Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen,

@ GWN: vervelend dat je zoveel spanning in je lijf hebt. Vooral als het verder allemaal soepel gaat. Dan kun je ook niet direct een oorzaak van die spanning vinden.....
    @ Cherry: fijn dat Aiden zelf zijn flesjes weer drinkt, maar vervelend dat nogsteeds niet duidelijk is wat hij heeft.....
    @ hier: maatschappelijk werk ging wel, was duidelijk een intake en verder niet zoveel... Heb mijn verhaal gedaan en alles op tafel gegooid. Ik had Caitlynn bij me, had geen oppas, en merkte wel dat ik mij inhield wat mijn emoties betreft. Ze zat bij mij op schoot en ik heb niet echt helemaal laten merken hoe ik me voelde..... Ik moet ff afwachten wanneer ik een volgende afspraak heb,maar als het goed is, is er geen wachtlijst.
    Verder niets te melden, ga een beetje in huis rommelen....

Groetjes,
    Elleke

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen dames!

Ik zal straks even teruglezen maar Damian zit nog steeds niet lekker in zijn velletje en hij komt nu al een week meer als 3 keer per nacht. Ik ben echt helemaal gebroken en ga nu dus eerst even genieten van mijn kop koffie.

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe; beterschap met Olaf en Liam! Dat is niet fijn, beide tegelijk ziek! Het heerst wel enorm volgens mij!
    Alle andere meiden met zieke mannen, kindjes of zichzelf: beterschap!

Allemaal; dank jullie voor de tips over en rond de vakantie! Ik kan er zeker wat mee!

Hier werd Thijs vanochtend wakker met een kletsnatte vieze broek, rompertje, pyjama, slaapzak. Dat was dus maar meteen in bad! En dat vindt hij altijd erg leuk, dus de ochtend begon goed! Nu ligt hij weer in bed, te gillen….. :( O wacht, hij gaat nu kletsen.... dat is beter! :)

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    phoe wat veel zieken! beterschap allemaal.
    @Cherry, fijn dat het (waarschijnlijk) geen rs was!
    @niet lekker in je vel, sterkte ermee, hopelijk helpen de masages en medicijnen snel.
    @doglover, hopelijk heb je de volgende afspraak snel en kun je dan je emoties er eens goed uitgooien. helpt vaak alleen al om alles eens op tafel te gooien.
    @hier, gister lekker naar de hema geweest voor een kop koffie poept sem zichzelf helemaal onder!!!! dus snel naar huis opnieuw in badje en nieuw pakje. heeft t net aan spuugt ze er overheen dus weer nieuw pakje (spuugde echt veel dus echt hele pakje vies) daarna op bezoek bij vrienden poept ze zich weer onder! volgens het cb is er niets aan de hand met de poepluiers maar word alleen maar meer en zo is het gekkenwerk. drie keer per dag poept ze zich onderhand onder!! hebben gewoon pampers dus denk niet dat t daar aan kan liggen... vanmorge trouwens weer feestluier, phoe lekker wakker worden ;):p
    verder wel alles goed alleen ontzettend moe. zal er wel bij horen met een kleine. overtreffende trap van moe is niet voor niets moeder ;) whahaha

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Escal oh fijn zeg zoveel luiers, irritant hoor! Heb je die slabbetjes met lange mouwen al gevonden bij de Wibra?

@Elena 3 keer per nacht! Zou hij misschien een sprongetje aan het maken zijn?

@Chikai whahah altijd leuk zo wakker worden ;). Misschien deed hij het wel expres zodat je hem in bad zou doen :D

@Hier, net weer even uit het ziekenhuis. Ze hadden de sonde er vannacht uitgehaald om te kijken of het goed ging met zijn luiers en of hij het vocht kon compenseren met de flesjes maar dat ging toch niet goed. Dus vanochtend weer sonde erin gedaan, kreeg hij ineens een dikke bloedneus arm hummeltje. Maar hij is wel veel vrolijker, gaat de goede kant op!

6. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Karin hoe staat het eigenlijk met die medicijnen voor de reflux? Is dat nog gelukt?

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    #287 Chikai, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
    Cherry: fijn dat het de goede kant op gaat! Ach arm hummeltje, zo'n bloedneus...

Escal: haha, hier gisteren ook 3x helemaal onder en vanochtend begon het feest opnieuw. Ik zit eraan te denken dat de luiers wellicht te klein aan het worden zijn....

Thijs was wakker om 8.15u, heeft vanochtend 45 min geslapen (9.45-10.30u) en hij is nu net na de fles in slaap gevallen bij mij op schoot. Gisteren had ik hem geprobeerd in de box te leggen, dat werkte niet. Nu houd ik hem maar op schoot, dan slaapt hij tenminste.... Ik had mezelf al voorbereid :D Arm ligt op een kussen en laptop aan de andere kant. Ben benieuwd hoelang hij slaapt..... edit..... 45 minuten, je kunt er de klok op gelijk zetten!

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    was ik ook aan het denken, bij ons meer dat er te weinig in kan ofzo want ik kan de "plakkers" nog steeds bijna over elkaar doen. was bij de vorige overgang ook zo.
    nummer 1 kon te weinig in en nummer twee was te wijd (dus bij beide alles erlangs) qua gewicht zit ze nog een halve kilo van nr 3 verwijderd maar qua bouw kan ze de nr 2 nog wel even aan!
    bij jullie ook zo?

@cherry, he bah wat vervelend die bloedneus, gelukkig wel wat vooruitgang! hihi helemaal vergeten te halen, wel aan gedacht ;)
    maar ze spuugt nu ook haar broekje onder (of het loopt in haar nekje, heeeerlijk he :))

ga madam uit bed halen :D

9. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi, wat een verschillen toch he, met die leeftijdsspreiding? Hier zit Amy al een hele tijd in maat 3, ook omdat ze met maat 2 steeds vaker doorlekte (vooral 's nachts, dus eerst alleen 's nachts een 3 om gedaan). Denk dat ze nu qua gewicht nog maar een halve kilo van maat 4 af zit, maar met 3 gaat het nog prima :)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook altijd over moeten stappen bij alle maten vanwege de grotere hoeveelheden plasjes. En niet om dat de luier zelf niet meer paste.
    De luier daarna was dan ook altijd véél te groot... verzoop ze zo'n beetje in ;) . Maar het hield de plasjes weer tegen ;)

Maar er zit ook altijd een overlap in de maten he.. misschien juist wel daarom...

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Cherry oh wat fijn dat het weer iets beter gaat! Houden zo!

Elena succes met de nachten! Kan je overdag soms een beetje bijtanken?

Chikai dank je! Het was weer een zware nacht, arme mannetjes:) Het heerst inderdaad denk ik! Alle andere meiden met zieke mannen; beterschap!

Escal haha overtreffende trap van moe hahaha!Die had ik nog nooit gehoord!

Wat een rust vandaag meiden!
    Heb ik een keer tijd om bij te lezen, is er haast niets bij te lezen;) Vandaag een dagje naar zoetermeer geweest voor mn werk, was erg leuk en interessant. Lekker op tijd thuis, dus heb hardloopspullen gekocht:) Meteen maar schoenen, broek, shirt en vest:) Nu nog een nieuwe telefoon met hardloopapp:p (13 maart mag k een nieuwe uitzoeken;))

Vanavond komt een vriend van ons eten, wel gezellig. Hopelijk zijn de mannetjes een beetje opgeknapt. Liam heeft vandaag 2 flessen overgeslagen. Gelukkig heeft hij er rond 3 uur wel een goed gedronken.

Hoe is het met de andere zieken?

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @athina, zal inderdaad wel daar aan liggen ja, die overloop in de maatjes. heb nog een half pak twee en ga daarna dan ook maar naar de drie.. kijken of het lukt aangezien ze in twee nog half verzuipt hihi. Sem is erg smal en heeft nog niet zo babyspekjes aan de benen (vind ik af en toe wel jammer hoor. lekker toch van die babyspekjes :))

ga ff koken (ofja koken?? ik ga zelf pizza maken dus niet echt koken haha) sem ligt net even te slapen en doet meestal een hazeslaapje van minuutje of 15 a 20 dus net genoeg tijd hoop ik

fijne avond allemaal. ik ga lekker romantisch met de pyjama op de bank :D

13. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #293 Reina5, 22 feb 2011
    Hai, nee, de reflux is hier heel erg meegevallen. Ik kom erachter dat hij er alleen last van heeft zodra hij gaat huilen. Beetje kip en het ei, maar het is dus niet altijd, maar alleen dan dat er iets naar boven komt. Eigenlijk gaat het prima, gelukkig maar. :)
    Heb alles even niet bijgelezen, spring er vandaag weer in, maar het is dus nog niet helemaal ok met Aiden las ik.... :(

@pampers Hier al een hele tijd in maatje 3 hoor, sinds hij 5 kilo weegt geloof ik al, en ze gaan lekker lang mee nog.

@eten Vanmorgen voor het eerst wat appelmoes gevoerd en hij slikte het door, trok wel een beetje zuur gezicht. Ik had pure appel gekookt, dus was niet heel zoet :). Tot nu toe doet hij het er goed op....

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @paloe, ja ooit ergens gelezen en is echt blijven hangen, vond hem ook echt toepasselijk haha

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    oh heerlijk pizza en dan lekker op de bank! Veel plezier!

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ga ook ff koken

17. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Het IS toch ook heel veel wat je hebt meegemaakt met een kindje in je leven, verhuisplannen, ander werk, meid dat is een hele omschakeling hoor! En bij verandering horen soms ook nogal wat emoties.

Bij mij komt de dip (moe, verdrietig gevoel regelmatig) echt door het feit dat ik moeite heb dat ik zo weinig persoonlijke vrijheid meer heb nu de kleine er is. En het vinden van een nieuwe balans. Ik heb er toch heel wat voor moeten opgeven, maar gelukkig win ik er ook heel wat op. En dat heb ik vanmorgen eens opgeschreven, dat verheldert, relativeert enorm!

18. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

Manlief heeft op dit moment een sollicitatiegesprek (duim, duim). Ik loop als een kip zonder kop te wachten totdat hij belt.... erg he?!? Moest ik ff kwijt!
    Eet smakelijk!
    Elleke

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Oeh Doglover: mijn duimen draaien voor jullie!

Hier alleen bevestiging gehad dat mijn sollicitatie ontvangen is en ik 'zsm' bericht krijg, geen idee wanneer dus ;).

Ik voel me hier inmiddels zoals manlief zich voelde aan het begin van zijn ziek-periode, dus hou mijn hart vast ... Hij heeft echt zeker 3 dagen voor pampus in bed gelegen en daar zit ik bepaald niet op te wachten. Vanavond dus met een 'groque' (hoe schrijf je dat? = citroen met paracetamol en wat whiskey ofzo, en honing) in bad ff relaxen en vroeg naar bed. Eerst na het eten even lekker samen House kijken.

@Karin: bedankt voor je opmerking. Het is ook idd niet niks, maar ik vind het zelf eigenlijk allemaal wel 'meevallen', verstandelijk dan. Amy is zo'n makkelijk kind, en ik heb niet het gevoel dat het heel druk is of ik veel op moet geven ofzo, daarom kan ik dan met zo'n angstig gevoel niet zo uit de voeten. Merk trouwens wel dat ik al baal nu ik 1x hardlopen heb moeten overslaan (gister), en tegelijk meer moeite heb het dan weer op te pakken, suf he! ;)

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #300 Reina5, 22 feb 2011
    @Gwn Ik vind het al heel knap dat je dat al kunt, hardlopen, terwijl je lichaam misschien nog niet helemaal 'ontzwangerd' is. :) Even relativeren hoor ;).

Succes met de groque en het weghouden van de ziekte! Flink wat vitamine c pillen helpen hier meestal wel...

@Chikai Wist je ook al dat een slaapcyclus (overdag geloof ik) bij baby's steeds 45 minuten duurt? Dat klopt dus aardig bij Thijs! Gelukkig is het hier steeds dat hij tussendoor een klein beetje geluid begint te maken en meestal slaapt hij daarna weer in. Ik heb hier een soort regel dat hij minimaal een uur in bed blijft en als hij daarna huilt haal ik hem eruit. Gelukkig gaat dat goed. Vervelend dat het zo lastig gaat met het langer slapen, maar misschien moet je het gewoon accepteren en verandert het vanzelf.

Deel Deze Pagina