Wij kregen trouwens van het CB te horen dat we beter over konden gaan naar 3 flessen, omdat je dan zeker weet dat je baby niet teveel binnen krijgt. Nou geprobeerd om de fles van 15:00 weg te laten. Maar Aiden wilde daarna niet slapen en was pas stil toen we hem een fles gaven, duidelijk honger! Dus fuck het CB volgens mij is hij nog niet toe aan maar 3 flessen. Hoe zit dat bij jullie? Ik merk trouwens ook nu Aiden begint te kruipen en doen dat hij veel sneller moe is en dus ook langer slaapt overdag. Waren het eerst hazenslaapjes, nu haalt hij de 2 uur met gemak. Dus ik hoop dat hij ook sochtends wat langer doorslaapt. Merken jullie dat ook aan jullie kindjes? Sneller moe doordat ze meer ondernemen zeg maar?
@Cherry: Amy zit al een tijdje op 3 flessen (180 + 6) en drinkt ze bijna nooit allemaal op. Het wisselt alleen van welke ze het meest laat staan. Weet ook niet zo goed welke 'gebruikelijk' is om weg te laten straks? Ze kreeg eerst bij wakker worden, rond 11:30, rond 15:00 en dan voor het slapen gaan een fles. Die twee middelste zijn nu 'samen' rond 14:00 en ze eet veel brood, fruit en groente. Amy is nog niet zo kruiperig enzo, en was altijd al vrij snel weer moe, al heeft ze vaak wel korte slaapjes (max een uur), dus daar kan ik je helaas (ook) niet mee helpen.
Ik wil trouwens heel erg graag een tweede . Wij hebben besloten ervoor te gaan na Aidens tweede verjaardag. Dat duurt nog anderhalf jaar dus maar we hebben wel iets om naar uit te kijken
Ja, komt idd ook wel door de bv maar ik eet al extra om dat te compenseren. Daarbij is het wel raar dat mijn HB elke keer zo snel zakt. Ik kan hem opkrikken tot bijna 8 maar 2 maanden later zit hij weer op 5.5 of zelfs nog lager. Daarbij is het snelle afvallen wat maar door blijft gaan ook niet helemaal goed is. Ik heb ook de schildklier aangekaart maar mijn dokter wil graag eerst zelf zijn patiënt onderzoeken, wat ik op zich wel goed vind trouwens. Hij schrijft niet zomaar een tabletje voor en laat me dus niet 'zomaar' even bloedprikken. Ik denk dat hij me dat nog wel laat doen na het onderzoek. Misschien dat ik meteen maar even over 'daaronder' ga hebben, het vrijen doet nog steeds pijn namelijk. Ook niet helemaal goed geloof ik . Maar weet niet zeker of ik dat durf, hoop al een tijdje dat het vanzelf over gaat @Kwebbel; inderdaad, lijkt een heel getal zo! Al was de weging misschien niet helemaal eerlijk. Maud poepte net in bad en niet zo zuinig ook, 5 dikke drollen!! Echt héél zielig, ze huilde ervan Was meteen beter te pas daarna. Alleen ik niet, ik zat namelijk samen met haar in bad, ieuwww. Zodra ze klaar was Maud eruit en ik drollen vissen, hihi. Manlief stond erbij te kokken, mietjuuhh! (ik werk in de gehandicaptenzorg dus ben wel wat poep gewend ) Daarna mezelf maar wel extrrrraa goed gewassen!! Ik hoop met je mee dat de homeopathische middeltjes helpen! @Karin; kan me voorstellen dat de emoties even hoog oplopen na zo'n sessie. Gelukkig is de lucht weer geklaard @Cherry; wij zijn ook al een paar x bij de bazaar geweest, enorm he! Wel erg leuk om rond te struinen. Stoer dat je nog een neuspiercing ging zetten. Zelf heb ik al jaren een neuspiercing. Valt idd mee, het piercen ervan.
Zo druk gekletst vandaag zeg! Eens kijken of ik bij kan komen. @Tessa: Wat superleuk dat Fay mama zegt! Super schattig! Hier alleen nog maar mamamamamama (niet bewust denk ik). Wat geweldige foto van Fay op de fiets. Ze lijkt echt al een peutertje zo. @Yukl: Oh nee de nachtvoedingen zijn weer terug! Bah! Hoop echt dat je minder last gaat krijgen van het spiraaltje dan ik. Ik heb nog steeds een soort van menstruatiepijn, bruinige afscheiding en zeurende hoofdpijn. Als het over twee weekjes nog zo is, laat ik hem eruit halen. Wel fijn dat het plaatsen meeviel. Vond ik trouwens ook erg meevallen. We zijn wel wat gewend he! @Doglover: Mees heeft ook nog bijna geen haar. Niet dat ik staartjes wil gaan maken bij Mees... @Karin: Klinkt heftig hoor die therapie. Sterkte ermee! @Elena: Wat gaat Damian hard! Wow al zijn eerste stapjes proberen. @Kwebbel: Beterschap voor Jelmer! Wow wat een lekkere grote bink is Jelmer al zeg. Wel balen van de heupjes. Hopelijk valt het allemaal mee. @Chikai: Wat goed dat Thijs geen nachtvoeding meer nodig lijkt te hebben! Eindelijk! Wat betreft alleen de ochtendvoeding: Ik heb geprobeerd alleen nog 's ochtends en 's avonds te kolven. Mijn lichaam begreep het helaas niet. Het was zo over. Maar wie weet lukt het bij jou wel! @Regenboogje: Wat leuk dat het zwemmen geslaagd was! Leuk dat ze foto's maken. Ook onder water? @Cherry: Klinkt al een heerlijk weekendje weg! Aleen brrrrr die duif! Over de fles van 16 uur eraf: hier gaven ze het advies om een halve fles te geven en als ie dan nog honger heeft yoghurt. Dat gaat prima (maar Mees is dan ook niet de allergrootste eter). Slapen: Mees doet meestal 1 lang slaapje in de middag van 2,5 a 3 uur. Verder 's ochtends vaak nog twee korte slaapjes. Hij kruipt nog niet, maar is wel mega-actief. @Knijn: Wow wat een lekker flink meisje heb je zeg! Ach als je die nachtvoedingen geen probleem vind, waarom je dan allerlei dingen gaan proberen. Komt vanzelf goed. Hoop voor je dat je niets onder de leden heb. Maar zou inderdaad goed door de bv kunnen komen. Wow wat schrikken van de maxicosi! Dat vergeet hij inderdaad nooit meer. Zou ook echt iets voor mijn vriend zijn.
@Hier: Mees kan echt niet meer rustig op je schoot zitten. Hij graait echt naar ALLES. Afstandbediening verderop op de bank. Meneertje gooit zich ernaartoe. Onderzetter op de zijleuning. Mees heeft hem te pakken. Glas drinken in mama's hand. Handje van Mees zit er alweer in. Hij wordt ook echt boos als we iets afpakken, wat hij net heeft bemachtigd.
herkenbaar, hoewel katelynn niet boos wordt, maar wel haar best doet om mijn hand te ontwijken als ik even wat uit haar handje wil pakken zó grappig om te zien... Of als ze m'n bril pakt en ik wil voorkomen dat ze met haar 2e handje m'n pootjes uit elkaar trekt, dan scherm ik dat 2e hand van de bril af... maar dan blijft ze maar draaien en proberen @knijn: Fijn dat je meissie het zo goed doet, hopelijk komt het slapen ook nog... En verder succes bij de huisarts. Even hart en longen luisteren en klieren checken etc kan nooit kwaad natuurlijk. Wel heftig hoor, dat je hb telkens zó veel zakt. Ik heb het vast even gemist, maar hoe krik je hem telkens weer op? @cherry: Misschien kun je flesjes eerst gaan halveren naar 90 + 3 of 120 + 4 ? Voor je ze helemaal weglaat? Wij hebben hier vanochtend voor het eerst brood bij het ontbijt geprobeerd, 1 boterham had ze zo op. Daarna dus nog een flesje van 130 + 4 . 10.00 uur fruit - 1 banaan 12.30 uur 1/2 boterham + fles 130+4 15.00 uur diksap + nog wat stukjes brood 17.00 uur groente met 30 minuten later yoghurt 19.30 uur een volle fles oftewel 3 x een wat kleinere fles en 1 x een normale... maar oke - sorry voor de korte reacties weer... morgen weer een dag beetje druk hier op het moment - een goed teken overigens, druk aan het oefenen als het ware
@Athina; Met floradix. Ook wel staal gehad maar vind dat rotspul. Heb je niet gemist hoor, had ik niet gezegd
Yukl en dan is Thijs 'een kleintje' Fijn dat het bij de huisarts meeviel, een bevalling is vast erger Gwn; haha, mannen Heb je een keer zin, wil hij niet! Knijn; dan doet Maud het supergoed toch?! Heerlijk hoor! Ik ben met de borstvoeding ook veel afgevallen, op het ‘laagste’ punt woog ik 57. Nu rond de 60, dat mag van mij wel zo blijven! Hmm, compleet lichamelijk onderzoek? Vraag me af wat dat concreet inhoudt ja! En wat het doorslapen betreft; Thijs slaapt ook nog niet door… We proberen hem nu ’s avonds een late fles te geven en dan pas ’s ochtends weer. Afgelopen nacht 2x eruit geweest om hem te troosten, maar dat was maar heel kort. Dus ik ben benieuwd wat de komende nacht ons brengt. Het komt vanzelf wel! Wellicht kun je proberen in ieder geval naar 1x voeden te gaan ’s nachts, om het wel wat af te bouwen? Oef, dat was schrikken in de auto! Vanavond de laatste dansles van dit seizoen weer gehad, en ja hoor, bijna op het eind gaat het weer beter… ! Maar ja, nog maar een paar keer goed oefenen met vrijdansen en dan hopen dat we het na de zomervakantie nog weten! Fijne avond allemaal nog en weltrusten!
En een goeiemorgen allemaal! Pfff... thijs werd elke 2 uur weer wakker vannacht... En normaal slaapt hij tot een uur of 8, nu is hij al om kwart over zeven wakker! Vanochtend met m'n klas op excursie, ik ben als extra ingedeeld, want Thijs gaat mee. Wanneer ik dan naar huis wil, kan ik gaan. En vanmiddag zwemmen.... Drukke dag dus!
@Chikai: en, waar gaat de excursie heen? Klinkt idd als een drukke dag! Zijn jullie kindjes ook zo 'pfffttt' aan het doen, met de tong tussen de lippen, waarbij de spetters in het rond vliegen? Amy doet dat werkelijk de hele dag . Zitten gaat nog niet goed hier, dus fiets wordt het voorlopig niet. Wel heb ik vandaag voor het eerst gemerkt dat ze zich echt kan optrekken als ik haar bij haar handjes vast pak. Kruipen zal er voorlopig ook wel niet van komen, want zodra ik haar op haar buik leg, rolt ze terug naar haar rug. @Escal: wanneer heb je je eerste echo eigenlijk? Als je dat al gemeld had; sorry, vergeten.
Gwn: Jelmer doet dat ook veel en dan bij voorkeur als hij zijn mond vol eten heeft zodat alles in het rond spettert
@spetteren: Ja hier ook, hoor al een paar weken! @pakken: Ja, hier wordt sinds een paar weken ook alles gepakt waar hij bij kan. Nog niet zo erg als bij Mees, maar ik moet goed opletten wat er in de buurt ligt . @Nike: Het is juist een goed teken denk ik he, dat hij zo overal mee bezig is, alles wil ontdekken! Teken dat hij zich goed ontwikkelt, ook al is het even goed opletten . @Kwebbel: Ik hoop ook dat de homeopatische middeltjes iets gaan doen voor jullie. Wat komt hij er trouwens laat mee, of niet? Je bent toch al een tijdje terug geweest op een vrijdag? Maar beter laat dan nooit . Trouwens over yoghurt, ik ben van plan tot 1 jaar nog geen koemelk producten te geven. Dus dan gaat dat niet. Vind het zelf veel te zwaar verteerbaar, zit ook een beetje in de familie. Zal eens kijken of er een alternatief is. @Knijn: Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt, maar dat zul je zelf ook wel hebben . Ik hoop dat het allemaal meevalt. @Cherry: Ja inderdaad, fuck the cb . Doe gewoon wat goed voelt. Je ziet dat ze bij iedereen hier weer wat anders zeggen. Wij zitten op 3,5 fles. Als Mark echt goed brood gaat eten (ga ik pas moeite voor doen bij 7 maand), dan ga ik naar 3 flessen denk ik. Nou, Mark is nog niet heel kruiperig, is meer een observeerdertje en pratertje , dus niet eerder moe nu. @loopstoel: Gaan jullie een loopstoel gebruiken/aanschaffen? Wij hebben er 1 gehad als kraamcadeau, maar hij zit nog ingepakt en ik denk erover om het zo te laten en door te verkopen. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Als je het zo leest gaan ze veel te snel rechtop ontdekken, terwijl ze daar nog niet aan toe waren + niet goed voor de heupjes. Het lijkt mij een beetje tegennatuurlijk. Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Hahaha ja die fase heeft Aiden een paar weken geleden gehad. Hoorde je hem ineens over de babyfoon pfffrrrttt zoooo schattig! Nu is het meer ba-ba-ba-ba en hatahatahata.
Karin: Hier ook geen loopstoel! Is idd slecht voor de heupjes en heb altijd het idee dat het ze te makkelijk wordt gemaakt, vind dat ze het zelf moeten ontdekken. Ben anderhalve week terug op vrijdag idd bij de homeopaat geweest, dus was idd wat aan de late kant, maar we zijn vanmorgen begonnen, dus ben benieuwd, ze zei dat we toch wel met een dag of 4 verbetering moeten zien.
Inlove Hey! Welkom terug!`Fijn dat het goed gaat! Hier is een boterham ook zo weg, als hij de kans krijgt eet hij er twee! Elena, had je niet al een jurk? Je had toch al eens een foto gepost van een jurk hangend aan een kast? Mooi hoor! (niet mijn smaak, maar wel mooi!) Oh! Lees nu dat je teveel was afgevallen! Mooi toch! Tessa ja inderdaad, het gaat echt supersnel! Kan me er wel wat bij voorstellen, Olaf op school, hij is er wel aan toe denk ik. Wat fijn dat Mason ook zo gek is op zijn zusje! Werkte je vier dagen? Heerlijk he, dat ouderschapsverlof! Ik ga het na mijn opleiding opnemen voor Olaf en Liam, ook 1 dag in de week minder werken. Escal zo spannend! Gefeliciteerd!!!! Geweldig dat de bloedtest goed was! Die tekst is ook geweldig zeg! Gwn prachtige fotos! Supermeisje zeg! Ik vind haar onwijs stoer, en jou ook! Doglover Leuke teksten voor de shirts! Chikai ik voel met je mee meid bij Olaf hadden we dat ook, dat elk uur wakker worden Superzwaar maar ooit gaat het weer over.. Knuffel! Cherry ja, toen Olaf tandjes kreeg zijn we meteen gaan poetsen. Maar was denk ik iets makkelijker, hij was al 1 toen.. Hier: Liam rolt sinds gisteren ook van rug naar buik! aan de lopende band! En hij gaat steeds beter zelf zitten De eerste keer rollen hebben we gemist, we keken net even weg en toen lag hij ineens op zijn buik Zit nu in de trein, reageer later weer verder wat ben bijna thuis
Zo, drukke dag gehad. Het is ook wel te merken aan Thijs, erg onrustig, jengelig, weinig drinken... Hij ligt nu in bed... Vanochtend naar een vlindertuin geweest met groep 3, halverwege met Thijs naar huis gereden, toen heeft hij een uurtje geslapen in zijn bedje, daarna naar een vriendin, samen met kids gaan babyzwemmen... Nu vanavond lekker niets meer doen...! (nou ja, behalve met Thijs bezig zijn dan