Yukl: Wat vervelend voor je vader. Toendertijd wisten ze dat natuurlijk nog helemaal niet. Amaryllis: Wat jammer dat Imee zo'n moeite heeft als jij weg bent. Kan je helaas niet helpen, Jelmer is snel tevreden en vindt het overal en bij iedereen leuk. Denk wel dat het goed is om haar wat vaker weg te brengen, naar je moeder bv. al is het maar even. Ga je even shoppen of zo of naar de kapper en dan steeds een beetje langer, rustig opbouwen. Ook met het drinken, op een gegeven moment gaat ze het vast wel doen, maar ook dat heeft even tijd nodig. Wel apart dat ze alleen van jou de fles wil, bij ons is het andersom, Jelmer pakt bij iedereen de fles behalve bij mij. Als ik het probeer wordt hij boos en gaat hij naar mijn borsten happen.
Bekijk bijlage 131414 Hij staat ook op mn hyves, maar ik wilde hier ook even showen Mijn lekkere knullies
@Yukl; He bah, wat vervelend voor je vader Gaat hij door de Prednison op den duur wel weer beter zien? Leuke foto! En wat lijkt/is Pelle lang?!
Haha dat vond ik ook lijken op die foto. Hij is wel langer dan gemiddeld, maar niet overdreven lang ofzo. De arts is wel optimistisch, en in het verleden ging het ook steeds over, maar het komt steeds vaker en heftiger terug. Mijn vader is wel bang dat het straks helemaal niet meer weg gaat. Hij tobt er al een tijdje mee en krijgt dus ook weer steeds opnieuw een kuur.
Kwebbel, leuk dat eten! Maar hoe weet je nu hoe groot je de porties moet maken? Cherry; he, wat sneu voor je kleine mannetje! Hopelijk knapt hij snel op hoor! Manuela; jeetje zeg, dat is niet niets Oef, en dan zon grote snee als operatie-wond, met zon lachend gezichtje En nog een operatie Heel veel sterkte meid!!! Amaryllis; wij zijn met Thijs begonnen met een flesje met 5 weken, dus een flesje pakt hij wel van iedereen goed gelukkig. Ik merk wel dat hij bij de oppassen slechter slaapt en dan de dag erna (do/vrijdag is hij bij de opas/omas), echt even zijn slaapt moet inhalen. Dan is hij wel een dagje uit zn doen. Je merkt ook heel goed aan hem dat hij weer thuis is, dan is hij echt lekker op zn gemak aan het rondkijken Yukl; nee, ik wist het ook niet! Dat is ook heftig. Je oma wist ook niet dat ze besmet was met die bacterie? Ik neem aan van niet trouwens Jeetje hoor . Nu weet je dat eigenlijk toch ook niet of je besmet bent? Leuke foto
Chikai: Ik heb nu zo'n ijsblokjes-vorm gevuld met groente in de vriezer, dat zijn niet zulke grote porties. Heb een babycook en daar heb ik bewaar bakjes bij gekocht die afgestemd zijn op de hoeveelheid die een baby tussen de 6 en 12 maanden ongeveer eet.
@Yukl Wat een leuke foto! Was je trouwens nog met Pelle naar de andere osteopaat geweest? @kiekeboe Hier ziet hij de lol er ook nog niet echt van in, meer verbaasd. @Amaryllis Goh wat lastig dat ze zo moeilijk slaapt/eet zonder jou. Mark slaapt bij mijn schoonmoeder makkelijker als thuis, dus is net andersom @verbouwing Ja is een goed idee van jullie (Paloe, Rimar) om eruit te gaan. Het huis van m'n vriend komt natuurlijk het eerst in beeld, misschien dat Mark tijdelijk daar verblijft en dat hij even wat meer gaat zorgen. M'n schoonmoeder is anders ook altijd bereid op te passen (natuurlijk niet voor een week, zou ik zelf niet willen) en in elk geval heeft de buurvrouw al aangeboden dat ik overdag bij haar naar de w.c kan . Maar ik zal het ook nog even afstemmen met de verbouwers, in hoeverre ik aanwezig kan blijven. Want ik heb ook nog een kat die het beste af is om thuis te blijven en ik wil het ook een beetje in de gaten houden wat er gebeurt en iemand moet toch de boel openen en afsluiten. We zullen zien wat eruit komt rollen....
Kwebbel; ik bedoel eigenlijk, wat is de 'inhoud' van een portie ongeveer? (ben ik gewoon nieuwsgierig naar...) Eet een baby een theelepel, of meerdere theelepels, of een hoeveelheid gram?
portie van een babypotje is 125 gram. je kunt zo zelf aankijken wat je wil. De eerste hapjes hier zijn 30 gram en gaan langzaam omhoog tot 100/125gram Manuela, dikke knuf meid! Heftig verhaal!
Chikai: Ze zeiden op het cb dat je begint met 1 theelepeltje en dan iedere dag een theelepeltje erbij, maar Jelmer zat gisteren zo te smullen dat ik maar door ben gegaan en zeker 15 theelepeltjes heeft gehad. Hij sliep vannacht wel eindelijk weer eens door na 1,5 maand. Ook had hij vandaag veel steviger ontlasting, is ook wel een welkome verandering na al die spuitluiers. Karin: Haha, ja, als hij een fles krijgt zie je hem ook eerst heel vies kijken, zo van, heb je dat vieze nep-ding weer. Maar als hij dan proeft wat er uit komt, is het wel goed, zolang ik het maar niet geef.
leuke foto yukl ! Wat je schrijft over de toxoplasmose: Ik had er ook géén idee van! bizar hoor en dat zo laat als gevolg.. en dan telkens prednison bah, is ook zulke rotzooi eigenlijk.. kwebbel: hihi - wel schattig ook... je hoort het wel vaker ook dat ze inderdaad van mama geen fles pakken. Waarom zouden ze ook, mama heeft wat beters bijvoeding: Opvoeren met lepeltje voor lepeltje deden wij hier ook niet overigens. Eerste keer maar eens kijken hoe het (be)viel en dan als het lukt en goed gaat vrij snel naar een half (klein) of één derde potje.
Ik begrijp precies wat je bedoelt! Hier denken ze altijd dat onze uk heel flink is, terwijl hij juist best smal is.. Hij heeft hele bolle wangen (dat heeft de oudste ook, erfenis van mij ) en dat vertekend dus enorm. Mijn vader noemt hem ook steeds 'bolle' (terwijl hij gewoon wéét dat het niet zo is) Anyway, ik schiet hier élke keer in de verdediging, zo van: "Hij is niet dik....." hele verhaal uitleggen etc. Eigenlijk zou het me niet moeten interesseren, maar dat doet het wel, dus ik begripj wat je bedoelt. Maar hee, het komt wel goed hoor, dat gewicht trekt vanzelf bij, als het nu niet helemala 'overeen' komt.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh! Ik ben vreselijk!!!! Niet echt natuurlijk, hier kon ik niks aan doen, maar vind het zó jammer!!!! Gisteren had ik ukkie op zijn rug in de box gelegd om eventjes een wasje te wisselen, kom ik terug, ligt hij breeduit lachend op zijn buik!!!! Hij kan dus nu 2 kanten uit rollen! Natuurlijk deed hij het daarna niet meer en heb ik het nog niet vast kunnen leggen, maar dat zal vast niet lang meer duren Vandaag deed ie het bij mijn ouders thuis ook weer, dus binnenkort een nieuw filmpje Oh verder op het CB geweest, hij is eindelijk goed gemeten, we hebben nu een andere assistente (zij is nu vast in de plek gekomen van de 2 die ervoor zaten). Hij zit nu met alles exact op de middellijn, netjes Morgen hebben we de doop, ik heb er zin in!
Heeeeeeeeeeeeee, gefeliciteerd met de datum! Leuk hoor En veel plezier op jurken jacht En wat goed van Liam, dat hij nu draait van buik naar rug Wat een prachtige foto's!!!
Gwn: Wat leuk dat Amy nu ineens zo vooruit is gegaan zeg Hoe beviel het huis? Oh fijn dat het beviel, super! Athina: Fijnd at het een beetje beter met je gaat meid Cherry: Arme Aiden! Heel veel beterschap met hem en stekrkte voor jullie! Manuela: Jeetje, wat een verhaal meid, ben er stil van en het stemt me zelfs een beetje verdrietig.... Pffff, heel, heel erg veel sterkte! Amaryllis: Jeetje wat lastig zeg, dat Imee zo attached is aan jou.... maar ook wel egostrelend natuurlijk Yukl: Jeetje, wat een verhaal van je vader, met die toxoplasmose... Dit wist ik inderdaad niet! Wat een geweldige foto trouwens!!!! Bijvoeding: Hier vorige week zondag begonnen, toen was hij precies 4 maanden. Dit omdat hij al zeker vanaf 2,5 maand het eten uit onze handen kijkt en vorige week in een onbewaakt ogenblik mijn boterham te pakken had. Daarbij de vernieuwde inzichten dat je dit soort allergische kindjes juist wel beter met 4 maanden kunt gaan bijvoeden heeft ons doen besluiten om te beginnen. Hij vond het smérig! Dat was bloemkool, inmiddels ook bruine bonen geprobeerd en dat vindt hij erg lekker en gaat heel goed, gelukkig! Tranen: Eh, dat kan toch ook al direct na de geboorte, of is dat zo raar dan? Ukkie had dat in de kraamweek al! De oudste overigens niet, dat kwam toen 'pas' met 4 weken of zo... Ik dacht dat het uiterlijk met 4 maanden 'moest'?
Hoera! Jelmer draait van rug naar buik!!! Vanmiddag deed hij het ineens, hij was de hele dag al aan het proberen en ineens lukte het! Vanavond bij opa en oma heeft hij het ook een paar keer laten zien! Tranen: Hier ook al na 2 weken! Incognito:Heel veel plezier met de doop morgen!!!
Gisteravond de laatste, vanmorgen de eerste! Wij gaan vanmiddag naar de dierentuin! Mijn schoonouders hebben nog bonnen voor 4 personen gratis toegang, dus gaan we vanmiddag met hun heen. Ouwehand in Rhenen, is 20 minuutjes rijden van hier.