Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ InCognito: Wat naar dat je je zo voelt! Er is ook een hoop gebeurd natuurlijk..maar wel goed dat je het nu in woorden kunt vatten, dat helpt mij persoonlijk altijd wel iets. Als je het kunt benoemen dan kun je het delen, en op een rijtje gaan zetten. Al kan ik me wel voorstellen dat de chaos qua gevoel blijft. Lief dat je moeder O. wilde opvangen, ook lief dat V. hem liever thuis bij zich had ;) Hoe gaat het nu, ben je iets tot rust gekomen?
    Dat we nog steeds geen seks kunnen hebben is idd frustrerend, zeker omdat er voor mijn gevoel totaal geen schot in zit. Maar ja, boos of verdrietig worden heeft helemaal geen zin. Het is nu vooral een kwestie van aftellen naar 15 maart, en dan het gesprek aangaan met de gyn om te kijken wat er mogelijk is. Ik hoop gewoon dat het ooit nog mogelijk wordt zonder pijn, op dit moment kan ik me daar eigenlijk niks bij voorstellen, maar goed. Afwachten dus maar.

Oh en wat die baby-lijst betreft: je mag ook gewoon met de oude verder gaan hoor! Ik raakte gewoon steeds in de war doordat roze en blauw door elkaar stond en wilde het graag even gescheiden zien. Maar het was niet per se bedoeld als een definitieve wijziging ;)

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Rimar: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@ Athina: Wat fijn dat je wat aan het eerste EMDR gesprek hebt gehad, ik hoop dat de volgende keer je verder gaat helpen en dat dat blok in je maag mag gaan verdwijnen..
    Wat is die taart leuk geworden trouwens! :)

@ Nike: Ach arm mannetje! :( Ik denk dat je er idd goed aan doet om te stoppen met provoceren, het is nu wel duidelijk. Hij heeft er echt last van, ik heb echt met m te doen als ik je verhaal zo hoor..

@ Tessa: Wat een kei leuke foto met Fay onder de douche! :D

Voor alle hyvers onder ons: ik heb net weer wat foto's van Imee online gezet, o.a. van haar eerste hapje! :)
    (ben trouwens best een beetje geschrokken toen ik mezelf terug zag op de foto's, jeetje wat wordt ik mager! :$ Ze is me echt letterlijk aan het op eten...vooral mn kont, die is gewoon weg :))

3. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    Hoi hoi, weer eens een berichtje van mij,

Even een update. Ik heb nog steeds slaapproblemen, en ik doe er echt alles aan om het te verbeteren: zowel via natuurlijke slaapmiddelen als via de ha (pillen), maar nog steeds word ik vroeg wakker.

Heel misschien heb ik wel een ppd, daarvoor heb ik deze week een gesprek zeg maar. Echt klote als je zo slecht slaapt, je weet even niet meer waar je het moet zoeken.

Zijn er hier meiden die ook al tijden slecht slapen, maar die het toch volhouden? Erg knap van jullie hoor!

Steeds hondsmoe, rode wangen van de moeheid. Ergens anders slapen met oordoppen en slaappillen en dan nog wakker worden. Moedeloos word je er van.

Verder gaat het wel, met mijn zoontje alles supergoed gelukkig.

xx mij

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wat klote zeg van die slaapproblemen :(. Heel herkenbaar. Ik neem ook twee slaappillen en slaap met oordoppen maar ik word standaard wakker rond 3/4 uur en slaap daarna niet meer in OF ik slaap zo licht dat ik elke keer weer wakker wordt. Ook al sinds de bevalling. Hoe voel je je verder? Enig idee waar het vandaan komt? Je hebt het over ppd...wat zegt de huisarts daarover of was het zijn "idee"? Wel fijn dat het met je zoontje zo goed gaat! Hopelijk ga je snel beter slapen....

5. CherryAyden

@Amaryllis heeele leuke fotos van Imee wat een ontzettend mooi meisje! Lijkt op haar moeder ;)

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Incognito: Doodmoe na een nacht slaap is niet vreemd hoor! Je lichaam en geest krijgen eindelijk een beetje rust, dan komt alles eruit.

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Yukl: Bah nog steeds ziek. Niet leuk zeg. Hoe is het vandaag?
    @Doglover: Beterschap!
    @Chikai: Klinkt als een leuk weekend, behalve dan de verjaardag. Veel plezier!
    Wat sneu dat Thijs ook op de sojamelk reageert. Wat nu?

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Athina: Mooie taart hoor! En dat voor een eerste keer. Smaakte hij net zo lekker als hij eruit ziet?
    @Tessa: Wat een lieve foto van je meisje onder de douche!
    We zitten nu trouwens op 2x3mg nexium (eerst 2x2,5). Dus nog een stukje lager dan jullie. Gaat nu weer beter met reflux gelukkig.

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Haha Paloe en Amaryllis: De lijst netjes gemaakt. Ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan!

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Paloe: Fijn dat het met Liam weer beter gaat. Wij willen ook wachten met bijvoeden tot 6 maanden. Maar ik krijg steeds meer de kriebels. Alleen vanwege kma toch beter om te wachten....
    Wat leuk dat je een mooie jurk hebt gezien! Vandaag nog andere mooie en vooral goedkopere gezien?
    @Escal: Wat vindt Sem van de sokjes?

11. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Amaryllis: Wat een super mooie foto's van een heel mooi meisje!
    @Denise: Wat ontzettend vervelend zeg van je slaapproblemen. Ik hoop dat het snel beter gaat! Ik slaap ook nog steeds niet als normaal. Meestal net als Cherry rond 4 uur wakker en daarna heel licht verder slapen en om het half uur wakker worden.

Zo even Mees eten geven en dan een update van mezelf!

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Mees ligt in bed. Zo even Flikken kijken (gisteren opgenomen).

Met Mees gaat het weer stukken beter! De voeding doet zijn werk. Hij was vandaag weer de vrolijke vrolijkerd gelukkig. En na een week niet rollen net ineens weer zes keer achterelkaar van buik naar rug.

Ik heb vandaag lekker 20 kilometer gewandeld. Dat doe ik al jaren samen met mijn familie (mijn vader, moeder, ooms en tantes en twee nichten) ongeveer 1 keer per 3-4 weken. Was voor mij nu 7 maanden geleden (ik heb het volgehouden tot 30 weken zwanger). Dus was benieuwd hoe het zou gaan. Moet zeggen viel me niet tegen! Heerlijk om de hele dag buiten te zijn en lekker bij te kletsen met iedereen.

13. CherryAyden

@Nike 20 kilometer! Wat een eind! Maar kan me voorstellen dat je het heerlijk hebt gevonden! Fijn dat Mees weer vrolijk is! Merk je dan toch meteen he, dat ze niet lekker in hun vel zaten.

14. CherryAyden

Hier: Gaat allemaal erg goed. Aiden lijkt in het ziekenhuis te hebben geleerd hoe hij snel in kan slapen. We leggen hem weg en binnen een minuut is hij vertrokken, terwijl hij eerst toch echt minutenlang kon krijsen. Wat een rare gewaarwording! Ook lijkt hij geen last meer te hebben van reflux. We geven geen Nutriton meer! Hij geeft nu na het eten wel mondjes terug, iets wat hij hiervoor nooit deed. Net alsof hij heeft "leren" spugen ipv het in zijn keel te houden. Hij lacht echt de hele dag door en huilt amper meer. Echt we hebben er geen kind meer aan. De kinderarts vermoedt dat Aiden al vanaf zijn geboorte last heeft gehad van zijn buik, op een of andere manier. En dat hij door deze infecties is "gereset". Alsof alles even eruit moest om daarna opnieuw te beginnen. Hij zei dat hij dat wel vaker zag dat kinderen ten goede veranderen. Ik weet niet wat ik daarvan moet geloven maar weet wel dat ik enorm blij ben met de Aiden die hij nu is! Vind het zo fijn dat hij zich een stuk beter voelt.

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Bedankt voor alle complimentjes! :)

@ Nike: 20 kilometer lopen vind ik giga ver, maar met een 30 weken zwangere buik? Knetters, dat is bizar! :$ Wat goed!

@ CherryAyden: Wat fijn dat het zo goed gaat met Aiden! Ik hoop voor hem en voor jullie dat het zo blijft, het is natuurlijk harstikke sneu voor zo'n uk als ie steeds last heeft van zn buikje. Ook fijn dat de reflux minder is en dat hij zo makkelijk inslaapt! De opname heeft hem dus echt goed gedaan, dat is een geluk bij een ongeluk..;)

Wat rot trouwens dat jullie zo slecht slapen! Ik herken het gelukkig niet, ik slaap als een blok! En wordt dan nog geradbraakt wakker, haha. Zodra Imee geluid begint te maken ben ik wakker, daar heb ik blijkbaar wel een antenne voor, maar verder slaap ik overal doorheen. Gelukkig, want die nachtrust heb je wel nodig natuurlijk. Ik heb met jullie te doen!!!

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Cherry: Wat fijn dat het zo goed gaat met Aiden. We bizar zeg die verandering, waar het ook door komt! Kan je nauwelijks geloven zeker?
    @Amaryllis: Dat wandelen tot 30 weken zwanger ging eigenlijk best goed. Was er zelf ook wel verbaasd over. Maar had ook wel een goede conditie toen. Sportte 2-3 keer per week tot 36 weken zwangerschap.
    Lekker dat jij zo goed slaapt!

17. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen,

Ik ben vandaag (helaas) eens de eerste.... Ik ben al een paar uur wakker....
    @ CHerry: fijn dat het zo goed gaat met Aiden.Moet wel een hele opluchting zijn...
    @ hier: ik zit er helemaal doorheen. Ben al sinds haf 4 wakker en om kwart over 5 maar mijn bed uitgegaan. Gister weer enorme aanvaring gehad met K. en ik begin nu toch ernstig aan mezelf te twijfelen. Ik ben zo bang dat ik dingen verkeerd doe en dat ik inderdaad (zoals K.'s moeder beweert) een slechte moeder ben. Ik lijk niets goed te kunnen doen voor het manneke. Als ik hem een compliment geef omdat ie goed gegeten heeft bijvoorbeeld doet ie daarna iets waarvan hij weet dat ik er boos over wordt (zoals spelen met hele mooie, onvervangbare wijnglazen). Wat mij nu is opgevallen is, dat hij dit soort dingen vooral doet als zijn vader niet in de buurt is..... Ik mag het niet zeggen, maar: IK KAN M AF EN TOE WEL WAT DOEN!!!!:):x:):x. Ik wil nu eigenlijk alleen maar weg, Caitlynn meenemen en manlief een dikke knuffel geven en K. gewoon lekker ff negeren..... Ik ben aan rust toe......
    Sorry voor mijn enorme ego bericht, maar ik wist het anders ff niet meer. Ik heb eigenlijk op dit moment ff geen leuke dingen meer te melden.....
    Elleke

18. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Probeer gewoon alsjeblieft lekker jezelf te zijn meid. Want ik heb het gevoel dat je op je tenen loopt met K. klopt dat? En hij voelt aan dat je onzeker bent en gaat je dan uitdagen. Dus ga aub even lekker voor jezelf en doe wat jij denkt dat goed is. Wat anderen ervan vinden is niet belangrijk. Ook al kan ik me HEEL goed voorstellen dat je heel onzeker wordt van die moeder van hem. Maar zo zit je jezelf in de weg. Dat je een slechte moeder bent geloof ik niks van ;). Misschien moet je er ook wel even uit met Caitlynn om op adem te komen. Zal manlief dat niet begrijpen denk je? Liefs

19. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Mark is vandaag precies 4 maanden! :D :D Ik ga vandaag even met hem naar opa en oma, is hij al een tijdje niet geweest en zijn we er even uit! Vind het wel altijd een hele klus om alleen met hem op stap te gaan in de auto.

@Cherry Fijn dat Aiden zo ten positieve is veranderd! Soms zorgt ziekte voor een hele transformatie blijkbaar.
    @Nike Fijn dat je weer zo ver hebt kunnen lopen. Ik vind wandelen ook altijd heerlijk en heb dat het meeste gemist aan het eind van de zwangerschap. Ik had niet zo'n goede conditie dus kon nog amper een stap verzetten ;). Nou ja, een klein blokje om was al genoeg.
    @Paloe Ben benieuwd welke jurk het gaat worden!
    @Denise Vervelend voor je. Hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. Knuffel.

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey median,

Ik ben er ff heel snel, kan dus niet op iedereen reageren.

@Nike: wow, 20 km! Respect hoor! En zeker met 30 wk zwanger. Als je niet anders gewend bent zal het wel heel lekker zijn gewoon door te kunnen gaan. Ik doe er zelf nu alles aan om voor mijn volgende zw een sport-ritme te hebben, zodat ik dat hopelijk vol kan houden en mijn lichaam daar dan ook aan mee werkt ;). Lijkt me ook erg leuk dat je dan met iedereen zo vaak bij kan kletsen enzo. Sterke familieband dus? :)

@Doglover: oeh meis, het is erg lastig waar je in zit. Kinderen voelen ook zoveel aan en spelen daar zo snel op in, maar dat is niet jou schuld hoor en maakt je zeker geen slechte moeder! Bovendien, 'moeder' zijn voor een ander zijn kind is gewoon heeeeeel erg moeilijk, zeker ook met al het gezeur eromheen wat jullie momenteel hebben. Hoe gaat het bij de mediator trouwens? Meid, jij doet het fantastisch, en kijk idd of je misschien even alleen, of alleen met Caitlyn, kan gaan opladen, voor het van kwaad tot erger wordt voor jou.

@Cherry: oh wat fijn, die veranderingen bij Aiden! Laten we hopen dat het zo doorzet, geniet ervan!

@Hier: moet jullie helaas melden dat ik me wat minder vaak zal melden hier. Niet vanwege jullie natuurlijk, want jullie zijn stuk voor stuk lieve meiden en het is heel fijn van alles te kunnen delen hier, en het valt me ook moeilijk om een stapje terug te doen. Maar daar zit ook meteen de kern denk ik; ik gebruik dit forum een beetje als ontsnapping en voor mijn uitstelgedrag. Ik ben continu afgeleid omdat ik wil kijken of er wat geschreven is, enz. en dat moet nu ophouden. De enige manier voor mij is nu daarom om even veel minder te komen. Er is ook best veel gaande hier, met een ander huis zoeken, ander werk willen, enz., dus moet/wil ik eigenlijk daar mijn energie op richten. Ik blijf wel in de gaten houden hoe het met jullie gaat hoor, maar neem nu even mijzelf in bescherming zeg maar. Sorry!

Deel Deze Pagina