Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ja idd, omdat hij ziek is. Maar nu is het wel weer iets beter. Olaf is een stuk zieker nu, arm mannetje. Ben ook bang dat hij weer last van zijn longetjes aan het krijgen is. Hoop zo van niet

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hey meiden,

Ff een filmpje van Caitlynn's hapje banaan.

YouTube - hapje2-20110221.mp4

Ze zit echt te kijken zo van: waar blijft de volgende hap???? Ze had wel door dat ik met mijn telefoon zat te filmen, dus kijkt ze regelmatig recht in de camera ;)

Groetjes,
    Elleke

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat de dingen van het dansen weer teruggekomen zijn ;) . Verder vakantie: Qua bijvoeding: Tja, voor het gemak zou ik dan kiezen voor potjes voeding. Even informeren ergens hoe dat daar te verkrijgen is. Fruit is wat gemakkelijker. Dan kun je (banaan) prakken of misschien al in kleine stukjes snijden.
    Hoe gaan jullie het zelf doen met eten? Als je veel zelf gaat maken ook, dan misschien als (ook weer) extra simpelweg een staafmixer mee, als hij dan tenminste misschien al niet goed kleine stukjes eet.. en dan af en toe een potje.
    Wandelwagen: Sowieso in het buggydeel. Met 6/7 maanden ben je wel uit de bak gegroeid (en grote kindjes al met 4/5 maanden) .

autostoeltje: Thijs is niet zo groot he? Ik denk dat hij dan nog prima in de maxicosi kan. Fae was ook niet heel groot en heeft tot 15 maanden in de maxicosi gepast. Zeker als het niet extreem koud is (en je dus geen dikke winterjassen etc ook nog in de maxicosi hoeft te proppen) - dan past hij denk ik nog prima in de maxicosi.
    Maar oke, je weet maar nooit hoe een groeispurt hij nog maakt ;)

Hier: Fae heeft een schoentje gehad, ze hebben tegenwoordig gewoon kant-en-klare sandaaltjes zo ongeveer. Echt perféct, ware het niet dat, precies het maatje wat fae moest hebben, er even niet was. Woensdag konden we dus even bellen, dan had ze ze waarschijnlijk wel binnen. We hebben nu wel een schoentje gehad, maar dat is nét te klein eigenlijk. Maar ze waren weer erg lief bij de gipskamer.
    Huisarts: M'n man kon gelukkig mee - maar nu was de huisarts wat 'opener' als het ware. Hij had niet zo veel vertrouwen in de EMDR omdat hij dacht, dat ik er 'te nuchter' voor zou zijn. Ook in de trant van; (te) veel zelf opzoeken, (te) veel zélf nadenken. Of te wel: Dat ik er niet 'vatbaar' voor zou zijn als het ware.
    Maar oke, ik houd hoop ;) .
    Anders wordt het waarschijnlijk toch starten met antidepressivia. En dan zou het in elk geval voor een jaar zijn. Hij gaf aan dat de angsten dan tóch eerst erger konden worden- maar in die week (of paar dagen , of zolang het duurt) mocht ik dan wel gewoon, omdat weer tegen te gaan, de angstremmers - die ik nu ook heb- slikken.
    Dus tja. Morgen de EMDR.

Iemand vroeg wat het was: Centrum voor Psychotherapie en Psychotrauma (CPP)

Het is niet écht zo geloof ik, dat ik een trauma heb ofzo- dat lijkt zo'n groot woord... Hoewel bv het flauwvallen op m'n 13 (door vermoeidheid waarschijnlijk) met wél grote angst gegeven heeft voor herhaling daarvoor. Maar oke. We zullen zien morgen.

Nog even wat leuks: Katelynn ligt nu de héle tijd hoge geluidjes te maken :) en ook lacht ze eindelijk met écht geluid en niet alleen met een soort 'gebrom' ;) , zó ontzettend schattig :)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuk :D ze hapt ook goed zeg... en werkt het wel een béétje naar buiten, maar hapt het dan ook gelijk weer naar binnen :) ! Dat deed Fae hier indertijd écht niet ;)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Paloe: oh sterkte met je oudste :(
    Maar perfect zeg, op die manier een weddingplanner :) !

yukl, musical: Ik vind zelf de nummers van Queen zó ontzettend gaaf - dat ik bij dit soort dingen altijd wat bang ben dat de nummers -netjes gezegd- 'verpest' worden zeg maar, door eigen interpretaties etc. Daar houd ik nooit zo van ;) . En als het dan natuurlijk al deels in het nederlands is - dan zit er dus gelijk al een andere 'draai' aan als het ware...

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ doglover: haha wat leuk om te zien! :D Ze hapt al goed zeg!

@ athina: ah op zich wel een logische verklaring van je huisarts. Ik ben ook te nuchter voor dat soort dingen. Zo heb ik me een keer opgegeven voor een hypnoseshow, maar ik was niet onder hypnose te krijgen :D Jammer, want ik ben nogal skeptisch en had gehoopt dat ik hierdoor wat minder skeptisch zou worden. Niet dus ;)

@ paloe: ik ga voor je hopen dat Olaf er geen last van krijgt :( Dat zou wel erg sneu zijn zeg! :( Zo zielig als de kleintjes zo ziek zijn! Gelukkig gaat het met Liam wel wat beter.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Athina: Ik heb dat stukje over EMDR gelezen, mijn interesse werd gewekt (ik heb ook nog het een en ander aan onverwerkt leed), tot ik las dat je echt het gebeurde terug moet halen, visualiseren. Weet niet of ik zover ben dat ik dat zou kunnen.
    Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.
    Ben er erg benieuwd naar hoe het jou bevalt!

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Sorry meiden even geen reacties van mijn kant. Ik ben weer ziek (39 graden koorts).....:(

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    nike beterschap!

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    slaap lekker allemaal!

11. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    slaap lekker , allemaal k ga ook m'n bedje in djemy nog even de fles geven en hopen op een nachtje slapen ......want voel me flink beroerd baal zo van die griep en ben zo bang dat ik djemy aansteek pffff

truste allemaal en tot morgen

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Heeeel kort nog:

@Nike: beterschap, balen!

@Yukl: haha, dat van hypnose had ik ook eens! En hij zei dat hij echt degenen eruit kon pikken die hij niet gehypnotiseerd kreeg, dus dat hij die weg zou sturen.... hmmm... kennelijk kan ik wél heel goed toneelspelen :p

@gesprek met zwager: niet van gekomen, zijn vriendin zat er de hele tijd bij en dat was voor mij net een te grote drempel kennelijk. En idd, ik vind het niet heel fijn dat hij ook mijn leidinggevende is, is ook een van de redenen om weg te willen.

Trusten allemaal!

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    En weer de eerste ook :)

Eigenlijk niet zoveel te vertellen. Het gaat allemaal goed hier en toch voel ik me dus niet happy. Veel spanning in mijn lijf. Nou ja, komt wel weer goed, ik moet vooral erg blij wezen dat wij geen ellende hebben met ziekenhuizen enzo, dát is pas zwaar!

@Doglover: en, hoe was het bij de maatschappelijk werkster?

@Cherry: Hoe is het met Aiden inmiddels eigenlijk? Hoop goed opgeknapt!

Fijne dag allemaal!

14. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Gwn Spanning in je lijf? Vervelend zeg :(. Hoe komt dat denk je? Is daar iets aan te doen, chiropractor of massages of weet ik het?

Aiden knapt langzaam weer op. De RS ( tenminste....de sneltest die aan moet geven of het RS was negatief! We wachten nu op de andere test, dus nog niet eens zeker of het RS was) is volgens mij bijna over maar zijn buikinfectie is toch nog hevig. Hij blijft maar water poepen waardoor hij elke keer ORS moet krijgen om dat te compenseren. Hij mag voorlopig dus niet naar huis, echt balen! Hij krijgt overigens wel weer zelf zijn flesjes naar binnen! En ze blijven binnen ;). Hij krijgt gewone flesjes zonder nutriton en vooralsnog lijkt hij geen last te hebben van zijn reflux...wie weet is het het einde van dat tijdperk, maar even afwachten als hij weer thuis is hoe het gaat :)

15. CherryAyden

@Doglover leuk filmpje! Wat lijken ze dan al groot he?

@Nike getver ziek zijn als moeder is not done! Beterschap!

@Athina ik lees nu pas dat Fae haar been gebroken heeft! Oh wat zul je geschrokken zijn! Dat arme kind :(. Hoe gaat het nu?
    En over dat EMDR...heb niks meegekregen over waarom je deze therapie zou moeten volgen? Het klinkt in ieder geval vrij heftig, en ook dat je antidepressiva zou kunnen krijgen.

16. CherryAyden

@Yukl fijn dat het goed ging met Pelle! En je was er zo bang voor, nergens voor nodig dus achteraf. Gaat hij vandaag langer? Ben benieuwd hoe dat gaat!

17. CherryAyden

@Chikai, grrr lastig he dat slapen overdag? Ik heb het met Aiden ook gehad dat ik maar bleef proberen hem langer te laten slapen. Nu heb ik het opgegeven. Als hij gaat huilen dan wil hij niet meer en haal ik hem er gewoon uit, soms na een half uur soms na 45 minuten. Ik wordt vermoeider van dat proberen dan van hem eruit halen. Maar ik moet zeggen dat hoe ouder hij wordt hoe meer hij gaat slapen. Wie weet is het ook bij jou een kwestie van tijd! Laat je hem trouwens weleens beneden slapen? In de wagen of in de box bijvoorbeeld?

18. CherryAyden

Aan alle moeders met omrollende babys: gefeliciteerd :D. Goed hoor! Hier nog niks van een mogelijke rol te ontdekken ;)

19. CherryAyden

Sorry sorry sorry als ik iemand over heb geslagen!

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Cherry: hmmm... goed nieuws & slecht nieuws dus. Fijn dat hij zelf zijn flessen drinkt en binnenhoudt (zou wel heel mooi zijn als de reflux dan over is!), maar balen dat die buikinfectie nog zo hardnekkig is, succes!

De spanning die ik voel is meer geestelijk, beetje angst-gevoel ook. Alsof er hele grote dingen te gebeuren staan (wat niet echt zo is) en ik daar veel stress van heb. En dat dan continu, alsof je een examen moet doen ofzo. Heb het nu wel redelijk onder controle, maar moet er goed op letten, was laatst bang dat er een full-blown depressie 'aan zat te komen' (als je dat al kan voelen), en dat heb ik al eens gehad, en wil ik echt niet meer.

Ik heb net Amy naar mijn moeder gebracht en zit nu thuis te werken. Manlief is goed ziek, en met het brengen en halen van Amy erbij vond ik de reistijd beetje zonde, gelukkig kan dat bij mijn werk (thuiswerken). Dus ik ga verder!

Deel Deze Pagina