Hier erg druk gehad met de studie, het huis en de kleine man die de laatste paar weken niet lekker in zijn velletje zit. Moet nog even teruglezen maar er wilt nu eerst een monstertje een flesje.
nog even een up-date van hier: Katelynn zit ineens sinds een paar dagen op 5 x 200 cc ! En alles gaat op! Ze begint haar dagen eigenlijk nét te vroeg, om 5.00 uur - waardoor we het niet redden met 4 flessen. Ook wel prima dat ze nu op 5 zit, zo hard groeit ze tenslotte niet . Alleen heb ik wel zoiets van: oei.. als ze nu nóg meer wil?! Overdag moet ik toch best al een beetje rekken als ze na 3 uur al honger krijgt. Dus vanavond gaan we toch starten met rijstebloem, in de hoop dat ze daarmee tot 6 of 7 uur slaapt - en op die manier de bijvoeding nog even uit kunnen stellen. Dat zal de volgende stap zijn als de rijstebloem (eventueel 2x per dag) niet voldoende is. Verder lijkt ze haar huidige speelgoed wat sneller zat te worden. Meestal ging ze van de box naar de wipstoel, naar de grond (of in een andere volgorde) maar ze raakt op alles wat sneller uitgekeken. Dus binnenkort de activity center van V-tech maar naar beneden halen kijken of ze dat wat vind (lichtjes + felle kleurtjes + geluid) . oh het alarm gaat hier weer af even dametje erbij pakken..
wow meiden, zijn we allemaal aan het werken, carnavallen en van de zon aan het genieten?! Katelynn slaapt al vanaf 13.30 ofzo?! Als ze wakker is, zouden we een rondje gaan lopen, maar ze blijft maar slapen! Ben al 3 x wezen kijken maar ze ligt heeeeeerlijk te tukken...
Nee hoor, niet aan het carnavallen, wezen zwemmen met Thijs vanmiddag en nu trouwfoto's terug aan het bekijken.... Ooh, als ik die trouwjurken zo zie, wil ik nog wel een keertje trouwen!! Bij deze mijn foto's; ik had ook een wijde rok, met strak lijfje. Over de rok hing 1 laagje tule, die was net groter dan de rok groot was, dus viel er overheen. Het enige tierelantijntje aan de rok zie je ingezoomd.
Ik vind het erg moeilijk om een mooie foto te vinden van mij alleen in trouwjurk, dus voorlopig maar even deze
Athina, wow, die Katelynn slaapt lang! Ik zou ook af en toe even gaan kijken geloof ik Maar het gaat vast goed. We zijn lekker gaan zwemmen vanmiddag, maar Thijs had helaas erg veel last van jeuk en krabde zichzelf echt helemaal stuk.... Als ik een handschoentje of sok aandoe in het water, zuigt hij die helemaal leeg, dat lijkt me ook niet echt handig met chloorwater... Iemand ideeën? Het zwemmen zelf vindt hij wel heel erg leuk en lekker ontspannend. Hij ligt volop te kletsen Vanochtend boven alle slaapkamers en badkamer schoongemaakt, dus voorlopig is het huis weer confetti vrij... (bij het kijken naar de optocht smeten de prins en raad van elf doelbewust ìn de kinderwagen waar Thijs lag te slapen, confetti. :x Ik ging er snel voor staan, maar er kwam nog een 2e salvo achteraan....Volgend jaar hang ik de regencape over zijn wagen heen denk ik. Ik vond het terug in mijn eigen ondergoed, maar ook zelfs in Thijs zijn luier. Belachelijk toch.... Ik kan daar echt zo boos om worden.:x)
@ chikai: wat heerlijk dat het zelf voeden nu goed gaat! Hopelijk blijft dat zo! En lekker dat je vakantie hebt, hopelijk kun je er goed van genieten Mooie jurk zeg! Dat detail is erg mooi! Wat stom inderdaad van de confetti, grrr! En wat betreft het eczeem en de jeuk: heb je het eigenlijk al eens laten bekijken door de huisarts? Moet je geen speciale zalf voor hem krijgen? @ nike: hoe zijn de gesprekken gegaan? Wat waren er enorm veel brieven binnen gekomen zeg, wow! Hoe is het vandaag met Mees gegaan? @ gwn: Amy heeft al vroeg last van verlatingsangst zeg! Ik heb het bij Tobe nooit gemerkt en bij Pelle merk ik het ook niet. Fijn dat jullie een fijn weekend hebben gehad En hopelijk kom je snel van de moeheid af! Niets aan zo moe zijn... @ athina: wauw, wat een mooie jurk! echt super! Ik had me jou trouwens heel anders voorgesteld, hihi En wow, zo weinig dronk zo eerst, zoveel nu! Zijn jullie nog niet met bijvoeding begonnen? Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over die maximale hoeveelheid. Nog even en dan kan ze goed aan de bijvoeding en dan zul je dat probleem niet hebben. Heeft bij Tobe althans goed geholpen. @ paloe: pfoe, wat een lange dagen maak jij zeg!
Vandaag is het goed gegaan met Pelle op het KDV Toen ik hem kwam ophalen, zat hij in de wipper met een knuffeltje te spelen. Zodra hij me zag, begon hij te lachen en te kletsen. Super schattig En nog steeds merk ik thuis helemaal niets aan hem. Hij is niet moeier dan anders. Tobe daarentegen heeft de halve ochtend gehuild dat hij naar papa toe wilde Die moet geloof nog meer wennen aan het feit dat Pelle nu ook naar het KDV gaat dan Pelle zelf haha. Pelle werd vannacht trouwens weer om 03.00 uur wakker voor een fles. Tsja Gister had trouwens het ziekenhuis gebeld dat ze de afspraak zoals die gepland stond wilden verzetten. We hebben nu eind maart een hartecho vanwege dat hartruisje (tsja, het CB hoort het ruisje niet eens, maar goed). En ze willen pas halverwege april die provocatietest doen, grrr. Tot die tijd betalen we dus leuk de voeding uit eigen zak Bovendien wilde ik graag dat er volgende week naar zijn eczeem zou worden gekeken, ik heb geen zin om daar nog een maand op te moeten wachten! Vandaag dus terug gebeld en nu kunnen we morgenochtend een extra keer terecht voor zijn eczeem. Wel een artsassistent, dus ik verwacht er niet zoveel van eerlijk gezegd. Maar goed Drukke week voor Pelle. Daarna moet hij nml naar het KDV en donderdag moet hij weer naar het CB voor zijn prikjes. Pfoe!
hey meiden, Ik heb even een vraagje. Hoe gaat het met het eten van groente en fruit bij jullie kleintjes? En hoelang zijn jullie daar al mee bezig? Hier doet Jasper namelijk nog steeds moeilijk terwijl we al ruim een maand bezig zijn, hij spuugt het steeds uit en kijkt erg vies. Liefs
@ skatjuh: we zijn nog niet begonnen, maar bij Tobe ging dat eigenlijk direct goed. Hij vond het heerlijk. Ik ben bij hem om dezelfde reden begonnen als jij met jasper: omdat hij zo hongerig was en op de max qua flesvoeding zat. Hielp direct. Hoe geef je het hem? Geef je potjes of vers? Pureer je het (in het geval van vers)? Wat heb je allemaal geprobeerd?
@Skatjuh; De bijvoeding van Damian gaat eigenlijk heel goed. Hij vindt eigenlijk alles lekker wat hij krijgt. Het eerste hapje trekt hij meestal een gek gezicht maar daarna vindt hij het erg lekker. Ik maak zijn eten gewoon zelf en heel af en toe krijgt hij een potje, bijv. als we weg zijn. Hoelang ik ermee bezig ben? Ehmz zolang we aan tafel zitten. Hij krijgt zijn voeding tegelijk met ons aan tafel (maar Damian zit dan ook al heel goed in het eetstoeltje) en tot hij genoeg heeft. Dan draait hij zijn hoofdje weg. Misschien is Jasper nog niet klaar voor bijvoeding?
Ik heb hem in het begin potjes gegeven ( had nog geen mixer ) maar nu geef ik hem vers. Hij heeft worteltjes gehad, sperzieboontjes en vanavond bloemkool. Qua fruit heb ik banaan geprobeerd, ook met wat melk erin en peer. Ben nog niet zolang met fruit bezig. Maar ik maak het dus wel fijn. ( overigens update over het werk. We zitten nog steeds te wachten op salaris van januari en februari en hebben daarom een invorderingsbrief gestuurd. Baas is daar niet blij mee en heeft net verteld dat mijn man morgen niet hoeft terug te komen. Morgen gaat er een brief uit vanuit de advocaat )
Nike he bah, hopelijk is Mees snel weer beter! Gwn fijn dat jullie weekendje weg leuk was en de kleine meid zich goed heeft gedragen (afgezien van de eerste avond) Athina mooie jurk! Haha dat met die vliegen! Erg leuke foto! Chikai jij had ook een mooie jurk!wat ontzettend idioot van de confetti zeg!! Yukl normaal niet zo lang hoor!Dit was een uitzondering omdat er zich zaken aandienden waar ik mee heen wilde normaal is het van 07:15 tot 17:00 (met reistijd erbij) Druk inderdaad voor Pelle zeg! (en voor jullie) Skatjuh, Jasper is er ook nog jong genoeg voor, het kan best zijn dat hij het met 6 maanden pas gaat waarderen Wij zijn er met Liam nu net mee begonnen, niet elke dag maar gewoon soms een paar hapjes. Soms vindt hij het wat, soms niet, komt allemaal vanzelf! Balen (understatement) van het werk zeg!!! Moe zijn viel wel mee gister hoor Heb zelf niet zoveel te vertellen, gewoon gewerkt.. een paar uitspraken en zittingen bijgewoond bij de rechtbank, was wel leuk om een keer mee te maken Slaap lekker!
heb trouwens even Brina opgezocht omdat ik benieuwd was hoe het ging en las dat ze met 7 weken een mk heeft gehad...
hallo dames, tja de carnaval is weer (bijna) voorbij dus denk kom even melden dat ik nog leef hihi. denk dat t donderdag word voor ik weer bij kan lezen erg druk namelijk. dus tot snel
Hee meiden, ik ben er ook weer even Carnaval gehad en er is eenhoop gaande hier verder, dus het lukt niet meer om zo actief mee te kletsen. Ik las wel het één en ander..... Paloe: Je hebt je jurk!!!!! Geweldig!Zoals je hem omschrijft, zo klinkt mijn jurk ook, maar er zijn zoveel verschillende uitvoeringen, ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet Oh en eh, Brinatjuh is een tijdje terug hier geweest en heeft toen al verteld dat ze inderdaad verdrietig genoeg een mk heeft gehad...... Chikai: Wat fijn dat je zelf weeer kunt voeden Wat je moet doen in het water tegen het krabben, daar heb ik geen idee van. Vind het enorm zielig voor Thijs! Skatjuh: Als ik dat zo lees, is Jasper gewoon nog niet toe aan bijvoeding. Je kunt het blijven proberen, maar het kan best een tijdje duren voordat hij het gaat waarderen... volhouden!
Yukl; dank je, ik ben nog steeds erg blij met mn jurk! Ik ben met het exceem nog niet langs een huisarts geweest, omdat het eigenlijk rustig en stabiel was. Nu met het zwemmen werd het weer erger, en vannacht heeft hij zijn nekje echt weer helemaal open gekrabt. Dus ik ga kijken of het wellicht niet aan het badwater ligt . Maar blijft het zo, dan ga ik wel iets halen. Hij lijkt er toch weinig last van te hebben nu, qua jeuk. Wat een lieve reactie van Pelle toen je hem ging ophalen bij het kdv! Echt inderdaad superschattig. Fijn dat het zo goed is gegaan! Laat je even weten wat die arts assistent vanochtend heeft gezegd? En wat het betalen van de voeding, de diëtiste zei tegen mij dat je, wanneer je alle bonnetjes bewaard, je de voeding later nog terug kunt krijgen van de verzekering, als de koemelkallergie definitief is vastgesteld. Incognito; ik had al zon vermoeden dat er wat speelde, het was zo rustig met jouw berichtjes en ook op hyves Sterkte meid! Het voeden gaat nu al 2 dagen goed, echt superfijn! Ik was dat kolven ook wel erg beu nu. Vanavond heb ik hem om 23.00u voor het laatst gevoed en vanochtend kwam hij gewoon pas weer om 5.45u Terwijl hij de 2 nachten ervoor om de 2 uur kwam, ik snap het niet meer, maar ga ook maar geen moeite doen om het te begrijpen. Vandaag is het papa-dag en mama is ook thuis. Gezellig! Vanochtend rapporten schrijven, vanmiddag even naar een meubelwinkel en vanavond weer paardrijden.
@ skatjuh: he wat vervelend van je mans werk! Dus hij is nu werkloos? Tss wat een stelletje rotzakken zeg! @ paloe: brinatjuh heeft dat inderdaad al verteld een tijdje terug... @ chikai: als je te lang wacht en het eczeem wordt erger, dan heb je zwaardere hormoonzalf nodig om het te bestrijden. Het is dus beter om er zo snel mogelijk achteraan te zitten, voordat het echt heel erg is. Wij moeten het iedere dag goed vet houden met vaseline lanette creme en de erge plekken met hormoonzalf gaan smeren (de lichtste variant, omdat we er snel bij zijn). Ik zou dus toch maar naar de huisarts gaan...
Net dus bij de kinderarts geweest. Pelle vond het allemaal wel best hihi Hij heeft inderdaad een droge huid met wat eczeem plekken. We hebben een lichte hormoonzalf voorgeschreven gekregen welke we volgens een schema moeten smeren. Net zo lang totdat het redelijk weg is. Ondertussen moeten we zijn huid vet blijven houden totdat hij er overheen is gegroeid. Overigens heeft eczeem in zo'n 95 procent van de gevallen niets met voeding te maken. Had ik inderdaad al eens gelezen. Vanochtend was het trouwens half 6 toen Pelle voor een voeding kwam. Daarna viel hij weer in slaap tot 8 uur.