Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Zo, ben ik weer ;)

Wij zijn er uit dat we in ieder geval nog graag een tweede kindje zouden willen. Vroeger zag ik een gezinnetje met drie kinderen voor me, maar nu weet ik dat niet meer zo zeker. Twee lijkt me iets beter te behappen (en te betalen!). Dus in eerste instantie gaan wij voor twee kindjes, en dan is het kijken of het idd 'af' voelt. Denk dat het voor mij ook zwaar mee gaat wegen hoe de zwangerschap zou verlopen, als ik weer zo misselijk wordt is het sowieso klaar na nr.2. Maar als ik me fantastisch voel gaat het misschien toch weer kriebelen voor een 3e, wie weet. De tijd zal het leren!

@ Reina: Oei, twee tandjes in een keer, dat zal geen pretje zijn! Logisch dat Mark wat huilerig is! De puntjes zijn door zei je? Dan is het ergste hopelijk achter de rug ;)

@ Regenboogje: De foto's vallen mij eigenlijk wel mee! Het is een groot litteken, maar volgens mij gaat zijn haar daar heel mooi overheen groeien en dan zie je er niks meer van :) Kan me wel voorstellen dat je blij bent als t infectiegevaar geweken is overigens.

@ Yukl: Ja Pelle is van zichzelf al wat smalletjes geloof ik, maar heb je het idee dat hij te mager is? Eten is niet echt zijn hobby natuurlijk, hij is veel te bezig met alles. Misschien moet je m wat vaker tv laten kijken ;)
    Spannend van die kijker! Ik hoop voor jullie dat t een serieuze is die helemaal valt voor jullie stekkie :) Mooie keuken!!

@ Hier: Imee is vandaag 9 maanden! Jeeeejj :D Nog 3 maanden en ze is een jaar! Pfff...klinkt misschien raar, maar dat komt steeds in mn hoofd op. Het gaat allemaal zo snel! Qua ontwikkeling ook, ineens begint ze zich op te trekken aan de tafelpoot, in bed en in de box (we hebben de bodems vandaag omlaag gezet), ze begint te tijgeren en doet ook pogingen om te kruipen (ze leunt naar voren, wiegt wat, zet zich af en knalt dan hard op haar hoofd op de grond :p) en ook zittend hupst ze ineens vooruit! Echt zomaar ineens, ben benieuwd hoe lang t nog duurt voor we alle spullen veilig omhoog moeten gaan zetten ;)

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Even snel

Lise voelt zich een stuk beter en eet ook weer goed!

Allemaal een fijn weekend!

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Amaryllis: Wauw, wat een ontwikkelingen ineens met Imee dan. Dat wordt ook meer uitkijken en het huis veilig maken :D. Heel leuk zeg!
    Twee tandjes, ik dacht dat ze door waren, maar ze schijnen door het tandvlees heen, dus het duurt nog even voordat het ergste over is ;), hopelijk snel.

@Nike: Ja had een halve paracetamol gegeven, ik denk steeds dat ik die dingen door moet drukken, en dan breken ze natuurlijk ;). Maar goed, om 21.30 sliep hij en vanmorgen weer gewoon wakker. HIj heeft daar vooral bij het inslapen last van kan ik me nog van de vorige keer herinneren.

@Anica: Fijn dat het met Lise weer beter gaat, dan heb je zelf ook weer meer rust, fijn weekend!

@hier: de eerste aanzetten voor kruipen worden nu gemaakt. Mark komt steeds in de houding van opdrukken, echt met de teentjes op de grond en dan hupst hij heen en weer en zet z'n knietjes eronder, heel grappig om te zien. M'n vriend had het gisteren over 'droogneuken' ik snapte niet wat hij bedoelde, vandaag zag ik het en schoot er toch even van in de lach. Hoe stom de associatie ook is voor een baby.

4. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Amaryllis; Ik denk ook (en hoop ook vooral) dat mijn productie stabiel genoeg is. Ik wil graag bv geven tot Maud 1 is.

@Karin; sneu soms, die tandjes... Hopelijk zijn ze snel door!

@Anica; fijn dat Lise zich beter voelt!

@Escal(toch?); Hoe is het met Sem? Sem was het toch die de 6e ziekte had? Of ben ik in de war...:(

@Regenboogje; hoe gaat het met Stan? De zwelling alweer wat minder?

@Gwn; buikslapen kan idd geen kwaad, je kan er toch weinig aan veranderen... Kan me wel voorstellen dat het nog een beetje eng is, vond ik bij Maud ook toen ze op d'r buik lag.

@Yukl; mooie keuken!
    Haha! Goeie tip! ;)
    @Chikai; Juuujj vakantie!! Nu nog een beetje rust krijgen in je eigen kont ;)

@Elena; pfoe, kan me voorstellen dat het even zwaar is zeg!

@hier; Manlief is jarig vandaag dus wij vieren een feestje! Maud weer supergoed gemutst gelukkig. Slaapt overdag weer goed in en vannacht ook weer een rustige nacht. Sprong voorbij? :( Hope so... ;)

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @knijn, nee je hebt het goed hoor :) sem is weer helemaal fit, lief dat je er nog aan denkt :)
    @amarilys,denk inderdaad dat hij straks ineens gaat lopen ofzo, staat papa raar te kijken denk ik haha

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hoor je veel he, bij de tweede moeilijker terug op je oude figuur.. ben erg benieuwd.
    Erg mooie keuken! ook leuk met 1 kant hoog en andere kant helemaal laag. qua kleur zou ik ook voor safe gaan hoor. keuken is nogal een investering en als je heb dan na een paar jaar moe bent door de kleur.. :S mooie app ook! ben erg benieuwd als alles doorgaat hoe het er bij jullie uitziet. komen de foto's vanzelf neem ik aan ;)

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Vannacht 3x een spuitluier van Jelmer moeten verschonen, dus ben nu erg moe en Jelmer zelf ligt nog te slapen, hij wel ;)

Kinderwens: Wij hebben ook altijd gezegd 3 kids te willen, maar wij hebben nu ook zoiets, eerst maar eens een 2e en dan zien we wel of we klaar zijn of niet. Vind het nu al druk met eentje.

Reina: Toevallig zat ik van de week ook aan "droogneuken" te denken toen Jelmer zo gek op zijn knieën heen en weer zat te wiebelen, ben blij dat ik niet de enige ben die het daarop vond lijken haha.

Knijn en Amaryllis: Ik merk ook wel dat mijn productie nu veel stabieler is, want ondanks dat ik nu nog maar twee keer per dag voed, gaat mijn productie nauwelijks omlaag (gelukkig), had eigenlijk verwacht dat het heel snel over zou zijn, dus hopelijk blijft het zo en kan ik gewoon nog tot min. 1 jaar die 2 voedingen blijven geven.

Regenboogje: Ik vind de wond van Stan er heel netjes uitzien, ondanks dat het een grote is, netjes gedaan hoor.

Gwn: Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook tot 20 weken gewoon gesport, alleen geen rechte buikspieren getraind. Je schuine buikspieren mag je wel gewoon trainen (moest ik zelfs van de bekkentherapeut!)

Escal: Wat fijn dat dat rare dingetje verdwenen is, opluchting zeker?

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl; ach, het begin van de vakantie is even pittig, maar de film is al af, en mijn man is nu op kamp, dus heb ik gezellig mijn jongste zusje te logeren gevraagd. Het huis is al half opgeruimd, dus al met al, komt het goed.
    En (niet schrikken) ik heb 6 weken vakantie, dus tijd zat om uit te rusten hoop ik!
    Wow, je keuken klinkt erg mooi zeg! Super!

Reina; heerlijk gevoel, vakantie! Wel een beetje raar hoor, want vorig jaar met de zomervakantie had ik 24 weken vrij (vakantie en verlof), toch wel raar om daar aan terug te denken, was toch wel een bijzondere periode! Ik mag niet klagen hoor, 6 weken vrij is super! 2 tandjes tegelijk, geweldig! Thijs heeft er nog geen, maar die komen vanzelf, maak ik me niet druk om.

Gwn; Thijs slaapt ook op zijn buik, maar hij is sterk genoeg om zijn hoofdje op te tillen (opdruk oefeningen doet hij constant), dus daar maak ik me niet meer druk om. Dat komt wel goed.

Nike; leuk dat Mees nu echt bewust gaat zitten! Knap!

Amaryllis; fijn dat alles goed is aangekomen! Succes ermee, hou je ons/mij wel op de hoogte hoe het gaat, wie weet heb ik nog tips voor je…

Wij hadden gisteren een verjaardag, erg gezellig, Thijs heeft goed geslapen. Toen we hem wakker maakten om mee naar huis te nemen, wilde hij thuis natuurlijk niet meer slapen. En ook vannacht zijn we bijna drie kwartier met hem bezig geweest. Lastig hoor, het zou voor ons allemaal super fijn als Thijs ontdekt dat de hele nacht bedoeld is om te slapen!
    Nu is mijn man op kamp, dus ik ben de komende dagen alleen. Heb m’n zusje gevraagd om een nachtje te komen logeren, gewoon voor de gezelligheid. En nog wel wat afspraken staan, dus ik kom de dagen wel door.

(heeft er trouwens van jullie nog iemand AH dierenkaartjes??? Ik zoek nog een paar nummers... [FONT=&quot]7, 36, 176, 181, 185.....[/FONT]

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

goedemorgen :)
    Oh zo leuk. Een vriend van ons werkt in het leger. Hij is vrachtwagenchauffeur en had net een rit vanuit Engeland gehad. Hij moest nu de vrachtwagen terug brengen naar Steenwijk en kwam over Zwolle. Ja en dat vinden kleine jongetjes helemaal geweldig natuurlijk :D Dus een 15 meter lange vrachtwagen stond hier net voor de deur en Mason rijd nu mee met hem naar steenwijk in de vrachtwagen. Hij was helemaal door het dolle :D

Bekijk bijlage 165681

10. wonderteam

Zo ga nu even bijlezen :D

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat een leuke foto's Wonderteam! Dat zal hij wel geweldig vinden ja, stoer hoor!

12. wonderteam

Zo,daar ben ik weer :D

Nou heb manlief net gebeld en Mason sliep al bijna in de vrachtwagen hahaha.

Nou heb de dag gisteren op mijn werk overleefd. Ik moet eerlijk zeggen ,de 1e paar uur had ik echt zo'n gevoel van een dikke kater. Later kwam het helemaal goed haha

Fay is inmiddels flink snotterig wellicht sliep ze daardoor zo slecht.

@kinderwens, Hier is die vervuld. Ik laat mij binnenkort ook steriliseren.
    @knijn, zo herkenbaar wat je zegt over je werk. Hier altijd een leidinggevende functie gehad ( voor de geboorte van Mason) , daarna 28 uur gaan werken dus de functie op moeten geven en nu met 16 uur voel ik mij helemaal minder betrokken. Collega's ervaren dat gelukkig niet en zien mij wel als volwaardig en vragen mij nog steeds van alles. Toch moet ik vaak mijn hersens pijnigen en bedenken huhm hoe ging dat ook alweer ( bepaalde afministratieve taken enzo)
    Wat een goede nacht van Maud zeg. Super!! Gefeliciteerd met je man!
    @reina, ja we hebben nu 1x therapie gehad. We zijn er gelukkig niet met slaande ruzie weggegaan ( was ik nog wel even huiverig voor) Nu wat tips meegekregen en dan op naar de 2e sessie. Oh de tandjes gaan bij jullie nou ook snel.
    @escal, juist niet schamen. Je mag toch trots zijn op Sem en feit is gewoon dat het ene kind sneller is dan het andere toch.
    @yukl, fijn dat het met de voeding nu goed lijkt te gaan. wow woendag al een kijker. Super zeg!
    @regenboogje, ja in het aangezicht zie je idd een mooie verbetering zeg!! Ik dnek als de zwelling weg is nog veel meer. Hoe gaat het nu met hem?
    @elena,jemig dat lijkt me ook wel heftig allemaal. Sterkte!!
    @chiaki, wauw vakantie. Heerlijk geniet er lekker van!!!
    @gwn, oh bij jou ook al een buikslaperdje. Ja het begin is wel eng, vond ik bij Fay ook. Nu ben ik het helemaal gewend.
    @amaryllis, ohhh Imee ook ineens een hele spurt aan het maken niet? Goed zeg.
    @kwebbel, oef dat zijn geen fijne nachten :(

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Dames even een (spoed) vraagje;

De laatste 3 dagen drinkt Damian echt onwijs veel flesjes. Gemiddeld 4,5 a 5 flesjes van 210 cc. Nou heb ik begrepen dat 800 cc de max is van opvolgmelk maar daar zitten we dus boven. Hij wilt echt alleen maar een flesje, normaal eten weigert hij op zo'n moment. Ook is het geen dorst want s'ochtends en s'middags drinkt hij water. En hij wilt dan ook alleen maar bij mij drinken en niet bij papa. Eerst dacht ik dat het geen kwaad kan maar dit is al de derde dag achter elkaar. Kan dit geen kwaad of hebben jullie tips om iig een flesje te schappen?
    Overigens drinkt hij normaal maar 3 flesjes per dag, het is dus echt iets van de laatste paar dagen.

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Elena: sorry, zou het echt niet weten... Maar wel een tip: het consultatiebureau heeft toch zo'n 24-7 telefoonnummer voor vragen, kan je dat niet bellen? Die weten vast wel hoeveel kwaad het kan en wie weet hebben ze toch goede tips, en zo niet, dan leg je het gewoon naast je neer ;). Succes!

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Oh echt? Dan ga ik even snel in het boekje het nr zoeken. Bedankt voor de tip!

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wonderteam: Wat zit M. te stralen in de vrachtwagen! Wat een superleuke verrassing!!!

Elena: Misschien last van dezelfde sprong als veel kindjes hier en daardoor meer behoefte aan melk. Jelmer eet de laatste dagen ook slecht zijn vaste hapjes en wil ook meer drinken.

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Gwn; Hier geen 24-uur nr :(
    @Kwebbel; Hij maakt wel een sprongetje maar omdat hij nu dus bijna, op of over 1 l opvolgmelk zit per dag vond ik het toch wel veel worden...

Anders moet ik maar wachten met bellen tot maandag.

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    elena: En als je de flessen iets verdunt, iets minder melkpoeder en meer water, zou hij dat pikken?

19. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wij hebben dat ook gehad met Aiden ( hij kreeg tandjes en had daardoor meer honger) en wij kregen de tip om alles wat hij boven de 800 cc uitkwam aan te vullen met nummer 1. Dus na bijvoorbeeld 3x 210 overgaan op flesjes met Standaard 1.

Deel Deze Pagina