Ik voel me gaar. Gisteravond ongesteld geworden, dus buikpijn. En weinig geslapen, dus moe. Vanmiddag om half 4 wordt mn spiraal gezet. Moet alleen het recept even vinden zodat ik het ding kan ophalen bij de apotheek. Geen zin in. Hopelijk krijg ik er niet al te veel last van. Mag je eigenlijk wel tampons dragen daarna?
Ik denk inderdaad dat Pelle toch op de meloen heeft gereageerd. Hij kreeg weer eczeem in zijn gezicht en zijn beentjes waren opeens kurk droog. Ook was zijn ontlasting heel erg groen, en ook wat raar (slijmerig enzo). Hij moest ook onwijs huilen toen hij had gepoept. Gisterochtend was zijn ontlasting weer normaal. Hij heeft vrijdagavond, zaterdag en gister wortel gehad en na dat ene incident op zaterdag aan het einde van de middag heeft hij gewoon nette gele ontlasting gehad. Dus het was geen reactie op wortel en dan kan het eigenlijk alleen van de meloen komen. Naja, weten we dat ook weer. Vind het wel sneu voor het mannetje, dat hij dus toch ook op andere producten reageert. Hopelijk groeit hij er overheen.
Totdat Maud 1 is, daarna krijg ik het niet meer betaald. Dank je! En ja, dat ben ik, wat had je voor 'n voorstelling dan? Blond haar en dikke boobs? Ondertussen heb ik mijn haar wel kort trouwens. Wat schattig dat ze mama zei! En straartjes? Nee, dat krijg ik er bij Maud ook nog niet in, veel te kort. Oh nee!! En wat sneu van de allergie. Maud gisteren weer een bv gehad, werd als gewoonlijk om half 1 en om half 5 wakker. Doet echt niks die kv dus. Wat doet iedereen met de gordijnen overdag? Dicht of niet?
@gordijnen: Ja, dicht hoor . Anders vind ie het veel te licht om te gaan slapen. Er staat ook de zon op in de middag. @Knijn: Ja ik had je ook heel anders voorgesteld. Dat komt denk ik omdat ik je kindje had gezien en automatisch denk je dan dat ze op d'r moeder lijkt . Dus inderdaad blond en stevig . @Gwn: Kiwi en tomaat zijn zowiezo al behoorlijk allergene producten en vooral de pitjes. Ik vind het zelf nogal scherp, dus geef het Mark nog niet. @Yukl: He bah, lijkt me heel vervelend als je ongesteld bent dan een spiraal te zetten. Sterkte! @Tessa: Ah, wat leuk mama! Kan me voorstellen dat je dan trots bent . Hier heb ik al een paar keer 'eten' gehoord. Maar het kan toeval zijn (was niet rond etenstijd). Ook al zou ik me kunnen voorstellen dat dat z'n eerste woordje is, aangezien hij zo graag eet . @hier Is het wel aanpoten, want ik ben nog druk met de therapie. Ik zit nu wel in een volgende fase waarin ik met wat meer afstand ga kijken naar mijn trauma, dus meer in de richting van verwerken, maar daardoor niet minder heftig. Voor m'n vriend is het ook best zwaar (natuurlijk).
@Knijn; Overdag laat ik de gordijnen gewoon open. S'avonds dichts maar we hebben geen verduisterende gordijnen dus het is niet mega donker dan opeens. Mooie jurk trouwens! @Yukl; Zoals je het allemaal verteld lijkt het inderdaad de meloen te zijn, nou ja die dan maar even niet geven toch? Ik heb niet veel last gehad van mijn spiraal. Wat betreft de tampons, ik zou het niet weten, gewoon even vragen dus vanmiddag en anders een maandverbandje meenemen voor de zekerheid? @Fietsen; Ondanks dat Damian heel goed en stevig zit gaat hij nog steeds lekker mee in de baby mee op de fiets (dus in de MC), denk dat we in juli pas echt met hem voorop gaan fietsen. @Doglover; Damian heeft ook geen staartjes hoor Haha flauw, hij heeft wel veel haar en moet eerdaags weer naar de kapper (word de 2e keer) @Tessa; Leuke foto, lekkere vrolijke dame heb je!
UV-werend pak; Hier nog niet over nagedacht, maar ik denk niet dat we er een gaan halen. Tot nu toe zijn we ook steeds in de schaduw/ onder de parasol gebleven en hebben Stan ingesmeerd met zonnebrandcreme.
@Chikai; Fijn dat Thijs weer vrolijker is. @Nike; Het waren de verstandskiezen van mijn man (ik heb er geen en zal ze ook nooit krijgen). Maar gelukkig lijkt hij er niet te veel last van te hebben. @Kwebbel; Jelmer kijkt inderdaad niet heel vrolijk met de helm op. Maar misschien moet ie gewoon even wennen. Vond ie het fietsen zelf wel leuk?
@Babyboom; niet gekeken, maar ik kijk zowieso niet veel tv. @Yukl; Zaterdag ben ik goed doorgekomen. Mijn man had zijn moeder mee en mijn schoonvader pastte op Stan omdat ik moest werken. Heb wel extra spullen daar achtergelaten, omdat ik toch wel het vermoeden had dat ie daar zou blijven (wat ie dus ook gedaan heeft) Voor mij zelf viel het eigenlijk dus wel mee, maar ik heb hem overdag maar 5 minuten gezien.
@Yukl; Balen dat Pelle alweer zo vroeg wakker was @Leeftijdsverschil; Ik vind persoonlijk rond de 2 jaar een mooi verschil. @Tessa; Super stoer van dat mama zeggen @Gwn; Hopelijk vind je de reservesleutel nog. @Nike; Leuk he dat zwemmen Zo lees vanmiddag nog even wat verder terug zodat ik weer een beetje bij ben.
@Doglover; Wat fijn dat de echo goed was. @Gwn; Heerlijk dat Amy het zo goed blijft doen. Dat lange slapen kan ook een fase zijn. Stan heeft ook nachten gehad dat ie van 2000 tot 1000 doorsliep. Nu haalt ie dat echt niet meer. @Knijn; Leuk Maud als bruidsmeisje.
@Hier; Met Damian gaat het echt super Hij groeit goed; 70 cm en iets meer als 8 kg, is er ook een 7 maandenlijst? Zoals sommige misschien op Hyves hadden gelezen staat hij ook al en hij probeert stapjes te doen maar dat is nog iets te moeilijk voor hem. Kruipen doet hij echt op zijn eigen manier Hij zit nu sinds gisteren ook op/in zijn autotje en racet de hele huiskamer door Zal straks wel even een foto posten ervan. Verder krijgt hij sinds dit weekend beleg op zijn brood, ben begonnen met appel-peer stroop van Zonnatura. Hij vindt het erg lekker maar wat een kliederboel Wat betreft doorslapen; ging erg goed maar de laatste tijd weer overprikkeld door alle drukte dus dan komt hij wel s'nachts. Vind het niet zo erg, weet waardoor het komt. Moet nu mijn mannetje in bad doen!
Zo, nu ga ik Stan wakker maken en hem een fles geven. We gaan zometeen babyzwemmen en als het goed is komt er een fotograaf. Ben benieuwd.
Pfff, had ik van alles getypt, klik ik op volgende pagina per ongeluk, alles weg. Dus opnieuw! Tessa: Geweldig dat Fay mama kan zeggen, ik kan niet wachten tot Jelmer het doet! Yukl: Balen van de nachtvoeding! Succes met het zetten van spiraaltje, hopelijk valt het mee. Leeftijdsverschil: Het liefst een jaar of 2, dus wij gaan eind van het jaar weer proberen zwanger te worden. Tomaat: Had ik ook gelezen, maar heb het toch eigenwijs met pitjes aan Jelmer gegeven en dat ging prima. Hij is dol op tomaat. Als hij dat krijgt zit hij te stuiteren van plezier. Gordijnen: Jelmer heeft een verduisterend rolgordijn en die is gewoon dicht als hij slaapt overdag, dus dan is het schemerig op zijn kamer. Karin: Ik heb ook al een paar keer gehoord dat Jelmer iets zei wat op "etuh" leek, dacht dat het toeval was, maar Mark doet het dus ook Jelmer is ook dol op eten. Regenboogje: De foto is na het fietsen gemaakt, dus hij was moe Het fietsen zelf vond hij superleuk, zat gezellig te babbelen voorop en met zijn handjes op het stuur te trommelen. Van het helmpje heeft hij nauwelijks wat gemerkt, toen ik hem opzette voelde hij even wat er op zijn hoofd zat en toen was het goed. Veel plezier met zwemmen! Elena: Wat super dat Damian het zo goed doet! hier: Jelmer is ziek, gistermiddag op visite bij vrienden nog niks aan de hand, maar gisteravond na het eten ineens 39 graden koorts. Vannacht is hij ieder half uur wakker geweest, dus ik ben flink gaar. Temp is nu 38,5. Toch maar even de huisarts gebeld, zegt de assistente, kijk nog maar even aan. Hij is verder wel vrolijk dus prima. We konden dus helaas niet gaan zwemmen vandaag, hopelijk is hij snel beter, dan kunnen we evt. donderdagmorgen gaan. We moeten straks naar het cb, ga wel gewoon, aangezien hij verder wel vrolijk is.
Yukl/Karin: Thijs vindt heel veel lekker, maar meloen dus echt niet… Twee hapjes en toen spuugde hij het weer uit. Dus ook hier laat ik meloen staan (ik vind het zelf ook niet zo lekker… Gwn; wij hebben ‘afgesproken’ in ieder geval te wachten totdat Thijs zeker 1 jaar is, voordat we er weer voor gaan. Nike wat leuk dat je bent wezen zwemmen! Ik zwem met Thijs elke week, ondanks zijn exceem. Hij vindt het zo leuk! Thuis gaat hij dan nog maar 1x in bad, op vrijdag. En op dinsdag zwemmen. Met zijn exceem gaat het zo prima. Wow, al 4 tanden! Knijn; Thijs slaapt overdag gewoon in het licht, ’s avonds is het wat donkerder (verduisterend rolgordijn, maar langs de kieren komt dan wel licht). Tessa; leuk dat Fay mama zegt! Super hoor! Wat heeft Fay toch al veel haar! Leuk die staartjes! Yukl; oei, pfoe, Pelle komt weer ’s nachts. Dat is dan pittig ja, vooral omdat je het doorslapen vast al gewend was! Sterkte! O, ik lees net van je spiraal, ook sterkte vanmiddag. Hopelijk heb je er niet teveel last van! Doglover; ook Thijs heeft nog heel weinig haar… Kwebbel: beterschap met je zieke mannetje en succes vanmiddag op het cb! Ook bij Thijs zit er een tandje aan te komen, ik zie een wit puntje in zijn tandvlees. Alleen volgens mij niet de twee boventanden, maar juist een tand ernaast. Hij lijkt er nog weinig last van te hebben. Twee nachten terug hadden we Thijs ’s nachts een fles gegeven, dronk hij maar 25 van op. Nu vannacht heb ik hem alleen getroost, en heeft hij gewoon van 23u tot 8.00u tussen de fles/voeding gelaten! Dat wordt dus geen fles/voeding meer ’s nachts. Vraagje; weet iemand of je bv zover kunt afbouwen, dat je alleen nog een ochtendvoeding geeft? “weet’ je lijf dat dan?
Ah, dat is grappig dat Jelmer ook al zoiets zegt! . En ja, ik had al het idee dat Mark en Jelmer daarin op 1 lijn zitten qua van eten houden als ik je verhalen zo af en toe las . Hij eet vanmorgen zo weer 1 gekookte appel met een halve banaan weg en dan wil hij het liefst de rest van de banaan ook nog . En eergisteren zoete aardappel ging er in als koek! Hij wist niet hoe snel hij het weg moest krijgen. Stukken die hij erin douwde, niet normaal meer . Hoeveel drinkt Jelmer nu nog? Mark begint nu aardige spekkies te krijgen bij de bovenbenen, dus ik krijg het idee dat ik moet gaan afbouwen, maar weet nog niet zo goed welk moment van de dag . Hier nog 3,5 fles ongeveer. O, wat zielig dat hij koorts heeft zeg! En wat een zware nacht is dat geweest, bah. Beterschap met hem! En hopelijk is vannacht weer lekker doorslapen.
@Chikai: Maar ze krijgen vaak last van tandjes voordat er een puntje doorkomt, dus wie weet was al die ellende bij jullie hierdoor? Ah, dus Thijs ook geen meloen...
@Knijn: Krijg je betaald ouderschapsverlof? Dat is lekker zeg! @Gordijnen: hier overdag in principe open, maar omdat we dan zo vaak de zon erin hebben, gaan ze toch maar dicht. Ik probeer dan wat te fabriceren zodat ze toch beetje open zijn voor het licht, het zijn wel erg zware gordijnen nl en ik wil het overdag juist niet te donker hebben, ivm het ritme zeg maar. Ik merk zelf altijd dat als ik overdag in het donker slaap, ik er helemaal van in de war raak en erg gaar wakker wordt. @Yukl: balen, van die reactie op meloen. Succes met het zetten van het spiraal. Ik heb er wel lang van gebloed (bijna 6 weken), maar weinig pijn van gehad. En bloed was ook niet veel. @Pitjes: als jullie ze er gewoon inlaten, ga ik ook niet meer moeilijk doen . @Leeftijdsverschil: 2 jaar lijkt mij ook mooi, maar ja, geen idee hoe lang het gaat duren natuurlijk he? Heb overigens vandaag mijn spiraaltje laten verwijderen. Dit omdat ik helemaal niet meer ongesteld ben geworden sinds de bevalling, en ik mijn lijf ook wat dat betreft graag 'op orde' wil hebben voor we voor een tweede gaan. Weet ik ook meteen wat mijn cyclus ongeveer is. En toch... moet nog zien hoe lang manlief het met condooms wil doen hoor . Alhoewel het er de laatste tijd eigenlijk hoe dan ook erg weinig van komt... @Tessa: super, nu al mama zeggen! Ik zei laatst 's ochtends 'hey!' tegen Amy (als groet zeg maar...) en hoorde als reactie ook een 'ey', tenminste, dat dacht ik @Elena: wat fijn dat het allemaal zo super gaat joh! En wat is hij snel! @Regenboogje: veel plezier, extra leuk met fotograaf! @Kwebbel: balen dat hij ziek is . Ben benieuwd of het CB er nog wat van zegt. Gelukkig verder wel vrolijk, maar elk half uur 's nachts is slopend natuurlijk! @Chikai: het kan wel, dat afbouwen van de bv. Maar er zijn maar weinig vrouwen waarbij het echt lukt volgens mij (alsin; dat er dan nog iets van productie overblijft voor die ene voeding). Ik zou het dus alleen proberen als je het geen ramp vindt als de bv dan helemaal stopt.
@Gordijnen; wij hebben gordijnen die behoorlijk veel licht doorlaten. Dus meestal laat ik ze dicht. Het zwemmen was superleuk. Stan was razend enthousiast. Hij bleef aan het spetteren en lachen. Dus ik ben benieuwd naar de foto's. Ik geloof dat hij nu honger krijgt, dus ik ga de boterhammen maar eens op tafel zetten.