Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    goedemorgen,

elena: hopelijk heeft je mannetje lekker de slaap ingehaald en verder niet liggen spoken!

voor de carnavallers onder ons: Fijne dagen ;) en voor de optochtkijkers :p : Jullie ook veel plezier ;) !

Ik ben vandaag ook afwezig verder zo ongeveer: vieren vandaag onze verjaardagen samen- komt wel niet héél veel visite.. maar wel vanaf zodadelijk heel de dag wat mensen. En als het heel rustig is ga ik nog even terug naar de Lief winkel :p kijken wat ze vandaag hebben... hihi. Maar eerst even optutten nog. Moet eigenlijk rennen onderhand, maar ben moe van de voorbereidingen - lekker handig :p

maar oke, fijn weekend allemaal!

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Wat heerlijk dat je een weekje vrij bent! Geniet ervan!

Cherry: Er waren al 2 collega's ziek naar huis, dus ik kon echt niet weg blijven, er was niemand die voor mij in kon vallen, dus ik had niet zo heel veel keus. Na het uurtje thuis en 2 paracetamols ging het wel weer.

Regenboogje: Wow, wat doet hij dat al goed!!!

Elena: Gelukkig maar dat Damian uiteindelijk toch is gaan slapen.

Athina: veel plezier!!!

Jelmer gaat eindelijk wat beter slapen 's nachts. Sinds begin deze week slaapt hij niet meer in de inbakerzak, omdat hij zelfs daarin op zijn buik wist te draaien en dat vond ik een beetje eng, dan heb ik liever dat hij zijn handen vrij heeft om te steunen. Nu slaapt hij gewoon in een winterslaapzak met mouwen. En het gekke is dat hij nu niet meer draait in bed haha.....
    Hij slaapt nu weer wat langer door, komt nog 1x 's nachts voor een voeding en moet er soms nog 1 of 2x uit voor zijn speen, maar vorige week moest ik nog iedere 1,5/2 uur naar hem toe, dus dit is al een hele verbetering.

Heb nog steeds pijn in mijn mond van het trekken, maar gelukkig niet meer zo erg als gisteren.

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @athina, maak er een leuke dag van!
    @hier, dadelijk omklede voor de carnaval en sem naar mijn zus brengen. ben benieuwd hoe t gaat vorige keer heeft ze namelijk best wel wat moeten huilen... had toen wel regeldagen maar toch niet fijn. mocht het zo zijn ga ik haar denk ik ook wel weer ophalen. verder had ze wel heerlijk geslapen daar dus maak ik me ook niet zo'n zorgen om. (breng haar 1 uur voor ze naar bed gaat dus waarschijnlijk komt t ook wel goed)

fijn weekeind allemaal!

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    #684 Chikai, 5 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2011
    Athina; veel plezier vandaag! Heeft de Lief!winkel elke dag andere uitverkoop dan??

Escal; carnaval ze!

Kwebbel; dat is inderdaad al een hele verbetering, maar nog niet optimaal he ;) Maar dat komt ook vast wel.

Ik ben gewoon alweer ongesteld, de vorige keer was pas 2 weken geleden.... :(:(

Oei, vanavond was het een drama met slapen hier. Vanmiddag had Thijs maar 10 minuten geslapen (wat wil je ook, met de herrie van een carnavalsoptocht naast je kinderwagen, maar ook daarna was hij zo overprikkelt denk ik, dat hij niet wilde slapen). Vanaf 18.30u mee bezig geweest, nu slaapt hij eindelijk! Ik weet nog niet of ik morgen wel met hem naar de grote optocht ga kijken.....

O ja, we hebben een slaaptentje gekocht voor Thijs, alleen hadden we fiks ruzie met dit tentje toen we het weer op wilden vouwen... Dat is even lastig, vooral als manlief al een stok heeft verdraaid.... grrrrrrr..... Maar goed, hij zit weer in de tas en we hebben ook maar een extra matje en slaapzakje erbij besteld. Nu nog hopen dat Thijs er ook in wil slapen....
    (we hoopten dat het met dit filmpje wilde lukken, wij hebben precies dezelfde... maar zo makkelijk gaat het (bij ons!) niet :() YouTube - repair instruction if you folded the travel-cot in the wrong way

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hmmm...Jelmer heeft pas 3 voedingen gehad vandaag, laatste was om 15:00, ga hem zo maar wakker maken, maar het zal dus maar bij 4 voedingen blijven vandaag, terwijl hij er normaal 5 of 6 heeft. Hoop maar dat het niet betekent dat hij die vannacht gaat inhalen.

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Tessa: Wat fijn dat Mason en Fay zo goed slapen. Is het nog steeds zo?
    @Yukl: Haha een onderzoek bedenken dat meer iets is voor een aiotraject. Beetje te ambitieus dus. Heb je nu wel een leuk onderwerp?
    @Kwebbel: Bah verstandkies trekken is niet leuk. Hopelijk gaat het snel beter!
    Hoop voor je dat Jelmer gewoon lekker slaapt vannacht!
    @Athina: Wat fijn dat het gips bij Fae eraf is! Kan ze er nu weer mee uit de voeten?
    @Chikai: Wow wat goed dat Thijs het eindelijk begrepen lijkt te hebben met 's nachts slapen, zelfs met de bv.
    Lekker zeg een weekje vrij!! Even bijkomen van alle drukte.
    En op het filmpje ziet het er inderdaad heel makkelijk uit. Dat is altijd met dat soort dingen....net als ikeaspullen in elkaar zetten.
    @Gwn: Kun je het niet laten om af en toe toch te komen kijken hier! gezellig hoor!
    @Rimar: 5 april beginnen op je nieuwe werk zou lekker zijn! Even nog wat relaxen tussendoor en dan met frisse moed beginnen aan je ambtenarenbestaan.
    @Elena: Slaapt Damian vandag wat beter?
    @Regenboogje: Geweldig die foto. Wat lijkt ie dan ineens al groot!
    @Escal: Veel plezier met carnaval! Moet je veel werken?
    Hoop voor je dat het goed gaat met Sem bij je zus!

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Vanmiddag lekker naar Arnhem geweest met man en Mees.
    Wat kleertjes en andere spulletjes gekocht voor Mees en nieuwe kleren voor man aangeschaft.
    Daarna in een cafeetje wat gegeten en gedronken.
    Mees heeft zich voorbeeldig gedragen! Beetje geslapen, beetje rondgekeken en in het cafe lekker gebrabbeld.
    Was zo lekker om er samen even uit te zijn!

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nike: Arnhem is zo'n leuke stad om te shoppen :D

We hebben vanmiddag het buggygedeelte op de wagen gezet en ben gelijk even gaan wandelen, Jelmer vond het heerlijk om om zich heen te kunnen kijken. Vond het alleen wel vervelend dat ik hem zelf niet goed kon zien. Ons buggydeel kun je maar 1 kant op zetten en dat is van je af, maar voor Jelmer is het wel leuker zo.

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    o, haha.....ik zet altijd dingen in elkaar zonder de gebruiksaanwijzing te lezen. Kijk ik net even nog in de gebruiksaanwijzing van de kinderwagen, kan hij wel ook mijn kant op.....haha, dom...

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Escal klonk idd gezellig maar helaas weinig van terecht gekomen:S Liam was nog ziek en heeft de hele avond gehuild… dit weekend herkansin. Die sokjes met rammelbeestjes heeft Liam ook, ik doe er weleens 1 om zijn handje, vindt hij geweldig! (we hadden ze nog van Olaf, die vond het verschrikkelijk;))
    Wat stom van die reiskosten zeg! Gaat meestal idd automatisch, alleen moet je er soms wel een formulier voor insturen..is het intussen in orde?
    Kwebbel wat leuk dat hij al zo goed eet! Whaha dat hij omgekeerd was in bed! Knap hoor!
    Yukl nou mr paloe heeft dus fruit geprobeerd, maar dat wilde hij niet eten..hij heeft wel al 2 worteltjes (uit pot) gehad.. slobberdeslobber naar binnen;) maar ik wil verder echt wachten tot de 6 maanden, als hij dat met eetbehoefte uithoudt Fijn dat je weer helemaal beter bent!
    Incog taartenworkshop, lijkt me ZO leuk! En die eerste jurk.. die was gewoon te duur, daar zou ik me niet lekker in voelen omdat we dan in andere dingen zouden moeten bezuinigen..
    Heel veel succes met de ver- en aankoop van een huis!Ik weet zeker dat jullie een huis vinden waar jullie je helemaal super in voelen! Want dat is natuurlijk het belangrijkst!
    Denise jee wat rot van dat slechte slapen zeg!!! Hopelijk komt daar snel verandering in!
    Nike wat heerlijk zeg dat wandelen! En wat een lief stukje over mees van het kdv! WOW flessen van 240 cc! Wat een goede drinker hebben jullie!
    Chikai wat leuk, dat idee van de jurk dan weer aandoen! Helpt de rijstebloem?
    Cherry wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met Aiden! Super zeg!
    Regenboogje ik vind het echt helemaal niet gek dat je het nu even moeilijk hebt, het is ook niet zomaar wat wat er op jullie pad komt!
    Elena WAUW in december al bezig voor een 2e! leuk zeg! Wat zijn de plannen voor jullie bruiloft?:) (anders pb)? Jeetje gaat het nu beter met zijn slapen? Wat een zware dag had jij gisteren zeg!
    Skatjuh jeetje het houdt ook niet op bij jullie he!!! Heel veel succes meid enne..je mag hier natuurlijk gewoon komen hoor!
    Rimar auuuggg ik krijg al pijn als ik je post lees! Heb je er al wat op gevonden? Haha ik las een van je berichtjes verkeerd, las dat je weer zwanger was! Maar dat is dus niet zo;)
    GWN oh heerlijk een weekend met zn 2 weg!!
    Athina wauw wat heb jij mooi ingekocht bij de liefwinkel zeg!
    Belly haha jij hebt de datum gepakt waar wij allemaal op hoopten! (samen met 20-10-2010) welkom!

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Koorts: ik merk hier dat Olaf het als hij koorts heeft heel erg fijn vind om zachte kleren aan te hebben..Dus niet warm ivm warmte kwijtraken, maar wel lekker zacht

Tentjes: ik vind ze zo ontzettend schattig!

Eten: mr paloe heeft met Liam fruit geprobeerd, maar hij moest er helemaal niets van hebben..
    Update..we zijn toch maar begonnen met kleine beetjes bijvoeden. Donderdag bij de ost kon hij weer een enorme verstopping voelen en toen dachten we, misschien lost wat fruit of vezels het wel op. Dus fruit gegeven en plots ging hij poepen en kwam de hele verstopping eruit! Dus donderdag en gister fruit gegeven en vandaag gemengde groente. Hij vindt het echt lekker! Wel eerder begonnen dusJ

Vandaag lekker met Olaf Liam en mr paloe naar de stad geweest en wat gedronken met mn oma. Ook nog met Olaf naar de kapper, ging weer supergoed! Helaas heeft hij wel weer koorts..
    En ben zo trots op Olaf, hij is echt al een paar weken helemaal zindelijk overdag! Vorig weekend zijn we naar Schiphol geweest en hij heeft zelfs in de auto geen luier omgehad en hij is droog gebleven!
    We moeten alleen wel echt bretels kopen, want hij heeft zonder luier echt helemaal niets meer om zn broek mee omhoog te houden;) En ze waren allemaal al tot het strakst aangesnoerd omdat hij vrij smal is maar de lengte wel nodig heeft..

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Jurk: ik ben geslaagd!!!:D:D:D Het is niet die eerste geworden die ik zo mooi vond. Zaterdag zijn we nog naar 2 zaken geweest en in de laatste heb ik 2 jurken gepast, de eerste daarvan is het geworden! Vond hem net zo mooi als de eerste die ik mooi vond, maar de prijs was iets gunstiger dus de keus was gemaakt;) Heb hem zelfs al thuis! 4 weken voor we gaan trouwen wordt hij nog ingenomen want als de planning lukt ben ik dan een maat kleiner;) Ben ZO blij!Hij is zo mooi!!! Strapless met een wijde onderkant:D onderrok met hoepel erin, whoohoo:D

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gefeliciteerd Paloe!! Klinkt mooi :) ! Ik hou altijd wel van die jurken met flinkere/wijde rokken :) ! Ik had zelf een jurk met allemaal laagjes tule 3,5 jaar geleden... Was trouwens een perfécte vliegenvanger :p maar oke.
    Joh, wat een paar fruithapjes niet doen zeg! Fijn dat de verstopping nu over is! En knáp hoor van Olaf. Kan me het gevoel helemaal voorstellen. Hier gaat het ineens goed sinds de laatste paar dagen. Hopen dat ze het volhoud :) .

kwebbelsnoes: Ja dat is een overgang he... als je ze niet meer kan zien. Er zijn geloof ik maar een paar wagens waar je het om kan draaien. Heb jij een bugaboo? Maar fijn dat het bij jou dus ook kan. Met onze quinny kan het niet. Maar Katelynn blijft nog wel 2 maandjes in de bak. Daarna krijgen we hier die overgang ;)

Nike: Ow heerlijk hoor, lekker een dagje er uit.. het weer was er ook wel goed voor :) ! Fijn dat Mees het ook gezellig vond :)

Chikai: wow, het had dus allemaal wel veel indruk gemaakt op thijs... Snap dat je dan twijfelt over vandaag. Fijne week verder!

Hier: Gisteren een gezellig dagje gehad. Niet meer naar de LIEF winkel geweest- ik was echt té moe ;) , normaal gesproken vullen ze bij de winkel continue aan - en dan verschilt het dus per dag wel wat ze hebben liggen ;) . Dus het loont om op meerder dagen te gaan. Hoewel het dus niet zo goed is voor je portemonnee :p . Fae was gisteravond zó moe dat ze om 20.10 uur zelf naar m'n man liep: 'papa Fae naar bed brengen' :D - en ze was ook gelijk vertrokken...
    Katelynn heeft het met al die mensen gelukkig ook goed gedaan. Wel om de 3 a 4 uur voor voeding gekomen met een laatste fles om 23.30 - wat ze al heel lang niet gedaan heeft, meestal gaat ze om 18.30 écht de nacht in- maar ach, we zaten toch beneden (tot 2 uur.. gaaaap) . Ik denk dat ze wat in moet halen weer van het ziekzijn.

Vandaag rustig dagje. M'n ouders nemen Fae mee naar de optocht en dan blijft ze daar slapen. Wij hebben een dagje om bij te komen.

Fijne zondag allemaal

@belly: Welkom :) -uit welke regio kom je?

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Athina: Wij hebben ook een quinny, wel een ouder model, waar het dus wel bij kan, maar het is me niet gelukt om het andersom te zetten, moet manlief maar even naar kijken.

Jelmer is niet in zijn hum, huilt veel, toen ik in zijn mondje keek, zag ik een wit puntje dus het lijkt er op dat zijn eerste tandje er dan nu echt aan komt.

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel; hoe ging het vannacht? Thijs had bedacht dat hij tòch weer 2x wilde eten, om 1.00u en om 5.00u, heerlijk dus (niet)….
    En, de buggy nog omgedraaid dat Jelmer jou ziet? (lees net dat je man er naar moet kijken) Dat moeten wij ook nog eens uitzoeken bij onze buggy straks! Ik hoop wel dat het kan dat Thijs ons ziet. Vind ik zelf ook gezelliger.
    O, sterkte met Jelmer, hopelijk is het tandje snel door!

Nike; haha, ikeaspullen in elkaar zetten zijn we ondertussen expert in, we hebben zo ongeveer een ikea huis :D Maar dat tentje is toch andere koek, zo makkelijk als het filmpje gaat het dus niet… Wat leuk zeg, zo een dagje naar Arnhem! Fijn dat Mees het zo goed heeft gedaan!

Paloe; we hebben geen rijstebloem meer geprobeerd, zonder ging het ineens heel goed. (Tot afgelopen nacht, toen wilde hij weer 2x)
    Jee, wat fruit al niet kan doen bij Liam! Het is ook nog eens gezond…. Zo zie je maar, hopelijk blijft het fruit goed werken tegen verstoppingen! Wat goed zeg dat Olaf al zo goed zindelijk is, fijn!
    Hé, gefeliciteerd met je jurk!! Leuk!! Ik ben wel heel benieuwd!! Ik had ook een straples jurk met wijde rok, met hoepel, maar uiteindelijk toch bandjes (hele dunne) eraan gedaan, omdat ik het gevoel had dat de jurk steeds afzakte… Super hoor! Maar…. Heb je hem verstopt voor mrPaloe?

Athina: fijn dat je een gezellige dag hebt gehad!

Ik ben dus toch niet ongesteld, vind het wel heel raar. Gisterenmorgen verloor ik bloed, dus ik dacht; jee, na 2 weken alweer ongesteld! Maar ’s middags was het weer over, en vandaag ook helemaal niets. Maak me toch wel een beetje ongerust, dat heb ik dus nog nooit eerder gehad… En we hebben ook geen seks gehad van te voren ofzo…

Wat is het heerlijk weer! We gaan zo toch naar de optocht kijken, lekker even naar buiten.

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Het is stil hier, allemaal een fijne avond en alvast weltrusten!

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer had gisteravond om 20:00 laatste voeding gehad en heeft daarna door geslapen tot 3:30. Daarna is hij wel wat aan het spoken geweest omdat hij wat benauwd was. Toen hebben we hem maar bij ons in bed genomen en heeft hij lekker geslapen tot 9:30 en wij dus ook :D

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Athina Deze heeft ook veel laagjes tule ja :)
    Chikai ik heb hem niet verstopt, hij hangt nu bij ons, maar volgende week gaat hij naar mijn oma:) Mr paloe kan zich wel bedwingen:)

Wij zijn vandaag naar de optocht wezen kijken, waren we niet van plan, maar mn broertje belde en zijn toch geweest:) Olaf vond het heel erg leuk maar heeft nu opeens een ontstoken oog, arm mannejte.. Slaap lekker!

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: ik zou me geen zorgen maken hoor. Je menstruatie is waarschijnlijk nog een het rommelen door de zwangerschap, borstvoeding, etc. Ik dacht laatst toch dat ik ongesteld was geworden, nadat ik 2 weken daarvoor ook al bloedverlies had? Dat is na 1 dag opeens opgehouden. Ook heel raar. Hier gaat het dus ook nog niet zoals het "hoort".

@ paloe: wat leuk dat je een jurk hebt!! Ik ben heel benieuwd naar de foto's tegen die tijd :)
    Leuk dat de bijvoeding zo goed gaat! Ik heb het inderdaad vaker gehoord dat met name fruit goed voor de stoelgang kan zijn, stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! Fijn in ieder geval dat Liam er baat bij heeft.

@ athina: haha leuk dat geshop van jou bij de winkel lief! :D Goed geslaagd zeg, en voor weinig geld!

@ kwebbelsnoes: aah eindelijk dan het lang verwachte tandje! Ik ben benieuwd! Wel een foto spammen he als ie door is? ;)

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pelle heeft vannacht toch weer doorgeslapen :) Hij had vorige week een aantal nachten tot 05.00 uur, en 1 keer tot 06.00 uur. Maar daarna opeens weer 2 (of 3?) nachten om 03.00 uur. Dus ik had de hoop al opgegeven maar vanochtend was het weer 06.00 uur (toen werd hij wakker, hij heeft de fles om 07.00 uur gekregen). Ben benieuwd of het inderdaad toch gaat doorzetten!

Vandaag is hij weer een hele dag op het KDV. Ben benieuwd. Morgen en woensdag ook, dus het wordt een drukke week voor hem. Hopelijk overleeft hij het een beetje ;)

Deel Deze Pagina