Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Skatjuh, ik pas voor je onderhuidse persoonlijke aanval in dit topic. :)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ nike: oeh een boxspring is heeeeerlijk! Veel plezier alvast! :D
    En misschien inderdaad een tandje... Het kan natuurlijk wel ieder moment komen!

@ elena: Damian is echt snel zeg! :) Leuk hoor! Ben benieuwd wanneer hij gaat lopen. :)

@ wonderteam: aaah ik vind het echt ontzettend goed van hem!! :) En wauw, ook al de nachten droog? Dat zou wel echt vlot zijn zeg! En haha, Mason kon zich dus ook niet inhouden met het cadeautje? :D
    Het huis staat nog niet op funda. Ik hoop komende week. :)

@ chikai: fijn dat de mok goed is bevallen!

@ zitten: Pelle kan er de rust ook nog niet voor vinden, ondanks dat ie wel al een tijd tijgert en zelfs al een paar keer zelf probeerde te gaan zitten. Hij kan wel zitten trouwens, want soms als hij rustig is doet ie het wel en in de kinderstoel zit ie ook heel mooi. Maar ja. ;) Ik wacht wel met fietsen totdat hij echt goed zelf zit. Vind het sowieso ook nog wat jong met 7,5 maand. Ik vermoed dat we over een maandje hem op die manier gaan meenemen. Scheelt natuurlijk ook dat we de bakfiets hebben dus toch al met hem kunnen fietsen.

@ autostoel: hoe gaat het eigenlijk met jullie kleintjes in de maxicosi? Pelle past nog wel, maar gaat al aardig richting de rand met zijn hoofd!

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Elena: Wow Damian gaat hard!!! Voor je het weet, loopt ie. Ben wel benieuwd wie de eerst zal zijn op het forum. Damian of Olivier denk ik.
    @Chikai: Oh weer gebroken nachten. Dat is niet echt lekker zeg.
    Fijn dat de mok een succes was!
    @Tessa: Stoere grote Mason! Wat knap zeg!!
    En fijn dat Fay helemaal is goedgekeurd. Altijd weer mooi. Vooral na zo'n start doet ze het super!
    Klinkt alsof Fay gaat kruipen en het tijgeren overslaat. Ben benieuwd!

4. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Autostoel: Mees zit nog in de maxicosi. Ik denk nog een of twee maandjes. Dan moeten we echt over. Liefst als hij echt goed kan zitten. We hebben de autostoel wel al staan. Van mijn nicht gekregen.
    @Yukl: Die bakfiets is wel echt fijn!

@Kado vaderdag: Fles wijn voor papa, die een wijncursus heeft gevolgd.

5. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    En dichtbij

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat een gaaf schilderij van Pelle!!! :)

Is sowieso een goed idee! Ik las pas ergens dat kinderen onder een jaar heel makkelijk uit een beker kunnen leren drinken. Als je wacht met het aanleren tot nadat ze een jaar zijn dan kan het veel langer duren voor ze dat onder de knie hebben. Dus als je het gevoel hebt dat Amy de fles een beetje zat is zou ik lekker overstappen op een beker. In het begin kun je daar ook yoghurt in doen, dat is wat dikker en morst dus minder snel. En je hebt ook speciale oefenbekers hè?! Vergt in het begin natuurlijk wat geduld, maar later heb je er profijt van. Denk dat wij binnenkort ook gaan beginnen.

@ Kwebbelsnoes: Heb je een fijne verjaardag gehad?

@ Escal: Leuke foto's! Wat heb je een heerlijk meidje! :)

@ Wonderteam: Wat knap van Mason!!! En fijn dat het zo goed gaat met Fay, dat de kinderarts zo tevreden was. Het klinkt inderdaad alsof ze geen schade heeft opgelopen door alle heftige gebeurtenissen tijdens haar eerste paar maanden, ik vind sowieso dat ze erg vlot is als ik al je foto's zie. En dat rondjes draaien herken ik idd ook bij Imee :p

Wat een heftig bericht van Gusam!!! Ik hoop dat ze er goed doorheen komt..

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Autostoel: Imee gaat ook hard met haar hoofdje richting de bovenrand! Binnenkort gaan we dus over, maar ik denk dat we wel gewoon wachten totdat ze 9 maanden is. Je moet toch iets aanhouden als richtlijn, en dat duurt nog maar 3 weken dus dat overleeft ze wel. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe dat gaat zijn met zo'n volgende stoel!

@ Vaderdag: Imee heeft papa vanochtend verrast met een mooie stropdas! :D Afgelopen woensdag was mn zusje hier, en toen hebben we stiekem een oude stropdas van mn vader bestempeld met de handjes van Imee. Manlief vond t echt leuk, hij had het niet zien aankomen. Dus nu loopt ie braaf rond met die foute stropdas, echt heel leuk!

@ Lopen: Wie het eerst zal zijn? Denk ook net Olivier, en daarna Damian. Imee iig niet, die snapt nog helemaal niks van haar benen ;)

Fijne middag allemaal!

8. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Skatjuh jammer dat je je zo ongemakkelijk voelt op dit forum. Ook jammer dat je altijd anderen de schuld geeft hiervan. Sorry maar hoe jij je nu voelt heb je aan jezelf te danken. Ik ben helemaal geen persoon die gauw iets 'gemeens' over iemand zegt maar kan me nu echt even niet meer inhouden. Je bent gewoon een negatief persoon. Altijd klagen zeuren en jezelf een slachtoffer vinden. Adviezen sla je in de wind want en je hebt altijd excuses. Mensen willen je wel helpen, zoals wij hier, maar zodra men advies geeft of een mening begin jij met smoesjes en kritiek. Daar worden mensen dan gewoon boos over want: wat wil je nou? Jij wil niks behalve medelijden maar dat houdt gewoon een keer op. En die opmerking dat iemand in dit topic het altijd beter weet is gewoon gemeen. En Een leugen want je zelf heus wel dat jij het probleem bent.

9. CherryAyden

@Amaryllis haha leuk die stropdas ;). Hij is vast zo trots als een pauw :D

@gusam oei wat een verhaal :(. Je kiss bij een pleeg gezin dat is heftig. Ik hoop dat ze gauw rust vind en eindelijk een fijne toekomst op kan gaan bouwen met haar meiden.

@Nike Ooooh wat gaaf die fles! Hopelijk is de inhoud ook zo ;)

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemiddag dames,

Rustige verjaardag gehad. Wel leuke cadeautjes gehad. Van manlief een nieuwe draagdoek, van Jelmer een pannenlap met zijn handje erop, van mijn ouders een wijnkoeler en een boek en van mijn schoonouders een spel voor de Wii en geld.

Voor vaderdag had Jelmer een sleutelrekje gemaakt op het kdv die hij met zijn vingertjes beschilderd heeft. Zelf had ik een statief voor de fotocamera voor hem gekocht, wilde hij graag hebben.

Vanavond uit eten met mijn familie omdat mijn ouders 30 jaar getrouwd zijn!

Autostoel: Jelmer is al 2 maanden uit de maxicosi, maar hij is natuurlijk ook wel behoorlijk lang.

Lopen: Jelmer staat heel stevig als je hem op zijn voeten zet, maar echt lopen zal wel hetzelfde gaan als met zitten, denk dat hij te snel afgeleid raakt en niet genoeg geduld heeft om te oefenen.

Het tijgeren gaat nu echt supersnel, hij gaat in een paar tellen de hele kamer door.

En wat betreft Skatjuh, het is haar keus, ik vind het jammer dat ze het gevoel heeft dat ze hier niet welkom is.
    En ook ik deel wel een beetje het gevoel van Cherry, maar aan de andere kant vind ik dat een forum is om je verhaal kwijt te kunnen en als zij zich zo voelt mag ze dat van mij best uiten.
    Maar zullen we het vooral gezellig houden?
    We kunnen wel met vingers naar elkaar gaan wijzen, maar daar is niemand bij gebaat.

11. CherryAyden

Hier voor vaderdag een zelf beschilderde flesopener van Aiden en van mij een muziek dvd van Sting.

Kom vanavond kom ik oP de rest reageren want zit op mij iPhone en met lange verhalen is het lastiger om te typen!

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nike: Leuk, die wijnfles! Die krijgt vast een mooi plekje!

13. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Bij deze heb ik mijn keuze gemaakt. Ik ga weg hier, heb hier geen zin meer in.

Meiden geniet nog maar lekker van jullie leven met de kid(s).

Jullie zien me hier niet meer terug

14. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Wonderteam; Wat goed van Mason dat ie droog blijft.
    @Vaderdag; Ik heb hele leuke dingen voorbij zien komen.
    @Kwebbel; veel plezier vanavond

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Zitten: hoe is dat met jullie kindjes gegaan? Thijs kan wel zitten, maar omdat hij telkens is afgeleid door iets wat hij wilt pakken, valt hij weer om.

Autostoel; wij gaan over vier weken naar Noorwegen (2,5 week) en willen dan eigenlijk de maxi cosi niet meer meenemen. Nu zetten we hem op zolder (als ik aan het strijken ben bijv) al in de autostoel om eraan te wennen, maar zijn er ‘eisen’ waar een kindje aan moet voldoen, voordat hij in de autostoel mag? Thijs past nog prima in de maxi-cosi, maar is dan ook een ‘kleintje’.

Uit een beker drinken; Thijs vindt bekers en glazen erg interessant, daar drinkt hij dan ook wel wat slokjes uit. Ik denk dat ik hiermee door ga en de tuitbeker oversla, want dat werkt hier niet.

Nike; leuke fles wijn! Die fles zal papa vast bewaren!
    Amayrillis; ook een leuk vaderdagcadeautje, haha, je man is wel verplicht om de hele dag met de stropdas te lopen (maar nu valt het nog mee, maar als ze kleuters zijn, dan moet je natuurlijk echt wel!)

Tijgeren; Thijs heeft sinds gisterenavond ontdekt dat hij op de laminaat vloer achteruit kan schuiven, het gaat nog niet hard, maar het is wel grappig om te zien. Buikschuiven en dan achteruit.

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Hij mag in de volgende autostoel als hij 9 kg of 9 maanden is staat erop, maar ze moeten ook wel een beetje zelf kunnen zitten, maar als ik het zo lees, heeft hij precies hetzelfde als Jelmer, hij kan wel zitten, maar raakt te snel afgeleid waardoor hij omvalt.
    Als hij in de autostoel goed blijft zitten, kan het prima.

Drinken: Hier is de tuitbeker ook geen succes, dus ik probeer ook met een open beker te oefenen en dat vindt hij erg interessant, gaat ook best aardig, dus hier blijven we ook mee oefenen.
    Ik ga binnenkort wel een rietjesbeker halen, heb namelijk van de week geprobeerd hem met een los rietje te laten drinken en dat snapt hij ook, dan is zo'n rietjes beker wel handig voor onderweg, thuis blijven we dan wel oefenen met een open beker.

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Nike: Wat een leuk etiket op die fles wijn! :) Die had ik net helemaal gemist...maar leuk bedacht!

@ Chikai: Volgens mij kun je Thijs straks gewoon in de volgende stoel zetten hoor! Voor zover ik weet zijn er twee eisen: minimaal 9 maanden/9 kilo of niet meer in stoeltje nr.1 passen. Dus als jullie naar Noorwegen gaan kan Thijs gewoon over.
    Wb het zitten; Imee kukelt ook nog wel eens om hoor ;) Niet zozeer voorover, dat gaat goed. Maar wel achterover, bijvoorbeeld als ze moe wordt. Ik denk dat dat gewoon een kwestie van oefenen en spieren trainen is. Wij leggen vaak zo'n voedingskussen achter haar, zodat ze zacht valt als ze haar evenwicht verliest.
    Haha, leuk van dat achteruit tijgeren :D

@ Cherry: Een beschilderde flesopener is ook leuk! Hoe heb je dat aangepakt?

18. CherryAyden

@Chikai waar je ook op moet letten is dat het hoofdje tussen de hoofdsteun past. Aiden is net iets te kort om met zijn hoofd hiertussen te passen en zakt dus steeds voorover met zijn hoofd, vooral als hij gaat slapen. Wat grappig dat geschuif :D

19. CherryAyden

@Amaryllis heb ik niet aangepakt maar het KDV. Het was een houten opener in de vorm van een mannetje. Met een beetje verfgeklieder van Aiden erop dus. Uberschattig.

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Cherry: Wat leuk zeg! Ook echt een mannelijk cadeau, hebben ze goed bedacht. :) Toch wel makkelijk zo'n kvd ;)

Deel Deze Pagina