de@Yukl, haha, geweldige opmerking, maar verder zijn ze wel lief hoor, ken het helemaal haha. zijn je hersenen weer wat bedaart? @nike, wow zoveel al?! sem blijft hangen op 2 haha @pina, welkom en proficiat! bij mij speelt het wel, ben ook alweer zwanger haha. heb je de vk al gebeld? @anica, welkom meid, mijn meisje is ook van de 19de @knijn, wat heerlijk meid!!! je mag inderdaad echt trots zijn! @kwebbel, wat fijn om te horen dat jullie zo goed in jullie vel zitten we horen graag goed nieuws hier veel plezer met etentje/ bios en alvast PROFICIAT
Ik denk dat je het beste in een keer door kunt zetten. is moeilijk maar na een paar dagen heeft hij het dan door. zorg gewoon dat hij weet dat jullie er zijn door af en toe binnen te lopen, eventueel te wachten tot hij in slaap valt en dit uiteindelijk af bouwen. Aangezien Sem vanaf het begin op haar eigenn kamertje geslapen heeft praat ik niet uit ervaring maar ik denk dat ik bovenstaand zou proberen. succes, is denk ik moeilijk voor jullie beide.
@Annica; welkom @Knijn; Goed dat maud nu doorslaapt @Yukl; Vervelend dat de jongens niet lekker in hun vel zaten. Kan me voorstellen dat dat niet plezant is.
@Anica Hoi! Nog gefeliciteerd met je meisje @Knijn eindelijk doorslapen woei! Hopelijk wordt het een trend @Kwebbel heerlijk nieuws dat jullie zo lekker in je vel zitten allebei. Genieten! @Yukl hoe is het vandaag gegaan met je kleine monstertjes?
@Elena ik denk dat er weinig is wat je kunt doen om het gemakkelijker te maken! Wennen is wennen, jullie moeten daar allebei doorheen. Waarschijnlijk duurt het minder lang dan je denkt!
Aiden is trouwens ineens echt hyperactief. Op het KDV noemden ze hem een klein peutertje. Hij wil zoveel. Gaat kruipen, wil zelf zijn fles vasthouden, wil gaan staan, voert een show op als er iemand in de buurt komt, wil overal aan zitten. HELP! Ik heb geen baby meer!
ow wat goed joh! Spannend en 27 uur is ook niet slecht op een kdv geloof ik he? wauw! Succes meid! -ik ben er weer en ik ga maar gewoon teruglezen en reageren op wat ik zie hoor meiden!-
Ooohja Kwebbel wat gaaf idd van die functie! Zo zie je maar hoe sommige dingen ineens op je pad komen! Ben erg benieuwd! @Elena dankje!
@knijn: ow wat heerlijk joh, dat ze nu doorslaapt!! @Nike: Wat schattig hoe Mees met de knuffel je speen slaapt en in slaap valt @wonderteam: jemig meid - wat overkomt jullie nu dan weer met je man *dikke knuffel* -pffff het wordt nu tijd voor héél veel leuke en gelukkige dingetjes voor jullie onderhand hoor.. @escal: wauw, wat knap joh, al zelf gaan zitten en lopen aan de hand! Dat moet prachtig zijn om te zien ook , zo'n ukje
@chikai: druk weekje gehad? Leuk dat je nog steeds zwemt (en leuk om te lezen dat er zoveel zwemmen met hun kleintjes!) . Toen Fae eenmaal kon kruipen, was het op een gegeven moment een spelletje: Zodra ik haar op de mat zette, kroop ze snél naar de andere kant om het water in te duiken! Meestal was ik snel genoeg om de mat allang mijn kant op gedraaid te hebben, maar een enkele keer was ik ook wel te laat en was het snel 2 slagen zwemmen voor ik haar had. Op zich vond/vind ik dat ook wel een les voor haar en 10 tellen onder water kan ook weer geen kwaad gelukkig . Alleen was zij nooit zo heel erg onder de indruk daarvan, terwijl ze verder op álle gebieden zó voorzichtig was en is... Ik moet wel zeggen: Als ik het als juf bij een ander kind zag gebeuren schrok ik eigenlijk harder, dan wanneer ik het Fae zag overkomen - gewoon omdat ik wist dat het voor haar gewoon een spelletje was en ze onderwater alleen maar leuk vind.
incognito: Ow wat heerlijk joh, dat de oudste zindelijk is! Dat scheelt een stuk he - en de leeftijd is volgens mij hartstikke normaal en eerder snél dan langzaam hoor, zéker voor jongens! Onze oudste was zindelijk met 2 jaar en 8 maanden. Ik was (en ben) vooral súperblij dat ik nu van die poepluiers af ben. Die vond ik zó smerig nu ze echt volledig met de pot mee-at. En natuurlijk scheelt het ook in de portemonnee De laatste paar weken ineens een ongelukje, vooral als ze in de wc met het slot van de deur, of met het waterkraantje gaat staan spelen, in plaats van te gaan plassen. Gelukkig snachts nog nooit een ongelukje gehad - maar oke: Echt knap van 'm hoor!
@ escal: ow wat een érg leuke foto van Sem met haar rokje met stipjes @karin: Jammer van de therapie - vooral dat het eigenlijk nét te kort was he. Of heeft het nog positief doorgewerkt uiteindelijk? Ik hoop dat je je in elk geval wél beter voelt, dan toen je begon! @cherry: hopelijk gaat de weegschaal ook snél bevestigen dat je goed bezig bent meid! Om de één of andere reden geven die stomme cijfertjes wel een soort houvast he... @anica: welkom hier @pina: Welkom terug en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Whaaahahahaha, hoe je dat schrijft...! Het baby-zijn gaat er idd steeds meer af, apart vind ik dat. Gaaf kapsel trouwens! Dank je! @Karin; hoe is het nu eigenlijk? Al een andere therapie gevonden? @Nike; lief hoor, Mees met knuffel je speen. Maud slaapt met een knuffeldoekje, genaamd Aap. (er zit een apen-koppie op, vandaar) en een pop met lange armen en benen, genaamd Ed. (geen bijzondere reden, we hebben hem gewoon gedoopt tot Ed ) Ed interesseert haar niet zo maar als ze Aap kwijt is kan ze niet slapen, die legt ze altijd op d'r gezicht. Zó schattig!
Incognito; hoe gaat dat met Rapley? Verslikt O zich niet vaak? Ik ben wel erg benieuwd! O ja, en dat meloen probleem; we hebben hem uiteindelijk gebonden met bambix, maar het was niet echt een succes. En banaan-meloen uit de diepvries is ook echt niet lekker. Pfff, dat was een pittig gesprek bij de gyn. Maar van de andere kant wel fijn dat je toch natuurlijk kan bevallen, als dat dan verhoudingsgewijs de minste risicos geeft . En vervelend zeg, dat vele bloedverlies! Hopelijk helpen die medicijnen! Ik vind het toch wel veel allemaal hoor, ben je ook nog naar de pijnpoli geweest? Nike: we leggen een hele baan met speelgoed weg voor Thijs, maar hij gaat eigenlijk die kant op, waar geen speelgoed ligt. Dat is natuurlijk wel zo interessant En hier ook geen slaapritme overdag, ook weer herkenbaar. De ene keer inderdaad 45 minuten, de andere keer bijna 1,5 uur . Daar is geen peil op te trekken! Al zoveel tanden! Jeeee! Hier nog 0! Amaryllis; he wat fijn dat het vrijen samen beter gaat! Gelukkig zeg! En zo herkenbaar, Imee ook zo gefrustreerd als ze niet bij speelgoed kan, Thijs ook! O, haha, banaan-meloen had ik dus wel samen ingevroren (stond ook in het opperdepop boek van de AH dat dat kon), Dat wordt echt raar ja, echt een vies prutje en het stonk ook. Dus dat geven we hem echt niet! Kwebbel; hee, even naar Breda geweest, bij de Ikea? Dan was je dicht bij mij Mag ik vragen wat je bij de homeopaat hebt gehad voor het exceem van Jelmer? Ik ben heel erg aan het twijfelen waar ik met Thijs naar toe zal gaan, homeopaat, osteopaat, of toch dermatoloog Ik weet het nog niet. O, spannend, een sollicitatie! Wonderteam; wat is dat? Zomaar ontslag op staande voet??? Dat is erg vervelend zeg! Fijn dat M nu nog steeds goed zindelijk is! Super! Karin: ja, als we gaan shoppen, gaan we graag naar Den Bosch! Breda vinden we niet meer zo leuk, is te dichtbij en ongezellig. Knijn; wat heerlijk dat Maud zo goed slaapt! Thijs helaas nog steeds niet, maar het komt wel! (dat zie ik nu ook aan jouw verhaal!) Hier ook sinds kort ineens een favoriete knuffel, zon witte knuffel-lap-hond van de Hema. Athina; nee, Axel heeft er ook niets aan overgehouden aan die duik onder water, maar zon eerste keer is wel schrikken ja! Haha, Fae die er een spelletje van maakt, leuk! (en fijn dat jij wist dat het elke keer ook wel goed kwam!) Ik ben trouwens erg benieuwd naar de onderwaterfotos! Hoe gaat het met jou? Pina; gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk! Annica; welkom! Hier: een drukke week gehad. Maandag was ik bij de prenatal langs geweest om een verkleinskussentje voor in de autostoel te halen, omdat Thijs over een paar weken op vakantie naar Noorwegen wel in de stoel moet. Daar hadden ze m niet meer. Bestellen? Nee, dacht ik, dan haal ik hem wel in de buurt. Breda gebeld, hadden ze m niet, konden ze m ook niet bestellen. Den Bosch weer gebeld, bestellen kon, maar dan was hij er pas half augustus. (en dat was te laat). Uiteindelijk zijn mijn man en ik het kussentje in Zoetermeer (!!!) gaan halen woensdagmiddag. Donderdag de inspecteur op school op bezoek gehad, gelukkig zijn we niet gedegradeerd tot zeer zwak, maar gewoon zwak gebleven. Er was wel duidelijk een kwaliteitsontwikkeling gaande, dus wel een positief stijgende lijn. s Avonds gitaarles gehad en lekker weer eens paard gereden. Vandaag ook weer gewerkt, met dubbele klassen (s ochtends 2/3 met enkele leerlingen uit groep 7 erbij, hun leerkracht was ziek en geen vervanging beschikbaar s middags groep 6). Daarna heel veel boodschappen gehaald en aan de proefvullingen voor de taart van Paloe begonnen. Die staan nu in de koelkast. Eerste lading cakejes was mislukt, die waren zwart, 2e lading was gelukkig wel goed! Nu lekker even spelen met Thijs!
hoi meiden, even nieuwsgierig, voor de mama's met 2 of meer kindjes: Is het bij jullie ook zoals bij ons: Katelynn vind papa en mama héél lief en leuk, maar haar grote zus, staat toch écht op nummer 1 ! Zo schattig om te zien . Vooral nu ze groter wordt, gaan ze echt een beetje met elkaar spelen. Fae zoekt Katelynn steeds meer op als ze op de grond ligt. Ze rolt haar om en terwijl ik angstvallig toekijk, ligt Katelynn te schateren... En als Fae lacht, heeft Katelynn ook altijd de grootste lol! Fae vind de grote zus 'taak' ook wel erg leuk hoor, als ik een fles aan het maken ben -die Katelynn dan gezien heeft- en Katelynn zit te brullen, dan komt Fae waar dan ook vandaan en roept 'ik kom al hoor!' en dan kroelt en kust ze Katelynn, érg lief . Ook hoor ik haar mij na doen 'stil maar moppie' . En laatst lag Katelynn boven wat te jengelen, omdat ze genoeg geslapen had en Fae pakt beneden het speentje van tafel, loopt naar boven, geeft de speen en terwijl ik boven kom, komt Fae heel zachtjes de kamer uit 'sssjt Tatejinn slaapt' ---> en dat terwijl ik Katelynn hoor kletsen op de achtergrond haha, maar ik mag écht niet naar binnen (zoals Fae bij mij soms niet naar binnen mag als katelynn slaapt ) . Maar oke, ben benieuwd hoe dat bij jullie is....
Chikai: Ik weet niet exact wat de homeopaat geeft, er staan afkortingen en codes op de buisjes. Ze stemt ieder middel op de persoon af. Bij het zwemmen is nog een jongetje van Jelmers leeftijd die ook zo'n last heeft van eczeem, die loopt nu bij dezelfde homeopate en bij hem zit er ook al heel veel vooruitgang in, dus kan het zeker aanraden.