Cherry; he, gelukkig dat jullie weer zijn opgeknapt, Aiden ook na dat spugen?? Nike; dat is altijd superfijn nieuws om te horen, maar in dit geval helemaal!! Leuk!! Mijn beste vriendin is momenteel 38 weken zwanger, dus dat wordt superspannend wanneer ze gaat bevallen.... Hier; zijn we op kraamvisite geweest bij het veulen van Yke, een van de fjorden waar ik op rijd... Wat een dotje.... ze was toen wij er waren, drie uurtjes oud. En verder hebben we lekker in de tuin gewerkt, we hadden nog een rotzooi hoekje waar we alles gedumpt hadden, we wisten niet wat eronder lag; bleek het bijna helemaal bestraat te zijn, dus wij hebben er nog wat kinderkopjes bijgelegd, zodat alle gaten gevuld zijn.... Dus dat is ook weer af. Verder lekker in de tuin gezeten, een taart gebakken en half gedecoreerd en nu gaan mijn man en ik samen wii'en.... Dus fijne avond allemaal!!
Hey meiden! @Cherry: hoe is het nu? Denk je het ergste gehad te hebben, gaat ie weer zo spugen! En idd... tegelijk ziek zijn als ouders kan écht niet. Verder ben ik het een beetje kwijt, sorry. Wilde nog even een leuk nieuwtje melden: een goede vriendin van mij is zwanger! In ronde 4 na haar huwelijk was het raak, lekker vlot dus wel. Ze is nu 12 weken en uitgerekend eind oktober, leuk een oktoberbeeb! Morgen dagje werken, ga me er echt even op storten denk ik, en dan dinsdag naar het zkh. Heb er veel over gedroomd vannacht maar kan me (gelukkig) niet herinneren wat allemaal. We voelen ons nu best ok, maar ik denk dat dat morgenavond en dinsdagochtend wel eens anders zou kunnen zijn. Geniet allemaal nog ff van het laatste stukje weekend!
Ooooh wat lief zeg een veulentje!! Kon ze dan al staan enzo? En ook nog productief geweest vandaag met jullie tuin en een taart bakken, toe maar . Fijne vond jullie ook!
Ooh gefeliciteerd met je vriendin! Leuk hoor weer een oktoberbeeb. Toevallig ook! Ik ben altijd vreselijk jaloers op iedereen in mijn omgeving die zwanger is. Zelf bij jou berichtje denk ik: pff stom zij wel en ik niet. En dat terwijl ik helemaal (qua wat verstandig is) nog geen tweede wil. Hmm werken kan idd helpen om je gedachtes even te verzetten. Dinsdag dus ziekenhuis...en dan ook nog een nare droom vlak voor die tijd. Tijdens je dromen verwerk je je angsten. Blijkbaar zit het je heel erg hoog, logisch dus dat je erover droomt. En ook logisch dat je het allemaal zo eng vind. Het gaat immers over je lieve kleine meisje en alles is zo onzeker! Maar ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen.
@Hier Aiden heeft na het spuugincident heel erg weinig gedronken. Ook amper plasluiers gehad. Spuugt nog steeds maar nu kleine beetjes. Verder heeft hij de hele dag geslapen. Hij is maar een paar uurtjes wakker geweest vandaag. Hopelijk is het morgen allemaal weer beter. Wat trouwens ook irritant is is dat hij nu al een week of twee elke dag om 5 uur wakker is. Als we hem dan bij ons in bed nemen slaapt hij nog wel even maar meestal is het rond 6 uur wel over. Ik weet niet of hij zich dan gewoon niet prettig voelt of dat zijn slaapje dan over is. Iemand ervaringen?
Ik ga even helemaal offtopic, totaal niks met kinderen te maken, maar wie weet heeft iemand hier verstand van. Ik werd net gebeld door een oud-collega van 7 jaar geleden. Zij zag op facebook dat ik werk zoek en zij is leidinggevende op een kdv en heeft een vacature. Ze dacht dat het misschien wel wat voor mij is. Maar ik zit met een concurrentiebeding in mijn oude contract waarin staat dat ik binnen 2 jaar na beëindiging van het contract niet binnen een straal van 10 km een soortgelijke functie mag beoefenen. Ik heb vorige week al een mail gestuurd naar mijn oude werkgever of dit beding ontbonden kan worden, maar hier krijg ik geen reactie op. Als ik het beding negeer en deze baan aan neem, kan me dat een boete van ongeveer 2300 euro opleveren. Wat moet ik nou doen? Ik heb natuurlijk een sollicitatieprocedure lopen voor een 0-urencontract op 14 km afstand, maar ja, die baan die ik nu kan krijgen is met vaste uren, maar ja, binnen de zelfde plaats als mijn vorige werkgever.
@ Kwebbel: voor zover ik weet is een concurrentiebeding niet van toepassing als het je kans op groei en ontwikkeling in je functie belemmerd. Als je ontslagen wordt, en verder al de nodige sollicitaties hebt gedaan, kun je aanvoeren dat je anders helemaal niet aan de slag had kunnen komen. Ook als je bijvoorbeeld bij je oude baan niet kunt promoveren zeg maar, en je kunt een baan krijgen in een functie en schaal hoger, dan mag je baas je dat niet wijgeren.... Ik ben natuurlijk geen jurist, maar wij hebben geprobeerd dit heel goed uit te zoeken omdat manlief een beroep heeft waar niet veel bedrijven van zijn en een aanbod had gekregen.... Misschien de moeite waard om even het juridisch loket te bellen...? Groetjes, Elleke
Moet jouw oude werkgever dan een soort aanklacht tegen je indienden ofzo voor je die boete krijgt? Misschien doen ze er wel helemaal niks mee? PS: je mag echt wel over andere dingen dan babys praten hoor. GRAAG zelfs
*egoberichtje* heb bruinverlies aangezien mijn testen wel donkerder werden beetje verward nu... dadelijk naar de ha (had afspraakomdat ik bij gyn wil lopen ipv vk) denk dat ik een bloedtest ga vragen. voel me echt ff klote nu! *einde ego*
Geen paniek! Kan heeel normaal zijn! Je testen geven toch een positief resultaat? Ik heb ook een aantal dagen bruinverlies gehad en was ook vreselijk ongerust. Maar is toch goed gekomen! Als je aangeeft bij de huisarts dat je je zorgen maakt kun je ook doorgestuurd worden voor een extra echo. Had ik toen ook. Dont worry er is vast niks aan de hand!
Escal: Bruin is oud bloed, zolang je geen helderrood verliest is er nog niks aan de hand Succes bij de dokter. Kreeg een mail van mijn oude werkgever dat ze gaan bekijken hoe we met het concurrentiebeding kunnen omgaan, dus ben nog niet veel verder. Willen ze mij inderdaad aanklagen omdat ik me niet aan het beding houdt, moeten ze naar de rechter en dat kost ze meer dan dat het ze oplevert, maar ik neem het risico liever niet.
@ Escal: Ik had ook een paar keer bruinverlies en zelfs een keer roze en rood! En Imee is lekker blijven zitten! Zolang je geen stolsels gaat verliezen en/of krampen krijgt is er niks aan de hand. Maar misschien stelt een bloedtest je wel gerust, er om vragen kan geen kwaad toch? Succes, ik duim voor je!
@ Kwebbelsnoes: Lastig joh! Ik heb er weinig verstand van, maar hoop voor je dat je oude werkgever er niet te moeilijk over gaat doen. Zij hebben jou tenslotte ontslagen, het is niet zo dat jij daar bent weggegaan om hun 'geheime formules' aan een ander te verklappen...
net bij ha geweest en bloedtest gehad. over 2 a 3 dagen uitslag. hij zei inderdaad dat je wanneer je geen krampen had het waarschijnlijk wel oke zou zijn...dankje voor jullie reacties! toch nog spannend nu.. ijzer is trouwens geprikt en weer laag (moet aan de ijzertabletten..) had ik bij sem ook dus wel een goed teken hoop ik..
@Cherry: gefeliciteerd met de halfjaardag @Escal: oeh, toch wel spannend ja! Kan je er helaas niet mee helpen, maar komt wel vaak voor heb ik begrepen, terwijl het dan toch helemaal goed kan zijn, vooral in het begin op de tijdstippen dat je anders ongi zou worden geloof ik. Succes met op de uitslag wachten en ik duim toch voor je, voor de zekerheid. @Kwebbel: je werkgever zou dan idd naar de rechter moeten stappen, maar kan me voorstellen dat je het risico niet wil lopen. Vooral omdat het niet alleen om het geldbedrag gaat: als je die boete betaald hebt, mag je alsnog dat werk niet uitvoeren. Volgens mij geldt het niet dat je niet belemmerd mag worden in groei oid, zoals Doglover zei, maar je kan wel om die redenen opheffing vragen bij de rechter, maar dat is nogal een lang proces. Je zou dan wel in een korte procedure opschorting van het beding kunnen aanvragen, in afwachting van een beslissing omtrent de opheffing, maar ja, wel omslachtig allemaal. Ik zou dus eraan trekken bij je oude werkgever om er samen uit te komen, zij wilden je immers niet meer als werknemer, dus wat schieten ze ermee op? Succes ermee!
net nog testje gedaan maar heeel licht streepje, lichter dan zaterdag. urine was echter ook bijna water aangezien ik net naar toilet was geweest. heb dus nog beetje hoop maar erg weinig. denk dat het helaas niet zo mocht zijn deze ronde... sorry voor al mijn ego's maar moet t even van me afschrijven. misschien dat ik later op de dag met meer geconcentreerde urine nog een testje waag...