Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Hij wil hier de pagina niet openen, zal het straks nog eens proberen!

Karin: Op zich bevalt de baan wel, maar ik werk gemiddeld 1 middag per week en dat vind ik echt te weinig.

Hoera! Jelmer zijn heupjes zijn helemaal in orde. Echt zo'n opluchting, er viel echt een last van mijn schouders!

2. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @hier: Gisteren was het ene tandje iets verder uitgegroeid en vandaag komt er een tweede naast door! :$ Wauw :) Verder niet zo veel nieuws geloof ik ;)

@Kwebbel: O dat is fijn van de heupjes die goed zijn! Kan me voorstellen dat het een opluchting is joh. En ja, dat is heel weinig een halve dag in de week. Geen uitzicht op meer?
    En ik ben heel benieuwd, hoeveel helpen de homeopatische middeltjes nu bij Jelmer?

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Karin: Het is nog even afwachten hoe het verder gaat met de homeopathische middeltjes, het schommelt heel erg, de eerste dagen zat er veel vooruitgang in, maar na een dag of 4 verergerden zijn klachten ineens weer, vandaag leek het weer iets beter te gaan. Maar volgens mij is dat wel normaal dat het eerst iets verergert voor het beter gaat.

4. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai: Bij mij ging het afbouwen ook heel snel. Ik had altijd al nauwelijks last van stuwing/lekken/te veel bv. Mijn lichaam paste zich razendsnel aan. Dus misschien dat het daar mee te maken had?
    Veel plezier op scoutingkamp. Goed dat je met Thijs thuis gaat slapen. Is vast veel rustiger voor hem en jullie.
    @Kwebbel: Wat fijn dat de bv nog zo goed loopt!
    Wow nog steeds in de wieg, dan heb je vast geen klein wiegje....oh wacht ik leees het al! Wel jammer he als dat is afgelopen?
    Oh wat balen dat je niet bent uitgenodigd voor die baan zeg. Stond er een reden bij?
    Wat super van de heupjes van Jelmer!!
    @Incognito:Wat fijn dat het zo goed gaat met Olivier en dat hij helemaal is goedgekeurd!
    Wow sterkte met je broer, wat er dan ook aan de hand is (ik heb het ook gemist volgens mij).
    En wel fijn dat je man eerder geholpen kan worden. Maar 8 weken vind ik nog wel erg ver weg klinken hoor!!!
    @Cherry: Wow wat goed dat je 20 kilo wilt afvallen. Wel goed dat je een personal trainer in de arm hebt genomen als je doorzettingsvermogen niet zo groot is. Zie om me heen in ieder geval goede resultaten hiermee! Succes ermee! ZET HEM OP!!!!
    Hihi Aiden een dikkertje. Niet erg toch, zolang het in verhouding is.
    @Gwn: Jij ook succes met het kwijtraken van de laatste kilo's!
    Ik wil stemmen, maar de link werkt bij mij niet. Ga het morgen nog eens proberen! Oh lees dat het bij Karin ook zo is. Heb je zoveel stemmers dat de site vastloopt??? :p
    @Karin: Dat gaat snel met die tandjes bij Mark. Gelukkig maar. Hier duurt het steeds ongeveer een week voor ze echt door zijn.

@Hier: Lekker anderhalve week vakantie!! Joehoe!

5. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kwebbel: oh wat fijn, dat de heupjes toch goed zijn! :)

@Stemmen: hier liep de site eerst ook vast.. hmm.. heb nu ook een iets meer rechtstreekse link (al zijn er meer Amy's: kies degene op de schommel ajb ;)): https://www.bolifestyle.nl/peuter-van-de-maand/?searchBabies=amy
    Wel lief dat jullie het proberen!

@Karin: ook al lekker aan de tandjes dus! Hier nog niks te zien.

Fijne avond nog! En fijne vrije dag morgen (voor de meeste iig)! :D

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Edit stemmen: denk dat ze problemen hebben, de juiste pagina is nu helemaal niet bereikbaar! Willen jullie het misschien ajb morgen nog proberen dan?

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel: ik las het ook op hyves ja, dat Jelmer nu ook naar het ledikantje gaat. Weer een stap he… het gaat zo snel…
    Het leek ons het handigste om inderdaad lekker met Thijs thuis te slapen, dan is dat gewoon vertrouwd. (en één van ons twee kan een goede nacht maken, alhoewel, die kinderen zijn meestal ook vroeg wakker).

Incognito; zo doe ik het afkolven nu ook, wachten tot het echt niet meer te doen is en dan kolven… Dus hopelijk ben ik er ook zo mee klaar. Wat goed dat je niet meer terug hoeft met Olivier bij de kinderarts! Fijn zeg! En heftig dat je broer naar Afrika gaat… pfoe, dan moet je hem echt lang missen…
    He, en wat fijn dat je man in een medisch ziekenhuis terecht kan, hopelijk worden jullie snel wat wijzer!

Cherry: ik denk inderdaad dat de warmte ook meespeelt met zijn exceem, hij lijkt ook echt last daarvan te hebben en dan speelt een pollenallergie ook op volgens mij. Pfoe, het zijn pittige dagen, maar op de een of andere vreemde manier red ik het nog steeds en ga je gewoon door… Wow, druk bezig joh! Super hoor! Knap van je, het voornemen om af te vallen, hopelijk gaat het lukken!
    (en mijn aanbod staat voor een bbq-meeting hoor!)

Nike; ik denk dat we ook hierin op elkaar lijken; ik had en heb nauwelijks last van stuwing, lekken enzo… He, heerlijk, lekker anderhalve week vrij, super! Geniet er maar fijn van!

Zo, drukke, lange dag gehad vandaag, vanavond nog paardgereden (en gesprongen, erg leuk!) en alles ingepakt in de auto, toch nog veel… De komende dagen ben ik dus niet veel online, fijne dagen allemaal!

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Even over mijn broer.... er kwamen nogal wat vragen namelijk;

Mijn broer kampt met zware depressiviteit en psychoses en daarnaast nog wat zaken. Daarvoor is hij naar een kliniek in Afrika. Het is daar nu trouwens winter, dus lekker warm is het niet ;) Maar ze gaan na een week van intensieve therapie wel bijna elk weekend weg op excursie/ de omgeving verkennen, dus dat is dan wel weer mooi.
    Maar goed, een leuk reisje wordt het natuurlijk niet, je wordt volledig op jezelf teruggeworpen, geen contact met de buitenwereld (dus ook niet met ons :( ) ... en geen centrale verwarming daar!!!!!!

Maar goed, het is wel beter dat hij daar nu heen is, je mag er alleen op vrijwillige basis heen, zo werkt dat hier in Nederland en dat ze hem wilden hebben (dat zijn situatie schrijnend genoeg is zeg maar) want ze laten niet iedereen toe.

Wij hopen in ieder geval dat we onze broer/zoon terug krijgen van 12 jaar terug (want zo lang is het al aan de gang, maar het is erin geslopen dus toen hadden we het nog niet in de gaten).

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Cherry: Heel veel succes met het leren deze week! Goede drijfveer om door te werken als je daarna zo lang vakantie hebt! :D

Ach, een beetje een mollig babytje hoort eigenlijk ook gewoon... zo lang hij netjes in verhouding blijft is het toch prima?!

Wat fijn dat hij ook zoveel beter slaapt, heerlijk :D

Kwebbel: Wat enorm balen van die afwijzing :( Dat kan soms zó hard zijn inderdaad! Hele dikke knuffel meid....
    SUPERGOED van Jelmer zijn heupjes!!!! Weer een zorg minder :D
    Inderdaad, als homeopathie aanslaat, dan vergergeren de klachten eerst, dus eigenlijk (hoe vervelend voor nu ook) is dat een goed teken.

Gwn: Wow, Amy eet echt als een bootwerker! En dan nog zo'n lichtgewichtje zeg.... wordt een geboren fotomodelletje :D
    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, Gwen komt ook naar de bbq!!!!
    met dat stemmen, het lukt niet?! Hij geeft op diezelfde website een foutmelding :(
    Nu krijg ik deze melding:

Beste bezoeker,
    Door overweldigend succes ondervinden we op het peuter van de maand gedeelte capaciteitsproblemen waardoor de website erg traag wordt. We hebben daarom moeten besluiten om de pagina - tijdelijk - offline te halen. We proberen zo snel als mogelijk een oplossing te vinden waarna de actie vervolgt wordt.

Onze welgemeende excuses,

BO Lifestyle

Wat jammer!!!!

Karin: Nou ja, ze zeggen wel eens dat alles in één keer komt? Zo is dat hier ook. Dus straks komt het ook in één keer weer goed :) Heb er alle vertrouwen in, we moeten hier gewoon even doorheen...
    Wat leuk, dat tweede tandje :D Gaat snel ineens :D

Nike: Oh, heerlijk, geniet van je vakantie!!!!!!

Chikai: Je leest het waarschijnlijk niet meer, maar toch: VEEL PLEZIER!!!!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Incognito: Heftig van je broer. Maar wel goed dat hij naar Afrika mee mocht, lijkt me wel een goede manier van therapie, even helemaal terug naar de basis zonder alle afleidingen van de westerse wereld zeg maar.

Chikai: Veel plezier!

Hier: Het is op zich best goed gegaan vannacht, hij is wel een paar keer wakker geweest omdat hij zijn speen en knuffel kwijt was, die lagen naast zijn bed en hij lag ook iedere keer op zijn buik. Maar als hij weer goed lag en zijn speen en knuffel weer had sliep hij gelijk verder, uiteindelijk heeft hij tot 8:30 geslapen!

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Incognito: Oeh, dat is heftig zeg van je broer! Wat goed dat hij daar vrijwillig heen gaat. Dat wil zeggen dat hij uit zijn situatie wil komen, tenminste dat denk ik, echt heel sterk! Maar wat heftig dat je broer dat heeft, voor jullie ook.

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
  13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Gestemd!!!

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ff snel, weinig tijd, lees snel weer bij. hou jullie zoiezo op de hoogte over a.s. dinsdag (1ste echo en cb met sem)

verder alles goed hier

@gwn, gestemd!

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito; dat is niet niets ja. Het jammere van zo'n psychose is inderdaad dat het erin sluipt, voor je er erg in hebt. En wanneer je er dan 'achter' komt, is het vaak al erg ver en diepgaand. (heb ervaring in mijn naaste omgeving met 'psychische ziektes'). Voordat je dan weer je leven helemaal fijn op de rit hebt, ben je jaren verder. Wat goed dat je broer in ieder geval vrijwillig naar Afrika gaat, dat is toch een goed teken dat hij er zelf ook echt vanaf wilt en iets aan wilt doen. Maar wel heftig hoor, ook geen contact met de buitenwereld.. Pfoe...

Gwn; ik heb gestemd!

Zo, Thijs en ik zijn weer thuis om vannacht allebei in ons eigen bed te slapen. De kinderen hebben het heel goed naar hun zin, we hebben natuurlijk prachtig weer, maar ik vind het wel vermoeiend. Ook wisselt het nogal tussen mijn man en mij wie er voor Thijs zorgt, dus dat gaan we morgen even duidelijk afspreken. Thijs kan duidelijk niet tegen veel prikkels (erg slecht gedronken, tot 3u vanmiddag maar 30cc (en dat met dat warme weer!!) en veel te weinig geslapen) Gelukkig vanavond goed gegeten en nog wat gedronken daarna. Dus in totaal is de opbrengst (inclusief afgelopen nacht), ongeveer 350cc... Komende nacht zal hij dus vast wel dorst hebben. Morgen blijven we 's ochtends thuis, 's middags gaan we terug (zwemmen) en dan 's avonds gaat mijn man waarschijnlijk naar huis.
    Fijne avond allemaal!

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Zo, waar was ik gebleven :)

Daar ben ik het idd mee eens! Ik zit er zelf ook regelmatig over na te denken hoe lang ik bv wil blijven geven, en de enige constante die daar uit komt is dat ik eigenlijk graag wil dat ze dat zelf aan geeft. Bij jou heeft Thijs dat nu dus gedaan, eigenlijk heel fijn! Al snap ik wel dat het voor jou ook dubbel is..

@ Kwebbel: Zo hee, 14 uur tussen het voeden en geen stuwing? Ik zou echt op knappen staan, harde schijven tot in mn nek! Maar ja, heb ook niet zoveel borst van mezelf, dan is het gauw vol ;)
    Fijn dat alles goed is met Jelmer z'n heupjes! En leuk die foto van z'n ledikantje, hij heeft nog lang in de wieg gelegen zeg!

Balen van die sollicitatie!!! :(

@ InCognito: Jeetje ik schrik wel een beetje van de reacties van je huisarts! 'nu moet mama niet in paniek raken'...is dat alles? Hallo, je hebt twee kleine kindjes waar van alles mee was, bent nog herstellende van je zwangerschap+bevalling, hebt een man die niet in orde is en ook nog eens constante zenuwpijn, mag je er dan niet eens door heen zitten?!! :$ Op wat voor antwoord had je zelf gehoopt, waar had je huisarts je mee kunnen helpen?

@ Cherry: Goed zeg, dat je 20 kilo kwijt wilt! Ik weet niet precies hoe je er uit ziet, maar blijkbaar voel je je niet lekker in je lijf. Dus dan is het goed om daar wat aan te doen. Ik hoop dat die personal trainer je gaat helpen!
    En wow, Aiden eet echt een hoop! Michelin is iig wel echt baby ;) Imee krijgt op een dag nog 5 keer bv, 1x fruithap, 1x groente+vlees/vis+aardappel/rijst, en 's middags een stukje boterham maar daar is ze niet zo weg van. Heeft ze liever nog een stuk fruit a la rapley. En dat is niet zo gek eigenlijk, want ik hou ook niet van brood :)

@ Gwn: Gestemd! :)

Hier ook twee tandjes! :D Ik vind het heel leuk staan, maar met de bv is het toch niet handig hoor...:( De laatste tijd bijt ze me meerdere keren per dag, richting het einde van de voeding als er niet zoveel meer komt. In het begin was het toeval *oeps*, maar toen merkte ze dat ik het niet zo leuk vond en is ze gaan uitproberen. Dan keek ze me aan, beet, en keek weer om te zien hoe ik zou gaan reageren. Tja, ik roep auw natuurlijk, en haal mn boob gelijk weg. En laat merken dat ik het niet leuk vind wat ze doet. Het gevolg is nu eigenlijk dat we allebei een beetje bang zijn geworden. De eerste borst gaat over het algemeen prima, maar de tweede borst (wanneer ze meestal bijt) durf ik niet zo goed. En die spanning voelt zij natuurlijk, waardoor ze twijfelend gaat drinken en me onzeker aankijkt. Vanavond weer, dacht ik even dat ze ging bijten (in werkelijkheid draaide ze haar hoofd weg om naar papa te kijken) en maak een schrik beweging. En toen durfde Imee niet meer verder te drinken...we zitten dus een beetje in een impasse, zucht. Ik hoop dat het snel beter gaat! Van mij mogen die twee boventandjes nog even op zicht laten wachten, geen zin in het nietmachine-effect...

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Ik kan niet stemmen.....de stemfunctionaliteit is tijdelijk offline.
    Wel een leuke webshop trouwens. Krijg zin om weer nieuwe kleertjes voor Mees te kopen!
    @Amaryllis: Haha nietmachine-effect....Hmm maar lijkt me inderdaad niet zo prettig. Verder moet je denk ik proberen uit te stralen dat je niet angsitg bent. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.

Hopelijk straks meer. We gaan nu boodschappen doen en voor een nieuw bed kijken.

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Amaryllis; even hopelijk een goede tip: een vriendin van mij heeft drie kinderen en 3x met succes bv gegeven. Toen haar kinderen gingen bijten, heeft ze ze meteen (nadat ze beten) 'afgekoppeld', duidelijk laten blijken dat het niet fijn was en ze weggelegd. Ze moesten toen wachten tot de volgende voeding weer. Bij alledrie werkte deze manier na een paar keer prima en hebben ze zonder problemen nog lang gedronken aan de borst. Hopelijk werkt het bij jou ook, want het lijkt me echt zeer doen!
    Sterkte!

Zo, goed nieuws :D:D: Thijs heeft de hele nacht geslapen!!! :D:D Van 21u tot 7.30u!! Hij is 2x wakker geworden en mekkerde een beetje, maar toen ik naast mijn bed stond om te gaan kijken, was hij alweer stil. Superheerlijk zeg! Nu is hij nog wel moe, dus waarschijnlijk zo vlot weer terug naar bed en dan gaan we daarna weer naar het kamp.

Fijne dag allemaal!

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat heerlijk Chikai!!! Blijkbaar had ie het echt ff nodig, en voor jou is het ook lekker om even bij te kunnen slapen :)

@ Chikai en Nike: Bedankt voor de tips, ik laat idd duidelijk merken dat ik het niet fijn vind, maar ik het wel eens het idee dat ze die reactie vooral heel interessant vind! ;) Zit ze me met grote ogen aan te kijken, soms gaat ze huilen maar nooit heel lang, en dan kijkt ze gewoon weer.
    Vanochtend heb ik geprobeerd niet teveel naar haar te kijken tijdens het voeden, maar toen beet ze me dus toch weer hard aan het einde van de 1e boob. De tweede borst ging nu wel goed.
    Maar ik denk dat ik idd vanaf nu gewoon ff stop met voeden als ze bijt, en dan maar kolven ofzo. In de hoop dat het werkt!

Ze zit sowieso een beetje in een baldadige fase, draait zich constant om in bed (en kan dan niet meer terug dus zet ze t op een krijsen, haha), wil alles pakken, zit aan de klamboe te hengsten (die is verzwaard zodat ze m niet bij zich kan trekken en maakt daardoor een heel leuk geluid) maar slapen HO MAAR! ;)

Fijne dag meiden! :)

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Amaryllis: Ja, je hebt een pittig meidje gekregen :D. Volgens mij test ze je ook uit als ik het zo hoor je verhaal over het bijten en slapen. Het is wel belangrijk om je eigen gevoel aan te geven en daar soms ook al consequenties aan te hangen denk ik. Jij hebt ook je grenzen en duidelijkheid is alleen maar goed. Dus het verhaal/tip van Chikai lijkt me een goeie inderdaad! :)
    @Chikai: Wat fijn dat je zo goed geslapen hebt! Of eigenlijk, Thijs zo goed geslapen heeft! Wow, hoop dat het zo doorzet.

Deel Deze Pagina