Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student

Geweldig!!! Echt superlief!

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    succes met de laatste loodjes!

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Wat gaaf!

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    jeetje zeg wat heftig dat verhaal van Gusam!!! Hopelijk gaat het snel weer goed!

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

We lagen echt veel te laat in bed gisteren, we zijn Flikken Maastricht aan het kijken samen. Gevolg; pas om 0.30u gaan slapen, om 1.15u thijs nog een fles gegeven, dus pas om 1.30u gaan slapen. En natuurlijk wel weer vroeg wakker... oei.
    Gelukkig vandaag alleen maar zwemmen, verder niets. Ja, nog voor school 100 plaatjes bij een woordje zoeken via google... maar verder.... bijslapen denk ik ;);)

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Goeiemorgen! :)

Hier een soortgelijk verhaal. :) Manlief kwam pas tegen elven thuis, en toen hebben we een hele tijd nagekletst, en toen werd het ook nog erg gezellig, en...afijn het werd weer veel te laat. En ik was al zo moe, 's ochtends kan ik me dan wel voor mn hoofd slaan. Dom dom dom! Maar wel gezellig, hihi ;)

Vandaag begint de dag in ieder geval beter dan gisteren, want Imee ligt nog te slapen! Elke minuut slaap is er een denk ik altijd maar, des te groter de kans dat ze heerlijk vrolijk is.

Fijne dag vandaag!

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    even snel
    heb echo gehad vandaag, was weer goed, hartje gehoord :D
    wat er in de bm zit weten ze niet maar word wel kleiner.

kom snel weer bijlezen maar heb t nu druk..

x

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Escal: Wat fijn meid dat alles nog steeds goed is :D

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Amaryllis; aha, bij jou hetzelfde :) Bij ons was het ook wel weer eens fijn, om gezellig met z’n tweetjes op de bank tv te kijken, en tja, als het dan een aflevering is die op het spannendste moment stopt, besloten we toch ook maar de volgende aflevering te bekijken (en de volgende… en de volgende…)
    Fijn is dat he, als Imee zo lekker lang slaapt! Thijs is dan ook echt veel vrolijker, dat is zo goed te merken!

Escal: fijn dat je weer een goede echo hebt gehad, alles goed is fijn om te horen! Wel raar van dat plekje in de baarmoeder….

Thijs en ik hebben lekker gezwommen vanmiddag, onder water gaan is steeds minder vervelend. Het zoontje van mijn vriendin kroop op zo’n mat die op het water lag, helaas was mama niet snel genoeg (Ze had niet verwacht dat hij erop zou gaan kruipen), dus plons, kindje goed diep onder water. Gelukkig had mama een snel reactievermogen, dus snel weer boven water, maar het was even goed schrikken!
    Thijs gaat echt buikschuiven achteruit, grappig hoor. Hij slaat het speelgoed voor zich uit, maar daar komt hij dan niet meer bij. Dus tegenwoordig leg ik het speelgoed maar achter hem ;)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ amaryllis: hoe gaat het eigenlijk met de seks? Lekker hoor zo'n gezellig avondje/nacht :) Hoe is het vandaag gegaan met Imee?

@ chikai: oh dat is inderdaad schrikken zeg! Hoe oud is het kindje? Leuk dat Thijs zo begint te verplaatsen! :)
    Hihi dat was echt een korte nacht voor jullie ;)

@ escal: gefeliciteerd met de goede echo! Fijn dat het er nog steeds goed uit ziet en dat het vage ding kleiner wordt.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: iedere maand een bruiloft?! Toe maar! Veel vrienden met dezelfde plannen dus?
    Ik vond ondertrouw niet echt bijzonder trouwens, we hebben er niet veel aan gedaan. We zijn daarna ergens wat gaan drinken maar direct daarna gewoon aan het werk/studie gegaan. ;)
    1 september komt al snel dichtbij zeg! Hoe ga je het met de jongens doen? En gaan jullie ook op huwelijksreis? En hoe doen jullie het met de huwelijksnacht?

@ knijn: leuk dat ze het zwemmen steeds leuker begint te vinden! Hopelijk bevalt het babyzwemmen dan nog beter. :)

@ regenboogje; bedoel je op handen en voeten zeg maar? Of echt helemaal los? In ieder geval sowieso super leuk! :D

12. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Escal; Fijn dat de echo goed was! Juuujjj!!
    @Chikai; Oef das laat idd! Leuk dat zwemmen, wel eng dat hij er zo afkroop :$
    Wat grappig dat Thijs achteruit gaat.
    @Amaryllis; van welke soap heb je de marathon gekeken dan?

@hier; niks bijzonders.... Maud paar x wakker vannacht. Ineens krijsen als een dolle. Misschien begint ze te dromen?
    Vandaag gewerkt, Maud naar de gastouder geweest. Just another day at the office... :( (nou ja, at the activiteitencentrum :D)

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: Axel is 9 maanden, dus dat scheelt niet veel met Thijs. Het was echt 'plons' en toen bleef hij onder water. Hij was wel even van de kaart toen zijn mama hem te pakken had (heel snel hoor), hij huilde zelfs niet!
    Ja, die korte nachten kan ik echt niet tegen. Daarom ga ik zo naar bed, m'n man is toch pas laat thuis ;)

Knijn; Thijs heeft dat ook, echt wakker worden en onverklaarbaar gillen (elke nacht, minimaal 1x). Het duurt dan ook gerust een half uur tot een uur voordat hij weer slaapt....

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Wij hebben ook een week of 2 gebroken nachten gehad dat hij steeds gillend wakker werd, het gaat nu alweer beter gelukkig.

Chikai: O, wat eng, dat dat kindje onder water terecht kwam, gelukkig was hij niet te erg geschrokken.

Vanmorgen een rietjesbeker voor Jelmer gekocht en het is een succes, hij heeft voor het eerst een hele beker diksap leeg gedronken.
    Het tijgeren gaat echt steeds sneller, echt zo leuk om te zien.
    Ook probeert hij zich in de box op te trekken tot staan, hij gaat ineens weer zo snel in zijn ontwikkeling, ik verbaas me er iedere keer weer over hoe veel ze in een paar dagen bij leren.

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Chikai: Hihi, bedankt voor je compliment, ik word er nog verlegen van :)
    Wat betreft je meloen-probleempje... dat zou ik echt niet weten, hier gaat alles volgens Rapley..... Succes!
    Heerlijk dat het zwemmen steeds leuker wordt :D

Kwebbel: Ik heb je foto's nog niet gezien, maar ik zal eens gaan kijken :)
    Gefeliciteerd met zijn zwemdiploma!
    En nog gefeliciteerd met je ouders dan :D Mooie mijlpaal weer :) Die van mij zijn volgend jaar 30 jaar getrouwd.
    Wat gaat het snel ineens met Jelmer, zo leuk!

Regenboogje: Wat fijn dat stan het zwemmen zo leuk vindt!!! Super :D
    Knap van Stan zeg! Lijkt me een super leuk gezicht!

Nike: Whahahaaaaaaaaaaa, ik dus ook toen ik die trouwfoto's weer zag! Zei vandaag nog: "Zo zonde dat je maar één keer trouwt...." :p
    Mees gaat snel genoeg zitten hoor :) O wilde eerst ook altijd alleen maar staan, vóór hij ging zitten... Hebben volgens mij veel kindjes.

Knijn: Fijn dat Maud het zwemmen nu iets leuker vond :)

Escal: Super dat je echo goed was meid!!!!! Ben blij voor je :D

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Vandaag bij de gyn geweest met het hele stuitje en evt keizersnede verhaal...

Puntje bij paaltje kan ik het best toch gewoon op de natuurlijke manier bevallen, bij een keizersnede moeten ze zo 'diep graaien' naar de baby, dat dat stuitje alsnog dezelfde tik meekrijgt als bij een natuurlijke bevalling.....

Daarbij opgeteld dat je van een keizersnede langer moet herstellen + de (geringe) risico's die het met zich meebrengt, heeft me, in overleg met de gyn, doen besluiten om toch op de normale manier te bevallen.....

Verder heb ik iets meegekregen tegen het enorme vloeien tijdens mijn menstruatie, verlies zoveel bloed dat ik er enorm slap van wordt. Dit zou het bloeden wat meer moeten indikken en zo moeten zorgen dat het minder heftig is. We gaan het meemaken!

Al met al een bewogen gesprek, maar ben blij met de uitkomst!

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)

Zometeen om 10 uur met Fay naar het cb en vanmiddag om 15.30 naar de HA voor haar naveltje.

Ik heb Fay gisteren weer eens eten geprobeerd te geven ala Rapley (laatste keer was 2 maand geleden) ze vond het helemaal geweldig en heeft gewoon de binnenkant van 3 vissticks opgegeten :D Ik ga deze weg voort zetten.

Maandag moest Mason ook naar het kdv toe en zelfs daar is hij helemaal droog gebleven :D Was er een beetje huiverig voor ,want daar zijn ze toch vaak wat drukker met spelen enz.

@chikai, pff heftig die nachten en dan elke nacht een uur :( hier spookt F de laatste nachten ook. ( ze kan dan rustig een uur liggen kletsen) Vannacht heeft ze gelukkig maar 5 min gekletst. Misschien heeft het met het sprongetje te maken? Wat schrikken zeg van het kindje onder water. Jammer van je sollicittatie.Maar wat je al zei ,als onderbouw je meer trekt dan is groep 7/8 wel een enorm verschil.
    @incognito, het is echt snel hoor dat hij al zindelijk is. Gemiddeld bij jongetjes is geloof ik 3.5. Echt goed van hem hoor!! erg mooie jurk. Hoe deed hij het op de peutersdpeelzaal. Jemig wat een verhaal. Maar als natuurlijk dan het beste is, dan is de kueze snel gemaakt toch. Wanneer moest je nu naar de pijnpoli?
    @kwebbel, gefeliciteerd met het afzwemmen. Goed zeg dat hij de rietjesbeker zo doorheeft.
    @cherry, oeh balen dat je je niet fit voelt. Hopelijk is het snel over.
    @regenboogje,blijkbaar geniet Stan enorm van het zwemmen. Leuk zeg.
    @nike, ja ik ben er ook zo blij mee dat ze dat kan. Vooral als we dan nu op vistite gaan overdag. Hup campingbedje mee en lekker slapen. Wat fijn dat je oorpijn weg is.Misschien gaat Mees binnekort wel wat meestappen aan je hand?
    @knijn,leuk zeg dat Maud het zwemmen steeds leuker begint te vinden.
    @amaryllis,hoe is het slapen van Imee gisteren gegaan? vermoeiend kunnen zulke dagen dan zijn hé.
    @escal, fijn dat je echo weer goed was!!
    @yukl, Pelle alweer wat opgeknapt?

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #3938 Nike, 22 jun 2011
    Laatst bewerkt: 22 jun 2011
    @Regenboogje: Wow Stan gaat echt als een speer ineens in zijn ontwikkeling! Wat gaaf!
    @Amaryllis: Ben inderdaad naar Guus geweest. Derde jaar op rij. Soort van traditie om dat samen met mijn nichtje te doen.
    @Knijn: Oh fijn dat het zwemmen nu beter gaat! Ze went er vast aan. Gewoon lekker vaak gaan.
    @Escal: Lekker die goede echo!! Je bent gewoon al bijna de onzekere periode van 12 weken voorbij zeg. Hoe hard gaat dat!
    @Chikai: Hihi grappig dat je speelgoed achter hem legt! Mees slaat speelgoed ook voor zich uit, maar echt met als doel om er dan weer achteraan te gaan. Ze gaat hij de hele kamer door. Dat gaat Thijs vast ook snel doen. Misschien af en toe ook speelgoed toch weer voor hem leggen om hem te stimuleren om vooruit te gaan proberen...
    @Yukl: Hoe is het met de muis/muizen?? Zijn ze weg?
    @Kwebbel: Wow go Jelmer!! Gewoon zichzelf alweer optrekken!
    @Incognito: Hmm dat klinkt niet heel negatief je bezoekje aan de gyn. Klinkt wel spannend allemaal als je straks zwanger bent/gaat bevallen denk ik. Komt er snel een derde?
    Wanneer kun je naar de pijnpoli?
    @Wonderteam: Gaaf dat Fay de rapley nu wel opeens geweldig vond. Misschien moeten we het hier ook nog maar eens proberen.
    Spannend van haar naveltje. Hopelijk is alles goed.
    Wow die Mason ook droog op kdv! Wat goed!!

Zo nu weer aan het werk!

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Escal: Wat fijn dat de echo goed was! Dat is wel weer een opluchting, of niet? :)

@ Chikai: Oei dat is schrikken zeg van dat jochie!!! Gelukkig was z'n moeder er snel bij! Je verwacht inderdaad niet dat zo'n ventje gaat kruipen op de mat, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dit gaat haar denk ik niet nog een keer gebeuren, en de andere moeders op de zwemgroep ook niet..
    Hihi, leuk van dat achteruit buikschuiven. Hier hetzelfde verhaal, Imee gaat alle kanten op behalve vooruit. Dan wil ze naar een speeltje toe, maar komt ze er juist steeds verder vandaan te liggen. Een hoop frustratie is het gevolg ;)

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Yukl: Oh volgens mij heb ik daar idd al heeel lang geen update meer over gegeven! Goed dat je er even naar vraagt ;)

Het gaat een stuk beter! Ik weet niet precies wat ik nou wel/niet verteld had, maar toen Imee 5,5e maand was zijn we weer naar de gynaecoloog geweest. We hadden de opdracht gekregen om het weefsel te gaan masseren hè, nou dat was dus niks geworden. Het deed zoveel pijn dat ik het lichamelijke contact in zijn geheel begon te vermijden, dus om die reden hebben we toen besloten om te stoppen en gewoon de afspraak af te wachten. Half maart zijn we toen gegaan, en hebben we overlegd met de gyn. Haar eerste 'oplossing' was wederom of we niet nog een tweede kindje wilden (even kort door de bocht, dat bracht ze natuurlijk heel subtiel), omdat nog een bevalling het waarschijnlijk beter zou maken. Maar ik vind dat niet de goede grond om een kindje te verwelkomen, en bovendien moet seks dan eerst wel mogelijk zijn ;)
    Toen heeft ze me vaginale ovules gegeven die ik elke nacht in moest brengen, bedoeld om het oestrogeengehalte te verhogen en het littekenweefsel weker te maken. En werkte het niet dan was het iig een goede voorbereiding op een evt operatie. Maar die ovules werkten dus wel! :) Toen ik ze een maand had gebruikt hebben we het gewoon weer geprobeerd. Even in het kort: au. En wrijving was een no-go. Maar het 'paste' weer, dat was al een overwinning op zich. Vanaf dat moment zijn we het rustig aan op gaan bouwen, niks forceren maar wel doorzetten zeg maar ;)
    Nu zijn we weer twee maanden verder en is ook de lol weer teruggekeerd, gelukkig! Het begin moet nog altijd heeeeel voorzichtig en is vaak pijnlijk, maar daarna kan ik er vaak echt van genieten. En manlief ook natuurlijk, het was voor hem ook heel naar dat het zo'n pijn deed. Pijn maakt het verlangen naar elkaar een stuk gecompliceerder. Dus we zijn blij dat het zo de goede kant uit gaat!

Deel Deze Pagina