagen! Wat een heerlijk mannetje :)

@ cherryayden: gos, arme Aiden! :( Wat heftig om hem zo te zien liggen... Hopelijk is hij morgen weer een beetje opgeknapt.

@ paloe: wat leuk dat Liam zo lacht met het kiekeboe spelletje en dat hij zelf het doekje weg trekt! Pelle is niet echt makkelijk publiek, ik krijg hem nauwelijks zelf aan het lachen. ;) Hij lacht alleen weer het hem uitkomt :p
    Ben benieuwd hoe de 9maandenbeurs was :D
    Trouwens, ik dacht dat jullie voor een relatief kleine/simpele bruiloft gingen? Maar uh... weddingplanner? :)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: aah oke, dan zijn de prikken dus toch wel wat anders. Dan laat ik het denk ik gewoon zo en geef ik hem de 4 prikken :)
    Wat vervelend dat zenuwengevoel... Komt dat denk je mede door het feit dat je je baan niet meer leuk vindt?

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tjeez ik ben moe :$ Pelle heeft vannacht mega onrustig geslapen. De nacht daarvoor ook al. Ik hoop maar niet dat we nu weer leuk bergafwaarts gaan ;) Hopelijk is het gewoon een soort verkoudheid ofzo. Hij heeft wel een kuchje namelijk die niet zo lekker klinkt.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Manuela; Oh wat heftig zeg :( Echt flink balen dat er een 2e operatie gedaan moet worden. Knuffel en sterkte!

@Yukl; Hopelijk kan je van het weekend een beetje bijtanken.

@Hier; We zijn hier eindelijk een beetje aan de betere hand :) Nu weer snel verder met het huis want dat heb ik de afgelopen paar dagen een beetje verwaarloosd :)

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Jeetje Manuela, wat heftig! Ik vind het een mooie foto, maar ook dubbel inderdaad door die wond. Wat jullie ukje allemaal moet doorstaan...:( en ook voor jullie zelf lijkt het me heel zwaar, ik moet er iig niet aan denken. Maar ja, je hebt het zelf niet voor het zeggen natuurlijk. Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat jullie mannetje snel herstelt van de operatie!
    Is al bekend wanneer de 2e operatie ongeveer plaats gaat vinden?

Ik zat net te denken...nu iets meer dan een half jaar terug kregen jullie de uitslag van de 20 weken echo, met het slechte nieuws van de tetralogie van Fallot. Toen was het niet eens zeker of je de zwangerschap uit zou gaan dragen, en moet je nu eens zien! Wat een vechtertje, en wat een lekker ding!!! :)

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Paloe: Wat een mooie datum! En idd, een weddingplanner...wauwie, dat klinkt goed! :)

@ CherryAyden: Jullie mannetje ook al in ziekenhuis, wat sneu! :( Jullie zullen wel doodop zijn, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Bah bah. Ik hoop dat Aiden snel weer wat op gaat knappen!

@ Huilen met traantjes: Dat doet Imee ook al heel lang hoor! Met 6 weken volgens mij voor het eerst. Net als echt lachen (3,5e week), kwijlen (8 weken), alles willen zien (1 minuut :p) etc...Die overzichtjes van maand tot maand zijn grappig, maar hier klopt er vaak niet zoveel van. :)

@ Hapjes: Ik heb ook besloten wat rustiger aan te gaan doen, heb namelijk het idee dat Imee er wel last van heeft. Ik hoor haar buikje ineens veel vaker rommelen en de afgelopen dagen huilt ze ook weer meer. Dus voor nu even een pauze, volgende week ga ik het wel weer proberen denk ik.

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Gisteren heb ik trouwens weer een dagje gewerkt! Dat vind ik toch lastig hoor...:(

Met kerst hadden we het al geprobeerd, maar dat ging gewoon echt niet met Imee. Ze reageert zo heftig op alle prikkels om haar heen, als er ook maar iets anders gaat is ze volledig van slag. Het kvd is dus geen optie, en haar at random naar een oppas brengen werkt ook niet. Dus als ik wil werken ben ik afhankelijk van de agenda van mn moeder. Want op een vast adres met een rustige en bekende omgeving werkt toch het beste. Al betekent dat wel dat ik niet zo vaak kan werken. De afgelopen weken heb ik geoefend met afgekolfde melk in een flesje, en dat gaat steeds beter. In het begin wilde ze het namelijk echt niet uit een flesje. Nu krijg ik er regelmatig een volle fles in, dus ik had goede hoop.
    Zucht. Van iemand anders wil ze het dus niet. Niet van papa en ook niet van oma. Drama drama drama, huilen en krijsen, en na 50 cc is ze totaal overstuur. Mn moeder werd er vrij wanhopig van, en dat wil wat zeggen. En slapen? Ho maar! Niet als mama niet in de buurt is. Toen ik terug kwam van het werk was het eindelijk gelukt en lag ze net een half uurtje te slapen. Ik had volle borsten, en heb ze dus afgekolfd. Amper klaar, begint Imee te huilen: honger! Tja, logisch ;) Maar mn borsten waren leeg, dus de fles gegeven. En wat denk je? De hele fles gaat er in, probleemloos! Tot frustratie van mn moeder, en van mij, want ik kan niet altijd in de buurt zijn natuurlijk.

Nu ik weer in de buurt ben gaat het beter, maar t meidje is wel van slag. Helemaal uit haar slaapritme, wordt elk half uur wakker en blijft maar jengelen. Komende week staan er nog een aantal werkdagen gepland, ik hoop dat die beter gaan! Al was het maar voor mn moeder, voor haar moet het ook leuk zijn. Het werken zelf vind ik leuk om te doen, maar als Imee erna dagen van slag is schiet het ook niet op. Dat zijn die paar uurtjes werk me niet waard. Ik hoop echt dat het een kwestie van wennen is, maar heel eerlijk weet ik het niet zo goed meer...

Hoe reageert jullie beeb als mama gaat werken? Ook drama, of gaat het wel goed?

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Amaryllis; Damian is nu 4 keer naar de oppas (lees een van de oma's) geweest. De eerste keer heeft hij non stop gehuild en de laatste keer nog maar 20 minuutjes. Het gaat steeds beter maar het is echt iet waar hij aan moet wennen.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ amaryllis: oeh jee, dat klinkt behoorlijk heftig inderdaad! Ik heb het met Pelle nog niet uitgeprobeerd, ik hoop dat dat een stuk beter gaat. Overigens kunnen prikkelgevoelige kindjes ook prima aan het KDV wennen hoor, zolang ze maar met regelmaat daar naartoe gaan. Maar volgens mij wil je haar buiten het feit dat ze prikkelbaar is er gewoon niet naartoe brengen ;) (en is haar karakter dus niet je argument om daar niet voor te kiezen)
    Ik denk dat het vooral lastig maakt doordat ze maar heel af en toe naar je moeder gaat. Het is geen vast onderdeel van haar ritme waardoor ze dan inderdaad direct van slag is. Al is ze daarin wel extremer dan de gemiddelde baby denk ik. Ik denk dus wel dat het haar zou helpen als ze iedere week naar je moeder zou gaan en je moeder precies hetzelfde ritme hanteert zoals jij dat thuis ook doet. Maar ja, je werkt niet volgens een vast rooster toch? Dat maakt dat dus lastig...
    Ik hoop zo dat het met Pelle wat beter gaat vanaf komende week! Ik vind het wel enorm spannend hoor... Het gaat de laatste tijd thuis namelijk ook niet zo goed met slapen. Waar hij voorheen nog wel opnieuw in slaap viel na 3 kwartier, is hij tegenwoordig steeds vaker echt ontroostbaar en moeilijk weer in slaap te krijgen.

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje, wat een heftige dingen allemaal hier!

@Cherry: oh nee, gaat het slechter ipv beter! Hopelijk slaat het snel om zeg, dit is echt sneu, voor jullie allemaal. Knuf!

@Manuela: wat een verhaal, ik zat echt met tranen in mijn ogen. Eerst nog een glimlach er ook bij, omdat het zo goed leek te gaan, en toen toch het slechte nieuws :(. Hopelijk is hij snel sterk genoeg voor de volgende operatie en is de ellende dan echt achter de rug. Maar wát een mooi mannetje inderdaad!

@Amaryllis: pfoe, dat is ook zwaar! Dan komt alles wel heel erg op jou neer, en kom je nauwelijks meer aan jezelf toe. Ik weet het ff niet meer... was dit vanaf het begin al zo? Ik kan je er helaas niet mee helpen, want Amy heeft er geen enkel probleem mee dat mama gaat werken. We hebben wel alleen de beide oma's als oppas, dus wel elke keer een vertrouwd gezicht, maar toch. Hopelijk wordt het beter als je even volhoudt, maar dat is niet makkelijk, als je meisje dan zo overstuur raakt :(.

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    sterkte meid!

14. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

he ben weer even thuis ga even terug lezen en dan reageren. Aiden sliep dus we zijn even boodschappen gaan doen en nu even het huis opruimen en dan vanmiddag weer terug. Hij krijgt straks een eigen kamertje omdat hij nog wel even moet blijven, is wat rustiger enzo. Op zijn kamertje ligt een jongetje van twee weken, Geovanny ( raar gespeld :D) en die houdt als hij gaat huilen zijn adem in! Maar ze kunnen niks vinden dus het is blijkbaar gewoon een maniertje. Zo sneu!

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    manuela: gos meid! wat een kl*te nieuws, zit hier ook met de tranen in mijn ogen laat staan hoe jullie je moeten voelen. heel veel sterkte meid! hopelijk lukt het genieten wel, lekker samen thuis. dikke knuffel vanaf hier

16. CherryAyden

@Paloe oooh gefeliciteerd met de trouwdatum! Leuk bedacht zo met die negentien :). Een weddingplanner? Zozo...durf je het wel allemaal uit handen te geven of gaat zij gewoon alles met jullie overleggen? Hoe werkt dat precies? En wat uberschattig van dat kiekeboe hihi ik zou dat dan wel uren kunnen doen!

@Yukl getver balen van die onrustige nacht, dat is zeker vermoeiend! Ik zou het goed in de gaten houden dat kuchje, misschien kun je voor de zekerheid naar de huisarts? Of denk je dat het niks is?

17. CherryAyden

@Manuela, pff nog een operatie! Enig idee wanneer en hoe het nu verder gaat? Moeten jullie hem nu thuis extra in de gaten houden ofzo? En die wond, krijgt hij daar een erg litteken van? Zal die daar last van hebben denk je? Wel een erg dapper mannetje hoor, hij kijkt al zo vrolijk op die foto! Vind jullie ook dapper, lijkt me vreselijk als je kindje in het ziekenhuis ligt en erg ziek is. ( ik bedoel echt ziek) Veel sterkte ermee!

18. CherryAyden

@amaryllis...hmm vervelend dat Imee je zo mist als je weg bent. Dan kun je idd toch weinig, omdat je gwoon niet wilt dat ze zo overstuur is. Maar ik ben het eens met wat sommigen zeggen, het is ook vaak echt een kwestie van wennen. Aiden was in de eerste week onrustig op het KDV en de tweede week was dat helemaal over. Nu gedraagt hij zich daar net zoals thuis. Al zal het voor Imee lastiger wennen zijn, als ze maar een paar uurtjes per week bij je weg is zal ze misschien wel nooit wennen...misschien helpt het als je haar vaker wegbrengt? Of wil je dat niet?

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jullie weten vast wel dat je tijdens je zwangerschap oa geen (deels rauwe) briefstuk mag eten vanwege de kans op bestemming met toxoplasmose. Mijn oma heeft dit vermoedelijk opgelopen tijdens de zwangerschap en overgedragen op mijn vader. Hij heeft er pas sinds 5 jaar last van maar het is echt erg. Het zit op zijn ogen en het gaat nooit meer weg, maar eens in de zoveel tijd komt het weer opzetten. Hierdoor ziet hij regelmatig wekenlang ontzettend troebel en moet hij dan aan de prednison. Op dit moment heeft hij er weel last van en ziet hij met 1 oog nog maar 5 procent (de ander 85 procent). Hij zit nu weer aan de prednison maar ook aan de antibiotica en heeft er enorm last van.
    Ik wist helemaal niet dat het zulke heftige gevolgen kan hebben, jullie wel? Vind het echt rot voor hem.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ cherryayden: ik maak me vooralsnog geen zorgen hoor, zolang hij in ieder geval geen koorts heeft. Tobe is ook snotterig en ik voel me ook niet helemaal top. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij ook een keer ziek wordt ;)

Deel Deze Pagina