Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 162058

*Einde spam*

Zo, wij gaan op pad naar opa en stoma (stiefoma, maar ik mag eigenlijk geen stoma zeggen, hihi :D)
    Kom vast vanmiddag nog wel ff langswaaien.

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Hahaha, die eerste foto, geweldig!!!! Die tweede is ook erg schattig. Maud ook al aan het zwaaien.

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Amaryllis: Dat is inderdaad de omgekeerde wereld, de sex lukt niet, maak eerst nog maar een kindje ;). Beetje gek advies toch? :)Fijn dat het met die ovules nu langzamerhand de goede kant op gaat! Hier is het ook nog niet altijd pijnloos hoor. Ook eerst even goed wennen, en voorzichtig. Maar ook hier is het genieten weer terug, fijn is dat he.
    @wonderteam: O jeeeeee! Jeetje zeg, sterkte ermee! Wat een gedoe zeg, dat ze er weer op terugkomen, ik hoop op een goede afloop voor jullie! Fijn dat Fay zo geniet van rapley, hier ook! Lekker blij meisje heb je! En mannetje...
    @Cherry: Oeps wat vervelend, niet afgevallen, snap dat het niet motiverend werkt! Lekker pittig kapsel zo!
    @Kwebbel: wow, exceem is weg en benauwdheid ook, wat goed zeg!! Was een eind rijden voor een kast, van marktplaats? Fijn dat je op gesprek kunt. Vaste uren is toch wat je het liefste wilt toch? Veel plezier vanavond en alweer gefeliciteerd!
    @Nike: Ja, er is wel een slaapritme hier, ongeveer op vaste tijden naar bed, hoeveelheid slaap niet echt. Dat begint nu wel te komen geloof ik, ochtend kort, dan vanaf ong. 11 uur 1,5 uur en dan in de middag nog kort, maar die tijd is nog niet duidelijk. Ik snap wat je bedoelt met dingen kunnen plannen. Wow, wat gaan die tandjes hard bij Mees. Hier nog steeds twee tandjes onderin.
    @Knijn: Lekker zeg, dat ze doorslaapt! Wat een schattige/lekker gekke foto!
    @Athina: Hoe gaat het met je?

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #4024 Reina5, 25 jun 2011
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
    @hier: Begint het allemaal een beetje op z'n plek te vallen geloof ik. Precies een week geleden had ik een angstaanval toen ik wakker werd, wat was dat schrikken zeg!!! Heb gelijk m'n vriend gebeld, die lag net een paar uur in bed, had een feestje gehad, eigenlijk wilde hij gelijk opvang voor Mark regelen, maar na flink aandringen kwam hij toch deze kant op. Toen ben ik voor mezelf gaan schrijven, het was heeeeel heftig, want ik wist precies wat me in de weg zat, met schrijven kon het eruit. Pfoeeeh. Toen dinsdag een sessie emotioneel lichaamswerk en Mark een dag naar sm. Dat heeft heel erg geholpen. Ik was daar 3 weken niet geweest en de spanningen waren te hoog opgelopen met het stoppen van die korte therapie. Ook kon ik even op adem komen doordat de zorg voor Mark er even niet was. Ook al had ik het daar wel heel moeilijk mee, maar toch is dat goed geweest, zodat ik even op mezelf kon richten. Ik ben gestopt met de online therapie en met emotioneel lichaamswerk ga ik door. Verder ben ik donderdag onverwachts enorm geholpen door een fysiotherapeut (m'n schouders zaten heel erg vast) ze had onvermoede kwaliteiten. Ze legde de vinger precies op de juiste plek en kon me ook emotioneel zaken meegeven. Dat was een soort van omschakeling. Sinds donderdag gaat het echt weer beter met me en maak ik me ook geen zorgen meer over mijn herstel. Ik was er gisteren even uit naar de winkel en ik voelde dat ik weer energie terug heb! Al met al heel heftig allemaal, en ik ben vast overtuigd dat ik nu uit het dal omhoog aan het klimmen ben. Ik kan meer gaan genieten!

5. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Karin: Wat fijn dat je de weg omhoog hebt gevonden! Klinkt in ieder geval heel positief. Wel een heftig weekje heb je achter de rug zeg.
    @Knijn: Wat een gewelidige foto's!!!

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Cherry: Hoe cool dat filmpje. Zo schattig. En je mannetje is inderdaad groot geworden zeg!!

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hej dames,

Best druk hier haha

Ff snel.een vraagje, mogen die kleintjes al andijvie???? Ik wou stampot rauwe andijvie maken.

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Wonderteam: Hoe ongelooflijk onbeschoft zeg van dat bedrijf. Dat kan echt niet! Goed dat jullie in ieder geval een advocaat in de arm hebben genomen. Hopelijk heeft hij snel een baan waar ze normaal met hun werknemers omgaan.
    Wat een superlieve foto's Vooral die blije foto van Fay!

9. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden! We zijn weer terug van vakantie!

Heb wel alles bijgelezen, maar echt reageren gaat teveel worden (zeker met de berg was e.d. die ik nog weg moet werken), dus doe een paar dingen en reageer verder vanaf nu weer mee.

@Wonderteam: oh nee zeg, nog meer ellende! Ik hoop dat het aanvechten succes heeft en dat ze hem dan idd nog een paar maanden mee moeten geven, want daar weer gaan werken gaat dan wrs toch niet lukken, al weet ik niet wat er gebeurd is. Veel sterkte en dikke knuffel vanaf hier.

@Slaapritme: hier overdag ook heeeel ver te zoeken. Maar 's nachts... mijn god, ik wist niet dat een kind zó kon slapen, begin met haast af te vragen of het wel normaal is... Ze slaapt nl eigenlijk standaard nu een uur of 14!!!! 's nachts. En dan is ze 's ochtends na een uur of 2 alweer moe, en slaapt dan vaak 3 kwartier. Later op de dag nog een keer zoiets en dat is het wel. Gisternacht had ze iets korter geslapen ('maar' 11 uur) en toen sliep ze 's ochtends alweer 3 uur bij. Vannacht was het ruim 14 uur, en nu, na anderhalf uur, ligt ze er alweer in. Ze is wel best verkouden, dat helpt misschien ook mee?

@Andijvie: geen idee, is er met google niks te vinden?

@Tanden: wow, 7 en 8 al! Hier nog niks :).

@Anica (?): welkom!

@Pina: Welkom terug! En gefeliciteerd met je zwangerschap! (Of haal ik nu mensen door elkaar?). Hier leeft het ook zeker, en het lijkt of manlief ook al overstag is. Dus we gaan 'heel rustig aan' voor nummer 2 proberen.

@Hier: gaat helemaal super! Vakantie was niet geweldig (veel regen, storm, etc en ik ben er nu achter dat kamperen het toch echt niet is voor mij), maar Amy vond het allemaal even leuk, dus dat is ook wat waard. Nu weer lekker thuis. Maandag nog dagje werken bij oude werk, vrijdag bij nieuwe beginnen, verder nog vrij. Amy zit echt heel goed nu, ging opeens op schoot haar benen strekken (proberen te staan dus) en heeft een keer gezwaaid, dus ontwikkelt zich lekker verder. Kruipen of zelf gaan zitten, etc, is er nog niet bij. Wel lekker rustig nog even ;).

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    En oh ja, Amy is alweer 9 maanden! Langer uit de buik dan dat ze erin geweest is, bijzonder idee toch wel :)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Karin : Fijn dat je een soort van omschakelingsmoment hebt gehad ! Ook al was het dan érg heftig om zover te komen! Ik heb even gemist over de sessie emotioneel lichaamswerk - wat houd dat in?

maud: haha geweldige foto :) doet me denken aan eentje van Fae - toen ze 11 maanden was :D ook zo'n fel gezichtje!

Hier: straks meer... de meiden vragen aandacht.. tijd om een boterham te eten dus..

ik ben de hele dag alleen met de meiden - van half 11 tot vanacht denk ik :p m'n man heeft een vrijgezellenfeestje... dus tot later - eventueel tot vanavond!

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Gwn: Dat lijkt me idd wel een bijzonder idee, leuk! :) Wat gaat het snel hè, zeker nu Amy ook kan zitten en probeert te gaan staan. Je hebt kans dat ze daardoor zoveel slaapt hoor, al die nieuwe dingen kosten natuurlijk een hoop energie.
    Leuk dat jullie rustig aan voor een tweede gaan proberen!

@ Knijn: Wat een onwijs leuke foto's! Wat een geweldig bekkie trekt ze! Veel plezier bij opa en stoma! :)D)

@ Anica: Of andijvie mag weet ik eigenlijk niet, maar hoe dan ook lijkt rauw me nog wat veel van het goede? Puur gevoelsmatig hoor..je kunt even op internet zoeken, het staat er vast op ;)

@ Karin: Jij hebt een heftige week achter de rug zo te horen! Fijn dat je het idee hebt nu echt op te krabbelen. Maar ik wist niet dat seks voor jou ook nog zo gevoelig was, wat fijn dan dat jij er ook weer van kunt gaan genieten! Ach, als het op zo'n manier lukt, ik kan er wel mee leven hoor. Als je het maar samen kunt delen op een prettige manier. Maar ik vind het wel maf hoeveel een bevalling wat dat betreft kan veranderen, had daar vroeger nooit bij stil gestaan...

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Amaryllis: wat fijn trouwens dat de sex weer iets beter gaat bij jullie, en iig weer mogelijk is! Lijkt me best heel moeilijk als dat niet gaat...

@Karin: jeetje meid, wat heftig wat je allemaal verteld, maar super fijn dat het je op een positieve lijn heeft gebracht!

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Karin: Goed van je dat je het pad omhoog hebt gevonden!

Gwn: Welkom terug, jammer van het slechte weer, maar wel fijn dat Amy het leuk gevonden heeft! En wat goed dat ze weer zoveel heeft bij geleerd!

Anica: Andijvie is een nitraatrijke groente, dit mogen ze best af en toe hebben, max. 2x per week nitraatrijke groente.
    Jelmer hebben we wel een keer stamppot rauwe andijvie gegeven, ging prima!

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Karin ik snap 1 ding niet: je woont niet samen met je vriend?

16. CherryAyden

@Gwn hmmm jammer dat de vakantie niet helemaal geslaagd was voor jullie...wel lekker idd dat Amy het in ieder geval leuk heeft gehad. Die staat ook niet stil zeg! Gaat lekker in haar ontwikkeling als ik dat zo lees :).

17. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #4037 Reina5, 25 jun 2011
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
    @Athina: Dat is als alle emoties in je lichaam zijn gaan vastzitten en wat ze met mij doet is deze helpen te ontladen. Dat doe ik trouwens helemaal zelf, zij is iemand die me handvaten geeft en me zowel mentaal als fysiek erbij ondersteunt. Ik vind het in 1 woord ge-wel-dig! Ik heb nooit zo goed geleerd met emoties om te gaan. En tijdens traumaverwerking komt er daarvan nogal wat voorbij :)

@Nike: Ja, super heftig. Het was echt erop of eronder, maar ik heb er alles aan gedaan om erop te blijven en het is gelukt! :D

@Amaryllis: Ja dat was hier ook, alleen denk ik iets minder heftig, want het paste nog wel, maar deed in het begin ongelooflijk pijn. Door voorzichtig te oefenen is het allemaal wat beter gaan worden. :) Nou, eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat alles zo mooi terug op de plek zou komen. Dacht dat het juist dat het allemaal veel makkelijker zou gaan zeg maar :D.

@Cherry: Nou, je hebt het wel begrepen, want nee, we wonen idd niet samen, wist je dat niet dan?? Blijkbaar niet ;). Dat maakt het natuurlijk ook allemaal wat complexer dat hij vaak niet hier is. Ik krijg daarom ook even een wwwoooeiii moment toen ik het verhaal van Gusam laatst las :(. Verschrikkelijk als je alles alleen moet doen en je kids uit huis zijn geplaatst. Gelukkig is m'n vriend hier wel bijna elke dag, anders weet ik niet of/hoe ik het gered had.

@Gwn: Dank je :). Fijn dat Amy het zo goed doet.

18. CherryAyden

Nee wist ik niet! Is dat met een bepaalde reden? Nu ik het zo opschrijf begint het volgens mij wel iets te dagen waarom dat ook alweer zo was. Nou idd Gusam doet echt alles alleen, het is dan ook wel fijn dat je vriend gewoon altijd voor je klaarstaat!

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Vannacht de hele nacht met Jelmer in de weer geweest, steeds huilen.
    Net de oorzaak ontdekt, zijn eerste tandje is eindelijk door en de tweede is ook onderweg.

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Autostoel: is zo'n verkleiner noodzakelijk? Wij hebben nl een stoel van de buren gekregen (2e hands dus, Maxi Cosi Priori?) en daar zit dat niet in...?

Deel Deze Pagina