@Elena: Wow girlpower zeg! Zou mij nooit gelukt zijn. Ik had meteen een monteur gebeld denk ik.... @Escal: Die reiskosten worden bij mij automatisch verwerkt in mijn salaris. @Chikai: Nou het moet niet gekker worden met de overeenkomsten. Ik drink ook geen alcohol, vind het ook niet lekker. En stappen vind ik ook niet zo veel aan. Nooit leuk gevonden. @Athina: Beterschap voor Katelynn!
@ chikai: wat fijn dat Thijs het vannacht wel heeft begrepen!! Wel pittig hoor, dat je regelmatig nog 2 nachtvoedingen hebt Ik hoop dat Thijs dit gaat doorzetten in ieder geval. Ga je vanavond weer een fles kunstvoeding geven? Fijn dat de vakantie is geboekt! Wel raar zeg, dat 3 duurder is dan 4! @ amaryllis: oh ik begrijp die druk heel erg goed! Ik vind dat ook enorm lastig... Ik heb het echt moeten leren om daar schijt aan te hebben, die oordelen van anderen. Zo hebben we een keer een kerstdiner moeten afzeggen omdat Tobe koorts had. Ik proefde aan mijn vader dat hij het een beetje onzin vond, maar ik weigerde een kind met koorts op sleeptouw te nemen. Hij was verder niet heel ziek, maar het was een uur rijden bij ons vandaan op een onhandig tijdstip etc. Mensen snappen het vaak inderdaad niet en dan kan ik me voorstellen dat het niet meewerkt dat er een andere veel makkelijkere baby in de familie is! Is het nog gelukt met het huis? Haha ja dat soort dingen die je noemde heb ik allemaal wel geprobeerd bij Pelle. We hebben hem gisteravond maar even laten huilen en toen viel hij na 20 minuten in slaap. Vanavond had hij maar 10 minuten huilen nodig. Maar ja, ik heb het wel eens vaker gedaan en dan werkte dat na een week toch opeens niet meer. Hij wisselt nogal in zijn doen @ elena: hahaha, girl power inderdaad Ik zag het trouwens helemaal voor me, hoe jij hebt staan ploeteren @ escal: wow, dat is inderdaad nogal een bedrag zeg! Wat irritant! Ik ben benieuwd of ze een excuus hebben @ athina: fijn dat de gips er af mag! En beterschap met Katelynn, hopelijk wordt ze niet heel erg ziek...! Ik ben benieuwd of de EMDR uiteindelijk echt werkt. Tot nu toe klinkt het een beetje zoals ik het bij de osteopaat ook had: is deze kleine verandering nou door de behandeling of niet? En werkt het nou of niet? Ik ben er nooit achtergekomen, dus ik hou het op niet @ nike: aaah dat verhaaltje over Mees van het KDV is echt super lief! Wat leuk!
Pelle vandaag dus weer bij het KDV geweest. Ging op zich best goed. Vanochtend wat jammerig, vanmiddag vrolijk. 3 keer kort geslapen En 2 keer goed gedronken. Hij heeft daar wel eerder behoefte aan de fles dan thuis, maar dat is niet zo erg. Hij krijgt thuis de fles dan lekker op tijd, om 6 uur. Dat maakt voor de nacht niet uit omdat hij 's avonds na 10 uur nog een fles krijgt. Verder druk druk druk Maar wel helemaal beter gelukkig
Nike; opvallend zeg!! Haha, ik vind het wel grappig, zoveel overeenkomsten.... Ben je toevallig geen verre familie ofzo??? En ik vind qua uiterlijk Mees en Thijs ook veel op elkaar lijken. Yukl: ja, we geven Thijs vanavond weer een fles kunstvoeding, dus ik ben benieuwd... Afgelopen nacht was wel héél fijn! Soms is dat nog wel pittig ja, die 2x. Maar van de andere kant heb ik natuurlijk niet nog een hummeltje rondlopen, die dan weer op andere momenten komt 's nachts. Fijn dat het met Pelle op zich goed ging op het kdv vandaag! Zal ook zeker wel voor hem wennen zijn. Maar het is positief toch? Fijn dat je helemaal weer opgeknapt bent!
Hoi meiden, Caitlynn heeft vanochtend een fles gehad met rijstebloem. Ze heeft er zowaar langer dan 10 minuten over gedaan om m leeg te drinken...... Ze ligt nu heel tevreden in haar bedje te slapen. Voorheen was het huilen als de fles leeg was, alsof ze niet genoeg had. Ik heb verder nog een beetje nieuws: K. gaat per 1 augustus terug naar zijn moeder. Hij komt dan alleen nog maar om het weekend hier. Heel egoistisch van mij, maar ik ben enorm opgelucht!!! Het gevoel dat er nu een einde komt aan alle narigheid heb ik niet, maar het scheelt wel een hoop geruzie met (h)ex. Verder weinig nieuws, ga zo nog ff kijken of ik nog ergens op "moet" reageren..... Groetjes, Elleke
Elke: Fijn dat er nu een stuk rust in zicht is! Kan me helemaal voorstellen dat je opgelucht bent nu! Ik ben benieuwd of Caitlynn nu voldaner is naar haar fles. Al wel super dat ze niet gelijk huilde toen hij leeg was! Yukl: Het kdv kost hem blijkbaar toch wat meer energie - of juist behoefte aan het 'troost' moment van de fles misschien. Maar fijn dat het dus goed gegaan is! Over de EMDR: Ik heb ergens ook nog wel zo'n gevoel als jij beschrijft hoor. Die twijfel. Maar ik ben sowieso altijd vrij kritisch geweest naar alternatievere dingen. Hoewel je op een bepaalt moment merk ik -als het andere niet werkt - of als je het andere écht niet wilt je grens dus gaat verleggen. Maar oke, ondertussen dus maar proberen te vertrouwen op het vertrouwen van de psychologe. Gisteren trouwens wel weer een dip gehad. Maar ik was dan ook grúwelijk moe. En ik wilde perse NCIS nog kijken -vervolg van vorige week. Verder was Katelynn helemaal niet in haar hum. Ze heeft echt zó liggen huilen.. Uiteindelijk een zetpilletje gegeven voor de pijn (eerst nóg een graadje harder huilen) en na 3 kwartier viel ze eindelijk diep genoeg in slaap om niet weer krijsend wakker te worden. Vanmiddag dus maar weer naar de huisarts (abonnementje?!) - die witte poep 3 dagen nu vind ik maar niets. Online lees je over eventuele lever problemen -zal hier vást niet zijn - maar dan vind ik het geven van paracetamol óók niet zo'n prettig idee... Vandaag 1 halve fles (100 cc ná de nacht?!) en één van 165 - ze drinkt in elk geval nog genoeg om nog een klein beetje te groeien (denk ik) maar mogelijk straks ook maar weer even langs cb om te wegen en meten. Schoonmoeder komt vanmiddag- dus vind het vast niet erg om weer even te taxieen. Ze is gelukkig wél vrolijk vandaag ligt lekker te gillen en te kletsen weer. Maar oke. Die witte poep zit me niet lekker.. 1 dag -oke , maar 3? en 3/4 x per dag.. -ben benieuwd wat de huisarts zegt. Fijne dag verder allemaal! --> oh chikai: hoe heeft thijs het vanacht op z'n flesje kv gedaan?
@athina, wat fijn dat f uit het gips mag! alleen nu k ziekjes aan het worden/ zijn. wat vervelend meid. gaat t vandaag al wat beter? gister nog wat meer gedronken? @chikai, leuk he babyzwemmen! hier kost het 3.90 per keer en kunt gewoon los kopen dus geen verplichtingen qua op komen dagen @carnaval, zal zeker een foto spammen is zo schattig! wij gaan wel op stap (hou van stappen en ook van een glaasje alcohol op zijn tijd hihi) zaterdag blijft sem bij mijn zus slapen en maandag ga ik zelf met de vrienden. mister e is dan bij sem (ze gaat wel even mee naar de optocht toe en naar de familie maar als ze het niets vind gaat mister e met haar naar huis) op dinsdag gaan we naar de kleine optocht met wat vrienden en de kids. de grote optocht op zondag gaan w waarschijnlijk niet heen (hebben er 3 hier). @elleke, wat fijn dat ze voldaner is na de fles met rijstebloem! zal wel genieten zijn voor jullie! @hier, vandaag een verjaardag van een vriend van mij, even stukje vlaai eten en dan naar huis, koken en werken. dadelijk als het lukt ook nog even wandelen want het weer is echt geweldig hier (lijkt wel lente ) sem ligt nu even te slapen (te veel gespeeld denk ik hihi)
oja, de prijzen van babyzwemmen / ouder en kind zwemmen, hier : 5,90 - voor een half uurtje les en dan nog een kwartiertje spelen. Hier ook op inloopbasis. Als je een 12 badenkaart koopt, kost het 4,90 per keer. Maar die is een half jaar geldig ofzo.
wow 5.90 wat een verschil met hier dan! wij hebben ook een half uur alleen die 15 minuutjes erna niet... hebben trouwens ook een hele leuke badjuf
onze tarieven zijn inderdaad vrij hoog helaas... ik moet ook zeggen: Als Fae niet gratis mocht, gingen we vast niet zo trouw iedere week en stel Katelynn gaat straks óók iedere week..., dan hadden we het waarschijnlijk om en om gedaan ofzo. Of eens een andere cursus tussendoor ofzo (muziek op schoot is óók érg leuk als ze wat groter zijn of iets van gym ofzo). Maar oke - dat is dan weer m'n voordeel. Dus straks gaan ze lekker beiden iedere week, als ik weer wat fitter ben. En Fae kan sowieso volgende week weer.
hey meiden, Alles goed bij jullie? Hier niet zo eigenlijk. Het gaat echt niet goed en heb nu hulp gezocht. Ik ga in gesprek met een psycholoog en hoop dat alles te redden valt. Tussen mijn man en mij gaat het ook niet goed meer, we leven langs elkaar heen. Er speelt gewoon zoveel dat we niet meer weten hoe we ermee om moeten gaan. We zijn ondertussen nog steeds aan het wachten op salaris van januari. Krijgen we een salarisstrookje klopt het bedrag niet. Is veel te laag. Verder hebben we een lening en die betalen we normaal gesproken netjes af.( hebben een achterstandje maar is een regeling voor ) Doordat we deze maand niet op tijd konden betalen hebben we een telefoontje gekregen dat er straks een gerechtelijk bevel komt. Dat houd in dat ze beslag gaan leggen op ons salaris, onze inboedel en we moeten een enorme boete betalen. Dat allemaal alleen omdat die eikel niet betaalt. Dat staat ons dus straks te wachten als dit zo door gaat. Ik denk dat het beter is als ik hier even niet kom, want wil hier de sfeer niet verpesten. Liefs
@Skatjuh; Oh bah meid, wat een nare situatie Heel veel sterkte en hopelijk komt het snel weer goed. Knuffel!
@Yukl: Fijn dat het goed gaat met Pelle op het kdv! Dan breng je hem ook met een gerust hart weg. @Chikai: Haha verre familie, wie weet! Ontdekken we wel op de meeting dan! @Doglover: He die rijstebloem werkt dus goed! Wat fijn. En snap dat je opgelucht bent om K. Lekker ook aan jezelf denken hoor! @Athina: Hmm vreemd van die ontlasting van Katelynn. ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt. Hoop dat jij je snel weer wat beter voelt! Dikke knuffel. @Escal: Druk dagje! Succes en geniet van de wandeling in dit mooie weer. @Skatjuh: Sterkte met alles meid! En je mag best hier je hart komen luchten hoor.
@Hier: Sinds eergisteren begonnen met twee schepjes rijstebloem in de avondfles (rond 19.30 uur). Hiermee zijn we begonnen omdat Mees zijn 4 flessen van 240 cc in 5 minuten helemaal leegdronk en dan nog wel honger leek te hebben. Hij redde het er wel mee, maar we moesten soms echt gaan rekken. Ben benieuwd of de rijstebloem gaat werken. Vanochtend leek hij in ieder geval minder honger te hebben. Wel zijn fles leeg, maar hij deed er wat langer over en was op het eind ook al een beetje aan het klooien. (Hij gaat dan met zijn tong met de speen van de fles spelen. En soms een slokje drinken en dan pfffft het eruit rochelen ) Verder ga ik dadelijk de stap zetten om weer te gaan sporten! Ik ga even langs de sportschool om me in te schrijven voor spinning. heb ik altijd gedaan (nog tot 25 weken zwanger ook) en begin er nu weer echt zin in te krijgen. Zo nu mijn boefje ophalen en even stemmen!
Oh ja nog wat grappigs: Mees speelt heel erg graag met zijn vingertjes. Hij heeft nu ontdekt dat ze over elkaar kunnen. Zit ie de hele tijd met twee vingers over elkaar en weer van elkaar en ernaar te kijken....Fingers crossed!
Hee meiden, daar ben ik weer. Zo heb mn baan opgezegd en heb nog een aantal dagen staan, dus denk nog zo'n 2 weken te moeten werken en dan ben ik vrij. Maar dat wordt morgen definitief gemaakt iom de directie. BV vraagje, Mark heeft nu iets nieuws ontdekt waar ik allesbehalve blij mee ben en dat is als meneer afgeleid is of geen zin heeft om te drinken (want ik wil spelen maar heb ook nog dorst) dan bijt ie en trekt ie met zn mond aan mn tepel en dat doet me toch een partijtje zeer. Hebben hier meer moeders ervaring mee? Gisteravond heb ik voor nood maar afgekolfd en een andere fles erbij in gedaan en dit warm gemaakt, en vanmorgen dronk hij 1 borst goed en de tweede zou hij weer hetzelfde doen. Weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet of eraan zou kunnen doen. Vind die momenten toch nog wel heel speciaal maar dan moeten ze niet zo pijnlijk zijn.
Lijst kids ca 4 maand oud Naam mama- naam beeb - lengte - gewicht - lengte nu - gewicht nu - gegroeid - leeftijd wegen Kwebbel-------Jelmer--------54 cm---4280 gr---70,4 cm----8930 gr ------16,4 cm/4650 gr--4m+8d Skatjuh87-----Jasper--------52 cm---3590 gr---65 cm------8235 gr-------13 cm/4645 gr Nieke----------Mees---------51 cm---3554 gr---66,5 cm----6960 gr-------15,5 cm/3406 gr--4m+2.4w InCognito------Olivier--------51 cm---3745 gr--64cm-------6960 gr------13cm/3215 gr-----4mnd6d Karin73 -------Mark --------51 cm----3500 gr--66cm-------6645 gr------15cm/3145 gr-----4m + 3d Chikai---------Thijs----------50 cm---3260 gr---62,5 cm----5760 gr-------12,5 cm/2500 gr--3m+3,5w Paloe----------Liam----------50 cm---3800 gr---65 cm------6300 gr------15cm/2500 gr-----4m Amaryllis-------Imee---------49 cm----3440 gr---62,5 cm----6840 gr------13,5 cm/3400 gr--4m+6d Gwn-----------Amy----------50 cm----3105 gr---63,5 cm----6160 gr------13,5 cm/3055 gr--4m+2w Tessa81-------Fay-----------?????----3480 gr---62 cm------6250 gr-------??? /2770 gr-----4m+2.3w InLove---------Lune----------??cm----4200 gr----64cm-----6800 gr------ +/-12cm/2600 gr--4m Escal----------Sem----------50 cm----2960 gr---59,6 cm----5540 gr-------9,6 cm /2580 gr--3m+4w Athina---------Katelynn------51 cm----3840 gr---62 cm-----5975 gr-------11 cm /2135 gr---3m+2,5w
even toegevoegd . Ben nu bekaf van het ritje met de wandelwagen en het bezoek aan het cb . Alles was goed verder, maar het is toch wennen dat hij alles bij elkaar krijst na die prikjes . Tot hij weer in de wagen ligt, dan is het goed