Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Incognito: Ik lig zelf ook elke keer weer dubbel als ik het filmpje zie. Je hoort mij trouwens op de achtergrond ook lachen....
    Spannend vanmiddag! Heel veel succes.
    En wat goed dat je niet bij de pakken neerzit. Positief blijven helpt vaak het beste. En heeft ook zijn invloed op de kids, denk ik.
    @Gwn/kruipen: Gewoon op de vloer leggen hoor. Dat rollen op de vloer leren ze vanzelf. Tenminste Mees is nu hele voorzichtig met rollen op een harde ondergrond.
    Fijn dat het met Amy allemaal goed gaat!
    @Chikai: We zijn in Drente, Nederland dus. Vandaag wel lekker weer hier. Morgen wordt minder voorspeld.
    Leuk zo'n filmpje van Thijs! Wel een klus om te maken denk ik.

@Hier: Mees heeft prima geslapen hier in het huisje. Was bang dat een ander bedje/kamertje enzo wel wat zou doen. Maar gelukkig werd hij alleen om 6 uur even wakker omdat hij tegen de kant aan lag.

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; fijn dat het zo goed met Amy gaat! Thijs vindt het op z’n buik liggen op het laminaat niet fijn, volgens mij vindt hij dat te koud ofzo… Op het kleed ligt hij constant op z’n buik, maar op het laminaat echt niet. Dan gaat hij huilen….

Incognito; ik denk ook zelf dat het, wanneer het met je kinderen niet fijn gaat, dat ook afspiegelt op de relatie tussen je man en jezelf. Zelf zit je dan al niet lekker in je vel, je man vindt het vast ook niet fijn, dus het is al met al ook wel een vicieuze (schrijf je dat zo?) cirkel waar je dan in terecht komt. Maar nu het bij jullie beter gaat, is het (weer) makkelijker bepaalde dingen van elkaar te accepteren… Maar ik ben hartstikke blij voor jullie, want het is niet niets…
    Succes vanmiddag, hopelijk kan die man wel al je vragen beantwoorden!!

Nike; o, drente is mooi! Veel plezier! Och, als het maar droog blijft, dan is het al goed toch.... En dat filmpje is wel een klus om te maken, maar het lijkt me voor hem (en voor ons ook) wel heel leuk om te hebben voor later! En ik vind dat soort dingen ook wel leuk om te doen, dus 'erg' is het niet, alleen het uitzoeken is irritant.

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Hihi, dan leert ze vanzelf netjes te rollen ;)

Groot worden gaat niet zonder vallen en huilen :)

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Wat goed van mees, heerlijk, zo genieten jullie zelf ook het meest :D

En ja, sinds ik zoveel relaxter ben, zijn de kids dat ook :D

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Denk dat je daar helemaal gelijk in hebt hoor :) Zijn irritante gewoontes irriteren me nu nog steeds wel, maar ik heb vaak niet eens zin om daar een punt van te maken nu, 2 weken geleden plofte ik dan nog uit mijn vel.... :)

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Elena: Fijn dat jullie aan jullie relatie gaan werken, hopelijk komen jullie er sterker uit!

Escal: Ben benieuwd naar je echo :D

BBQ: Leuk!!!

Drinken: Hier nog 3 borstvoedingen, verder drinkt hij af en toe een beetje zeer verdunde diksap, maar niet veel.

Schoonmaken: Ik ben niet zo huishoudelijk aangelegd, ik stofzuig 3x per week en dweil 1x, moet het echt vaker doen nu Jelmer veel over de grond schuift, vooral ook omdat de katten behoorlijk verharen, maar ik kom er gewoon niet vaker aan toe.

Yukl: Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jullie, spannend hoor, zo'n grote verhuizing!

Gwn: Oeh, spannend hoor! Als je 2 weken na verwijderen spiraal zat, kan je heel goed rond je eisprong gezeten hebben.

Cherry: Wauw, wat lijkt Aiden op zijn papa, leuk om te zien!

Incog: Heel veel succes bij de Orthopeed, ben benieuwd wat hij gaat zeggen!

Gwn: Jelmer heeft heel goed door dat de vloer hard is, dus die legt heel voorzichtig zijn hoofd neer als hij omrolt. Ik zou het gewoon eens uitproberen met Amy.

Nike: Veel plezier in Drenthe!

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, omdat ik al een week ontzettend last heb van migraine-aanvallen en duizeligheid.
    Pijnstillers hielpen niet want die hield ik niet binnen.
    Nu heb ik Domperidon gekregen tegen de misselijkheid, die moet ik eerst nemen en dan een half uur er na een Ibuprofen 600.
    Kwam ik bij de apotheek voor de Domperidon, gaan ze weer lopen zeuren over de borstvoeding, dat het niet mag. Als de huisarts het toch voorschrijft? Die zal het echt wel weten.
    Uiteindelijk toch mee gekregen, hopelijk gaat het helpen en kom ik van die ellendige hoofdpijn af.

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kwebbel: de huisarts weet wel dat je nog bv geeft neem ik aan? Tja, dan zou je denken dat die het wel weet ja... Altijd migraine is ook niks (om het zacht uit te drukken)!

@Eisprong: spiraaltje is maandag verwijderd, werd woensdag 'ongi' en we hebben de vrij + zat daarop onveilige sex gehad... tja, het kan, maar de kans is wel erg klein denk, dus ik ga gewoon uit van niet (ook niet erg) en dan gaan we rustig aan verder zonder bescherming (denk/hoop ik). En toch... ga wel testen, is altijd spannend, zou een leuk vaderdagcadeautje zijn! ;)

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ja, de huisarts vroeg naar de bv en zei zelf dat het geen kwaad kon.

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel; ik heb zelfs domperidon voorgeschreven gekregen van een lactatiekundige, toen mijn productie erg terugliep! Dus de enige bijwerking kan zijn dat je meer melk gaat produceren, maar dat regelt je lichaam vast ook vanzelf wel. Ik heb het zo'n 3 maanden gebruikt..... juist voor de borstvoeding dus!

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

dankje, ze is inderdaad nog erg goed bij! gaat ook nog elke week leuke dingen doen als uit eten enz. Ook moet je bellen voor je wilt komen anders is ze meestal de deur uit haha. is nu bijna 86 jaar

schoonzus hebben we het gister verteld. vond het wel leuk maar reageerde wel wat raar. opmerkingen als, ik hoef niet elke twee weken echo's te zien want daar heb ik echt geen zin in ?! nou makkelijk. bel haar wel als de kleine er is! (ze kan naar mijn mening echt de ... krijgen) stuurde erna wel nog een sms van ben wel blij hoor dat er nog een beeb komt.. nouja zien wel dan..

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @echo, tja even een heel verhaal.
    beetje dubbel allemaal. ik ben nu ongeveer 7 weken en het hartje klopte ook de vruchtzak ziet er goed uit. helaas is er nog iets in mijn baarmoeder te zien waarvan ze niet weten wat het is. volgens mijn gyn kan dit er ook voor zorgen dat het alsnog mis gaat (hoeft niet)
    volgende week dus weer een echo en waarschijnlijk de weken erna ook om te kijken hoe het met de baby gaat en om nog eens te kijken wat ze denken dat de rest is, hadden nu namelijk geen idee... zit nu dus weer in spanning en stress en net als bij sem weer niet genieten maar allemaal tripjes naar het ziekenhuis. had zo gehoopt dat het nu gewoon goed zou zijn, voel me dus best klote, zou misschien wel blij moeten zijn omdat het hartje klopt maar ben zo bang dat het mis gaat en om me dus nu al te hechten en te genieten terwijl dat juist zo belangrijk is om te doen!
    bah, ff niet lekker nu...

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    He bah Escal! Dat is idd niet leuk en veel stress :(. Ik ga ook heeeeel hard duimen dat het wel gewoon goed is en blijft, maar kan me voorstellen dat je ff niet zo happy bent...

Wat reageerde ze raar dan ja idd... Wil zij misschien ook zwanger worden, maar lukt dat niet, of kan dat helemaal niet zo zijn? Zo klinkt het nl beetje...?

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Escal; goed dat er een hartje klopte, maar ik kan me goed voorstellen dat je toch in onzekerheid zit nu. Sterkte, ik duim heel hard dat het gewoon goed blijft gaan!

Heb ik vanochtend alle filmpjes omgezet, heb ik het verkeerde bestand aangeklikt, moet het nog een keer... (en dat duurt een paar uur). Nou ja, dan eerst maar het fotoboek afgemaakt en ja ;) gestoft en gedweild beneden ;) de strijk gedaan, onkruid uit de tuin getrokken....Nu zometeen lekker wandelen met Thijs (hij slaapt al bijna 2 uur! :D) Vanmiddag heeft Thijs zelf zijn hele boterham op, ik heb hem alleen geholpen met de kleine stukjes die hij in zijn vuistje had geklemd. Echt een leuk gezicht, wel een vreselijke kliederboel, maar goed, dat ruimen we wel weer op!

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @gwn en chikai, dankje, kan alle duimers goed gebruiken ;)

@gwn, dacht ik eerst ook maar dat is het niet, gaan huis verkopen, jaar bij haar schoonouders inwonen, geen erg goede relatie, en verhuizen over een jaar als ze schuld af hebben betaald aangezien ze het huis wat ze nu verkopen niet geheel af kunnen lossen omdat ze er te weinig voor gaan krijgen en vragen. ook vreemd trouwens want ze hoeven niet weg maar meneer wilt weg vanwege heimwee naar een plaatsje km verderop... niet echt goede basis voor een beeb lijkt me..
    misschien is het gewoon een trut die niet in de gaten heeft er een te zijn ;)

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Escal: Oei, spannend zeg. Kan me voorstellen dat je nu nog niet echt kan genieten. Hopelijk geeft de volgende echo meer duidelijkheid. Ook ik ga voor je duimen.

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Kwebbel: Nou meid, ik hoop dat dit je gaat helpen dan!

Escal: Wat een enorm rare schoonzus heb je zeg! Wat een ***w**f!!!!!!
    Meid, natuurlijk voel je je klote na dit rotnieuws.... Sterkte meisie.... en heb het natuurlijk al gezegd, maar ik meen het ook echt, als ik iets voor je kan doen, dan laat me dat maar weten!

chikai: Wat goed van Thijs! Wat worden het al 'grote' mensjes he :) pfff........
    En wat ben jíj actief geweest zeg!

18. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Gwn;wat fijn dat het zo goed gaat met Amy! Het litteken zal wel steeds meer vervagen en ze krijgt nog meer haar ook nog. Zie je niks van later!
    Spannend van de condoomloze sex! Al is de kans erg klein, er is een kans.... :cool:
    @Incognito;Succes bij de orthopeed! Hopelijk word je wat wijzer. Goed van je positieve instelling, dat helpt al een heel stuk! Knap hoor!
    En thnx voor het vergeven, haha. Ik ben dus niet de enige die niet altijd alles kan volgen?
    Maud was idd erg vroeg met zwaaien!

@Nike; fijn dat Mees zo goed slaapt, cool filmpje trouwens!
    Drenthe is mooi he! Best vlakbij ons ;)

@Kwebbel; hopelijk helpt de medicatie! Vreselijk lijkt me dat, migraine!

@Escal; Oh nee! Kan me voorstellen dat je het eng vind, bah. Dit nieuws wil je toch niet. Hopelijk valt het mee! Ik duim me suf voor je. *knuffel*
    Vreemde reactie van schoonzus, vet coole oma! :cool:

@Chikai; knap van je hoor, dat gedoe met de filmpjes. Niet aan mij besteed. Ik wil als Maud 1 jaar word een digitaal fotoboek maken van het eerste jaar. En hopelijk doe ik het ook als de 2 word, en 3 en 4 en.... dan niet meer? Als ik de 3 al haal, haha.
    Jeetje, energie over? Alles staat er weer strak bij! De kleintjes worden groot he, met hun hele boterhammen... ;)

@kruipen; nog niet hier, wel soms de bips omhoog :D
    Maud ligt regelmatig op het laminaat, ze rolde meteen al voorzichtig. Alsof ze wist dat het anders pijn ging doen.

@hier; Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het eerste tandje is erdoor!!! Geloof niet dat ze er last van heeft gehad. Soms wat onrustiger geslapen en een dag 3 poepluiers maar daarvoor had ze ook pruim gegeten dus heb ik dat nooit gelinkt aan evt. tandjes. Gelukkig maar!

Vanmorgen lag ze op de buik in bed, manlief kwam bij me (om 6 uur!); "ze ligt op d'r buik, moet ik haar wakker maken??"
    Ik: "Nee gek!"
    Haha. Ik vind het er wel schattig uitzien. Je doet er toch niet veel aan. Ik ga er maar vanuit dat ze sterk genoeg is om terug te draaien als het nodig is of dat ze haar hoofd omhoog kan doen als ze niet goed kan ademhalen. Vastleggen is nog gevaarlijker dus we laten haar maar begaan, ze ligt vast lekker op de buik ;)
    Vanavond om de deur gekeken, lag ze alweer op de buik te slapen. Ze werd wel even wakker, toen omgedraaid en na even mopperen sliep ze weer.

19. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen,

@ Escal: ik lees nu je berichtje pas.... Jeetje meid, dat is ff schrikken. Ik leef met je mee, hopelijk krijg je volgende week de boodschap dat het allemaal goed is.....
    @ buikslapen: Cailtynn lag maandagochtend ook op haar buik te slapen, was echt heel lief.... Ik had haar ingestopt met haar lakentje, dat lag nog netjes, dus heeft ze zich heel rustig omgedraaid.
    @ hier: gister een vermoeiende dag gehad, overdag naar schiphol geweest om mijn oudste "oppaskindje" (hij is intussen 17 hoor) op te halen, die kwam terug van een jaar High School. Was ontzettend leuk. Hij had ons daar echt niet verwacht...... 's Avonds overdracht gehad van mijn moeder over alle cursisten van de hondenschool. Zij gaat 3 weken met vakantie dus nu mag ik 3 weken de boel draaiende houden..... Heb er wel zin in, maar wordt wel een beetje stressen.
    Morgenochtend intake bij de vk en echo. Ben heel benieuwd of ze nou wel een goede meting kunnen doen, dan weet ik ook hoe ver ik ben, dat is nogsteeds een beetje gissen.....

Groetjes,
    Elleke

20. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Chikai: fijn he, die techniek van tegenwoordig. Balen dat het nu nog een keer moet met die filmpjes.......

Deel Deze Pagina