Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een incognito: Een fijne dag vandaag! Ohh jammer dat je het niet gezien hebt... nu dus telkens éxtra alert erop :)

kwebbelsnoes: Oh gezellig! Hier moeten we nog steeds eens gaan, maar het komt er maar niet van. De oudste is er nog nooit geweest ;) - wel naar de Efteling en Disneyland, vakantie Griekenland, maar gewóón naar de dierentuin.. nee, dat niet :) word dus ook tijd hier :) Een fijne dag ook voor jullie!

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    KWebbel; veel plezier vandaag! En knappe Jelmer :)

Incognito: ook veel plezier vandaag! Het wordt vast mooi! En een knap kindje ook al, dat draaien zeg! Je zult het vast snel nog een keer zien vermoed ik!

Thijs doet verwoede pogingen om te draaien, maar het lukt hem nog nèt niet, haha... het komt vanzelf wel....
    Vandaag een lekkere rustige dag. Heerlijk. De waterpokken zijn gelukkig bijna weg, en Thijs zit weer beter in z'n velletje. Ben nu begonnen met sojamelk te proberen, maar bah, ik vind het zelf echt vies :(

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Allen: bedankt voor de reacties! :)

Het is niet zo dat Imee alleen maar gehecht is aan mij hoor...ik merk wel dat ze erg op mij gericht is, maar niet dat ze bij mij een heel ander kindje is. Ze kan juist heel goed met mijn moeder, en dat is ook de reden dat ik haar naar oma breng. Daar wordt het 'schema' (heb een hekel aan schema's, maar goed, Imee vind het fijn ;)) net zo gehanteerd als thuis en laat ze zich over het algemeen goed tot rust brengen. Ik werk inderdaad niet op vaste basis, vooral omdat ik niet fulltime wil werken maar prioriteit wil geven aan het mama zijn. En parttime werken heeft hier belastingtechnisch niet zoveel zin, vooral niet als het geld voor t kvd er ook nog vanaf moet. Het is zelfs zo dat onze boekhouder steevast zegt dat ik lekker thuis moet blijven, tenzij ik heeel graag wil werken. Dus werkte ik tot nu toe flexibel, voor de lol. Nou goed, dat daargelaten. Het ligt dus niet zozeer aan de plek of aan de persoon, oma's gezicht is vaak al genoeg om een glimlach bij Imee tevoorschijn te toveren. Maar die prikkelgevoeligheid maakt haar wat onberekenbaar. Ik weet van tevoren nooit zo goed of iets in goede aarde gaat vallen of niet, de ene keer is Imee een stralend blije baby, de andere keer lijkt niks goed te zijn. Daar tobben we al mee vanaf haar geboorte. Prikkelreductie werkt fantastisch (ik ben blij dat we daar achter zijn!!!), sinds ik een heel strak schema ben gaan hanteren wordt ze meer en meer een rustige en blije baby, en kan ze overdag ook meer hebben. Maar als het schema afwijkt gaat het dus mis.

Het zou idd een optie zijn om haar vaker weg te brengen, ik geloof wel dat dat op den duur makkelijker zou gaan. Maar mijn moeder werkt ook flexibel (;) hihi) en heeft aangegeven niet een vaste dag te willen oppassen. En mn schoonmoeder is ook geen optie, aangezien mn schoonzus 6 weken na mij is bevallen en haar dochtertje daar binnenkort al op vaste basis heen gaat. Twee baby's tegelijkertijd lijkt me wat veel. Een vaste oppas-dag op een vast adres is dus lastig, dan zou ik veel meer moeten gaan werken zodat Imee naar het kvd kan en dat wil ik niet. 1 of 2 dagen in de week is okee, maar in de basis wil ik er thuis zijn voor haar.

Een lang verhaal kort gemaakt; met dat ik niet fulltime wil werken, er geen vast oppas adres is, het kvd te duur is en Imee niet goed reageert op dingen die van haar vaste regelmaat afwijken vind ik het behoorlijk lastig om ontspannen naar mn werk te gaan. Ik baal ervan als bij thuiskomst blijkt dat zowel Imee als mn moeder het niet naar hun zin hebben gehad. Wat zijn die paar extra centen dan waard?

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat leuk is dat trouwens, al die kindjes hier die zo goed aan het draaien zijn!!! :)

@ InCognito: Geniet ervan vandaag!

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ja aan de smaak van sojamelk moet je echt wennen...maar het is wel heel gezond! Misschien helpt dat iets. Wat fijn trouwens dat het weer beter gaat met Thijs!

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Hier was Jelmer ook al een poosje verwoed aan het oefenen en ineens lukte het en hij begon gelijk te grijnzen, echt zo'n blik van, he he, gelukt :D

Amaryllis: Ik geef je groot gelijk hoor, ik hoef ook niet te werken voor het geld en als Jelmer moeite had gehad bij de oppas of op kdv was ik ook lekker thuis gebleven. Misschien als er een 2e kindje komt, dat ik stop met werken.

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemiddag :)

Manlief ligt gevloerd in bed, hoop dat hij niet lang ziek is... We hadden allerlei leuke plannen voor vandaag, maar die gaan dus niet door (zouden met de fietskar erop uit gaan en dan even poffertjes eten...).
    Nou ja, kan ik even wat aan mijn werk doen en wat opruimen in huis ofzo :).

Oeh, stiekem ben ik wel een beetje jaloers op meiden die niet hoeven werken voor het geld. Als mijn salaris niet nodig zou zijn, zou ik denk ik stoppen en dan rustig iets anders zoeken. Wil wel graag werken nl, maar DIT werk niet meer.

Wat goed dat er zoveel al draaien! Amy heeft het nog niet 'door', meestal als ze op haar buik ligt is ze vooral veel armen en benen aan het optrekken, maar echt iets proberen niet. Als ze draait is het toeval volgens mij (zwaartekracht idd, hihi). Ze lijkt nog het meest op een zeehond op het droge :D.

@Amaryllis: ja, dat wordt idd wel lastig dan... Je schoonmoeder wil ook niet 1x in de week op de ene baby en 1x in de week op de andere passen? Dat gaat mijn schoonmoeder straks doen nl... maar ja, die heeft ook geen werk ofzo.

Nou, dat was het even voor nu, ga aan het werk, hopelijk komt er wat rust in mijn lijf als ik er wat aan gedaan heb (deadline zit eraan te komen). Heb wel een koffie-afspraak gemaakt met mijn zwager morgen (ook mijn leidinggevende dus), om bij hem aan te kaarten dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit, en dat het werk daar ook onder lijdt, en dat ik het werk niet leuk meer vind. Kijken of hij misschien mee kan denken voor een oplossing, en iig vind ik het netjes het te melden.

Fijne dag allemaal!

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Gwn: Wat jammer dat je man ziek is, dat schopt je middagplannen idd door de war! En vervelend dat je je werk niet leuk meer vind, ik hoop dat je zwager je kan helpen want het is wel belangrijk dat je iets doet wat je leuk vind...Succes alvast met het gesprek!

Als ik mijn schoonmoeder zou vragen om wekelijks oppassen zou ze het misschien wel willen doen. Het is een hartelijk mens met de beste intenties, maar discipline heeft ze niet. Bovendien woont het broertje van mijn man nog thuis, die heeft pdd-nos en heel veel aandacht nodig. Mn schoonvader is chronisch ziek en mn schoonmoeder zelf draait veel nachtdiensten waardoor ritme ver te zoeken is. Bovendien zit ze nogal in de knoop met zichzelf door o.a. de overgang. Mede daardoor denken manlief en ik dat ze aan zichzelf al genoeg heeft. Wekelijks op een makkelijk baby'tje passen is een ding, maar aan Imee heb je echt je handen vol en dat wordt gegarandeerd geen succes. ;)
    Maar wat leuk dat jouw schoonmoeder het wel aan durft om twee dagen op een baby te passen! Het lijkt me wel een flinke commitment namelijk :)

@ Kwebbelsnoes: Haha, ik zie die triomfantelijke blik van Jelmer al helemaal voor me :D

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai: Wat een mooie taart! Hopelijk vonden je collega's hem ook lekker! Fijn dat Thijs zich weer beter voelt.
    @Kwebbel: Is Jelmer weer wat opgeknapt?
    @Paloe: Wat goed dat je trouwdatum bekend is! Kun je er echt naar uit gaan kijken! En een weddingplanner? Wat voor grootse plannen heb jij?
    Wat een lieve mannetjes heb jij zeg. Volgens mij lijkt Olaf op je man of niet?
    Haha kiekeboe is leuk he. Hier begrijpt hij het soms. Maar zelf het doekje wegtrekken is er nog niet bij.
    @Gwn: Wow wat eet Amy veel zeg!
    En spannend van je sollicitatie! Je houdt ons op de hoogte he?
    Haha dat als ene zeehond op het droge herken ik! Hier ook nog bijna geen draaien (soms per toeval).
    @Athina: Wat fijn dat het wat beter met je gaat.
    @Elena: Hoe is het nu met Damian? Weer beter?
    @Karin: Ik had Mees meegenomen met wandelen in de wagen. Hij heeft de helft van de tijd geslapen en de rest van de tijd lekker wakker gelegen en met zijn sleutels gespeeld.
    Fijn dat je een nieuwe wc krijgt. Kun je niet bij iemand in huis voor even? Oh zie al dat je dat ook overweegt.
    @Rimar: Leuk dat de babygym zo'n succes is!
    @Escal: Elke dag in bad mag zeker. Zolang het huidje er maar tegen kan. Leuk dat het dagje 9 maandenbeurs zo geslaagd was. En ik koop ook niet alles via Marktplaats hoor. Veel te leuk om te shoppen inderdaad!
    @Cherry: Ah zielige Aiden! Sterkte ermee. Hoe is het nu met hem?
    @Doglover: Hoe is het eerste potje gegaan?
    @Inlove: Je meisje gaat het heus wel snappen hoor dat doorslapen! Maar wel enorm vermoeiend zeg. Vooral met die diensten.
    @Manuela: Wow wat heftig zeg. Wat enorm balen dat hij nog een keer moet. En die foto...zo'n vrolijk mannetje met die grote wond.
    @Yukl: Wat balen dat Pelle weer zo onrustig slaapt. Hoe is afgelopen nacht gegaan?
    Wow wat vervelend voor je vader. Hopelijk wordt het niet steeds erger/vaker.
    En wat een lieve foto! Ze lijken op elkaar vind ik (ogen en neus)!
    @Amaryllis: Er zijn al heel veel adviezen en dergelijke gegeven zie ik....wel moeilijk zeg voor je om zo naar je werk te gaan. Ik begrijp het helemaal. Ze zal er echt wel aan wennen. Misschien dat het bij haar wat langer duurt. En inderdaad wat zijn die extra centen waard als je een ontevreden meisje hebt en zelf daardoor ook niet lekker in je vel zit. Dan zou ik het wel weten (ls het financieel kan).
    Hier gaat het gelukkig wel goed. Hij is wel altijd weer blij om ons te zijn als we hem komen ophalen op het kdv.
    @Incognito: Hier ook een dun lijfje en een groot bol hoofd. Daardoor lijkt hij best dik met kleren aan.
    Wat goed dat rollen!
    Veel plezier met de doop.

@Kwijlen: Hier sinds een weekje of twee ook enorm. Vooral als hij staat of zit (wat hij momenteel enorm leuk vind, natuurlijk met onze hulp).
    @Tranen: Hier ook al heel lang (maandje of 2 denk ik).

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Pff eindelijk bijgelezen. Nu wil mijn vriend de computer. Dus straks een update van mijn kant.

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Meiden, even een vraagje; Thijs slaapt overdag maximaal telkens 45 minuten. Nu was het vanmiddag echt 'extreem', gegeten, daarna nog even gespeeld en bij de eerste slaapsignalen (rode wangetjes, gapen, in zijn oogjes wrijven) naar bed... maar na 45 minuten krijsend en gillend wakker. Hij huilt zich dan enorm overstuur. Dus toch maar gepakt. Na 45 minuten weer naar bed, weer 45 minuten geslapen... Zo gaat het dus regelmatig.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Thijs een langere ruk maakt met slapen? Als ik er naar toe ga, hem troost, z'n speen geef o.i.d., dan blijft hij zich helemaal overstuur huilen. Hij wordt pas rustig als hij mee naar beneden gaat..... (en dus uit bed).

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    chikai: Ik kan je helaas niet écht helpen. Bij Fae indertijd vond ik het daarom ook erg zwaar. Ik kreeg het niet doorbroken. Ik had toen ook een periode écht het gevoel dat ik haar de hele dag in bed aan het leggen/uit bed aan het halen was. Kwam daardoor nérgens aan toe.
    Pas na de 9 maanden ging ze weleens 1,5 uur slapen. Dat deed ze dan één keer per dag. Ze is er mee begonnen op het kdv.

Wat je zou kunnen proberen -als je écht de klok er gelijk op kunt zetten- : Als hij bijna wakker wordt, bij z'n bedje staan en weer in slaap zien te sussen, of z'n speentje (als hij die heeft) vlug terug te stoppen. Eigenlijk dus voorkomen, dat hij écht wakker wordt en proberen in z'n slaaproes te houden.

Maar hier is dat dus indertijd nooit gelukt. Toen was ik blij dat we in een flatje woonde, anders had ze denk ik sowieso regelmatig beneden in de box (of wagenbak) geslapen denk ik overdag.

gwn: Jammer dat jullie dagje zo niet doorgegaan is. Het waren leuke plannen!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ bijvoeding: ik maakte voor Tobe hapjes en vroor die in zo'n ijsklontjesbak in. Ik begon met 1 ijsklontje, daarna 2 en al snel waren het er een stuk of 6 geloof ik. Daar ben ik een tijdje op blijven hangen.

@ tranen: hmm ik weet het niet meer wanneer hij traantjes kreeg. Sneller dan Tobe in ieder geval, bij hem bleef het traanbuisje nog een tijdje verstopt.

@ kwijlen: al een tijdje. Hij stopt al een paar weken verwoed zijn hand in zijn mond en sindsdien kwijlt hij er ook een boel bij ;)

@ incognito: hahaha Tobe deed dat ook met lopen, de eerste paar passen zette hij steeds stiekem als niemand keek :D
    Ben benieuwd hoe het vandaag was!

@ kwebbelsnoes: hoe was de dierentuin?

@ amaryllis: hoe zit het dan met het feit dat werken niet lucratief zou zijn? Heeft je man een eigen bedrijf? Of verdient hij enorm veel? Het komt niet zo vaak voor dat dat het geval is namelijk.
    Maar goed, lastig hoor! Wie weet groeit Imee er snel overheen. Ik zou het gewoon af en toe blijven proberen. Wellicht gaat het over een paar maanden alweer veel beter en kun je weer wat vaker Imee naar je moeder toe brengen. Ik kan me trouwens voorstellen waarom jullie liever niet voor je schoonmoeder kiezen.

@ chikai: ik kan je niet echt helpen, hier hetzelfde namelijk :( Al krijgen wij hem nog wel eens in slaap gesust. We moeten het echte huilen voor zijn, dan lukt het wel. Maar Thijs begint direct enorm te huilen begrijp ik?
    Op extreme dagen ga ik wel eens met Pelle in bed liggen en sus hem steeds in slaap zodra ik zie dat hij begint te woelen. Dat helpt goed, maar is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vanmiddag met mijn vader naar de musical We Will Rock You geweest, was ontzettend gaaf :)

Morgen gaat Pelle voor het eerst wennen op het KDV :( Blegh! Dat wennen is helemaal niet handig, omdat het zo midden op de dag valt en dus het ritme zo verstoort. Dan zijn hele dagen veel fijner. Maar ik vind het ook weer zo extreem om direct met een hele dag te starten ;)

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hoi dames,

Yukl: Wat leuk, dat je naar We will rock you bent geweest, lijkt me ook erg leuk.

De dierentuin was erg leuk, maar het was wel erg fris. In het aquarium hebben we Jelmer uit de wagen gehaald en op de arm laten mee kijken, hij vond het fantastisch, hij wist niet waar hij kijken moest, volgde de vissen echt met zijn ogen, leuk!

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Yukl: Hij heeft een eigen bedrijf..hoe het precies zit weet ik niet, maar de eerste 2000 euro die ik verdien mag manlief sowieso extra afdragen aan de belasting. Dus dat is dweilen met de kraan open. Daarnaast gaat de premie voor het kvd er vanaf, al krijg je natuurlijk wel subsidie maar dat dekt nooit 100%. En volgens mij had het ook te maken met die belastingschalen...onze boekhouder is daar vrij resoluut over en ik vertrouw hem daar wel in dus heb eigenlijk nooit verder doorgevraagd, alleen mijn ongenoegen geuit. (Het voelt namelijk wel vrij nutteloos, alsof mijn bijdrage qua werk er niet toe doet en ik beter de keuken in kan) Hoe dan ook heeft werken voor mij pas zin als ik meerdere dagen in de week ga werken en dat is voor ons geen optie.

Maar tjee, met Pelle in bed gaan liggen om hem in slaap te houden is wel intensief! Dat lijkt me ook niet niks...:( Op een zaterdagmorgen is het wel gezellig, maar ik neem aan dat je soms ook graag wat anders zou doen. Ik kan me voorstellen dat je het spannend vind als hij gaat wennen op het kvd, vooral omdat zn ritme dan weer op de schop gaat. Gaat hij daar op vaste dagen heen straks?

Wat leuk dat je naar We will rock you bent geweest en dat het zo gezellig was! :)

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Oh wat lijkt me dat leuk! :) Imee zou totaal overprikkeld raken, dus voorlopig is het hier geen optie, maar van het idee kan ik alvast erg genieten ;)

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Wow, Amy is vandaag 5 maanden! :D

Verder moet ik even later reageren, moet nu naar het werk. Fijne dag allemaal!

19. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen,

@ Manuela: wat een verhaal zeg, leef met je mee. Hopelijk zal de tweede operatie mee gaan vallen, het blijft heftig hoor!
    @ hapje:hapje is goed gegaan. Ik heb meer dan maar een paar lepeltjes gegeven hoor, ben rustig doorgegaan totdat ze zelf aangaf dat ze niet meer wilde. Ongeveer een half uur/drie kwartier later heeft ze haar fles gehad. Dat werkte heel goed en hebben we gistermiddag herhaald. Foto volgt... heb geprobeerd om filmpje te maken met mijn telefoon,maar manlief snapte niet helemaal hoe het moest..... (mannen:x).
    @ hier: vandaag de auto naar de garage, heb vervangend vervoer,maar je moet niet vragen wat. Wordt behelpen vrees is.... om 10.00 uur naar het maatschappelijk werk, ben heel benieuwd. hoop dat het iemand is waar ik het een beetje mee kan vinden, anders houdt het snel op.....
    Tot later,
    Groetjes,

Elleke

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    elleke: Leuk dat het eten zo goed gegaan is! Geen last dus ook gehad ervan neem ik aan?
    Jammer van het filmpje... Ik ben wel benieuwd naar de foto's :) !

succes straks bij maatschappelijk werk!

gwn: hihi gaat zo snel he... ik heb bij de oudste wel gemerkt, er zijn zóveel clichés die te maken hebben met het hebben van kinderen, maar de meeste zijn gewoon wáár :)

yukl : Ik heb heel erg getwijfeld over die musical... leek me ook wel erg gaaf -maar natuurlijk de (deels?) nldse liedjes, zorgde dus voor twijfels. Maar het was dus zéker de moeite waard?

Hier: Straks even met de oudste naar het ziekenhuis, kijken of we aan een zooltje kunnen komen voor onder haar gipsen beentje. Ze loopt er inmiddels op rond. Met een beetje moeite, maar oke ;) ze moet dan ook écht op haar teentjes lopen, omdat haar voetje een klein beetje naar beneden gericht staat in het gips.
    Vanmiddag hopelijk nog even naar een taartwinkel - om wat taartdecoratie spul te halen :) . Maar het is even afwachten of ze open zijn...
    Met mezelf gaat het redelijk - wel wisselend nog de spanning en ik merk dat ik nu gewoon in een fase terecht ben gekomen, waarin ik gewoon bang ben voor de angsten telkens -schiet niet echt op dus ;) -hopelijk kan de EMDR morgen wat betekenen.
    En vandaag dus even naar de huisarts. Vaste prik nu ;) kijk er niet echt naar uit. Volgens mij was hij niet zo blij met m'n eigen initiatieven - maar oke. Ik ben benieuwd wat hij zegt straks.

Fijne dag verder allemaal!

Deel Deze Pagina