@Gwn: Wow wat een verrassing! Van harte gefeliciteerd meid!! Super gaaf! Hopelijk vandaag of morgen tijd om op de rest te reageren. Ik heb even een megadruk weekje.
@Gwn onverwachts of niet het blijft een geweldig nieuwtje! Gefeliciteerd meid, heel erg leuk voor jullie! En wat je man betreft, en misschien jezelf ook, jullie hebben rond de negen maanden de tijd om eraan te wennen
Gefeliciteerd Gwn!!! Wat leuk! En wat lekker vlot hihi (jullie zijn pas net gestopt met de anticonceptie toch?). Spannend hoor! Veel plezier met vertellen.
@ amaryllis: Je vroeg naar de klachten en KMA. Bij Pelle worden ze wel minder. Het gaat langzaam vind ik, maar ik zie zeker een enorme verbetering. Hij slaapt nu door, gaat over het algemeen zonder huilen slapen, vermaakt zich goed. Af en toe gaat het dan wel weer slechter en dan huilt hij weer veel. En ik heb vanaf het begin wel getwijfeld over KMA. Was er niet zeker van, maar ja, er was wel iets en ik wilde niet niets doen... Het overstappen lijkt trouwens goed te gaan. Hij krijgt nu 3 scheppen standaard en 2/3 scheppen pepti en hij is best goed gemutst. Het slapen gaat ook weer wat beter. Oh ja, wat betreft reflux: zou best kunnen maar hij krijgt al een redelijk grote hoeveelheid omeprazol (nu 2 keer op een dag ipv 1 keer). Misschien dat het niet meer helemaal optimaal werkt. Pelles eczeem is trouwens grotendeels weg. Hij heeft nog een vervelend plekje achter zijn oor en wat pukkeltjes op 1 wang. De echt grote plekken zijn helemaal weg. Dat is sinds we met peer zijn gestopt, alweer even terug. Ga peer binnenkort weer eens proberen (als de voeding helemaal gewend is). Lastig dilemma wat betreft je borstvoeding! Ik denk wel dat het effect van borstvoeding minder merkbaar is dan je denkt. Zoals jij het omschrijft, zou ik denken dat mijn kinderen 2 zwakke vogeltjes zouden moeten zijn ivm alle antistoffen die ze moeten missen. Maar dat is helemaal niet zo. Ik snap je wel hoor! Maar ik denk dat je niet zo streng moet zijn voor jezelf en dat het goed is om te weten dat Imee het waarschijnlijk ook goed op flesvoeding zou doen. Bovendien heeft ze al bijna 9 maanden borstvoeding gehad!
Klinkt goed! Behalve het 0-urencontract dan. Bij ons KDV werken ook veel vaste invalsters met een 0-urencontract. En aantal zitten al heeeeeel lang op een vaste groep, omdat er dan langdurig iemand is uitgevallen. Zo heeft Pelle een hele lieve leidster die eigenlijk iemand vervangt, maar er al vanaf het begin zit. Ik hoop dat ze nooit meer weg gaat, vind haar super leuk. Succes met het proefdraaien! Hopelijk voelt het dan nog beter!
@ keten: haha dat doet Pelle ook wel eens. Voorheen ging hij altijd tussen 17.00 en 17.30u even kort naar bed zodat hij het beter trok. Maar dat gaat dus niet meer, want hij ligt dan uuuuren te keten in bed. Hij was laatst zo grappig bezig haha, moest er wel om lachen. Is alleen niet zo handig met 2 kinderen op 1 kamer. Het gaat snel he Ze zijn alweer zo groot en zo wijs! Ik vind het zo bijzonder hoe ze opgroeien en steeds meer kunnen.
Kent iemand Weesp? We hebben daar een nieuwbouwproject gezien die we erg leuk vinden, maar we kennen Weesp helemaal niet. Het zit wel langs het water en het heeft een mooi oud stadskern. En het voordeel van zo'n nieuwbouwproject is dat er veel juppen komen te zitten met kleine kinderen (uit Amsterdam veelal). Oh en het heeft een station met een directe verbinding naar muiderpoort (voor mijn mans werk: maar 8 minuten met de trein!), amsterdam zuid (voor de VU) en leiden (voor de universiteit daar). Die laatste 2 zijn wel belangrijk omdat mijn man hoopt te regelen dat hij zijn volgende subsidie voor 4 jaar elders kan doen zodat hij nieuwe input krijgt (als Duitsland niet door gaat).
@ anica: wow dat is een lastig dilemma zeg! Hoe weet je dat je daar een verhoogd risico op hebt? @ chikai: veel plezier vandaag! Ik vond het altijd onwijs leuk om de verjaardag van mijn meester/juf op school te vieren. @ graden: hier in huis was het gister 24,5 graad. Valt best mee toch. We hebben wel bewust alles potdicht gehouden. Wel een voordeel van het wonen in een appartement: geen zon op je dak en de zon komt de woning nu net niet binnen. En op het balkon juist wel. Handig! Maakt het dus niet zo warm hier binnen.
@yukl ik heb een ziekte , V IN er spelen ook nog andere dingen zo als schimmel en extreem krap zijn daar beneden. Het kan zijn dat ik nooit kanker krijg maar ook dat ik het volgende week krijg, weet het al vanaf mijn 18de en maak me er niet druk om alleen over het feit dat als ik het wel krijg dat ik dan niet meer zwanger kan worden.
@Kwebbel volgens mij ging het wel goed dus het gesprek! Wel spannend dat proefdraaien zeg. Ik zou supernerveus zijn! Ik hoop dat je wordt aangenomen, idd beetje jammer van het nul uren contract maar wie weet wat de toekomst daar brengt.
@De warmte ik had er volgens mij het meeste last van van allemaal . Aiden boeide het voor geen meter, die heeft er geen last van, hij heeft lekker in zijn romper gelopen en geslapen en lekker gebadderd buiten. Mijn vriend leeft voor zulk weer die vind dat echt geweldig. Hij heeft wel zestig keer gezegd: ooooh het voelt alsof ik in het buitenland ben! Maar ik...pfffffffffffff ik heb steen en been geklaagd!
@Amaryllis: Ik kan maar 1 ding zeggen. Als jij goed in je energie zit, kun je Imee zoveel méér (liefde en aandacht) geven. Wij hebben na de bv een hele tijd Ortiflor Start gegeven (probiotica) die ook de darmpjes helpen rijpen. Volgens mij is bv niet altijd heilig, ook al wordt dat wel steeds zo gepromoot. Het gaat erom wat het beste is in jullie unieke situatie meid! Zorg voor jezelf, dan zorg je ook voor Imee. Ik heb momenten gehad dat ik heel sterk voor Mark koos, ik cijferde mijn eigen behoeftes weg. Maar dat heeft uiteindelijk geen goed gedaan. Kijk uit waar de grens ligt, want je hebt zelf ook zorg en aandacht nodig!
@Doglover: balen meid, dat het allemaal niet zo lekker gaat! Sterkte en dikke knuffel vanaf hier. @Anica: wat voor soort harnas heeft ze aan als ik vragen mag? Waar is dat voor? En wat ging er zo slecht in je zw? Als je het niet wil vertellen hoeft dat natuurlijk niet hoor! Hier was de vorige zw ook geen pretje, viel steeds flauw. Heb hard mijn best gedaan om mijn lichaam nu beter 'in shape' te hebben, in de hoop dat ik er dit keer geen last van heb, maar een paar maanden extra hadden geen kwaad gekund. Maar ja, we waren er zelf bij natuurlijk . @Chikai: hoe was jullie verjaardags-viering? Wel leuk om dat samen te kunnen doen! @Kwebbel: wanneer ging je nou ook alweer proefdraaien? Dinsdag? Succes iig alvast! @Yukl: ja, snel is het zeker, mijn spiraaltje is er net 5 weken uit... Daarom hadden we het ook niet verwacht, plus dat we maar 3x sex hebben gehad, en ik dacht op momenten dat het niet veel kans zou geven... @Karin: goed gezegd! @Hier: gelukkig heeft manlief vanochtend voor het eerst gezegd dat ie er toch ook wel heel blij mee is. En hij kan idd absoluut zijn mond niet houden, met als resultaat dat bijna iedereen het nu al weet... Voor oma had ik op een t-shirt voor Amy geschreven 'Ons huis wordt echt te klein ... nu we straks niet meer met zijn 3tjes zijn' (1e deel voorop, 2e achterop), vond ze leuk! Voor schoonma wordt het op dezelfde manier maandag, en voor opa ook waarschijnlijk. Maar het huis... tja, mijn man had het er kennelijk met mijn moeder over gehad, dat hij helemaal niet weg wil, en dat een tuin onzin is omdat alle kids in onze buurt op straat spelen enzo. Daar moeten we dus nog eens even een goed gesprek over hebben. Hij denkt dat hij ongelukkig wordt in een andere buurt, en ik vind de buurt ook heel leuk, en zou ik echt missen, maar ik wil écht af en toe buiten kunnen zitten, met Amy spelend ofzo, zónder anderen erbij. Moeilijk!
@gwn, ja dat probleem met tuin en de buurt is hier net zo haha. Over mijn , mijn lichaam was in top vorm dus daar heeft het niet aan gelegen. Vanaf 10 weken extreme banden pijn en ook verschrikkelijke maag zuur, 6 weken koorts gehad zonder oorzaak en 9 maanden lang misselijk geweest en niet zo klein beetje ook. Had nog wel meer dingen maar die waren niet zo erg, als klap op de vuurpijl ook nog een ks door onder andere een stuit ligging. Als mijn volgende zwangerschap ook weer zo gaat kan ik dus niet voor lise zorgen ow ja ik had vanaf 23 weken al hardebuiken.
@Anica: pffff... dat klinkt heftig zeg! Ik bedoelde trouwens niet dat het aan de conditie van je lijf zou hebben gelegen hoor, ik wilde er alleen bij mezelf er iig alles aan gedaan hebben om het te voorkomen zeg maar, maar vaak kan je dat gewoon helemaal niet. Hier ook stuitligging trouwens, maar (gelukkig) geen ks. Gaat het nu wel weer goed met je en je lijf?
Nou hier gaan we dan. Van achter naar voor en maar kijken hoe ver ik kom! @Anica: Wow je hebt wel een heftige zwangerschap gehad zeg! Kan me voorstellen dat je tegen de eventuele volgende op ziet. Ik zie juist meer tegen de weken na de bevalling op. Die waren hier niet zo fijn. @Warmte: Ik had er gisteren weinig last van. Had drie afspraken en zat dus veel op de weg in mijn airco-auto. @Gwn: Wat fijn dat manlief er nu ook blij mee is! Oh leuke tekst zeg! Hmm dat huis: Ja, ik zou persoonlijk ook niet zonder tuin willen. Kunnen ze lekker veilig spelen. Dus als je een zelfde gevoel hebt.... @Yukl: Ken Weesp helaas niet. Maar is het daar niet erg duur, omdat het zo dicht bij A'dam ligt? Lastig zeg met Pelle en de KMA. Hier heb ik ook nog steeds een vermoeden dat er 'iets' speelt. Vooral omdat Mees met periodes echt melk weigert (nu ook weer) en ook nog steeds best onrustig is. Volgende week weer naar de kinderarts. Maar eens aankaarten. Moet jij nog terug naar de kinderarts en kun je het er niet nog eens over hebben?
@Paloe: Oeh lekker zo'n ijsje. Even zondigen mag af en toe wel hoor! Anders is het toch niet vol te houden! @Chikai: Hier ook in een romper zonder mouwen met slaapzak. Is op zich wel goed gegaan vannacht. Alleen was ie kwart over 6 wakker.... Oh lees net dat jouw nachtje niet zo prettig was. Sterkte om de dag door te komen vandaag! @Anica: Wat is een harnas precies....(misschien domme vraag)? @Escal: Hoe was de echo?? Ben benieuwd! @Doglover: Hoop dat je snel beter in je vel zit!
@Amaryllis: Over KMA en of de klachten bij Mees over zijn: ik twijfel dus net als Yukl nog steeds. Zie mijn reactie hiervoor bij Yukl. Oh leuk he die posities waarin je kindje dan ineens ligt. Mees draait 's nachts ook het hele bed rond. Zo schattig. @Kwebbel: Oh dat klinkt leuk zeg die baan! Alleen jammer van dat 0-uren contract inderdaad. Hoop voor je dat het wat wordt! @Chikai: Hihi leuk dat oefenen met Thijs voor de vakantie in zijn tentje. Gaat dat goed?
@Regenboogje: Ben het even kwijt, maar volgens mij wordt Stan deze week geopereerd. Heel veel sterkte/succes en alles wat je maar kan gebruiken. Hopelijk gaat alles goed en mag je mannetje snel naar huis! @Knijn: Oh ik kan de foto niet meer bekijken.... Jammer! @Kwebbel: Super leuk die foto van Jelmer. Hij heeft het echt naar zijn zin volgens mij! @Amaryllis: Absoluut geen overbezorgde moeder. Zoals ik hiervoor al zei, ik heb soms ook nog dat gevoel. Ook soms ineens gillen van pijn (?), eczeem, onrustig. Maar vraag me af of de huisarts er wel genoeg vanaf weet, want zoals anders meiden al zeggen bij KMA mag soja ook niet. Cb in combi met dietist wisten hier in ieder geval veel meer. Je krijgt dan echt een speciaal dieet zials Chikai ook heeft gehad. Dan kan je volgens mij pas echt testen. Wel erg lastig hoor meid. @Cherry: Wow je eerste kilo is eraf!! Gooooooeeeed!!!
@Karin: Oh zo lief dat papa en mama zeggen! Hier volgens mij nog niet gericht helaas... @Athina: Hihi die foto van Fay is ook geweldig! Oh die van Katelynn in de Efteling mooi!! Hoop dat je je snel helemaal goed voelt. Wel dapper dat je de ad hebt verhoogd! @Paloe: Oh wat fijn dat Liam ubervrolijk is! En ook al gericht papa en mama zeggen, de knapperd! @Gwn: Oh wat jammer dat je vakantie wat minder was door het weer en kamperen. En Amy zit nu zelf. Wat goed! Wow al 9 maanden!