Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    escal wat een lief banaantje heb je!;)

2. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hier gaat het verder zijn gangetje. Met voor mij zelf wat ups en downs.

Morgen is ons mannetje alweer een half jaar oud.:$ Wat vliegt
    de tijd.

Straks zei hij tijdens het eten zo uit het niets alleen maar mam. Zal wel toeval zijn, maar vond het toch leuk.

Verder krijgt hij steeds meer binnen met het eten. We moeten wel helpen, maar hij is wel geinteresseerd en als ie genoeg heeft gehad, gaat het mondje niet meer open.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hallo dames,

Eten: Gaat hier ook steeds beter. Hij doet steeds beter zijn mond open. Maar als hij er op een gegeven moment genoeg van heeft laat hij dat duidelijk merken.

Escal: Leuke foto's!! Ik doe trouwens gewoon borstvoeding door de groente om het wat smeuïger te maken.

Praten: Jelmer heeft de "D" ontdekt, hoor nu de hele tijd duh-duh-duh-duh-DIE!!!! Klinkt erg grappig.

Ben erg moe, Jelmer is al weken aan het spoken en kon op een gegeven moment niet meer op mijn benen staan van vermoeidheid. Omdat ik ook aan mezelf moet denken ligt hij nu regelmatig bij ons in bed.
    Wil daar geen gewoonte van maken, maar vind mijn eigen rust toch ook wel erg belangrijk. Doe het ook alleen als ik zelf de volgende dag moet werken.
    Hij wordt dan alsnog wel veel wakker, maar ik hoef er dan zelf niet uit, kan hem gewoon zijn speentje geven of liggend de borst geven.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Trouwjurk: Dit was de mijne :D Valt me op dat bijna alle jurken die voorbij kwamen een beetje in de zelfde stijl zijn!

Bekijk bijlage 136134

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl; Ik heb vrijdag weer overleg met de dietiste, om te kijken hoe nu verder. Daarna of daarvoor ga ik even langs de huisarts voor een zalfje inderdaad, maar dan wil ik even een afspraak maken, want op een inloopspreekuur moeten we vaak lang wachten en dat vind ik met Thijs niet zo handig.
    Fijn dat je voor Pelle het e.e.a. hebt gekregen! Hopelijk werken de zalfjes, maar dat zal wel. Heb je enig idee waar Pelle het exceem van heeft?

Escal; wat is stijfsel? En de olie pas in het badje doen als je kindje er al inzit, wist ik niet. Wat een lekker warm carnavalspakje had ze!

Amaryllis; oei, dat is lastig, dat ze zo slecht slaapt. Werkt een draagdoek wellicht? Waarschijnlijk heb je daar al lang aan gedacht… Als Thijs zo overstuur aan het huilen is, dan pak ik hem ook hoor, want dat heeft dan geen zin om hem te laten liggen. Of wellicht lekker tegen jou aan in je eigen bed? Sterkte in ieder geval!

Nike; ik ben benieuwd hoe Mees op die andere voeding gaat reageren! Hou je ons op de hoogte? Fijn dat je zo direct kunt overleggen met de kinderarts!

Kwebbel: ik geef je wel gelijk dat je ook aan jezelf moet denken hoor! Dus nu voor even in jouw bed, en dan bouw je dat weer af. Mooie jurk! Inderdaad, het zijn er veel met tule laagjes he!

Thijs is vandaag erg hangerig en huilerig, hij slaapt ook slecht. Als je je vinger door hem laat pakken, stopt hij die in zijn mondje, maar gaat hij erg hard bijten. Wellicht heeft hij toch last van tandjes, vermoeden we nu. Of een poepluier, die hij al dagen niet heeft gehad….
    Ik ben net terug van het paardrijden en ik stink naar paard :D, dus ga lekker douchen en dan naar bed. Weltrusten allemaal!

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi,

Sorry dat ik jullie een beeje verwaarloos. Ik ben gewoon op. Mason is al vanaf vrijdag ziek en slaapt daardoor 's nachts heel slecht en blijft vroeg wakker worden. Gisteren ben ik met hem naar de dokter geweest en bleek hij oor en keelontsteking te hebben :( Hij heeft nu een AB-kuur. Helaas is ook Fay sinds gisteren ziek geworden. Ze heeft flinke koorts , drinkt amper en alles komt er van boven en onderen aan 1 stuk door uit. Ik baal zo ontzettend ,want eigenlijk is morgen ons geplande weekendje weg met mijn vader, zus en kids naar Centerparcs.

Ik hoop zo dat ze nog opknapt.

Ik probeer straks even terug te lezen ,maar Mason roept mij nu.

7. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Kwebbel; je moet nu inderdaad aan jezelf denken. Dan maar wat vaker Jelmer bij jullie in bed.
    @Tessa; ik hoop ook heel hard dat je lieverdjes zodanig opknappen dat jullie lekker met zijn allen kunnen gaan en dat ze er lekker van kunnen genieten. Dan geniet de rest vaak ook.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ escal: aaah wat schattig! :D Leuk dat ook Sem het leuk heeft gehad!

@ amaryllis: he bah wat vervelend dat het nog steeds niet helemaal lekker loopt :( Lastig dat slapen! Ik ken het, Pelle heeft ook van die periodes gehad waarbij niets hielp. Dan liet ik hem uiteindelijk ook maar even brullen, maar dan werd het eigenlijk alleen maar erger. Frustrerend! Sterkte...

@ rimar: succes met je laatste werkdag! Dat is vandaag toch? Hoe vind je dat? En dan even lekker vakantie zie ik! :)

@ nike: hmm toch geen KMA? Maar hij kreeg toch last van de gewone voeding laatst? Hij drinkt inderdaad weinig zeg! Groeit hij wel goed? Ben benieuwd of de ophoging van de medicijnen werkt.
    Ja Pelle is lang he? :D Viel me ook op. Al meten ze in het ziekenhuis altijd ruimer dan op het CB. Dus ik ben benieuwd waar het CB vanmiddag op komt!

@ regenboogje: wow, alweer een half jaar!! Wat gaat dat snel!

@ kwebbelsnoes: mooie jurk zeg! En wat vervelend dat de nachten slecht gaan en dat je zo moe bent :( Ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan.

@ chikai: ik ben benieuwd wat je huisarts van zijn plekken vindt!
    Ik heb geen idee waar Pelle zijn eczeem van heeft...
    Ben benieuwd of Thijs inderdaad binnenkort een tandje krijgt!

@ tessa: dikke knuffel! Pfoe, het blijft ook niet lang goed bij jullie gaan he? Arme Fay ook weer. Haar lichaampje heeft denk ik te veel moeten verduren die eerste moeizame weken? Dat ze nu zo vaak ziek is...

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @tessa, he wat vervelend. hopelijk kun je inderdaad wel nog even lekker weg.... sterkte!
    @chikai, stijfsel is wat ze vroeger gebruikte om de kragen van blouses enz stijf te maken. zal zo eens het merk opzoeken. is dus eigenlijk voor kleding maar werkt perfect! (ook voor jezelf) olie kun je beter in bad doen nadat de kleine erinzit zodat de olie word opgenomen door de huid anders stoot t water direct de olie af en komt het minimaal bij de huid. ik gebruik van de olie galenco hypoallergenic classic.
    @banaan, ja lieefff he, heb er echt de hele tijd lol om gehad, mijn kleine banaantje :) dankje voor de leuke complimenten!
    @trouwjurk. wat een mooie allemaal! Wij willen het nog een keer groot doen wanneer sem de ringen kan dragen. ik heb dus met mijn trouwen geen klassieke jurk gehad (wel een mooie hoor hihi.) had een donkerblauwe cocktailjurk met een opengewerkte kanten rug (van Valentino) en creme witte peeptoe's van dior en een creme kaismere (hoe schrijf je dat?) stola met natuurlijk bijpassende creme tas :)
    aangezien ik 10 dagen voor de dag positief teste ben ik heel blij geweest met een iets wat strech jurkje :p
    @hier: mister e en ik gaan stoppen met roken. de laatste liggen nu thuis. na de zwangerschap ben ik namelijk weer begonnen (heel slecht maar had er zo'n zin in) sem heeft gister denk ik de optoch gemist haha (zijn namelijk 3 dagen naar een optocht geweest ze moest veel huilen dus toch iets te veel geweest de carnaval..) lag gister om 18.30 in bed en vanmorge om 8 pas wakker!!!!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ escal: succes met stoppen! Ik heb gehoord dat dat behoorlijk pittig is ;)
    En wow, wat lang geslapen zeg! Heerlijk! :D

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Straks om half 4 naar het CB voor de volgende prikjes. Ben benieuwd :) Daarna hoeven we gelukkig 7 maanden niet meer, heerlijk.

Tobe moet trouwens ook volgende maand naar het CB. Ik ben heel benieuwd. Ik moest ook een vragenlijst invullen met vragen als "hoe vaak speelt uw kind gem per dag buiten" en "hoeveel uur per dag kijkt uw kind gem TV". Ben benieuwd of ik daar commentaar op krijg ;) Waar we wel goed op scoren is "hoeveel zoethoudende dranken drinkt uw kind gem op een dag". Nul :D

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @stoppen, is met een leuk doel voor ogen niet zo moeilijk denk ik (zo was het tenminste de vorige keer)
    :D :D :DWIJ GAAN NAMELIJK VOOR EEN BRUSJE VOOR SEM :D :D :D

(sorry maar moest het even kwijt ben echt helemaal happy!)

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @yukl, succes bij het CB, fijn he dat t dan even niet hoeft! (de prikjes)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat leuk!!!! Spannend! Hoe snel was je de vorige keer zwanger?

Snel ook trouwens :D

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zijn er hier dames uit Enschede en directe omgeving? :)

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mam en mama komt er hier ook uit, maar ik hou het maar op toevallige geluidjes;)
    Gaat inderdaad snel! een half jaar al weer.... Fijn zeg dta het eten beter gaat!
    Wil je iets kwijt over de ups en downs?

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Tessa; he, beterschap voor je kindjes zeg! Dat is ook niet fijn, sterkte hoor!

Escal; dank je voor de informatie! He, wat leuk, dat jullie voor een 2e kindje gaan! Hou ons op de hoogte he!

Yukl: hoef je pas met 11 maanden weer naar het cb? Wij moeten nog met 6 en 9 maanden. Hoe zijn de prikjes gegaan?

Ik ben vanochtend eerst bij het cb geweest, toch even meten en wegen. Thijs is nu 65 cm en 6485 gram (5,5 maand). Hij is de laatste maand (10 februari – 10 maart) precies 500 gram aangekomen. Ik heb aangegeven dat ik vind dat hij een wat plat achterhoofdje krijgt. Maar het is iets waar we volgens de verpleegkundige ons niet zo druk hoefden te maken, wel moesten we stimuleren om hem naar de zijkanten te gaan draaien.
    Daarna naar de huisarts geweest, we hebben een lichte hormoonzalf gekregen. De huisarts vond wel dat het echt wel exceemplekken waren, de zalf zou binnen een dag of 5 moeten helpen.
    Morgen gaan wij met vrienden een weekendje weg naar Zeeland, ben benieuwd hoe dat zal gaan met Thijs!

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ook heel mooi!!!
    Ik wil heel graag mijn jurk showen, maar doe net toch maar pas als we ook echt getrouwd zijn, dus jullie moeten nog een half jaartje geduld hebben;)
    Zal zo wel even de eerste jurk spammen, die dus te duur was in de winkel:) Heb m nu wel op intenet gevonden voor 300 dollar maar dat is oplichting;)

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    heb dr wel een jaar gewoond en kom er nu 5 dagen per week;)

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    dat is m:)

Deel Deze Pagina