Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    vandaag is het weer goed gegaan! :D gisteren bruine bonen met appel gegeten en vandaag weer gepoept.
    We zijn bij de osteopaat geweest vanmiddag en die voelde voor het eerst dat zijn darm iets meer ontspannen is en er zit minder ophoping in, nu hopen dat dat zo blijft!
    Hij krijgt nu 4x210 met 7 schepjes en dat gaat goed:) hij slaapt gelukkig ook weer door:D

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    dat dacht ik ook!

Oh gelukkig dat het mee is gevallen:) arme kleine:)

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :D:D:D ons ringkussen is binnen:D:D:D

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    en de save the date kaartjes kunnen we morgen ophalen:D
    Had ik al verteld dat we ook een DJ en fotograaf hebben?
    Whoohoo gaat snel zo, leukleuk:D

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Skatjuh: dat klinkt niet best meid, sterkte hoor…. Hopelijk knapt Jasper snel op!

Tessa; he, wat grappig! Thijs is net zolang als Fay en weegt ook net zoveel! :D Fijn dat er uit het bloedonderzoek niets ernstigs is gekomen! Wat een leuk filmpje, Fay eet de lepel er zo’n beetje bij op!

Gwn; groot gelijk, als je er niet uitkomt, gewoon op zoek naar een andere makelaar! Succes, jammer, geen babyzwemmen vandaag… Maar goed, het is voor het goede doel he.

Escal; leuke foto!

Kwebbel; nee, dat is naar!! He, meid, wat vervelend…Hebben ze een reden gegeven? O, wacht die lees ik nu. Hmm, vreemd, dat je collega dan zo ongeveer hetzelfde te horen heeft gekregen…. Net of ze een reden moesten ‘verzinnen’.

Cherry; leuke foto!

Paloe; wat goed zeg, die Liam! Fijn dat hij weer doorslaapt (oh, daar hoop ik ook zo op…) en goed dat bruine bonen het zo goed doen! Jee, Paloe, dat schiet op zeg! Leuk he, al die dingen die geregeld zijn!

Ik lees allemaal over bloedafnames? Dat hoeft toch niet standaard?

Hier heeft Thijs vanmiddag zijn eerste hapjes (sperzieboontjes) op…. Hij vond het maar vreemd geloof ik… :D Toen ik een foto van zijn gezichtje vol boontjes wilde maken, poetste hij hem zo al schoon met z’n slab! Zal zo een foto posten!
    Thijs vindt het ook al erg lekker om op een stukje appel te sabbelen. Verder is hij druk bezig met proberen te rollen, het is gisteren voor het eerst gelukt. Ook gillen vindt hij geweldig!
    Vanmiddag hadden we een afspraak staan om in Schoonhoven de trouwring van mijn man (onze trouwringen hebben we zelf gemaakt, olv een goudsmid) kleiner te laten maken. Maar toen we aankwamen, hebben we ½ uur gewacht, maar niemand deed de deur open… Hmm, onze hele middag naar de knoppen, want we zijn ruim 2,5 uur onderweg geweest, voor niets dus.

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wat leuk zeg! dat jullie de ringen zelf hebben gemaakt!

Idd, het gaat snel zo met de voorbereidingen:D had niet verwacht dat ik het zo leuk vond om mee bezig te zijn:) We hebben ook al mooie ringen gezien, dus van het weekend nog een keer naar kijken.
    Heb trouwens ook mn proefmakeup al gepland staan:) Zo'n oriflame party. Was laatst bij een vriendin die er een gaf en daar heeft die vrouw haar proefmakeup gedaan, erg mooi!
    Heb toen ook meteen verzorgingsproducten voor m gezicht besteld, want normaal gesproken haal ik de make up er af met een beetje vaseline intensive care komkommer en aloe vera en was ik mn hoofd met water:) Wil natuurlijk wel dat mijn hoofd er een beetje uitziet als k ga trouwen;)
    Daarna hou ik het vast niet vol om cremetjes te smeren enzo...ben ik echt de persoon niet voor..

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha die eerste keer vinden ze meestal maar niks;) benieuwd naar de foto!

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Laatste reactie voor vandaag :):

@bloedafname: was alleen van mij denk ik zo ;). Nee hoor, is zeker niet standaard, maar vanwege dat vaccinatie-onderzoek waar we aan meedoen. Hebben trouwens een leuke 'knuffel-washand' cadeau gekregen.

Trusten allemaal!

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)

Nou Fay bleef gisteren ook maar huilen en soms zelfs krijsen in bed. Gisteren paste mijn buurvrouw even op en die zei het lijkt wel of ze naar haar oortje grijpt. Ik zei dat meende ik vanmorgen ook al te zien. Ik toch maar even voor gisterenmiddag 17 uur een afspraak gemaakt. Bleek Fay ook een ooronsteking te hebben. Ze heeft nu ook een ab kuurtje. Gisteren avond/nacht heeft ze nog erg gespookt ,maar hopelijk gaat het aankomende nacht beter.
    Thnx omtrent alle reacties om Fay :D

@kwebbelsnoes,wat ongeleofelijk klote van je contract zeg. Echt heel idioot hoe ze da doen. Volgens mij is die clausule overigens alleen als jij zelf bij hun weg zou gaan.
    @nike,nee hier is de nexium iedere dag een strijd,ik doe het ook als ze heel honger heeft, toch probeert ze het op alle mogelijke manieren eruit te werken.
    @cherry,wauw en wat zit hij al stevig zeg!!
    @escal en booeken gelukt?
    @gwn,sneu he die bloedafname.Deden ze dat uit het voetje?
    @paloe, wat fijn dat he nu zo goed gaat.Dat mag nu eindelijk ook wel eens! Hoe gaat het op je nieuwe baan? En wat leuk zeg zo met je bruiloft bezig zijn.DJ is ook erg leuk zeg :D
    @chikai,en ze zijn nog bijna even oud ook :D Jemig zeg wat balen van je middag :(

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Arme meid! Goed dat ze nu al wel snel een abtje heeft:) Hopelijk is ze snel weer beter!

Ja idd, maar we houden nog weleen slag om de arm, het kan ook zijn dat hij wel aan het opsparen is en alleen de dunne ontlasting om de blokkade heenkomt.
    Met werken gaat het goed! Wel een hele aparte cultuur heerst daar hoor! Studie gaat ook goed, druk met schrijven nu:) Vandaag en morgen weer naar de academie.
    Het is idd heel leuk om mee bezig te zijn!

11. wonderteam

@paloe,ja ben ook blij met het kuurtje, maar de dokter had haar vorige week ook al gezien met de hoge koorts en zo snotteren ( vlak voor het weekend weg) toen had ze ook al een iets rood oortje en nu was het dus erger. Hij zegt ja dan ben ik wel genoodzaakt een kuurtje voor te schrijven ,aangezien het nu erger wordt.

Nou hopelijk komt er geen blokkade meer bij Liam en gaat het nu goed met de darmpjes. Oeh dat is dan wel wennen een andere werkcultuur. Zijn het ook heel veel verschillende "type" mensen?
    Bij mij op het werk zijn we echt allemaal vrijwel dezelfde type mensen, het gevolg: echt een geweldig superteam om mee te werken :D
    Fijn dat je werk verder goed bevalt.

12. wonderteam

oja en ik ben zo ontiegelijk zat van mijzelf al eeuwen....... En dan heb ik het over mijn gewicht!!!! Vandaag ga ik de strijd aan en het moet mij lukken ,want ik ben echt veeeeeeel te zwaar ( durf het niet eens neer te zetten ) en ik wil een gezonde mama zijn.

Zo dat is eruit :D

13. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

HUH?? Op je fotos zie er juist slank uit! Ik ben ook veel te zwaar en ben het ook spuugzat dus ik doe met je mee! Ik zal mijn gewicht neerzetten voel je je vast beter ;). Ben 167 en weeg 87 kilo! Vier jaar geleden ben ik van 89 naar 73 kilo gegaan door gewoon alles lopend te doen en kleine dingen veranderen zoals alleen maar volkoren brood, geen sapjes, weinig snoepen enz. Maar het zit er nu allemaal weer aan!

Hoe wil jij gaan afvallen??

Pff wat sneu zeg trouwens voor Fay. Dat arme meisje! Hopelijk gaat het snel beter.

@Paloe oooowh gaat idd snel zeg! Voor je het weet liggen jullie in je hotelkamer ( of je eigen bed) tijdens de huwelijksnacht en zeg je tegen elkaar: huh zijn we nu getrouwd? Is het alweer voorbij? :D

@Iedereen thanks voor alle reacties op Aiden! Hij zit nog niet zelf hoor, hij leunde hier tegen een kussen aan alleen kun je dat niet zien ;) Vanmorgen trouwens voor het eerst omgerold. Ik lag met hem op bed en hij draaide op zijn zij, ik oke schattig doettie wel vaker en ineens draaide hij om :D. Ik schreeuwde keihard oh my god oh my god, iets te hard want vriend kwam in paniek boven ;).

Aiden heeft trouwens een slechte week gehad, heel onrustig steeds savonds. Kan er tienduizend redenen voor bedenken. Hoestdrankje waar hij misschien niet tegen kan, toch weer last van reflux, misschien eet hij teveel, een sprongetje, last van zijn verkoudheid. Pfff ik weet het niet! Dieptepunt was eregister avond toen heeft hij serieus gekrijst van tien tot 2. En gewoon wakker om 5 uur.

Gister naar cb prikjes gehad en paar uur later hoge koorts (39,6). Zetpil gegeven en kleine beetjes drinken. Na die zetpil ging het meteen een stuk beter. Gestopt met hoestdrankje geven, weer nutriton bij de voeding en vriend sliep bij hem op de kamer. En vanacht...geslapen van 19:00 tot maar liefst 05:30 ZONDER voeding! Fles om 6 uur en toen geslapen weer tot 7 uur. Snap je toch niet he?

Of het kwam omdat hij zo moe was van gister, door de nutriton, door de prikjes, door de hoestdrank, door vriend ik weet het WEER niet :D. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat.

Ennuh het lijkt maar alsof Aiden veel groter is hoor, hij is immers al vijf maanden! Maandje ouder dan de meeste dus op de lijst :)

14. CherryAyden

He Tess je woont toch hier in de buurt, we kunnen ook een twee persoons wandelclubje oprichten :D

15. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    #935 Nike, 17 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
    Even jullie advies nodig:
    Hier vandaag een hele hongerige baby. Hij heeft in anderhalf uur tijd 440 cc op! Na de fles van 240 cc niet tevreden en een uur later dus echt honger. Dus eerst 100 cc gegeven en toen omdat hij nog honger had weer 100 cc. Ik kon hem toch geen honger laten lijden. Maar wat moet ik hiermee?? Zo komen we vandaag echt wel boven de 1000 cc uit.
    Toch maar beginnen met bijvoeding?
    We doen al rijstebloem in zijn laatste fles.

Het kan natuurlijk best zijn dat hij de schade aan het inhalen is. Vorige week waren we blij met 500-600 cc per dag. Maar ja, dan nog. Hij mag toch niet zo veel....

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai: Benieuwd naar de foto van Thijs die aan het eten is!
    Wat goed dat Thijs rolt. Hier nog steeds niet (alleen van buik naar rug).
    @Paloe: Leuk zeg al die voorbereidingen. Wanneer was ook alweer de trouwdatum?
    @Tessa: Nogmaals beterschap voor Fay. Hopelijk slaat de AB snel aan en zijn jullie eindelijk eens een keertje bacterie en virusvrij.

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Tessa: Succes met afvallen! Hoe ga je het aanpakken? Sporten? Minder eten?
    @Cherry: Aiden dus ook aan het omrollen! Wat goed!
    En hopelijk is ie snel weer de oude en blijft ie zulke nachten maken als vannacht.

18. CherryAyden

Ik zou me niet zo druk maken als hij erover heen gaat voor 1 dag. De dag is nog niet voorbij, wellicht drinkt hij vanavond wel minder! Hij gaat er echt niet dood aan als hij meer dan 1000 ml drinkt voor 1 keertje. En ook niet van twee keer ;).

En bijvoeding: je MOET ( dat staat overal) beginnen met 6 maanden. Mees is nu al bijna vijf en een halve maand, ik denk dus dat je best kunt beginnen met bijvoeding. Je hoeft niet meteen hele potten ( of verse) voeding te gaan geven natuurlijk. Wie weet joh trekt hij het hartstikke goed en is hij ook minder hongerig. Heb je er een slecht gevoel bij dan stop je gewoon weer. Dus huppakee potje maken maar en genieten van die eerste keer :D

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Hallo dames

Sorry dat ik er zo lang niet ben geweest :)

Zal vanaf hier weer mee gaan kletsen want terug lezen is geen doen!

@Hier; Gaat hartstikke goed met de kleine man :D En alsof hij het doorheeft dat ik weer naar school ga maar sinds afgelopen weekend slaapt hij elke nacht door! :D (Afgelopen maand ging ik maar af en toe naar school en nu 3 a 4 keer per week) Verder rolt hij al lekker om en kan hij zitten, zo onwijs goed van mijn mannetje! Vorige week is hij voor het eerst naar de kapper geweest, hij had van die gekke plukjes aan de zijkant :p en die zijn nu dus bijgeknipt. Verder gaat alles goed hier, druk met school - had nog een actie, dacht dat het hw vrijdag af moest zijn dus ik de hele week hard eraan gewerkt, hoor ik gisteren dat het pas over 3 weken af moet zijn ;) - ach ben ik in ieder geval al klaar. Bruiloft plannen is zo goed als klaar :) en verder veel aan het genieten van mijn kleine man. Verder zijn we ook druk met het huis, we hebben maandag een nieuwe koelkast gekocht (een Amerikaanse) en we krijgen nieuwe meubels en gaan lekker verven, dus bezig blijven we wel :cool:

Zo dat was even een update van mijn kant.
    Zal nu weer braaf gaan meelezen en reageren ;)

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Jelmer heeft zijn tenen ontdekt. Ontdekt dat ze in zijn mond passen en hij trekt nu steeds zijn sokken met zijn handen of zijn mond uit, heel fijn!

Vannacht was echt een drama, om 23:30 begon meneer te brullen en was niet te kalmeren, ook ineens koorts en wilde niet drinken. Ben zelf tot 5 uur wakker geweest omdat hij alleen rustig werd als ik recht op zat met hem op mijn borst, buik tegen buik.
    Om half 5 wilde hij ineens wel drinken en is hij aan de borst in slaap gevallen. Toen heb ik hem in zijn eigen bed gelegd en heeft hij geslapen tot 11:00. Nu is hij super vrolijk, geen koorts meer en niks meer aan de hand.
    Vind het echt zo raar.

Deel Deze Pagina