heerlijk he voel me goed, zit nu ff lekker terug op mijn roze wolk, helaas wel heel veel honger alleen als ik iets te eten pak word ik misselijk :S zit nu dus maar aan de smooties jij al aan het genieten van je vakantie?
@Yukl: Ik heb dat filmpje nog nooit gehoord/gezien. Wel geluid aan staan.... Bah zeg die muis moet echt snel weg!! Brrr.... Groot gelijk dat je grof geschut inzet. @Chikai: Ik zou er echt voor gaan hoor! Zwemmen gaat echt over. Straks gaat Thijs misschien peutergymmen en kan het wel op een andere dag. Je kunt niet overal rekening mee houden. En zoals je al zegt, voor je zusje is het misschien alleen maar goed.
@Escal:Wat leuk dat Sem haar brood zelf eet!! Oh die foto's, zo cute! Dat rokje Mooi meisje heb je hoor! En wat fijn dat je je zo goed voelt. @Hier: Weekend!! Morgen naar de dierentuin (als het niet al te slecht weer wordt) met zwager, schoonzus en kids. Zondag naar Guus Meeuwis. Doe ik ieder jaar met mijn nichtje (jaar jonger). Soort van traditie. Niet dat ik Guus helemaal geweldig vindt. Maar gewoon wel lol zo'n concert. Lekker mee brullen! Alleen dan hopen dat mijn oorpijn/dicht oor over is. Anders is het misschien minder prettig zo'n concert. Nu patatjes eten!!
@ karin: ja haha, zo'n muisje ook eigenlijk ook heel onschuldig. Hij is echt mini en ontzettend bang voor ons. Maar inderdaad, die keutels en plasplekjes zijn echt vies! Volgens mij heeft ie van het gif gegeten trouwens want woensdag vond ik overal keutels (alsof hij gestresst was) en vandaag ben ik niets meer tegen gekomen. Ik vind het eigenlijk wel zielig dat gif, maar ja... We hebben het diervriendelijk geprobeerd en daar trapte ie echt niet in. Dus heb echt geen keuze. @ cherryayden: haha ik ben benieuwd!! Wat lief dat je er een foto van hebt gemaakt! Waarvoor was je daar? @ escal: aah wat een knap meisje! En wat leuk dat ze al haar eigen willetje heeft en zelf haar brood wil eten! @ nike: leuk weekend voor de boeg dus! Veel plezier! En hmmm, lekker frietjes.
Pelle is niet helemaal lekker geloof ik. Spuugt sinds 2 dagen enorm veel en drinkt/eet ook niet zoveel. Maar hij is verder wel vrolijk. Misschien toch een tandje? Hij is niet snotterig ofzo. Of een buikgriepje (maar dan niet zo erg)? Hopelijk is het snel over. Dat gespuug is wel vervelend, zeker met het tijgeren. Dan spuugt ie eerst een sloot uit, om er vervolgens overheen te gaan. Nog een halve week en dan ben ik klaar met mijn vakken! Joehoe! Daarna direct verder met mijn masterthese, joepie. Geen zin. Ik word ook een beetje gek van mijn stage, ben er steeds meer tijd voor kwijt. Constant mensen bellen en mailen en ik ben al een paar keer naar Maastricht en Groningen geweest. Zucht. Ben het een beetje beu. Hopelijk krijg ik wel mijn masterthese op tijd af...
Hey meiden! Even vanaf de camping op Terschelling tijdens Oerol Laatste werkdag was wel ok. Moest cursus geven aan politiemensen dus was wel raar eigenlijk om op die manier afscheid te nemen. Maar ach, er zijn nog wel losse eindjes, dus ik ga op maandag de 27e toch nog maar naar het werk. Bovendien heb ik nog een afscheidsborrel op 1 juli. @Chikai: als ik dat zo lees, zou ik als ik jou was ook voor die nieuwe baan gaan. Toe nu toe heb ik je niet enthousiast gehoord over je huidige werkgever, zeker niet na wat ze beloofd hebben, en dan nu toch weer die gedeelde klassen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je de jongere groepen eigenlijk leuker vindt, maar de organisatie erachter lijkt me ook heel belangrijk. En zal je daar dan echt in de bovenbouw 'vast' zitten? Is daar geen switch-mogelijkheid in andere jaren? On top of that komt nog je directeursopleiding. Je vertelde volgens mij dat ze daar op je huidige werk beetje 'bang' van zijn, en bij die nieuwe krijg je zelfs de ruimte om er wat mee te doen, lijkt me fantastisch! @Karin: oeh, dat was op zijn zachtst gezegd niet handig van je schoonmoeder, ik zou me ook rot zijn geschrokken. Gelukkig niks met Mark, maar hoe is het nu met ... ehh.. was het de broer van je schoonmoeder? @Elena: pffff... wat een heftige dingen allemaal! Gecondoleerd met je opa, ga je nog een speech geven? Waren jullie close? En dan ook nog zo schrikken door je moeder! Laten we hopen dat de ellende nu weer even geweest is dan idd. @Escal: wat een leuke foto's, vooral die tweede!!! Super @Nike: veel plezier in het weekend! Leuke traditie @Hier: Amy wil eigenlijk al een tijdje minder melk. Nu hoorde ik hier eerder ook over melkweigeraars, maar ik weet niet of dat het is. Het lijkt wel gewoon alsof ze toe is aan 'de volgende stap', maar wat die dan is weet ik niet zo goed. Ze eet verder prima (brood, warme hap, rijstwafel, fruit) en drinken gaat wel (vandaag appelsap ging er wel goed in, maar vind ik wel zoet, mogen ze dat al?). Als ze zo weinig melk wil, welke fles gaat er dan meestal het laatst af? Eerst de ochtend vervangen door brood als ontbijt? En daarna de middag of de avondfles? Vanavond wilde ze voor het slapen nog niet eens 20 ml drinken... Zat ook wel beetje dicht op het avondeten, maar ze was te moe om langer op te houden. En vaak maakt dat ook niet uit. Voor mijn gevoel zou ik de melk dan moeten compenseren met iets, maar ja, uiteindelijk komen ze op ontbijt-lunch-diner met 2 tussendoortjes ofzo, en dat lijkt me ook minder dan wat ze nu krijgt met melk? Iemand een tip? Verder gaat het super met haar! Veel mensen denken dat ze op haar hoofd gevallen is, dat steekt me soms wel (alsof wij niet oplettend genoeg waren ofzo...), maar goed. Wond ziet er rustig uit en ze is altijd vrolijk .
Coooool cherry! Die wil ik wel hebben. @ gwn: ze mag wel meer dan 2 tussendoortjes. Geef je haar eigenlijk al stukken eten? Dus stukken fruit? Ik gaf Tobe, ook een vreetzak, op een gegeven moment 2 keer fruit op een dag (doen we nog steeds). En daarnaast nog een ander tussendoortje, en een tijdje zelfs nog 2 andere tussendoortjes naast de 2 keer fruit. We gaven hem ook meer boterhammen, 2 keer per dag (ontbijt en lunch). Krijgt ze al een toetje na het avondeten?
@ gwn: appelsap zou ik trouwens verdunnen met water. Want dat is inderdaad nog erg zoet. Ik zou het persoonlijk ook niet te vaak geven, maar haar nog even echt aan water laten wennen. Heb je later alleen maar profijt van. Bij Tobe verviel de avondfles als laatst. Daarvoor de ochtendfles (was een papfles) en daarvoor de middagfles. Je moet er alleen op letten dat ze tot 1 jaar 500cc melkproducten binnen krijgt. Dus als ze geen flessen wil, geef haar dan bijv. yoghurt. Of leer haar melk (nu nog opvolgmelk, maar vanaf 10 maanden mogen ze eventueel al gewone melk geloof ik) uit een beker drinken. Dat geeft ook weer een ander gevoel dan een fles.
Ojee... veel te lang niet geweest! @Karin; bloeduitslag was goed, g.b. Lief dat je er naar vraagt. Vervelend dat de therapie niet heeft gedaan wat je had verwacht. Hopelijk vind je nog een betere therapie. @Paloe; goed zoooo! @Escal; Jeeeejjj, fijn van de echo!! Ben blij voor je Verder weet ik het niet meer, sorry. Maud heeft sinds vandaag haar tweede tandje door, iets meer last van gehad dan van de eerste maar was nog te overzien. En ze kan zitten! Ineens heel goed, word ze meteen weer meer een 'mensje' van. (niet dat ze daarvoor geen mens was hoor, maar nu lijkt ze steeds meer op ons, zo rechtop...)
@Yukl: nee, tot nu toe gaven we haar meestal geen toetje, juist omdat ik hoopte dat ze dan toch nog melk zou nemen. Maar ga ik nu maar wel doen dan. Yoghurt vindt ze wel lekker iig. Moeten ze dan volle yoghurt ofzo? En mag danoontje ook al (maar niet te vaak ivm zoet)? We geven haar meestal ook water of thee te drinken hoor, soms een drupje diksap erdoor. Ze eet wel regelmatig al twee boterhammen op; bij het ontbijt en bij de lunch. Avondeten is vaak met stukjes. Stukken fruit soms wel (banaan bijv. sommige dingen licht geprakt), maar veel fruit is zo glibberig (mango, meloen) om in de hand te geven, en appel bijv. wat te hard (ze heeft nog geen tanden). Oh ja, fruit is straks ook een 'tussendoortje', het is bij ons nog echt een 'maaltijd'. Idd, die 500ml melkproducten vind ik nog wel moeilijk. Want ook van yoghurt enzo eet ze meestal maar paar happen, en onderweg is dat ook niet zo handig? Hebben nu wel paar potjes fruit met yoghurt, dat telt ook denk ik? Melk uit een beker kan ook uit tuitbeker denk ik? Want gewone beker wordt nog niks ben ik bang. @Knijn: fijn dat de bloeduitslag goed was! En 2e tandje: leuk! En dan ook nog zitten, dan wordt ze idd opeens groot he? @Cherry: haha, leuk die foto!
Skatjuh: Vervelend dat anderen zo vervelend tegen je doen op het forum, hopelijk zien we je nog eens terug hier. In ieder geval veel succes met alles. Yukl: Irritant zo'n muis, zou me rot schrikken als ik keutels in de buurt van mijn kindje zou vinden, hopelijk zijn jullie snel van het beestje verlost. Gwn: Niks van aantrekken wat anderen er van denken, je weet zelf hoe het zit. Elena: Oei, het zit je echt even tegen he, hopelijk gaat het snel allemaal beter. gisteren en vandaag gewerkt, morgen ben ik jarig niet veel plannen, aangezien we vorige week al een groot feest hebben gehad voor mijn man, geen zin in nog een keer al die troep. zondag is het natuurlijk vaderdag en zijn mijn ouders 30 jaar getrouwd, dus gaan we met zijn allen uit eten, dus we hebben wel een gezellig weekend voor de boeg!
@ knijn: wat goed dat ze kan zitten! En ik snap wat je bedoelt met dat het zo steeds meer een "mensje" wordt. @ gwn: danoontje mag geloof ik ook al wel, al weet ik dat niet helemaal zeker. Is dat ook gewoon yoghurt? Lijkt me wel toch? Want dat mogen ze wel omdat dat milder is dan gewoon melk. Je zou haar wat betreft ontbijt pap kunnen geven, zodat ze wat makkelijker aan haar melkhoeveelheid komt. Dan heb je ook niet die druk dat ze overdags nog veel melk moet drinken. En een enkele keer minder melk op een dag is ook geen ramp (als je bijv. onderweg bent). En melk uit een tuitbeker kan zeker. Tobe drinkt 's ochtends ook nog wat melk uit een tuitbeker (op de bank, terwijl ie TV kijkt ). Oh en ze mag inderdaad volle yoghurt. Daar zitten gezonde vetten in die kleine kinderen meer nodig hebben dan volwassenen. Halfvolle yoghurt is daarbij gezoet (vanille) dus dat is wat minder puur. En magere yoghurt bevat die belangrijke vetten te weinig. En je zou haar misschien ook 's middags 2 boterhammen kunnen geven? Want je geeft 2 keer per dag 1 boterham begrijp ik? Tobe at met die leeftijd 3 boterhammen tussen de middag. @ kwebbelsnoes: gefeliciteerd!!