Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Hey iedereen!!!

Alles goed met jullie?
    Al heel lang geleden dat ik hier geweest ben! maar mijn laptop is kapot :( en deze is zoooo traag dat ik er haast nooit op zit...
    Leani is ondertussen al bijna 8 maanden :) haar tweede tandje komt nu net door en ze heeft er enorm veel last van gehad (tot 40,6°) koorts en slapeloze nachten :( maar verder gaat alles goed!

Melania is een flinke grote zus!

groetjes van ons!

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; wat heerlijk dat je alweer thuis bent met je kleine meid!! Wat ligt ze er vrolijk bij na de operatie, pfoe. Pittig hoor, maar goed dat ze het later niet meer weet….

Cherry; oh, heerlijk zeg, lekker een weekendje genieten! Veel plezier!

Karin; ja, we hebben er al wel aan gedacht om naar een osteopaat te gaan, maar nu gaat het (gelukkig!) weer een stuk beter, dus voorlopig houden we dat even in ons achterhoofd…. De draagdoek is hier ook nog steeds HET middel als ik echt niet weet wat ik met Thijs nog moet doen….. als hij dus huilt en huilt en huilt…

Knijn; hier helpen de flessen kv ook echt niet voor het doorslapen hoor! Thijs wordt nog steeds 2x per nacht wakker en dan drinkt hij nog lekker bij mij. Ook ’s ochtends vroeg drinkt hij nog bij mij en dan kolf ik nog 2x op een dag, dus helemaal afbouwen kan ik nog niet hoor…. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd, het gaat vanzelf wel komen dat doorslapen.

Hier… ook al geloofde ik nooit zo in sprongetjes… Thijs is gelukkig weer veel beter gehumeurd, slaapt beter ’s nachts (nog 2x wakker) en kletst nòg meer als voorheen, nu ook wa-wa-wa-wa… het is hier echt geen moment meer stil! Ook onder het kleine tafeltje liggen vindt hij als speelplek erg leuk, zijn voetjes en teentjes zijn machtig interessant en spetteren in bad is opeens ook geweldig! Gelukkig maar… dus ik denk toch een sprongetje :D

En plannen voor het weekend; ben allang blij dat ik de werkweek weer overleeft heb, bah, het is echt niet leuk op m’n werk… maar ik hou vol… Dus morgen naar scouting, ouder informatiemiddag over het kamp en nog even bij het paardrijden gaan kijken. (we hebben volgende week wedstrijd, maar het paard waarop ik rij wil nu absoluut niet meer galopperen… :( En zondag is mijn man weg, ook voor scouting. Dan ben ik lekker thuis met Thijs.

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja zo'n idee heb ik ook. Maar wilde het wel een keer proberen. Bijkomend voordeel is dat ik nu elke avond wel kolf, heb ik een mooi voorraadje straks :) Heb je ook wel eens dat avondpapje biscuit geprobeerd?
    Eigenlijk denk ik dat ze niet eens wakker word van de honger dus dan hebben al deze fratsen sowieso geen zin. Ach... soms probeer je eens wat ;)

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, ff een vraagje: heeft iemand van jullie zo'n UV-beschermend (bad)pak gebruikt of overweegt dat voor de zomer? Dus zo'n pak met korte mouwtjes en beentjes wat de zon tegenhoudt en ook is om mee te zwemmen geloof ik.

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niet over nagedacht nog. Eerste reactie; denk niet dat we dat aanschaffen. Maar misschien verander ik nog van gedachten als ik de redenen van anderen lees :)

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    UV-werend pak: Hier niet. Zijn huidje zal toch moeten wennen aan de zon. Ik smeer hem gewoon goed in, hoofdje goed beschermen en niet in de volle zon. Als we naar het strand gaan of zo, parasol mee.

Drukke dag gehad vandaag. Gewerkt, daarna even wat kleertjes opgehaald voor Jelmer en een nieuwe luiertas gekocht (van de oude was de rits kapot), Jelmer weer opgehaald, thuis gevoed en naar bed gebracht. Toen moesten we nog eten, dus voor ik op de bank kon ploffen was het zowat negen uur.

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Knijn; dat denk ik dus ook ;) Thijs wordt volgens mij echt niet meer wakker van de honger 's nachts... Alhoewel, toen we hem een fles gaven, dronk hij die (200 ml) wel helemaal op! En avondpapje biscuit? Dat zegt me niets... Het moet alleen wel koemelkvrij zijn, want dat houden we wel vol. Daarom kan ik ook al die proefverpakkingen die bij de tijdschriften en in die dozen geleverd worden, niet gebruiken.

Uv-werend pak; nee, hier ook niet. Inderdaad wat Kwebbelsnoes ook zegt; niet in de volle zon en goed smeren.

Zo, nu ondertussen alles bijgewerkt voor scouting en m'n mail enzo... O ja, we hebben via marktplaats een voetenzak voor onze wandelwagen besteld, was vandaag binnen, helemaal mooi!

8. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi hoi,

@ UV-shirt: Ik heb een shirtje gehaald, maar dat zal ik voornamelijk gebruiken als we met haar gaan zwemmen in de vakantie en misschien in het zwembad hier in de tuin (als we een nieuwe kopen). Kevin krijgt er ook een. Ik vind het niets om ze te laten zwemmen met t-shirt aan....

Groetjes,
    Elleke

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Wow, dat is ook een heel mooie jurk vind ik!! Eens wat anders dan wit! :)
    Ja, dat betonboren is vreselijk irri, uberhaupt lawaai als je kleintje net gaat slapen :(. Hier is ook veel geboord, ivm verbouwing bij de benedenburen. Gelukkig zijn we daar nu vanaf :). Jammer dat het doorslapen er nog niet bij is. Hopelijk gauw!

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja, dit leek me wel heel handig! Maar tot nu toe wacht ik eerst af wat het weer gaat doen geloof ik ;). En of we dan gaan zwemmen/ op vakantie gaan. Vind het wel belangrijk dat we het ook echt gaan gebruiken!

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad! Heb dezelfde in het ivoor geprobeerd maar die stond voor geen meter! Ik ben geen wit-type blijkbaar.

Buurtjes zijn nu net weer wakker en het gegooi met stenen is al begonnen. Nu maar hopen dat ze de boor nog even laten staan, Maud ligt er net weer in...
    Zeker jammer dat het doorslapen er niet bij is! Maar ach, je went er ook wel aan. Accepteren is vaak het beste middel.

12. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, de buren zijn weer bezig dus heb Maud naar de voorkant verplaatst. Ze slaapt nu in ons washok, in het campingbedje. :D
    Hopelijk word ze daar niet wakker van het lawaai en zijn de buren snel klaar!

Vanmiddag wil manlief na zijn werk gaan fietsen met Maud en mag ik even alleen de stad in. Moet echt even wat nieuws hebben, wat er nu nog in de kast ligt is werkelijk geen gezicht meer! Maar winkelen met een baby is niks waard, vanmiddag is het even geen mama-tijd maar mij-tijd!

P.s. lekker weertje he!

13. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Veel plezier vanmiddag! Ik heb vorige week ook even met een vriendin geshopt. Heerlijk af en toe wat tijd voor jezelf!

14. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai: Wat fijn dat Thijs weer zo lekker vrolijk is. Gezellig he dat kletsen! Hier ook een echt kletskous. Op het kinderdagverblijf zeggen ze het ook elke keer tegen mij dat hij zo lekker gezellig aan het kletsen is de hele dag.

15. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: oh wat fijn dat alles goed is gegaan! Hopelijk is je meisje al weer een beetje opgeknapt en heeft ze geen last van complicaties!
    @Regenboogje: Oh bah verstandkiezen trekken. Hopelijk heb je er niet te veel last van.

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Mees drinkt weer melk! (Misschien moet ik niet te vroeg juichen....) Sinds drie dagen drinkt hij weer rond de 600 cc per dag (ipv 200 cc).
    Verder heb ik sinds het plaatsen van de spiraal enorme last van buikkrampen en af en toe bloedverlies. Zou dat normaal zijn? Er zit natuurlijk wel een vreemd ding in je, dus je lichaam zal er wel op reageren. Maar toch....ik hoop wel dat het snel over gaat.
    Fijn weekend nog allemaal!

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nike: Wat goed van Mees, dat hij zo lekker heeft gedronken ;)

Knijn: Hopelijk heb je lekker geshopt.

Net voor het eerst een rondje met Jelmer gefietst :D
    Hij vond het erg leuk.

Bekijk bijlage 152913

18. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Nike: Oei, wat vervelend van het spiraaltje, ja het lijkt me normaal. Hebben ze er niets bijgezegd na het plaatsen?

@Kwebbel: O, leuk gefietst! Ik vind hem wel een beetje sip kijken met die helm op :p. Kan het niet helpen dat ik het een beetje zielig eruit vind zien. Klein kereltje met grote helm :) Maar natuurlijk is het wel veiliger.

@Knijn: O lekker, heb je leuke dingen kunnen shoppen voor jezelf? Is fijn he zo op z'n tijd aandacht voor jezelf, me time. :)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar het is niet zielig. ;) Zo'n helm is hartstikke licht, daar hebben ze geen last van ofzo.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ knijn: mooie jurk zeg!! Hele mooie kleur :)
    En is het gelukt met shoppen?

@ nike: oh jee, ik moet waarschijnlijk maandag voor een spiraal... Hoop niet dat ik er zo'n last van krijg! Heb jij het laten zetten toen je ongesteld was? Ik ben bang dat ik het pas dinsdag of woensdag word, maar dan heb ik geen tijd om het ding te zetten. De dagen daarna ook niet...

@ kwebbelsnoes: wat leuk dat je lekker kunt gaan fietsen! Zeker met het weer als vandaag.

Deel Deze Pagina