Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    In de categorie jammer maar helaas. Mees rolt net 4 keer van rug naar buik (voor het eerst). Pak ik mijn fototoestel om het vast te leggen, weigert meneertje prompt.:(

2. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Nike, pff vind het nog steeds belachelijk van het KDV hoor! Kan me helemaal voorstellen dat je pissig bent. En bovendien is je vertrouwen nu ook beschadigd lijkt me. Heb je het er nog over gehad? En marktplaats IS ook verslavend :D WOW maat 74 alweer! Ennuh school was prima maar er waren die dag maar twee andere mensen dus mocht na een half uur weg zucht ;)

@Escal nee niet aanstellerig mensen moeten gewoon niet oordelen over andermans situatie. Komt vaak voort uit jaloezie moet je dan maar denken

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #63 Athina, 16 feb 2011
    Laatst bewerkt: 16 feb 2011
    Escal: Kan me voorstellen dat je boos bent, vaak hoor je ook, als je zegt waarvan je moe bent (o.a. de verzorging van je kindje) 'Jaaaaah, maar daar heb je toch zélf voor gekozen?!' . Ik ga er tenminste even vanuit dat ze geen kinderen heeft ;) . Zonder kinderen is het voor veel mensen blijkbaar nog ontzettend moeilijk om zich écht voor te stellen hoe het is mét kinderen. Natuurlijk superleuk maar het kost ook gewoon véél energie. En natuurlijk het wennen aan een nieuwe situatie. En trouwens: Voor je zelf weet je ook van tevoren natuurlijk niet hoe het écht voelt - helemaal geweldig ;) , maar ook bij vlagen geweldig vermoeiend...
    Maar oke... lekker laten gaan meid!

@chikai: hahaha even onbelangrijk hoor, maar ik betrap mezelf er vaak op dat ik loopgiDs type in plaats van giPs hihi, helemaal automatisch. En nu zie ik jou het zelfde doen :p

4. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ik heb het er op het kdv niet meer over gehad. Hij zit alleen op maandag op die groep. Op de andere twee dagen op een andere groep. Kon niet anders. Mochten blij zijn dat er plek was. Vanaf mei zit hij op alle dagen op dezelfde groep. Gelukkig niet de groep van maandag. Heb daar namelijk vanaf het begin al een minder gevoel bij. Kon steeds niet goed aangeven waarom. Was echt een gevoel. Nou mijn gevoel was duidelijk juist!
    Ik ga er maandag wel nog even op terugkomen. In eerste instantie heb ik best begripvol gereageerd. Ze belden me speciaal om het te melden (op zich goed natuurlijk). Ik was een beetje overdonderd. Heb ik altijd...achteraf weet ik altijd heel goed wat ik had moeten zeggen.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hey meiden,

Ik zou nog terugkomen om te reageren maar nu ben ik zelf ook ziek aan het worden. Hoofd vol watten,spierpijn, verkouden, keelpijn, de hele ratteplan dus :( Het mannetje is ook nog steeds ziek en vriendlief is ook ziek thuisgekomen. Ons huis is dus veranderd in een ziekenboeg. Duik nu even onder de douche met het mannetje en dan gaan we lekker met zijn 3tjes onder de wol kruipen.

Sorry, sorry, sorry dat ik zo slecht reageer en alleen maar ego berichtjes plaats! :)

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Elena: Beterschap voor jullie drietjes!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar je laat in elk geval wat horen.. geeft niets meid. Ziek eerst maar eens uit met z'n allen! Beterschap en weltrusten!

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Lijst kids ca 4 maand oud
    Naam mama - naam beeb -- lengte - gewicht -- lengte nu - gewicht nu --- gegroeid----- leeftijd wegen
    Kwebbel ----- Jelmer ----- 54 cm --- 4280 gr --- 70,4 cm --- 8930 gr ---- 16,4 cm/4650 gr----4m+8d
    Skatjuh87 --- Jasper ----- 52 cm --- 3590 gr --- 65 cm ----- 8235 gr ----- 13 cm/4645 gr

Amaryllis ---- Imee ------ 49 cm --- 3440 gr --- 62,5 cm --- 6840 gr ----- 13,5 cm/3400 gr -- 4m+6d

Gwn ---------- Amy ------ 50 cm --- 3105 gr --- 63,5 cm --- 6160 gr ---- 13,5 cm/3055 gr -- 4m+2w
    Escal --------- Sem ------ 50 cm --- 2960 gr --- 59,6 cm --- 5540 gr ----- 9,6 cm / 2580 gr -- 3m+4w
    Tessa81-------Fay-------???????----3480 gr---- 62 cm------6250 gr-------???/2770 gr----- 4m+2w
    Chikai -------- Thijs ------ 50 cm --- 3260 gr --- 62,5 cm --- 5760 gr ---- 12,5 cm/2500 gr
    ---3m+3,5w
    Athina ------Katelynn ---- 51 cm --- 3840 gr --- 62 cm ----- 5975 gr ---- 11 cm / 2135 gr-- 3m+2,5w

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ tessa: dat had Pelle ook, dat hij dit keer veel minder heftig reageerde op het zetten van de prikjes! De verpleegkundige had het er over dat het uitmaakt hoe groot de kindjes zijn. Wanneer de prik in grotere spieren wordt gezet, doet het minder zeer. Daarom zetten ze de prik bij die kleintjes nog niet in de arm en daarom doet dus de prik ook steeds minder zeer. Zoiets ;)

@ elena: jeetje echt een ziekenboeg inderdaad! Vervelend zeg :( Heel veel beterschap! En joh, wat maakt het nou uit dat je niet reageert? ;) Begrijpelijk hoor als je ziek bent!

@ escal: ik denk dat ik het heb gemist :D Maar waarom was je thuis dan vandaag? Omdat je zei dat je Sem hebt afgemeld voor het KDV? Ik vind overigens de continuiteit erg belangrijk: ik wil wel dat de kinderen gewend blijven op het KDV. 1 keer per week naar het KDV schijnt al lastig te zijn om goed te wennen, laat staan als ze een week missen. Ik hou Tobe (en Pelle straks) dus ook bewust bijna nooit thuis (behalve als hij ziek is natuurlijk), en anders laat ik hem minimaal 2 dagen gaan (van de 3).
    Jeetje wat een muts die schoonzus van je!! Echt een stomme opmerking hoor, daar zou ik ook behoorlijk boos om kunnen zijn. Ga je er nog wat van zeggen tegen d'r?

@ skatjuh: fijn zeg dat jullie er op die manier toch over hebben kunnen praten!

@ chikai: oh haha ik zal dat doekje dan eens uitproberen. Maar ik vermoed dat Pelle het ook helemaal niets vindt :D
    Hoe zijn de taarten geworden? ;)

@ nike: de speen nu al afleren is volgens mij ook vrij lastig. Althans, ik geloof niet dat de zuigbehoefte nu al dusdanig afneemt dat ze er echt minder behoefte aan hebben? Ik vraag me wel af wanneer dit dan precies het geval is. Al heb ik de speen bij Tobe zeker tot een maand of 11 wel erg handig gevonden, dus ik ga het bij Pelle nog niet afleren.
    Wat sneu dat Mees zo'n last heeft gehad van de HA voeding! Arm ventje :( Het is ook een grove fout van die leidster, maar het komt vaak voor hoor. Ik zou er ook weer niet te zwaar aan tillen. Al is het je goed recht ze nog eens te vertellen dat hij er heftig op reageerde en dat ze er echt goed op moeten letten. Ik vind wel dat ze naderhand goed gehandeld hebben door je op te bellen.
    Ik heb wel eens geprobeerd op markplaats te shoppen, maar ik weet niet zo goed hoe :p Ik durf dan toch niet de stap te zetten ofzo, bovendien ben ik niet zo thuis in merken en weet ik dus niet wat een goed merk is, wat een redelijke prijs is en wat leuk is ;)

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Lijst kids ca 4 maand oud
    Naam mama - naam beeb -- lengte - gewicht -- lengte nu - gewicht nu --- gegroeid----- leeftijd wegen
    Kwebbel ----- Jelmer ----- 54 cm --- 4280 gr --- 70,4 cm --- 8930 gr ---- 16,4 cm/4650 gr----4m+8d
    Skatjuh87 --- Jasper ----- 52 cm --- 3590 gr --- 65 cm ----- 8235 gr ----- 13 cm/4645 gr

Amaryllis ---- Imee ------ 49 cm --- 3440 gr --- 62,5 cm --- 6840 gr ----- 13,5 cm/3400 gr -- 4m+6d

Gwn ---------- Amy ------ 50 cm --- 3105 gr --- 63,5 cm --- 6160 gr ---- 13,5 cm/3055 gr -- 4m+2w
    Escal --------- Sem ------ 50 cm --- 2960 gr --- 59,6 cm --- 5540 gr ----- 9,6 cm / 2580 gr -- 3m+4w
    Tessa81-------Fay-------???????----3480 gr---- 62 cm------6250 gr-------???/2770 gr----- 4m+2.3w
    Chikai -------- Thijs ------ 50 cm --- 3260 gr --- 62,5 cm --- 5760 gr ---- 12,5 cm/2500 gr
    ---3m+3,5w
    Athina ------Katelynn ---- 51 cm --- 3840 gr --- 62 cm ----- 5975 gr ---- 11 cm / 2135 gr-- 3m+2,5w

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Gwn: He, dat is jammer zeg! Misschien is het vrijdag wel heel leuk, dat huis dat je gaat bezichtigen! En groot gelijk dat je je moeder meeneemt ik zou ook niet alleen willen gaan hoor.

Chikai: Ah, arme Thijs...... hoe is het nu met hem? Zijn de waterpokken alweer aan het minderen?

Elena: He meid, wat balen. Beterschap en sterkte!

Athina: Ja, een echte aanrader, ik hoop dat het jou heel goed gaat helpen!

Tessa: Fijn dat Fay het zo goed doet! Maar eh, 450 gram in 5 weken is toch niet zo veel? Ik dacht dat ze 100 tot 200 gram in een week aankomen? Of is dat alleen in het prille begin?
    Hihihi, ja, die naam, dat is toch wel wat he? ;) Ja, hier ook EMDR gehad inderdaad, heeft goed geholpen toen.
    Huis staat nog niet te koop dus, maar dat gaat wel gebeuren. Ik wil het liefste weer opnieuw iets kopen, we hebben wel iets op het oog, maar dat staat niet te koop. We hebben die man wel aangesproken en hij is juist aan het twijfelen wat hij met het huis wil, dus misschien wordt dat nog wat, maar dat blijft even koffiedik kijken.

Escal: Goed gedaan meid, als je je kleine meisje liever bij je hebt en het is goed te doen, dan hou haar maar lekker bij je :)
    Veel plezier morgen!
    Groot gelijk dat je kwaad bent op je schoonzusje, ik zou daar ook giftig om kunnen worden en zou haar dat dan ook fijntjes laten weten....

Skatjuh: Wat fijn dat je man en jij op één lijn zitten. Dat is het begin en dan kunnen jullie ook met de beste wil eraan gaan werken.

Nike: Wat een enorm idote vergissing van het KDV zeg! Arm mannetje.....
    Wat goed dat Mees van zijn rug naar zijn buik draait zeg!

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    FF snel ego, dan ga ik lekker slapen (probeer elke keer vroeger dan dit, maar lukt nog niet echt ;)). Hier filmpje van Amy die voor het eerst rolt, voor de liefhebbers. Wel donker/slechte kwaliteit, en let niet op de hysterische moeder als ze het eenmaal doet ;).

YouTube - Amy voor het eerst omrollen

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    En toen was ik er weer als eerste ook :).

Goedemorgen allemaal!

@Nike: jeetje, dat is wel erg slordig van het KDV idd, maar ik denk dat dat kan gebeuren. Vind het wel netjes dat ze je daarna gebeld hebben. Je mag ze er best nog eens op wijzen, maar ook bij zulke belangrijke dingen blijft vergissen menselijk.

@Skatjuh: wat ontzettend fijn dat je nu het gevoel hebt dat jullie er samen uit gaan komen!

@Incog: oh, dat is wel spannend dan met dat huis!

Nou, ik ga maar eens opschieten om naar mijn werk te komen, fijne dag allemaal! Wordt het eigenlijk weer net zulk lekker weer als gister? Heb er op het werk niet zoveel aan natuurlijk, maar word er wel blij van als ik dan naar buiten kijk.

14. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Escal Nee, dat is normaal dat je boos bent. Zij heeft zeker nog geen kinderen gekregen? Wij weten hier dat het normaal is dat je zo nu en dan nog heel moe bent. Ook al is dat frustrerend, en al helemaal als iemand je er zo op wijst! Want waarschijnlijk vind je het zelf al vervelend genoeg! Ik tenminste wel.

@Nike
    Kan het heel goed begrijpen dat Marktplaats verslaafd, heb ik ook een beetje. En het is heerlijk als je heel mooie dingen vind voor weinig geld! Vervelend van die voeding zeg! Zou er echt nog op terugkomen bij het kdv hoor wat het heeft veroorzaakt en jouw gevoel erbij! Goed, lees al dat je dat gaat doen, succes.

@dip Hier ook een dip hoor, voel me regelmatig moe en down. Ik heb al contact opgenomen met een psycholoog/therapeut, maar wat mij het meeste helpt is dit gevoel te accepteren als iets wat erbij hoort na zo'n grote verandering in mijn leven. En me ondertussen niet erdoor te laten leiden. Dus toch de dingen te doen die goed voor mij en Mark zijn, ook al heb ik er soms weinig zin in. Ik geniet gelukkig wel onwijs van Mark! En zo geloof ik gewoon dat ik erdoorheen kom. Het is ook niet niks om moeder te worden.

@skatjuh: Fijn dat jullie een doorbraak hebben bereikt. Zo zie ik het dan.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuk filmpje hihi :) wel grappig om te zien hoe de zwaartekracht zo helpt hihi.
    Overigens bizar om het verschil te zien, wat steunt ze al goed op haar armpjes en haar hoofdje zó hoog!
    Katelynn wordt nu wel sterk in haar ruggetje, maar haar nekje echt recht op houden is nog steeds erg zwaar. Ik moet ook zeggen dat er weinig is, waarmee je haar kan uitdagen om het wel te doen ;) . Maar oke, we hebbe natuurlijk nog een maandje te gaan :p

Hoor hier trouwens nu continue lieve hoge geluidjes uit de box :D echt geweldig! Ze kon altijd zo lekker laag brommen, nu heeft ze door dat er ook ander 'geluid in zit' hihi.

Gisteren trouwens sowieso de box verplaatst. Hij stond in een hoek tussen de 2 banken in. Maar nu staat hij tussen de (open) keuken en de woonkamer. Bijna tegen de eetkamer tafel, waar ik zelf dus vaak zit achter de laptop. Erg gezellig zo :)

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow marktplaats: Hier vooral bij de oudste indertijd veel gekeken :) en dan met name eigenlijk voor alles in de regio. Dus max 5 km. Dan kunnen we het gewoon zelf op halen en weet je zeker of het goed is. En regelmatig hebben mensen nog meer liggen dan ze op marktplaats hebben staan -of zien dingen er in het echt mooier uit dan op marktplaats- dus ging ik met nog meer weg ;) .

17. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    ja, ik ken het. ;) Wil het zelf liever ook zien. Ging laatst ook weg met kleertjes + een badje ;). En laatst hadden we nog een super mooie wagen die er in het echt beter uitzag als op de foto's!

18. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ gwn, wat onwijs leuk om te zien dat omrollen. Echt supergoed joh. En wat een lachebekkie zeg.

@ kwebbel, mag ik vragen wat het cb bij jullie zeggen over de lengte en gewicht verhouding van Jelmer?
    Is hij te zwaar of in combinatie met zijn lengte goed op gewicht.

Liefs

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen dames!

Hier is het nog steeds een ziekenboeg maar met paracetemol en veel vers fruit overleef ik de dag vast wel ;) Vriendlief is wel naar zijn werk gegaan,mede omdat zijn vader (ze runnen samen een fietsenwinkel) op het moment heel slecht hoort, dus sta er vandaag alleen voor. Met de kleine man gaat het ietsje beter. Hij kan wat beter ademen door de Luuf en gisteren heeft hij 2 keer een zetpilletje gehad. Moet wel zeggen dat zo'n mini snotneusje echt onwijs schattig is :D

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Speen; Ik dacht dat de grootste zuigbehoefte tot min. 6 maanden was? Hier slaapt de kleine man s'nachts zonder en krijgt alleen overdag af en toe zijn speen. Voornamelijk als hij moe is en steeds hazeslaapjes doet en s'avonds loopt hij ook lekker te zuigen op zijn speen bij ons op schoot :) Weet nog niet precies wanneer ik de speen wil afschaffen maar voorlopig heb ik er nog geen problemen mee.

@Skatjuh; Fijn dat er eindelijk een beetje duidelijkheid is tussen jou en je man :)

@Rollen; Wat een leuke foto's en filmpjes :D

@Huis kopen; Wij hebben ons droomhuis ook gevonden :D Jammer genoeg is het 3 kwartier rijden vanwaar we nu wonen dus dit jaar is het nog geen optie. We hebben afgesproken dat wanneer het volgende jaar nog te koop staat we nogmaals gaan kijken en dan gaan beslissen of we zo ver weg willen wonen. Het wordt dan trouwens de eerste keer dat we gaan kopen.

Hmmm de rest ben ik vergeten :) Mijn mannetje roept toch dus misschien tot later!

Deel Deze Pagina