Karin; als ik Thijs in alleen een rompertje laat slapen, gaat hij echt ontzettend liggen krabben. Dus daarom toch een slaapzakje aan gedaan. Ik ben helemaal wel ontzwangerd, ik ben alleen nog steeds erg moe, maar dat komt door de constant gebroken nachten En qua bh maat ik was tijdens de zwangerschap naar cup d gegaan, maar nu weer gewoon mn oude c terug. Dus heb ook heel fijn! geen nieuw bhs nodig ofzo. Ik vind m borsten wel erg slap en hangerig geworden, maar ja, dat hoort er ook bij. Yukl; hmm, hoe diep is onze tuin. We hebben een punt tuin, echt een punt-driehoek zeg maar. In de punt zal onze tuin 14 meter zijn denk ik, maar daar is de tuin dan ook echt maar 1 meter breed. Aan de kant van het huis zal hij een meter of 6 (?) zijn. We hebben een garage aan de achterkant staan van de buren. s Ochtends hebben we zon in het puntje, overdag midden op het grasveld en in de loop van de dag op het terras. Weet je wat, ik maak wel even een foto die ik bijvoeg. Achterin dat groene is onze poort, de foto is gemaakt vanuit de keuken. Rechts op de foto is de hoes om onze tuintafel, maar die staat zeg maar dicht tegen het huis aan. Prettig om toch even een extra controle te hebben. Wat kan er fout zijn als een hoofdomtrek minder wordt? Of wat voor klachten kan een kindje dan hebben? Knijn: ik koop meestal mix-match setjes qua bikini, dan kan ik tenminste iets uitzoeken wat goed past, wellicht is dat een idee? Nou, vanavond voor het eerst eens niets te doen! (na hier beneden alles schoongemaakt, gestoft en gezogen te hebben en alle spullen voor het oppassen voor Thijs weer klaargezet te hebben). Superheerlijk zeg wat zal ik doen, gaan slapen of via uitzending gemist de eerste aflevering van babyboom gaan kijken???? Wat is het lang geleden dat ik überhaupt tv heb gekeken, denk dat ik ga wachten tot manlief thuis is van een bbq met zn werk en dan dus lekker tv ga kijken.
@Knijn: bij de Hunkemoller heb ik laatst de onderdelen los gekocht. Bij mij is het nl andersom: broekje in M/L en top in S (of iets van 80A) . @Huis: we hebben de knoop doorgehakt: we gaan NOG niet verkopen. Mijn man is er echt van overtuigd dat zijn nieuwste project zó goed gaat lopen dat we in de toekomst (zeg over een jaar, want ik wil niet aan het eind van de zw verhuizen) veel meer te besteden hebben aan een huis. In dat geval kunnen we een groter huis (met tuin) in dezelfde buurt kopen als waar we nu zitten, wat wel heeeel fijn zou zijn. En gaat het allemaal niet lopen, tja, dan kunnen we altijd nog naar de buurten waar we nu aan het kijken waren. De eerste maanden kan de kleine wel bij ons op de kamer, net als Amy de eerste tijd. @Regenboogje: oh, wat fijn, nu al naar medium care! En ook al gedronken en gegeten, fantastisch. Wat een sterk mannetje toch ook! En jullie ook, heel knap dat je ons tussendoor nog op de hoogte kan en wil houden.
@ gwn: hoe verliep de curve van Amy toen eigenlijk? Spannend zeg, de eerste echo! En kan me voorstellen dat dat eigenlijk alweer veel te lang duurt Toch niet verkopen dus! Gaan jullie je huis nu ook van funda halen? De verwachting is wel dat de huizenprijzen nog wat verder gaan dalen de komende 2 jaar. Aan de andere kant: de overdrachtsbelasting wordt gehalveerd he? Per direct en voor een periode van 1 jaar. @ chikai: aah bedankt voor je gedetailleerde uitleg! Is jullie woning 3 verdiepingen hoog? En wat bedoel je met dat de zon 's middags halverwege komt en in de loop van de dag op het terras? Bedoel je dat de zon dan aan de andere kant weer tevoorschijn komt ofzo? Want op het terras is toch juist meer zon dan halverwege het gras? Snap het niet helemaal geloof ik. @ hoofdomtrek: mjaa ik heb eens gegoogled wat het zou kunnen zijn, maar daar werd ik niet echt vrolijk van. Een bepaalde ziekte die niet te verhelpen is ofzo. Al kan ik me absoluut niet voorstellen dat Pelle dat heeft hoor... Dan zouden de klachten inmiddels toch al duidelijk aanwezig moeten zijn? Overmatig spugen is in ieder geval het duidelijkste symptoom van een te klein hoofd. Je hersenen raken in verdrukking en dat voelt simpelweg niet prettig. Pelles fontanel boven op zijn hoofd is nog voldoende open, dus dat is fijn! Toch hoop ik dat zijn hoofdje de volgende keer weer voldoende gegroeid is.
@Chikai; coole tuin! @Gwn; wat vind je zelf? Leuk of niet leuk? @borsten; bedenk me ineens; komt die slappe hap nou van de zwangerschap of van de bv?? Mij was altijd verteld dat het van ze zwangerschap komt (of eigenlijk van slechte bh's tijdens de zwangerschap) maar klopt dat wel? Ik heb het idee dat het van de bv komt....
Geen idee! Want iedereen zegt ook wat anders. Mijn borsten zijn in ieder geval niet gegroeid tijdens de zwangerschap, dus daarvan is het niet. Dus dan of de stuwing in het begin (maar daar heb ik ook niet extreem veel last van gehad), of toch de borstvoeding, of misschien iets hormonaals ofzo? Slapper worden het weefsel? Geen idee.
yukl: oei, volgens mij ben ik niet zo duidelijk geweest. Ehm, nee, wij hebben een hoekhuis, verder gewoon. Dus zeg maar begane grond, 1e verdieping, zolder. Als je 's ochtends naar achter in de tuin kijkt, bij de poort (in het puntje dus), schijnt daar zon. Die schijnt zeg maar langs het huis de tuin in. Dan draait de zon verder door (en hebben we op het terras geen zon, omdat het huis die tegen houdt), en komt hij net links op de foto over de schutting halverwege de middag op het grasveld. Dan draait de zon nog verder door en aan het eind van de middag schijnt hij dus op het terras. Is het zo iets duidelijker? O, nee, klinkt niet zo goed, als de hoofdomtrek niet goed genoeg meegroeit. Het zal inderdaad wel meevallen, verwacht ik, anders had je vast nu meer symptonen gezien denk ik. Knijn; dank je Wij wilden een kindvriendelijke tuin, en aangezien de tuin, toen wij het huis kochten 2 jaar terug, compleet bestraat was, ben ik er al best blij mee nu. Ik weet ook niet waardoor je borsten slapper worden.... we zouden eens een vergelijkend 'waren'onderzoek moeten doen hier onder de mama's... Toch besloten maar te gaan slapen, ik zit niet lekker op de bank en kan nog wel wat uurtjes inhalen door die constant gebroken nachten. Weltrusten allemaal!
Nou bij mij is het nu dus erger! Voordeel is wel dat mijn beide borsten nu meer 'gelijk' zijn. Er zat voorheen wel 1 cupmaat verschil tussen en dat is het nu niet meer. Die andere was al een c, die is ongeveer gelijk gebleven nu. Dus toen ik dat ontdekte vanavond, zag ik ineens het nadeel wat minder , maar evengoed toch wennen hoor!
Ik ben op mijn kilo's na bijna ontzwangerd, nog 3 kilo van 25! ik had een kleine b-cup en nu een c-cup de mijne zijn groter gebleven!!!!!!!! Heb hele plate borsten dus het is niet te zien dat ik een c-cup heb helaas. Ow heb maar een week bv gegeven en had toen een d/e-cup dus tja ze zijn wel wat slapper.
@Yukl: Wat jammer van die hoofdomtrek, ben ook nieuwsgierig wat dat dan kan zijn, o je hebt er al op gereageerd lees ik. Wel balen dat het spugen daar ook mee te maken kan hebben. Gelukkig nog een extra controle dan. @Knijn: Nou, vermoeidheid hoort er wel bij natuurlijk bij het nog niet ontzwangerd zijn, ook al heb je daar aanwijsbare redenen voor als gebroken nachten en bv. Verder denk ik ook dat het door de bv komt die slappere borsten. Ze zijn toen veel groter geweest/stuwing en er heeft ook nogal wat druk op heeft gestaan van het zuigen van zowel een baby als een kolfapparaat . Jezus wat een apparaten zijn dat zeg, die zuigen je letterlijk leeg . En, ik had ook cup E tijdens de bv. Heb bij het doorlopen van m'n bh's, er zojuist nog een van in m'n handen gehad. Wat had ik toen joekels zeg , hihi. Ik bewaar hem denk ik , wel een grappig aandenken. Ik kan bijna niet geloven dat ik daar in heb gepast . @Chikai: Wat een luxe probleem he. Alles schoon, kind naar bed, niets afgesproken. Wat zal ik nu eens gaan doen @Anica: He, dat kan dus ook, grotere borsten na de bv! Eigenlijk had ik dat ook een beetje gehoopt dat er wat van zou overblijven. Maar helaas . Ach ja, c is ook mooi. En wat ik zei, ik had twee verschillende groottes en nu niet meer, is ook wat voor te zeggen.
@Wonderteam: Wat een ontzettend lieve foto's! Smelt.... Wel fijn dat je man nog tot augustus krijgt uitbetaald. @Inlove: Wow Lune gaat als een speer zeg! @Knijn: Wow wat gevaarlijk zeg. Wat zeiden ze in de winkel? Oh lees dat jullie het zelf al gefikst hebben @Karin: Qua ontzwangeren: IK voel me eigenlijk al een tijdje alweer de oude. Alleen een klein buikje. @Yukl: He wat vreemd van de hoofdomtrek zeg! Niet te veel google-en he. Daar wordt je meestal niet vrolijk van. Je komt de ergste dingen tegen terwijl het meestal heel erg meevalt. Hoop dat het over 6 weken is bijgetrokken. Wel weer lang wachten....maar ja eerder zullen ze wel geen verschil kunnen meten. @Gwn: Spannend toch weer he die eerste weken zwangerschap. Vooral tot de eerste echo lijkt me. Als het hartje dan klopt, is de kans dat het goed gaat al zo groot! Wellicht wel goede keus van het huis. Als jullie over een jaar wel echt jullie droomhuis kunnen betalen, is het het wachten wel waard. @Chikai: Wat een aparte tuin zeg. Gaaf zo toelopend. Wel lekker diep, dan heb je inderdaad ook zon met een tuin op het noorden. Weltrusten!
@Knijn: waar doel je precies op, met de vraag of ik het wel of niet leuk vind? @Yukl: bij Amy ging de curve van gemiddeld bij de geboorte en de eerste controles, naar een behoorlijk steile lijn omhoog vanaf 3 maanden geloof ik, dus echt een omslag en flinke afwijking. Je ziet nu al, nu haar hoofd de laatste weken niet gegroeid is, dat ze teruggaat naar meer gemiddeld. Ik denk bij een 'te' klein hoofd, dat je idd wel iets zou moeten merken aan Pelle. Het is altijd goed om er alert op te blijven, maar om je misschien enigszins gerust te stellen: bij Amy hebben 2 artsen op 1 dag een keer allebei gemeten, en er zat gewoon 1.5 cm verschil tussen! Ook vandaag mat het CB 47 cm, terwijl de neurochirurg twee dagen terug 48 cm heeft gemeten.... Als je naar de curves kijkt, scheelt dat best wat! @borsten: ik heb wel altijd gehoord dat het NIET door de bv komt, maar misschien zeggen ze dat alleen omdat er anders meer moeders niet mee beginnen? . Ik had ook gehoopt dat er wat zou 'blijven plakken', maar helaas dus .
He getsiederrie. Microcefalie (cq een te klein hoofd) kan oa worden veroorzaakt door een infectie met rubella (rode hond). En laat ik daar nou geen antistoffen voor hebben. Nee, Nike, had inderdaad beter niet kunnen googlen. Het is ook allemaal best wel ernstig de gevolgen daarvan (handicaps enzo, en moeilijk te behandelen). Bahh, nu ga ik me toch weer druk maken. Zucht! Oh ja, er staat ook dat het eerste symptoom de afbuiging/afwijkende groeicurve is. Pas in een later stadium komen de andere symptomen. Helpt ook niet ofzo. Naja, ik ga slapen. Hoop ik.
Nog heel kort Yukl: googlen is idd vaak niet fijn, maar snap het heeeel goed, bij Amy ook veel gedaan. Alleen... als dat door rode hond kan komen, dan neem ik aan dat ze een besmetting tijdens de zw bedoelen? Had zijn hoofd dan niet vanaf het begin al een afbuiging moet hebben laten zien, en al klein begonnen zijn? (Dat was toch niet zo?). Slaap lekker meis, ik ga duimen dat het gewoon weer lekker bijtrekt! En anders misschien zelf met een meetlint bijhouden, dat doen wij wel. Zelf meet je iig elke keer hetzelfde (kijk of je een makkelijk herkenbaar 'punt' kan vinden voor het meten), en zelfde meetlint, etc.
Gwn: bedankt voor je oppepper maar een stijgende lijn is natuurlijk wel anders dan de andere kant op. Pelles lijn kan moeilijk gaan dalen en een volledige stop qua groei zou sowieso een acuut groot probleem zijn. Zijn lijn stagneert nu al een paar maanden en metingen. Bovendien is hij vandaag door 2 personen gemeten. Ik vind de afwijking persoonlijk best fors. Zeker in verhouding met zijn lengte. Manlief zei dat hij morgen met Pelle langs de huisarts wil, maar ja, die weet denk ik niet meer zinnigs te zeggen dan de arts op het cb. Ik denk dat ik het cb morgen even bel. Zou graag de arts zelf even willen spreken. Dan ben ik misschien wat meer gerust gesteld.
Goedemorgen Nou fay had gisteren rond 10.30 haar laatste fles gedronken (120cc) Verder had ze de rest van de dag goed gegeten en weigerde de flessen. Zelfs de fles van 19 uur weigerde ze. Ik ben maar op tijd naar bed gegaan ,want ik hield mijn hart al vast. Ze ging moeilijk inslapen ,maar ze heeft toch tot 6.30 geslapen , zonder na 10.30 nog een fles gedronken te hebben. Ik moet wel zeggen sinds we de rapleymethode doen het eten echt enorm goed gaat. Overigens heeft ze sinds gisteren wel een beetje last van een jammerbui en wil echt overal op kauwen en wat dunne ontlasting. Misschien dan toch eindelijk een tandje........ Om 10.30 komt mijn 1e nichtje en om 11.30 moet ik mijn 2e nichtje van school halen. Vandaag moet ik op hun passen. Vanavond komt mijn zus hier oppassen en hebben manlief en ik een bruiloft. @yukl, ik kan mij jou onrust wel indenken. Bij Fay week die ook af, maar Fay was al op de -2 lijn begonnen ,steeg toen en zakte weer. Dat was niet zo'n probleem ,want dat was een teken dat ze haar eigen lijn volgde. Bij jou is Pelle niet zo laag gestart zie ik, maar zakt hij juist nu, dat ziet er idd anders uit en dat schijnt ook wat meer verontrustend te zijn zei mijn KA destijds ( sorry wil je absoluut niet een verder rotgevoel geven). Ja dat googlen wordt je niet vrolijk van. Ik vind een controle over 6 wkn best lang duren. Misschien idd vandaag nog weer bellen? Was er in je zwangerschap toen niet rode hond op het kdv van Tobe? Knuffel voor jou!!! Wat betreft mijn man. Die baalt flink van zijn werkgever en is er wel wat sip onder. @inlove, ik las het al regelmatig op hyves, maar Lune gaat idd heel snel @regenboogje, fijn zeg de mediumcare. Heeft hij vannacht weer zo'n goed enacht gehad? @knijn, ik vroeg het van de foto's. Ja zonder kleertjes weet je idd maar nooit. Viezerikken genoeg helaas Oh dat is slecht van die autostoel.Wat zeiden ze bij de winkel? @karin, ik voel mee aardig ontzwangerd ( op mijn iets teveel buik na ) Hier overigen zelfde borsmaat gehouden. @gwn, oh ja dan duurt 21 juli toch weer lang he. Hopelijk vliegtde tijd een beetje. @chikai,oh wel lekker al dat gras. ideeal nu voor Thijs. Heb je vannacht een beetje kunnen slapen?
Haha, ja precies! Maar bij jou gaan ze binnenkort weer wat groeien natuurlijk (als het goed is), maar ja dat is weer 'tijdelijk' dan
@Yukl: En, toch kunnen slapen? Mmm, zal wel wat minder geweest zijn na dat googlen . Misschien een goed idee om zelf even te bellen inderdaad. Vervelend dat jullie je nu zo'n zorgen maken, zou ik zelf ook doen zeg. Zou het ook meteen duidelijk willen, niet 6 weken afwachten. Sterkte! @wonderteam: Wat gek is dat dat Fay ineens zo weinig drinkt, kan me voorstellen dat je je dan zorgen maakt. Hoop maar dat ze vandaag weer pakt.
@yukl: he, wat vervelend van het hoofdje van pelle, ik zou er ook zéker onrustig om zijn en het niet kunnen laten om te googlen. Ik hoop echt dat het over 6 weken een beetje bijgetrokken is @regenboogje: ik kan het niet goed bijhouden hier eerlijk gezegd, maar lees dat stan inmiddels al naar de mediumcare is en al wat speelt, fijn zeg !
@wonderteam, bizar hoor dat Fay zó weinig gedronken heeft! Drinkt/eet ze dan wel goed yoghurt enzo? Of uit een bekertje haar melk? Ik bedoel: Zou het aan het flesje liggen of echt aan de melk zelf? Ik kan me voorstellen dat de speen niet fijn voelt bij doorkomende tandjes of dat ze die zat is ofzo? Lieve foto's zo zeg, naast elkaar in het bed en wat heeft Fay toch prachtige haartjes zeg...
@'warenonderzoek' borsten Anica en wonderteam, Bij jullie zijn de borsten gegroeid of gelijk gebleven, mijn vraag is, hebben jullie bv gegeven?