Wat is het rustig hier! @Chikai: wat lekker dat hij zo heeft geslapen! Is het ook allemaal goed gegaan bij de scouting vandaag? @Amaryllis: oei, dat lijkt me echt pijnlijk! Ik heb helaas geen tips voor je; geen ervaring mee. @Stemmen: de website is idd tijdelijk offline ivm te grote drukte . Maar bedankt aan degenen die al gestemd hebben!
Goedemorgen allemaal! Inderdaad erg rustig hier. Iedereen is natuurlijk lekker buiten. Wij gaan zo het zwembadje opzetten. Eens kijken wat Mees daarvan vindt. @Chikai: Wat lekker zo'n nacht doorslapen!! Hopelijk was afgelopen nacht net zo lekker! @Amaryllis: Hihi die baldadige fase is herkenbaar. Nu maar hopen dat het een fase is!
Goedemorgen! Toch weer onverwachts enorm druk geweest deze vakantie. Ik heb bijna vakantie nodig om bij te komen van de vakantie Zal even proberen terug te lezen!
Chikai: Wat fijn dat Thijs doorgeslapen heeft, hopelijk zet hij dit door! Amaryllis: Auw, dat is niet fijn, Jelmer heeft nog geen tanden maar zit de laatste dagen ook op mijn tepels te bijten, is geen prettig gevoel. Als ze het doet, gelijk er af halen en benoemen dat het niet mag! Het is 2 nachten ploeteren geweest met Jelmer in zijn ledikant, hij draaide alle kanten op en gooide zijn speen en knuffel steeds uit bed. Maar vannacht ging het top! Hij ligt al vanaf 19:15 gisteravond te slapen en het is nu 8:45! Slaapkoppie. Toen ik gisteravond even bij hem ging kijken lag hij op zijn zij voor het eerst, zijn knuffel en speen lagen wel naast zijn bed, maar hij heeft ze blijkbaar niet gemist!
Hey meiden, Even een vraagje: Amy slaapt overdag nu meestal 3x kort (vaak hooguit een uurtje), behalve op woensdag = zwemdag. Afgelopen woensdag werd ze pas rond 8:15 's ochtends wakker en om half 10 gingen we naar zwemles. Tijdens het zwemmen (van 10-half 11) werd ze moe (in oogjes wrijven etc), maar ja, in het zwembad slapen gaat niet zo, ze werd er niet jengelig van ofzo. Tegen 11 uur waren we op weg naar huis; in de auto heeft ze toen nog 10 min. geslapen, maar thuis weer klaarwakker. Uiteindelijk heeft ze toen 's middags 3 uur achter elkaar geslapen. 1 zo'n lange ruk lijkt me voor iedereen prettiger, maar normaal lukt dat dus niet. Iemand ideeën/tips/ervaring? Of toch maar gewoon laten gaan zoals het nu gaat, dus zodra ze in haar oogjes wrijft naar bed brengen, al is het maar voor minder dan een uur?
@Gwn: Dat gaat hier ook meestal zo. Vaak twee wat kortere slaapjes en eentje van 1,5-2 uur. Vorige week was ik met Mees gaan winkelen in de ochtend. Hij vond het zo interessant dat hij niet had geslapen. Toen heet hij 's middags een hele lange ruk van 3,5 uur gemaakt. Maar ik krijg het niet voor elkaar om dat altijd te doen. Dan wordt hij zo chagrijnig en valt soms tijdens het spelen in slaap. Ik laat het dus gewoon maar gaan. Alhoewel ik ook liever anders zou willen.
Ja inderdaad, gewoon laten gaan. Pelle slaapt ook vaak heel kort en dat meerdere keren op een dag. Alleen dus sinds gister slaapt hij op Tobes kamer en daar is het vrij donker, en nu maakt ie langere rukken! Maar ja, dat is misschien ook maar tijdelijk. @ kwebbelsnoes: aaaah, doe mij ook zo'n slaapkoppie! Onze jongens zijn voor 6 uur al klaarwakker. Ben echt gesloopt.
Het doorslapen begint nu eindelijk bij iedereen te komen geloof ik he? Hoe gaat het bij jullie Knijn? Pelle krijgt in 1 week geen nachtfles en geen avondfles meer! We besloten aan het begin van de week dat we het zat waren. De eerste nacht 2 keer 5 minuten gehuild en toen sliep ie weer verder. En sinds 2 nachten ook geen avondfles meer. Hij werd er niet eens wakker van. Wel moeten we zo'n 2 keer 's nachts naar hem toe omdat hij dan gaat woelen. Maar met de speen in slaapt ie dan wel weer verder. Ook slapen de jongens sinds afgelopen nacht bij elkaar op de kamer! En dat ging heel goed. Ze worden toch allebei vroeg wakker, dus wat maakt het uit. Dus mijn man en ik konden weer sinds 7 maanden een boek lezen voor het slapen gaan! Wow... Verder lees ik wel mee hier, maar heb de puf niet gehad om te reageren op iedereen. Komt wel weer.
Goeiemorgen! Wat gaat het goed met de slapers hier! Thijs maakt overdag ook korte stukjes, zo'n drie kwartier tot een uur, soms één slaapje van bijna 2 uur. Ik laat het ook maar zo, iets anders krijg ik er toch niet in. Thijs slaapt 's nachts echt goed, ik was de afgelopen nacht alleen thuis met hem, om 22.15u een fles, om 23.00u nog wakker, maar daarna geslapen tot 5.30, speen, en toen wakker om 7.30u! Thijs wil overdag ineens ook minder melk, 's ochtends een papfles, daarna in de loop van de ochtend fruit, 's middags 1 tot 2 boterhammen, daarna 's middags diksap en een koekje of wafel en dan daarna ergens een fles. Avondeten, en een avondfles. Op kamp gaat het prima, heerlijk weer gehad, veel leuke dingen gedaan. Kinderen en leiding hebben het goed naar hun zin. Vandaag de laatste dag, dus als mijn zusje er zo is, ga ik weer terug. Met opruimen e.d. is het niet zo handig wanneer Thijs erbij is, dus m'n zusje komt oppassen. Alleen regent het nu hier, dus dat is wat jammer... Fijne dag allemaal!
Chikai! Wat fijn dat Thijs ineens beter slaapt. Eindelijk! Hebben jullie ook wel verdiend zo langzamerhand dacht ik Leuk, zo'n kamp! Wel jammer van het weer vandaag... Maud heeft alleen die ene nacht zolang geslapen. De andere nachten kwam ze nog wel 1 tot 3x maar was wel te sussen. Afgelopen nacht om half 5 wakker en was wat langer nodig (ik 3x geweest, manlief 4x waarvan 1x haar er even uit gehaald) Tocht weer ingeslapen en om 7 uur weer wakker. Toch best netjes Gisteren 18 km gefietst! Maud vind het nog steeds geweldig, zo leuk! @Gwn; stemmen lukt hier niet, paar x geprobeerd. @rest; euhmm, weet ik niet meer zo goed. Ik lees, net als Yukl, tussendoor wel eens mee maar niet altijd tijd of zin om mee te schrijven. Komt wel weer... Fijne dag allemaal!
Kwebbelsnoes: Wat goed van Jelmer, dat de eerste nacht in zijn ledikant zo goed ging! Hoe zijn de andere nachten gegaan? Ah, wat goed zeg, ik lees het al! Wat super van Jelmer! Mijn broer heeft nog even gebeld en het gaat prima met hem gelukkig! Karin: Ja, hij wilt inderdaad uit deze situatie komen. Het heeft ons veel tijd en moeite gekost om hem in te laten zien dat dit niet langer kon, maar dat heeft hij uiteindelijk ook zelf ingezien en dat is juist nodig. Ben er heel blij om! Gwn: Ik kan wéér niet stemmen! Oh, je had het zelf ook al gemerkt. Van dat slapen: Gewoon accepteren! Hoe vervelend ook, maar zo gaat het hier ook en je doet er vrij weinig aan helaas... Chikai: Ja, af en toe mag mijn broer wel bellen en dat heeft hij gisteren dus gedaan en het gaat supergoed met hem Oei, dus dat is niet zo'n goed plannetje met Thijs.... Hoe is het afgelopen nacht gegaan? Oh ik lees het al, wat heerlijk zeg! Super Veel plezier met zwemmen vanmiddag! Amaryllis: Hahah, die huisarts.... Ik had gehoopt dat hij me op zijn minst een slaappilletje zou geven, maar nee hoor.... ach, er is overal wel wat. we wilden eerst een andere huisarst, maar hier in de omgeving horen we dat het nergens eigenlijk goed is... Wat vervelend van dat bijten en dat je daar zo van schrikt zeg! Normaal is het niet hoor... Het hoort eigenlijk zo te gaan: Zij bijt, jij haalt los (gewoon rustig, ook al doet het pijn) en laat opnieuw aanhappen.... Dat steeds blijven herhalen tot ze dus niet meer bijt. Hier tot 10 mnd bv kunnen geven mét tandjes. Ik hoop echt dat het beter gaat met de bv, want op deze manier is het voor jullie allebei niet leuk! Yukl: Wat goed van Pelle!!!! Heb jij nog ge-whatsapp't? Heb nl. niks meer gekregen en dat ben ik niet van je gewend Knijn: Ik hoop dat Maud ook snel hele nachten door gaat slapen!!!!
aaaaaaaaaaaaaah, ik moet even zó iets leuks vertellen! Olivier klapt sinds dinsdag echt in zijn handjes en gisteren bij het tennissen van mijn man, klapte hij gewoon mee als wij gingen klappen! En en en.... hij kan zwaaien Aaaaaaaaaaah, ik vind het zo leuk!
Incognito: Ahh, wat schattig, klappen en zwaaien! knap hoor. Fijn dat het goed gaat met je broer, toch weer een geruststelling! Chikai: Fijn dat Thijs beter slaapt 's nachts, kun je zelf ook bijtanken. Hoe gaat het met afbouwen van de bv? Heb je nog last gehad van stuwing? Knijn: Maud nog niet helemaal aan het doorslapen dus? Hopelijk heeft ze het snel door. Gisteren zijn we naar Hengelo (Overijssel) geweest, mijn vader moest daar zingen dus zijn we gaan kijken. Mijn beste vriendin woont in Hengelo dus die zijn ook mee gegaan om te kijken en daarna lekker bij hun gegeten. Jelmer lag om 21:30 in bed en heeft tot 9:15 geslapen, dus ik heb ook lekker uitgeslapen. En zo schattig, Jelmer zat gisteren in de auto de hele tijd papa te zeggen, hij was echt aan het oefenen, zo leuk
Even ego; Voorlopig geen tijd meer om te komen kletsen. Vriend en ik zijn uit elkaar. Moeten nu een heel hoop regelen voor de kleine man en ik ben ook nog druk met afstuderen. Ik hoop over een tijdje weer lekker in me vel te zitten en weer gezellig mee te kunnen kletsen. Groetjes, Elena
Elena: WAT???? hoe kan dat nou ineens?? Jullie waren volop de bruiloft aan het regelen? Sorry als ik te nieuwsgierig ben, je hoeft geen antwoord te geven, maar dit is echt schrikken!
@Elena: jeetje meid!!! Dat is idd erg onverwacht nieuws zeg . Veel sterkte, en logisch als je ff niet mee kan kletsen, al denk ik dat het hier wel veel vragen oproept. Verder weet ik ff niet zo goed wat ik moet zeggen.... dikke knuf!
Het ging al een tijdje niet goed meer, ik zat te hopen dat het over ging, dat het door de drukte kwam maar niets is minder waar. Vanochtend hebben we er een punt achter gezet. Het was gewoon niet leuk meer om bij elkaar te zijn.
@Elena: Hee meid, heel erg veel sterkte.... Wat enorm erg zeg!!!! Is er geen mogelijkheid meer dat het goed komt? Therapie of zo? Als je erover wilt PB'en, mag dat, mijn man en ik zijn 1,5 jaar terug ook in therapie gegaan met goed resultaat, wij stonden toen ook op punt van scheiden. Heel erg veel sterkte meid.... Dikke knuffel
Lieve meiden, Eerst wou ik het niet delen op het internet, maar wellicht vragen jullie je af waarom ik de laatste tijd zo weinig online ben. Dus bij deze: de vele klappen waar mijn man en ik mee te maken hebben gehad, heeft ons relatie op het randje gebracht. Eigenlijk zijn we er beiden klaar mee, maar toch ook weer niet.... Afgelopen donderdag stonden de koffers al klaar,maar we hebben toch besloten hè nog 1 kans te geven.we stonden al een tijdje op de wachtlijst voor relatietherapie en we hopen binnen 3wkn aan de beurt te zin. We houden nog we van elkaar en zeker omwille van onze kindjes willen we keihard knokken. We hebben wel een lange weg te gaan, we merken dat zelfs mason er al wat van meegekregen heeft . Daar wij alle energie in onze toekomst wille zetten is er even wat minder tijd voor andere dingen ,waaronder internet..... Ik kom zeker terug en dan hopelijk met nieuws dat we het gered hebben Nu kruip ik weer lekker onder de wol, want ik heb flink de griep te pakken