Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Kwebbel: O wat fijn dat de last van de vlekjes mee lijken te vallen. En dat de homeopatische middeltjes verlichting geven! Fijn zo! Werk ze vandaag! Spannend van de echo trouwens...

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Wat fijn dat het zo goed gaat met Amy!
    @Karin: Qua kinderen moet je doen waar je je samen met je vriend het beste bij voelt. Is het wel de bedoeling dat jullie op termijn samen gaan wonen? Of is dat niet haalbaar?
    @Escal: Zwangerschapsdementie, zou het echt bestaan? Ik kon en kan nog steeds slecht op namen komen sinds de zwangerschap.
    @Kwebbel: Wat fijn dat de homeopathische middelen lijken te helpen. Ik geloof er persoonlijk niet zo in. Maar als er een keer wat is, probeer ik het toch altijd. Ben ook naar de osteopaat geweest met Mees. Ook zoiets waar ik niet in geloof(de), maar dacht wie niet waagt....ach en misschien heeft het wel geholpen.

@Hier: Mees krijgt maar liefst DRIE tanden tegelijk! Eindeljk ook een tandje onder.

Vraagje: Gebruiken hier mensen de knuffel-je-speen? Hoe lang duurde het voordat je kindje hem snapte? Ik heb hem gisteren gekocht, omdat Mees de speen continu uit bed gooide en ik maar op en neer bleef lopen. Maar Mees wil er nog niet aan.

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nike: ik had hem wel gekocht, de knuffel-je-speen, om er toen achter te komen dat de enige speen die Amy wou (Difrax) er niet in paste zeg maar. Ach, ook niet echt nodig gehad, en nu wil ze alleen haar (linker!) duim, maar kan je dus helaas niet helpen.

4. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Cherry; Hier zeiden ze de niet de laatste keer , maar de keer ervoor dat Stan ook een fles weg moest gaan laten. Het duurde toen nog tot de keer erna totdat hij vaker 3 dan 4 flessen wilde. Mijn gevoel is dat je het niet kunt afdwingen en dat ze eerst toch voldoende andere voeding moeten pakken, voordat ze dat willen.
    @Nike; Er zijn maandag ook foto;s onder water gemaakt door de fotograaf. Ben benieuwd hoe ze gelukt zijn. Het duurt alleen nog 2 weken voordat ze klaar zijn en bekeken kunnen worden.

5. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Spetteren; Dat doet Stan niet. Wel heeft ie het trommelen op de tafel ontdekt.
    @Loopstoel; Hier geen loopstoel en er wordt er ook geen aangeschaft. Ik meen ook gelezen te hebben dat het niet zo goed is voor de heupjes.

6. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Gwn; gecondoleerd. En heel veel sterkte meid.
    @Kwebbel; beterschap met Jelmer.

7. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Nike; Hopelijk heeft je paard er zaterdag meer zin in.
    @Yuk; Leuk he om te zien hoe ze dingen proberen.
    @Paloe; Wat goed dat Liam ook om kan rollen.

8. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hier lijkt Stan ergens last van te hebben, maar weet niet helemaal van wat. Hij is weer wat mopperiger en wil veel minder slapen. (maar nu ligt ie dan alweer lekker bijna anderhalf uur te slapen).
    Ik zou bijna gaan denken aan tandjes, maar hij is ook weer wat verkouden.
    Ach we zien wel weer. Misschien wacht ie met zijn tandjes tot hij een jaar is, net als zijn mama.

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    he dames die al een tweede hebben, even een vraagje. hoe snel gaat het normaal met je buik? ik krijg nu namelijk al opmerkingen erover (als ik bv op het werk fooi krijg is het voor de wandelwagen enz) probeer het te verbergen maar is nu ongeveer net zo groot al als toen ik bij sem een maand of 5 was! weet dat het nog geen baby kan zijn maar darmen moeten zijn maar uhm, zoveel darm?!

10. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Volgens mij komt het ook omdat je baarmoeder al wat hoger zit dan voor je eerste zwangerschap. Maar ik heb geen tweede dus weet het niet zeker!

Ik kom straks op de rest reageren hoor, ben Thaise Groene Curry aan het maken met verse ingredienten ( waar ik de halve stad voor heb doorgelopen was kapot!), en ben erg benieuwd of het gaat lukken ;)

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @regenboogje; Lastig hoor! Jammergenoeg kom je er meestal pas achter als het alweer voorbij is :(

@Escal; ook hier geen ervaring met een tweede maar weet wel dat je bij een tweede veel sneller groeit omdat je buikspieren al slapper zijn. Kan idd zo snel gaan als je zegt.

@Cherry; eet smakelijk! Hopelijk is het gelukt :)

@hier; Maud deed vandaag 4 dutjes. 1 van een uur, 1 van 45 min, 1 van een uur en kwartier en 1 van anderhalf uur. Ik snap er werkelijk de ballen meer van, raar kind.... ;)
    Nu ligt ze weer in bed en slaapt volgens mij al :$
    Vanmiddag rijstewafel gegeven, vond ze héérlijk! Zoog zo een kwart op :D

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Dankje! Hij was redelijk gelukt, iets teveel vissaus waardoor het te zout was en iets te weinig groene pepers, volgende keer beter :D

4 dutjes! Wat lang ook allemaal! Misschien moest ze iets inhalen? ;)

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Bereid jullie maar voor, ben er een tijd niet geweest, er komen wat reacties:

:D:D:D:D:D

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Gwn: Nou, als ik nu nog eens voor de keuze stond, zou ik langer wachten... om diezelfde reden wachten wij met nummertje 3 tot juli/augustus volgend jaar met proberen. Dan (mocht het allemaal lukken) wordt het een lente/zomer kindje 2013.
    De voors zijn zéker dat ze veel aan elkaar hebben, dat merk je nu al. Olivier is dan nog wel heel jong, maar ze kuiten echt al samen, Valentijn is wel voorzichtig met Olivier, maar het is wel op hun (voorzichtige) manier echt al stoeien. Ze spelen nu ook al met een balletje samen, dus dat is een absolute vóór.
    Tegen is wel dat Valentijn nog erg klein is en dat het in het begin gewoon niet zo geweldig ging met wandelen bijvoorbeeld. Toen hij nog alleen was, kon hij zo 2 a 3 km alleen lopen (best een heel eind voor zo'n ukkie) en nu wilde hij niet eens het kleine stukje naar school lopen (500 meter of zo?) dus moest ik een duowagen aanschaffen...
    Nu gaat het wel weer prima, maar ik wacht nu toch wat langer ;)

Bah, wat akelig van de neef van je man. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Nike: hahah, ja nog steeds enorm aan het twijfelen, maar als we een góed bod krijgen, ben ik weg hier :p
    Met Olivier gaat het geweldig! Hij gaat echt snel vooruit, loopt nu ook al achter zijn loopkarretje, daar hoeven we hem niet achter te zetten, hij trekt zichzelf netjes op en gaat lopen :) (Nog wel stuntelig hoor, maar dat mag nog wel ;) )

Wat heerlijk, voor het eerst zwemmen, leuk! Fijn dat hij het ook zo leuk vond :D
    Wat moet dat een grappig gezicht zijn, 4 boventanden en géén ondertanden, hahahaa :D

Hier ook een ‘knuffel-je-speen’ maar ik vind het een onding! Dussssssss, hij staat op het plankje boven de commode ;)

Regenboogje: He, wat jammer dat Stan minder lekker in zijn velletje zit… Misschien zit ie voor een ontwikkeling, dat zou natuurlijk ook kunnen?

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Tessa: Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met het drinken van Fay!!!
    En geweldig dat ze mama zegt :D

Karin: Sterkte met de therapie!

Cherry: wow, je moet nog lang wachten voordat jullie weer aan een tweede beginnen…. Maar ik kies daar nu ook voor hoor, om wat langer te wachten, lijkt me toch makkelijker!

Escal: Geweldig, je banner! Krijg er de kriebels van :p
    Wat een leuk idee, met die slabber! Oh, ben zó benieuwd hoe ze gaan reageren :D
    Ja ja, je buik is in de eerste maanden met die tweede echt heel groot, daarna wordt ie weer kleiner :( en vervolgens wordt ie enorm :p
    Je baarmoeder zit al hoger en neemt veel sneller meer ruimte in (dat zei mijn verloskundige toentertijd)

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Kwebbel: Wat fijn dat het al zoveel beter gaat met Jelmer! Lang leve de homeopathie!

Knijn: Een volledig lichamelijk onderzoek….? Weet je inmiddels al wat daaronder verstaan wordt?
    WAAAAAAAAAAAAAT?! Sjongejonge, dat kan ook alleen een man weer gebeuren, de gordels vergeten!!!!
    Met dat slapen…. Géén idée! Maar ik weet dat de oudste ons ging uittesten met een maand of 6, daar moesten we echt korte metten mee maken.
    Oef, lijkt me ook eng hoor, om het ‘daaronder’ aan te kaarten…. Heb zelf altijd pijn als ik bovenop zit (sorry voor de details, mja) en daar durf ik gewoon niet over te beginnen bij mijn huisarts….

18. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Aantal kindjes: Ik wil er graag 4, maar of dat er ooit van gaat komen? Verhaal hierover komt zo nog…

Loopstoel: Wij hebben hem wel, voor de oudste ook gebruikt, geen problemen met de heupjes gehad en het is zó makkelijk. Ze zijn enorm mobiel door zo’n ding en dus (hier tenminste) ook een stuk meer tevreden :)

Over ‘te makkelijk maken’ daar ben ik het dan niet mee eens… Olivier loopt nu langs de tafel en dat heeft hij zich toch echt zelf geleerd ;) Ook loopt hij al wat voorzichtige pasjes achter de loopkar.

Aantal flessen: Wij zijn al een tijdje over op 3 flessen, máár…. Wel allemaal met óf rijstebloem, óf granen. Dit omdat hij gewoon niet goed reageert op de Nutriton en ook niet zo denderend drinkt met Gelilact (net zoiets als Nutriton), maar als we de melk niet dikker maken, komt alles er weer uit. Hij krijgt dus ook nog steeds Losec.

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Nou..... weer even niet geweest, dus ff een update:

Olivier heeft vandaag buisjes gekregen. Het arme kereltje raakte volledig in paniek toen hij merkte dat hij wegviel op dat kapje, dus het duurde erg lang voordat hij onder zeil was.
    Het was met 10 minuutjes gepiept en toen mochten we weer bij hem, ik hoorde hem op de gang al krijsen!!!
    Hij was toen nog niet eens bij, want zijn ogen waren dicht en telkens als de anesthesist keek, zag hij dat hij nog niet bij was. Dat heeft gewoon 15 minuten geduurd en toen kwam hij wat bij... toen hij eenmaal door had dat we er allebei weer waren, bedaarde hij wat en mochten we hem meenemen.
    Eenmaal thuis ging het weer super, lekker door de kamer kruipen, achter het loopwagentje wandelen en langs de tafel stappen, niks meer aan de hand dus :)

Hij had wel wéér oorontsteking aan beide oortjes, dus we hebben nog wel antibioticadruppeltjes meegekregen, nog 1 week geven en dan zullen de klachten wel verholpen zijn. Al zou hij nu al geen last meer moeten hebben, de druk is er vanaf....

Tot zover ons kereltje

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Zelf vorige week ontzetten ***nieuws gekregen....

Wilde altijd graag 4 kindjes en ondanks de eeuwige pijn bleef die wens bestaan.

Ben wel enorm hard bezig om van die pijn af te komen, homeopaten, dokters, als laatste dus de manueel thereapeut en die had geen goed nieuws... die pijn komt niet meer van mijn bekken af, maar van mijn stuitje.

Mijn stuitje is gebroken tijdens de val met 32 weken zwangerschap en nu blijkt dat er zenuwen bekneld zitten :(

Nog een natuurlijke bevalling betekent een héle grote kans op blijvende invaliditeit :(

Ik zag mijn wens al in duigen vallen :(

7 juni moet ik naar de orthopaedisch chirurg om te kijken of er nog mogelijkheden zijn om hier iets aan te doen, maar volgens de huisarts en de manueel therapeut kan die niks meer doen.

Mijn eigen geweldige ingeving was om eens met mijn ruimdenkende gynaecoloog te gaan praten, want een geplande keizersnede is namelijk wél een optie :D

Hihi, ja ja, ik ben niet zo snel uit het veld te slaan hoor ;)

(Al moet ik eerlijk bekennen dat het er behoorlijk heeft ingehakt vorige week en dat ik afgelopen weekend dat toch (eindelijk) volledig ben ingestort en dat bedoel ik ook écht ingestort. MrIC heeft zijn baas gebeld dat hij een week thuis blijft om mij te ondersteunen en de boel op de rit te krijgen en ik ben hem enorm dankbaar, want dat heeft me enorm veel goed gedaan!)

Verder nu hele zware pijnstillers gekregen (zit net onder morfine) en die werken! Ik kan ze wel alleen maar voor het slapen gaan pakken, want wordt er zo suf als een konijn van ;)

Deel Deze Pagina