Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dank je wel voor jullie felicitaties!! We hebben een leuke dag gehad, ’s avonds lekker uit eten geweest en nog even wezen vrijdansen.

Incognito; ja, ik vind het nu makkelijker om te stoppen met de bv, nu Thijs het zelf heeft aangegeven. Ik weet niet hoe lang ik anders nog was doorgegaan met ’s ochtends voeden en ’s avonds kolven…. Het is niet anders, ik moet mee inderdaad.
    Wow, ineens 2 tandjes bij Olivier, het gaat snel!!

Gwn; inderdaad, familie overwinning met het paardrijden ja, en de galop ging de eerste keer te laat, maar de 2e keer goed! We rijden op B2 dressuur-niveau… maar de wedstrijd was B1… zegt je dat wat? Nog niet geweldig goed hoor, maar leuk genoeg voor een amateur.
    En Thijs staat ook nog niet hoor, laat staan zitten! Het komt vanzelf, maak je niet druk.
    Sterkte vandaag met de begrafenis.

Nike: wat goed van Mees!! Super hoor, dat tijgeren! Thijs beseft nu dat wanneer hij op zijn buik ligt, er iets moet gebeuren om bij z’n speelgoed te komen, maar wat… weet hij nog niet!

2. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Knijn; Ach, echt lastig is het niet. Alleen weet ik meestal beter wat er met hem aan de hand is. Nu heb ik geen flauw idee. Hij heeft nu al een week een ander slaapritme waarbij hij overdag opeens uren kan slapen. En dan 's avonds spoken, 's nachts valt het tot nu toe wel mee.
    Een sprongetje zou natuurlijk ook kunnen. Maar tot nu toe reageerde hij daar bijna niet op. Tenminste niet zo als nu.
    Tja, en Stan kan het inderdaad niet zelf zeggen.
    @Incognito; Jeetje wat een heftig nieuws. Ik kan me voorstellen dat zoiets niet in de koude kleren gaat zitten.
    Wat een val toch een zeer vervelend staartje kan hebben.
    Nu inderdaad maar hopen dat je een ruimdenkende gynaecoloog vindt.
    Arme Olivier, al voor de elfde keer oorontsteking. Jeetje, dat is niet niks. Hopelijk heeft ie er minder last van met de buisjes.
    Ach, neee. Is je man ook nog ziek. Hopelijk heeft ie het in een milde vorm en kan ie met de juiste tips zo goed mogelijk verder.
    Een hele dikke knuffel van hier.
    Wauw, Olivier ook al twee tandjes. Hier weet ik het nog altijd niet. Dus misschien toch een sprongetje.
    @Elena; Succes met de laatste loodjes van de studie.
    @Gwn; Dat klinkt als een behoorlijk druk weekend. Nu dan maar even bijkomen.
    @Yukl; Heerlijk toch dat spelen met de jongens. Ik doe dat zelf ook wel eens. Ook trouwens met onze neefjes.
    @Nike; Wat een leuke traktatie.
    He wat goed dat je toch nog tweede bent geworden. Een slechte generale is dus toch een goede uitvoering. Wat leuk dat je zus ook in de prijzen is gevallen.
    @Chikai; nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.

Wat leuk allemaal die kindjes die mama zeggen. Stan zegt het ook wel af en toe tussendoor, maar ik geloof niet dat ie in de gaten heeft wat ie zegt.

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Thijs zegt ook wel mamamama, maar echt nog niet bewust!

Even een vraagje; Thijs wordt 's nachts wakker van de jeuk... (anders zou hij volgens mij gewoon doorslapen...)
    Iemand enig idee wat ik kan doen? Hij heeft jeuk op exceemplekken, die droog zijn.... Hij slaapt in een pyjama'tje in een slaapzakje, verder geen dekentje ofzo. Zijn kamer is koel.
    We hebben het idee dat hij wel reageert op cardiflor, van VSM, dus daar zijn we mee gestopt.
    Het enige wat helpt tot nu toe, is bij hem gaan zitten, en wrijven op de plaatsen waar hij jeuk heeft, dan valt hij weer in slaap. (maar midden in de nacht is dat wel vervelend...)

4. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Tessa; Met Stan gaat het gelukkig nog allemaal goed. Hij heeft de afgelopen week wel al verschillende dagen gehad dat ie overdag gewoon uren aan een stuk kan slapen en dan gewoon een voeding uren uitsteld.
    Ook wil ie 's avonds vaker niet slapen.
    Maar meestal is ie lekker vrolijk en een enorme lachebek. En sjansen met anderen kan ie ook heel erg goed.

Verder gaat ie nog altijd lekker de kamer door. Het meeste gewoon op zijn rug, maar mijn man heeft ook al gezien dat ie zich aan zijn armpjes vooruittrekt. Een beetje zoals zijn jongste neefje ook doet. Dus misschien gaat ie ook goudvissen net als zijn neefje. (Incog, jij weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel).

Het eten gaat steeds beter. Het ontbijt is nu al een paar dagen een hele boterham (begin vorige week was het net een kwart boterham).

5. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Chikai; zou Thijs het misschien wat warm hebben waardoor ie jeuk krijgt? Misschien een dunner pyjamaatje, of met korte mouwen? Ik weet alleen niet of ie zich dan kan krabben, want ik weet natuurlijk niet waar ie allemaal eczeem heeft.

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ff druk gehad dus geen tijd gehad om bij te lezen. komt zo bezoek dus dan weer niet hihi. misschien lukt t vanmiddag nog!

ff snel.

hebben dit weekeinde verteld aan iedereen behalvde zusje van mister e (misschien dat ze vanavond eindelijk een keer kunnen/ thuis zijn)
    bij mijn vader met een taart met de datum erop (21-1-2012) stond helemaal raar te kijken, wat is dat? dan word je opa :D
    hij stond helemaal in shock te kijken haha. was erg leuk om te zien! bij mijn zus gingen we oppe zuip, had zelf "wijn" meegnomen. vraagt ze wil je droog of zoet, nee ik heb bubbels bij, kijk maar! (jip en janneke champi) hehe zegt ze, daar zit toch geen alcohol in... nee dat klopt (big smile) zei weer ja wil je nu zoet of droog. snapte het niet helmaal haha dus ik zeg, nee geen alcohol, ik ben zwanger. haar mond viel open, helemaal blij, ze hadden het nog niet verwacht dus maakte het extra leuk!
    de ouders van mister e hadden helaas bezoek, dus de taart die we ook voor hen gemaakt hadden hebben we weg kunnen gooien aangezien deze al uren in de zon in de auto stond :( dag erna maar verteld met een slabber, ik ben de lieve zus. huh zus van wie dan? jaaaaahaa, dat weten we ook nog niet ;)
    allemaal erg leuk dus. helaas was de moeder van mister e beetje raar. zei alleen, ow zus en ging toen weer door met waar ze mee bezig was ?? na 10 minuten zei ze ineens oja profiat he (en alleen bij mij niet bij haar eigen zoon ?!)

maar al met al erg leuk. dadelijk mijn tante vertellen, denk dat we met zijn allen zitten te janken dan haha, zowel mijn tante als nicht zijn van die lekkere emotionele dweilen (en ik doe natuurlijk gezellog mee met mijn hormoontjes :p )

maar bezoek is er! miss tot straks!

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    oei zie het nu pas, heel verhaal sorry :( *blush*

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kom ff later reageren, uitvaart was toch wel heel heftig en kan nu niet meer stoppen met huilen (heb ik wel vaker last van, als het eenmaal begint is er geen houden aan...). Pfff... en dan zijn arme vrouw en kids, bah :(

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; sterkte, begrafenissen vind ik altijd emotioneel gezien heftig....

Escal; wat een verschillende reacties zeg! Maar over het algemeen wel leuk zo te lezen!

Regenboogje; Thijs heeft het meeste last van jeuk in zijn elleboogjes en op z'n schoudertjes... Hij heeft al krabhandschoentjes aan die hij niet uit kan krijgen (met klitteband vast)....

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Gelukkig heeft Amy gewoon lekker geslapen!
    En dat tijgeren komt wel hoor! Hier ook van het ene op het andere moment.
    Zo'n uitvaart vind ik ook altijd erg heftig. Vooral om te zien hoe moeilijk de naasten het er mee hebben. Sterkte ermee.
    @Tessa: Fay doet duidelijk alles in haar eigen volgorde. Wel lekker zitten en aan de tafel staan toch? Is ook erg leuk!
    En dat eten komt wel goed hoor, lijkt me zo. Ze geven zelf wel duidelijk aan wat ze willen. Al is het inderdaad wel jammer. Vind het ook wel leuk om Mees nieuwe dingen met smaak te zien eten.
    Oh spannend zeg bij de huisarts. Hopelijk is het niets ergs. Wanneer krijg je de uitslag?
    @Chikai: Poeh lastig hoor die eczeem. Volgens mij heb je al zoveel geprobeerd. Vaseline cetomacrogol hielp niet goed he? En de hormoonzalf ook niet toch?
    @Regenboogje: Wat leuk dat Thijs ook zo lekker door de kamer gaat. Hihi op zijn rug lijkt me wel een leuk gezicht!
    @Escal: Wat leuk dat de meesten zo enthousiast reageerden! Jammer de je sm....ach sommige mensen weten zich geen raad met onverwachte mededelingen. Zou dat het zijn of is ze altijd zo?

Vandaag was Mees op het kdv. Hele weekend getijgerd, maar denk maar niet dat ie het daar gaat showen....:(

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chikai; Lastig hoor! Heel vet houden voor de nachten dan? Met vaseline/bepanthen ofzo (en na het insmeren wat afdekken tegenp plakken aan de pyama? Of anders een homeopaat? Hoor ik vaak goede dingen over m.b.t. exceem.
    Ik heb het wel eens in mijn knieholte en binnenkant elleboog. Zalfjes van de HA helpen bij mij niet. Alleen de zalf van de gezondheidswinkel, dan ben ik er met een paar dagen vanaf.
    Anders weet ik het zo ook niet, zielig hoor :(

@Gwn; sterkte!

@Escal; wat een leuke reacties allemaal! Alleen een beetje vreemd van moeders van Mr. E.
    Maar goed, dat mag de pret niet drukken! De rest is hardstikke blij, fijn! Het is dan ook erg leuk nieuws om te vertellen :D
    Veel plezier (en gesop) bij je tante!

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nike, sm is altijd zo.... :S

ga nu ff x factor herhalingen kijken van afgelopen 2 weken (denk dat ik maar een week haal maar toch haha)

morgen misschien weer tijd om bij te lezen :)

13. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Gwn oh pff wat naar zon begrafenis en heel logisch dat je zo van streek bent. Begrafenissen maken een dood zo definitief. Doe even rustig aan en huil gewoon lekker uit. Hoop dat je je snel beter voelt!

@Escal nou ja wat een vage reactie van sm?! Pff lekker laten lopen hoor de rest reageerde wel lief ze doet gewoon flauw. Wat zegt je vriend daarvan? Hoe voel je je verder? Wanneer heb je gesprek bij vlos?

14. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@chikai misschien badstoffen kleding? Geen idee of dat helpt hoor maar dat schuurt een piepklein beetje. Zweet hij niet gewoon een beetje meer vanwege de warmte en heeft hij daarom extra last? Ik lul echt maar wat hoor heb geen ervaring verder met eczeem. Wel erg sneu zeg zowel voor hem als voor jullie. Beetje eruit moeten om je kind te krabben, echt zielig!

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)

Gisteren ben ik bij de HA geweest.Mijn bloedsuiker is idd aan de lage kant. We moeten het nu even in de gaten houden. 9 juni weer terug komen.
    Zometeen werken. Ik zag in het kruidvat foldertje een leuke thomas de trein step. Die wil ik zo nog proberen te scoren voor Mason :D

@karin, misschien idd ook wel onbewust wat spanningen. OOk mis ik mijn moeder zo erg ,ik vind het heel erg moeilijk nu nog daar een weg in te vinden.
    Hoe is het nu met jou?
    @chikai,calendulan kinderemulsie misschien? Dit wordt ook gebruikt bij kindjes die jeuk hebben van de waterpokken. Verder heb je nog van mentho10 de mentolgel, die werkt heelrijk verkoelend en is ideaal voor de jeuk. Alleen mag dit niet op open plekjes en bij het gezicht en handjes ( ivm wrijfen in de oogjes) Beiden zijn gewoon bij bijv de Etos verkrijgbaar.
    @regenboogje, fijn dat het met Stan zo goed gaat. Goed ook hoor al een hele boterham. De operatie was 17 juni niet?
    @gwn, pff heftig allemaal hoor. Ja dan zijn tranen niet te bedwingen. Idd vreselijk ook voor die vrouw en kinderen.
    @escal,leuk die reacties. Wel jammer van je schoonmoeder.Misschien kwam het omdat ze het echt nog niet verwacht had?
    @nike, haha dat zul je altijd zien hé ,dan niet showen op het kdv.Ah dat gaat hij vast ook heel snel doen :D

16. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

Ik reageer even uit mijn hoofd, dus sorry als ik iemand vergeet. Bedankt voor al het sterkte-wensen. Het gaat nu wel weer. Het blijft gewoon niet te begrijpen haast dat hij er nooit meer zal zijn, en het is idd heel moeilijk om zijn gezin zoveel verdriet te zien hebben. Ik ga proberen ze te blijven steunen, maar hoe, dat vind ik wel moeilijk. Had voor de kids een boek besteld voor rouw-verwerking speciaal voor pubers, daar was iedereen om hen heen erg over te spreken iig, kennelijk een goed boek, daar ben ik blij om.

@Escal: fijn, die (overwegend) enthousiaste reacties! Hoe was het bij je tante?

@Tessa: moet je ook nog wat doen dan aan je lage bloedsuiker, of kan dat niet? 'In de gaten houden' lijkt me wat vaag? Het is allemaal ook wel heel heftig wat je mee hebt moeten maken de laatste tijd, dat hakt er ook wel in denk ik. Kom je een beetje aan jezelf toe nog? Hoop dat het nog lukt met de step!

@Nike: haha, dat is altijd zo denk ik ;).

@Chikai: balen van de eczeem! Hier ook geen ervaring mee, dus kan je niet helpen helaas.

@Amaryllis: hoe is het nu met Imee? Zag op hyves iets over kotsen enzo? Bah, was vast eng! Hoop dat ze al wat opgeknapt is...

@Tijgeren: leuk hoor, al die kindjes die al zoveel doen! Maarrrrr... ik heb al een tijd geen foto's meer langs zien komen. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zou wel wat foto's willen zien van kindjes die staan/tijgeren/etc :D

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dames, ik kom straks reageren, maar kom nu even alleen Goedemorgen zeggen!!!

Jelmer wordt net wakker (geslapen sinds 20:00 gisteravond), dus die ga ik eerst eens uit bed vissen.

Dus bij deze: Goedemorgen ;)

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Vanochtend na weer een gebroken nacht (Thijs 1,5 uur liggen huilen van de jeuk….) naar de huisarts geweest, een zwaardere hormoonzalf gekregen (een verkoelende en stillende zalf wilde hij niet tegelijkertijd meegeven… stom…)… Maar ik ga zelf maar eens verder zoeken op internet, want die jeuk moet toch ergens vandaan komen…. De exceemplekken worden niet groter, ook niet kleiner.
    Wel heeft Thijs erg veel last hooikoorts, wanneer wij lopen te snotteren, doet hij dat ook. Gisteren vond hij het ook niet leuk buiten…

Tessa; dank je voor de tip, aan die calendulan van de waterpokken had ik inderdaad ook al gedacht. En bij de apotheek zeiden ze dat die mentholgel pas voor kindjes vanaf 2 jaar is….

Kwebbel; ook goeiemorgen :D!

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Wat naar voor Thijs dat hij zo'n leuk heeft, Jelmer heeft ook overdag erg last van jeuk, maar 's nachts wordt hij er gelukkig niet wakker van. Wat raar dat de ha geen verkoelende zalf wilde geven.

Tessa: Goed dat je je even hebt laten controleren, te laag suiker, weet je het in ieder geval en kun je er op letten.

Escal: Vreemd, de reactie van je sm, gelukkig reageerde de rest wel enthousiast!!!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @escal: Leuk om te lezen van de bubbels haha - sommige mensen die zíén het gewoon écht niet he.
    Bij Katelynn indertijd hebben we het shirtje van Fae wel 10x recht getrokken bij m'n ouders haha - die zagen gewoon de tekst níét staan :D ook zo iets.

@gwn: Fijn dat je toch iets hebt gevonden waarin je zo praktisch iets voor het gezin kan betekenen, maar ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is een manier te vinden..

@chikai: ow wat sneu voor thijs :( ik kan je alleen ook niet helpen helaas... werken middeltjes voor waterpokken ofzo niet voor de jeuk bij de exceem? Ik zeg maar wat hoor, ik kan me ook voorstellen dat je er juist verder geen rotzooi op moet doen...

Deel Deze Pagina