Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: joehoe, wat goed dat ze (deels) zindelijk is! Ben benieuwd wanneer ze het ook op het KDV zal zijn! Heerlijk zeg :) Tobe mag van mij ook wel :D Maar dat duurt nog wel even.

@ doglover: ja dat is dan een nadeel van kinderen, dat je voor altijd vast zit aan die ene vervelende ex. Ik hoop dat mijn man en ik gewoon vriendjes (en geliefden) blijven ;)

@ chikai: en, heeft Thijs weer goed op de fles geslapen?

@ gwn: wat balen dat je niet uitgenodigd bent :(
    Ik ga in principe wel naar buiten ja als ik thuis ben en het mooi weer is :D

@ inlove: Pelle slaapt ook niet meer zo goed in de wandelwagenbak, helaas! En ja, slapen is niet voor 4maanders haha :D

@ karin: als Tobe ziek is, en hij voelt zich ellendig, geef ik hem een zetpil. Ik kleed hem niet warmer aan, want volgens mij heeft dat niet zoveel zin. Behalve als ze het koud hebben natuurlijk. Arm mannetje dat hij zich niet zo lekker voelt! Hopelijk is het morgen weer over.

@ nike: beterschap met Mees!

@ escal: en, wat is de schade? ;)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pelle heeft de laatste dagen iets nieuws: maar eens in de drie dagen poepen. Nadeel is dat als hij dan eindelijk poept, het echt een enorme explosie is :$ Net dus ook... Echt ALLES zat er onder. Zijn beentjes tot aan zijn enkels zaten onder de poep. Bleh!! Niet handig ;)

Verder heeft Pelle vannacht doorgeslapen! :) Om 22.00 uur een fles (half leeggedronken, want we kregen hem niet goed wakker) en geslapen tot 06.15u. Toen om 07.00u weer een fles. De 2 nachten daarvoor heeft hij tot 04.30 en 05.00 uur geslapen, dus dat was ook al redelijk. Ben benieuwd of het dit keer wel doorzet, want de vorige keer werd het daarna weer minder.

Net masterthese bespreking gehad en ze heeft me nu een richting gegeven waar ik wel mee verder kan. Blijkbaar was het de bedoeling dat ik niet met iets nieuws kwam, maar gewoon hun lijn volgde ;) Ze vond mijn voorstel meer iets voor een aio-traject haha. Nou goed, dan maar minder ambitieus hoor.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Sneu Karin! Warm kleden hoeft niet, juist niet eigenlijk. Ze moeten de koorts/warmte kwijt kunnen. Dus ook eerder een dekentje minder, dan eentje meer... en luchtig kleden.
    Verder als ze er echt last van hebben en zéker als ze er niet goed door kan slapen, dan krijgt ze een zetpilletje. De hoogte van de koorts maakt dan eigenlijk niet eens zoveel uit. Koorts is op zichzelf niet verkeerd. Maar kunnen eten en slapen is wel erg belangrijk.
    Beterschap voor je mannetje!

btw: Hier helaas ook een rommelende buik.. geloof dat ik krijg wat katelynn ook heeft :( manlief voelde zich ook al niet fit.. leuk - zaterdag vieren we onze verjaardagen! Hopelijk zijn we dan allemaal weer opgeknapt ;)

yukl: heerlijk zeg, zo'n nacht! ohh dat poepen.. wat een zooi is het dan he.. dan vul ik altijd maar gelijk de tummytub...

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Dank je! O, dat wist ik niet, dacht dat het juist belangrijk was om hem warm te houden omdat je door koorts ook juist koud kunt krijgen (heb ik zelf vaak wel). Gelukkig eet hij normaal en slaapt hij ook goed (op het eerste tegensputteren na).

Jullie ook beterschap, als het echt toeslaat ben ik bang dat je je zaterdag nog niet optimaal voelt, maar laten we hopen dat het meevalt!

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    nou, net weer getemperatuurd en de temp is nu gezakt naar 37.8, dus alleen nog maar verhoging. Hoop dat het zo doorzet! :)

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Karin: Beterschap met de kleine man.

Gwn: Balen dat je niet bent uitgenodigd :(

Rimar: O, dat ga ik ook eens proberen, controleren of de tepel goed in zijn mond zit, want Jelmer bijt de laatste tijd ook wel eens.

Yukl: Dat poepen is ook zo herkenbaar, Jelmer poept ook minder vaak. Weet hoe laat het is als hij hele vieze windjes gaat laten, meestal ontploft de boel dan een paar uur later en dan zit hij idd tot zijn enkels onder.

Ik ben vanmorgen naar de tandarts geweest om mijn verstandskies te laten trekken. Het viel allemaal mee gelukkig, alleen nu de verdoving is uitgewerkt is het wel gevoelig.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: fijn dat de temperatuur weer gezakt is!

@ kwebbelsnoes: Oei verstandskies, daar ben ik een week ziek van geweest doordat het ging ontsteken :( Was echt een drama... Vond je de behandeling niet vervelend? Ik vond het zo naar om te merken dat ze eerst de kies in 2en splijten om het vervolgens er uit te wrikken, brrr... Het is alweer 3 jaar geleden maar sindsdien moet de andere kant ook nog haha. Ik geloof alleen dat die kies niet meer groeit, want de tandarts heeft er bij de laatste foto niets van gezegd.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pelle ligt sinds 12.15 uur op bed en Tobe sinds 12.30 uur :$ :cool: Pelle werd wel na 30 minuten weer wakker, maar na 3 keer de speen brengen viel hij weer in slaap! Net dacht ik dat hij wakker werd, ik naar hem toe, zie ik hem heel licht zijn ogen openen om vervolgens weer verder te slapen! Hij kan het dus wel! ;) :D

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Yukl: In tweeën splijten hebben ze niet gedaan, dat loswrikken wel, maar ik had mn mp3-speler mee, die ik lekker hard heb aan gezet, zodat ik het gekraak niet hoorde. Fijn was anders, maar al met al viel het mee.

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou vanmorgen, was mason om 5.45 wakker. Hij is wel de hele dag chaggi ,maar ik ga doorzetten :D

Fay had laatst al een keer vanaf 22.45 tot 4.30 en 5.15 geslapen. Vanmorgen was het 5.30. Ik hoop zo dat dit door gaat zetten. Het scheelt zo als je gewoon even 6 uurtjes aan een stuk kan slapen.

@gwn, he balen van je sollicitatie :( Wel fijn dat het met Amy zo goed gaat.
    @chikai, oh leuk altijd he meubels kijken :D Fijn dat je een wat betere nacht had. Hier maak ik Fay ook standaard om 22.45 wakker.
    @yukl, na de avondfles val ik zo in slaap. Na de nachtfles duurt het eeuwen.Jammer dat het kdv nu iets minder ging bij Pelle. Oh jullie ook al zo'n goede nacht. Lekker hé. Oef ja dat is niet lekker een luier verschonen dan :D
    @athina, ja hoop dat de klok ook iets gaat helpen. Zijn jullie ook gestopt met het middagslaapje? Wat goed van Fae zeg!! Is trouwens vandaag het gips eraf gegaan? Beterschap ook!
    @inlove, pff 2 uur overdag is ook niet veel. Nieuwsgierig dametje :D Kan me goed indenken dat dan de nachten ook heel vermoeiend zijn Ach op haar eigen kamer kan nog lang zat :D
    @nike, ah Mees ook al niet fit? Hoe is het nu met hem?
    @karin, met koorts liever niet te warm kleden. Zo kunnen ze goed de warmte kwijt. Heel veel beterschap voor je mannetje!!
    @kwebbelsnoes, oei dat is niet fijn. Hopelijk krijg je er niet teveel last van.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lijst kids ca 4 maand oud
    Naam mama- naam beeb - lengte - gewicht - lengte nu - gewicht nu - gegroeid - leeftijd wegen
    Kwebbel-------Jelmer--------54 cm---4280 gr---70,4 cm----8930 gr ------16,4 cm/4650 gr--4m+8d
    Skatjuh87-----Jasper--------52 cm---3590 gr---65 cm------8235 gr-------13 cm/4645 gr
    Nieke----------Mees---------51 cm---3554 gr---66,5 cm----6960 gr-------15,5 cm/3406 gr--4m+2.4w
    InCognito------Olivier--------51 cm---3745 gr--64cm-------6960 gr------13cm/3215 gr-----4mnd6d
    Karin73 -------Mark --------51 cm----3500 gr--66cm-------6645 gr------15cm/3145 gr-----4m + 3d
    Chikai---------Thijs----------50 cm---3260 gr---62,5 cm----5760 gr-------12,5 cm/2500 gr--3m+3,5w
    Paloe----------Liam----------50 cm---3800 gr---65 cm------6300 gr------15cm/2500 gr-----4m

Amaryllis-------Imee---------49 cm----3440 gr---62,5 cm----6840 gr------13,5 cm/3400 gr--4m+6d
    Gwn-----------Amy----------50 cm----3105 gr---63,5 cm----6160 gr------13,5 cm/3055 gr--4m+2w
    Tessa81-------Fay-----------?????----3480 gr---62 cm------6250 gr-------??? /2770 gr-----4m+2.3w
    InLove---------Lune----------??cm----4200 gr----64cm-----6800 gr------ +/-12cm/2600 gr--4m
    Escal----------Sem----------50 cm----2960 gr---59,6 cm----5540 gr-------9,6 cm /2580 gr--3m+4w
    Athina---------Katelynn------51 cm----3840 gr---63 cm-----6305 gr-------12 cm /2465 gr---4m+1w

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gips is eraf bij Fae - groot drama op het moment zelf ;) maar vanavond heeft ze voor het eerst sinds 3 weken in bad gezeten (3 weken gewassen op bed - ze vond de zak om haar been, hartstikke eng!) en ze heeft het ontzettend naar haar zin gehad. Alles doet nog wel zeer. Maar even kijken of ze morgen naar het kdv kan.
    Katelynn was vandaag ook weer vrolijk. Ze lijkt er doorheen te zijn -hopelijk ook weer snel de normale poepluiers...

Overigens is m'n man nu wel behoorlijk misselijk en ook mijn buik voelt niet geweldig. Dus toch een virusje wat Katelynn had waarschijnlijk en wat wij nu dus ook meekrijgen...

Vroeg naar bed zo dadelijk..

13. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Amaryllis; Wat vervelend dat je familie niet snapt dat Imee wat meer rust nodig heeft.
    @Skatjuh; Wat een nare situatie. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
    @Yukl; Die enorme poepluiers zijn inderdaad niet handig.
    @Athina; Wat fijn dat het gips eraf is en beterschap voor iedereen.

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Athina; fijn dat er op het eerste gezicht niets mis lijkt te zijn met Katelynn, maar hou het maar even goed in de gaten toch. Ik had het nog niet eerder gehoord, van die lichte ontlasting. En hoe is het met Fae zonder gips? Zal wel even raar geweest zijn voor haar? Durfde ze wel weer op haar beentje te lopen?
    He, wat goed van Fae, zo zonder luier! Succes!!
    O nee, jullie verjaardagen in zicht en dan beide een virusje? Ik hoop het niet!

Elleke; wat een situatie voor zo’n kind toch. Scheidingen zijn voor veel mensen vervelend en naar, maar zo’n kind kan er ook niets aan doen. Sneu is dat toch vaak. Sterkte hoor, ook voor jullie, makkelijk met zo’n ex is het zeker niet zo te lezen… Jammer.

Inlove; pfoe, dat klinkt ook als vermoeiend. Oei, 2u op een dag, dat is nog minder dan Thijs slaapt denk ik!! En dan je andere dame…. Pittig hoor!

Yukl; hmmm, zie je het zitten om een iets-minder-ambiteus-project dan te gaan doen? Je moet er zelf natuurlijk ook achter staan. “gewoon hun lijn volgen”… Zij hebben het hele project van jou dan al uitgestippeld, of heb je er zelf ook nog invloed op?
    Wow, die Pelle heeft ook beter geslapen zeg! Hopelijk houdt hij dat er ook in! Dat zou fijn zijn?

Kwebbelsnoes; he bah, je verstandskies laten trekken? Hopelijk valt het met de pijn mee als de verdoving is uitgewerkt!

Het is niet te geloven, gisterenavond heb ik (ipv fles kunstvoeding) Thijs zelf gevoed (het was geloof ik 22.30u) en hij kwam daarna pas weer om 5.00u vanmorgen!! WOW!!! Vanavond voed ik hem dus zelf weer, kijken hoe het vannacht gaat.
    Morgen carnaval vieren op school, dat is niet echt mijn feest... Dus ik neem 'ons huisdier' mee, carnavalspak met zo'n handpopvogel erop.... :)

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ tessa: ah wat heerlijk dat Fay ook zo goed geslapen heeft! Hopelijk zet het door!

@ athina: fijn dat het gips er nu af is en ze zo genoten heeft van haar bad :) Hopelijk is de pijn met name door de stijvigheid en is het morgen al een stuk minder!

@ chikai: wat super dat hij ook op de borstvoeding goed geslapen heeft! Ik ga voor je duimen dat het komende nacht weer zo goed gaat :)
    Ik heb nog wel invloed op mn onderzoek. Het staat sowieso in grote lijnen vast, dat was in mijn vorige voorstel ook zo. Ik heb alleen invloed op hetgeen wat ik observeer. Wat het met name minder ambitieus maakt is dat ik nu niet iets compleets nieuw onderzoek, maar iets bekijk wat in de literatuur al beschreven is. Alleen is dit een observatieonderzoek bij een bedrijf, wat het dan weer uniek maakt. In de psychologie wordt met name met vragenlijsten gewerkt namelijk. Maar goed, volgens mijn begeleidster is het feit dat ik observeer al voldoende toevoeging op het bestaande onderzoek. En tsja, misschien moet ik het mezelf inderdaad niet zo moeilijk maken. Het is tenslotte ook "maar" een masterthese. Het is niet de bedoeling dat ik het ga publiceren ofzo ;) Of dat ik er 2 keer zo lang mee bezig ben dan eigenlijk de bedoeling is.

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

sorry lieverds ben jullie aan het verwaarlozen maar heb het deze week enorm druk op school. Vanavond ook weer een onderzoek afmaken: deadline is morgenochtend! Dit weekend ga ik weer uitgebreid reageren hoor, sorrieknorrie!

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Tessa: en, hoe hebben Fay en Mason geslapen vannacht?

@Athina: wat fijn dat het gips eraf mocht! Moet ze nog voor controle binnenkort?

@Yukl: ik zou het mezelf idd niet te moeilijk maken ;). Wie weet, als je in je conclusie iets zet over je eerdere plan (als 'future work' ofzo), dat je dan in de gelegenheid gesteld wordt dat in een promotie-traject te onderzoeken (vooropgesteld dat je dat zou willen natuurlijk)?

@Doglover: kan me goed voorstellen dat dat oplucht, maar ook dat het voor manlief wel moeilijk is. Het is niet niks idd, dat je door kids altijd met je ex verbonden zal blijven.

@hier: het huis heeft zeker potentie! Er moet helaas alleen nog best wat aan gebeuren. Ik ga daarom volgende week met mijn schoonvader kijken, hij kan hopelijk goed inschatten hoeveel dat ons gaat kosten. Er moet sowieso redelijk wat van de vraagprijs af. Ben benieuwd!

Tip: er is een actie bij de Kruidvat, dat als je 2 pakken Friso peutermelk koopt, je een rugzakje van Bullby met naam gratis kan bestellen. Die pakken zijn zeker houdbaar tot 2012, en zijn vanaf 1 jaar, dus ik dacht; dat komt wel op. Het rugzakje zag er leuk uit, en echt een buil kan je je er niet aan vallen, gratis (ook geen verzendkosten), dus ik heb er 1 besteld.

18. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden

Ik ben bevallen op 10-10-2010 van een prachtige, gezonde dochter.
    Ik moet alleen zeggen dat ik me best eenzaam voel, omdat ik graag met andere mama's en kindjes wil afspreken, ik mis gewoon contacten en ik wil dat mijn dochter met andere kinderen in contact komt.

Wie heeft dat ook?

Je mag me ook prive mailen want dat kijkt wat makkelijker terug.

Gr Belly

19. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Belly wat een mooie datum!
    Waar woon je ergens, mss is dat makkelijker. dan zijn er mss al mensen bij je in de buurt van t forum?!

20. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

In april hebben we een meeting met alle Oktober mamma's. Je bent welkom hoor! Kindjes mogen mee ;)

Begrijp je wel, ik heb het ook. Het is moeilijk om andere meiden te vinden in de buurt waar je mee kunt praten over bepaalde dingen. Gaat je kindje naar een opvang? Heb je geen vriendinnen verder?

Deel Deze Pagina