Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    "Ik veeg mijn eigen gezicht wel schoon, voordat mama een foto kan maken van mijn groene sperziebonen snoet".... :D

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Ik was het niet met dat afvallen, dat was Cherry ;)

Chikai: Leuke foto's!!!

Zo, ik heb weer lekker gesport net :D Ben zo blij dat dat nu weer goed gaat. Heb na het sporten wel wat last van mijn bekken, maar dat is over het algemeen wel weer snel over.

3. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

goedemorgen meiden.

Even weer een update.

1 april moeten we naar de rechtbank toe om ons geld los te peuteren. Is gelukkig al over 2 weken dus daar zijn we heel blij mee.

Ik ben gisteren bij een psycholoog geweest maar dat heeft weinig nut gehad. Probleem is dat datgene wat me dwars zit, daar kan ze niks mee. Het zal eerst opgelost moeten worden en dat ligt nu in handen van de advocaat en een rechter. Stiekem dus een beetje geld verspilling geweest ( eigen bijdrage )

Met jasper gaat het wel wat beter ondertussen. De antibiotica lijkt wel wat aan te slaan. Hij is nog wel heel erg vol maar heeft gelukkig al een poos geen koorts meer gehad.

Zo nu zal ik even bij gaan lezen en reageren.

Liefs

4. skatjuh87

@ kwebbel, van balen van je werk. Echt kl*te dat ze het nu pas aan je vertellen en de reden slaat ook helemaal nergens op.

@ cherry, wat een ongelooflijk leuke foto joh. Hij gaat er echt voor zitten :)

@ tessa, wat een leuk filmpje van Fay. Echt heel schattig

5. skatjuh87

@ gwn, wat fijn dat de bloedafname goed is gegaan. Kan me voorstellen dat je van te voren een knoop in je maag had. Is ook zo zielig bij die kleintjes.

6. skatjuh87

@ paloe, wat fijn dat het zo goed gaat met Liam en de voeding. 4x 210 cc is wel netjes toch.
    Leuk he al die dingen regelen voor de bruiloft. Hopelijk word alles naar wens.

@ chikai, al op een stukje appel sabbelen? vind je dat niet eng.

@ Tessa, ach arme kleine meid. Hopelijk is de ontsteking snel weg.
    En afvallen, vind je er eigenlijk ook erg slank uitzien. Ben jaloers.

@ Nike, hopelijk is de hongerigheid snel opgelost. Heb eigenlijk geen tips voor je, sorry.

@ elena, al zitten en omrollen, Wow snelle knul joh. En al naar de kapper geweest, heb je het eerste plukje ook bewaard?

7. skatjuh87

@ denise, hopelijk voel je je snel beter.

@ yukl, spannend hoor een verhuizing, hopelijk lukt alles met de voorbereiden en de bank natuurlijk. Erg belangrijk

@ nike, Hopelijk gaat het goed met Mees als hij bijvoeding krijgt.

@ karin, Ik vind het juist leuk om te horen dat alles goed gaat. Ik ben super blij voor je dat je zo geniet van Mark. Gewoon lekker vertellen.

@ chikai, wat een leuke fotos, Hij lijkt er echt wel van te genieten.

8. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik ben het er niet mee eens Karin! Tuurlijk worden er veel dingen verteld die minder leuk zijn maar volgens mij komen er ook zat leuke dingen langs? Bovendien: Aiden is ook een makkelijke en lieve baby alleen slaapt hij nog niet door. Maar zon wereldramp is dat niet. Dat hij niet doorslaapt betekent het niet dat ik niet blij voor jullie kan zijn dat jullie beebjes het wel doen! Vind ik ook alleen maar geweldig om te horen! Je moet jezelf nooit inhouden om leuke dingen te vertellen alleen omdat het bij sommige af en toe wat minder gaat. Dus huppakee vertel nog eens wat leuks :D

9. skatjuh87

ik heb een vraag, wat krijgen jullie kleintjes ondertussen al?

Ik merk nu dat ik eigenlijk niet weet wat Jasper mag hebben.

Hij krijgt gewoon de fles 180 cc ( zonder toevoeging ) en meestal de laatste fles van de dag 210 cc.

Verder geef ik hem bloemkool, worteltjes, banaan en appel maar wel allemaal gepureerd.

Ik hoor veel over rijstebloem ( of zoiets ) wat is dit eigenlijk? En dat kinderen al gewoon stukjes krijgen in plaats van helemaal gepureerd.

Kom misschien heel dom over maar weet het echt niet en voel me daardoor een beetje onzeker.

Liefs

10. skatjuh87

11. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Skatjuh hopelijk krijg je dat geld snel zeg pff duurt al lang genoeg. En fijn dat je mannetje nu koortsvrij is! Zon verkoudheid is erg hardnekkig vind je niet?

@CHikai wat een superleuke fotos! En nu al manieren, knap hoor hoe heb je dat aangeleerd? :D

@Hier Aiden had gister veel gehuild op het KDV. Was heel boos tijdens de fles geven en stopte na verloop met drinken. Tuurlijk honger dus nog bozer. Toen mijn vriend met hem terug kwam vroeg ik welke fles ze ook alweer hadden bij het KDV. Ze hebben daar dus een fles met zon platte dental speen: voor snelle drinkers. Een piepklein gaatje dus. En aangezien Aiden gister weer nutriton door zn eten kreeg....tsja probeer dat maar eens door die speen te krijgen! Snap werkelijk niet dat ze dat niet doorhadden, maar goed ;). Vandaag maar weer gestopt met nutriton.

Verder is Aiden ( ik volg even je advies op Karin :D) een super vrolijk mannetje. Ik vind het geweldig om hem uit bed te halen, wat issie dan blij om je te zien! Hebben jullie dat ook? Hij heeft zo zijn mindere dagen maar ja dont we all? Hij gilt heel veel de hele dag, alsof hij probeert te praten. Herkenbaar? Ook vind hij zitten heel erg leuk, het duurt niet lang meer denk ik voor hij zelfstandig kan zitten. Dat omrollen was volgens mij een toevals treffer :D al rolt hij wel naar zijn zij. Ben heel eerlijk niet zo bezig met wat hij zou moeten kunnen enzo. Jullie?

Met mezelf gaat het minder. Ik slaap zo ontzettend slecht en mijn weerstand is nul. Ben continu verkouden, heb last van mijn benen en voel me zo ontzettend gespannen steeds. Ik wordt echt wakker met hoofd en spierpijn. Ik begin door dat slaapgebrek dus nu lichamelijke ongemakken te krijgen en ik hoop eigenlijk dat de huisarts me of iets voor gaat schrijven of iets anders want leuk is het niet! Maar ik kan niet verzinnen waar die stress vandaan moet komen. Aiden is een vrij makkelijk kind en school is ook nog niet heel moeilijk. Weet het echt niet!!!

12. skatjuh87

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: dat zou inderdaad wel een goede timing zijn! Maar je hebt echt nog geen idee wat je interessant lijkt?

@ nike: ja ik heb binnenkort, als mijn man gaat solliciteren, een gesprek met career center twente die er op gericht is hoogopgeleiden richting twente te trekken.
    Alvast veel plezier met zijn eerste hapje! :D

@ karin: ik vind het nergens voor nodig om je leuke en positieve verhalen voor je te houden hoor :) Mij kan het echt niets schelen dat Pelle nog niet doorslaapt, maar de meeste andere baby's wel. Ik weet namelijk dat Pelle er gewoon laat mee is en dat het dus gebruikelijker is dat baby's het wel doen ;) Dus je hoeft je zeker niet in te houden! Overigens geniet ik wel van mn jongens hoor. ;)

@ chikai: ah leuke foto's! :D Had je nou trouwens hormoonzalf gekregen voor zijn eczeem? Helpt het?
    Vervelend dat hij zoveel gehuild heeft! Maar het zal hopelijk met name gewoon een offday zijn geweest :)
    Verhuizen naar Enschede an sich zie ik wel redelijk zitten. Het financiele plaatje is waar ik meer mee zit op moment. Vooral verhuizen (eerst verkopen, ondertussen huren en dan pas aankopen) is nogal ingewikkeld. Hou ik niet zo van ;)

@ skatjuh: rijstebloem is een soort van pap zeg maar. Je voegt het toe aan de melk. Je zou jasper 's ochtends een bordje pap kunnen geven ipv de fles zodat hij wat meer verzadigd is.

@ cherryayden: oeps, dat is natuurlijk niet te doen voor zo'n klein mannetje :D Gelukkig ben je er wel achter wat het probleem is. Dat lachend uit bed halen is inderdaad heerlijk! Pelle is nog steeds niet zo'n babbelaar dus dat gillen herken ik dan weer niet. Ik denk dat het zijn karakter is :) Tobe babbelde met deze leeftijd wel al volop.

14. skatjuh87

@ yukl, en dat moet je ook gewoon met de lepel geven of is het dun genoeg om in de fles te doen?

Hier ook een flinke babbelaar hoor. En Jasper lacht eigenlijk altijd. Altijd als je hem uit bed haalt krijg je een grote gelimlach toegeworpen en dat is echt heel erg leuk wakker worden :)

15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kwebbel: sorry! Om de een of andere reden haal ik jullie altijd door elkaar ;) Slaat nergens op, weet ik ook wel, zal beter opletten voortaan :).

@Skatjuh: op de verpakking van de rijstebloem staan 2 gebruiksaanwijzingen: 1 voor pap in een fles (minder rijstebloem) en 1 voor pap met een lepeltje. Hier vindt Amy het overigens niet zo'n succes, iig 's avonds uit de fles niet. En het gekke is... zelfs op standje 1 gaat de 3-standen speen te snel voor haar, maar in een 'gewone' speen verstopt het weer zo met die rijstebloem.... Ze kon ook pas laat naar de speen voor 3+ maanden, hebben anderen dat ook gehad?

Leuke foto's Skatjuh!

@Cherry: jij dan dus veel succes met afvallen ook! :)

@hier: Amy is alweer bijna 6 maanden (maandag), dus geloof dat ze dan weer een ander eetschema krijgen, omdat bijvoeding dan echt onderdeel gaat uitmaken. Maar hoe? Ga me maar eens inlezen... Zag al wel wat schema's voorbij komen toen ik net even keek, maar wat me opvalt is dat die meestal een bedtijd van half 8 / 8 uur aanhouden, gaat Amy dan echt zo vroeg naar bed? (half 7 / 7 uur). Wel leuk hoor, weer een nieuwe stap! Overigens rolt ze nog steeds niet hoor, maar dat komt idd vanzelf wel :).

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: Tobe zat al heel snel op dit schema:
    07.00 200cc fles
    09.30 fruithap
    11.30 brood + een kleine fles (ik bouwde het steeds meer af, hoe meer brood, hoe minder melk)
    15.00 200cc fles (bouwde ik later ook af en verving het met een tussendoortje)
    17.30 avondeten (in het begin alleen groente, later ook aardappelen/rijst/pasta en weer even later ook vlees/vis)
    19.00 200cc fles

Met 6 maanden is het met name gebruikelijk om brood (eerst met alleen broodkorst) en aardappelen/rijst/pasta te introduceren. En 2 keer per dag bij te voeden ('s ochtends fruit, 's middags/'s avonds groente).

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ skatjuh: het kan inderdaad met een lepeltje, je kunt het ook iets minder dik maken en het met de fles geven. Kun je wel het beste een papspeen kopen.

18. skatjuh87

@ gwn, Jasper drinkt nog steeds uit de speen van 1 maand. Hier hetzelfde verhaal. De standenspeen op 1 gaat nog te snel, en dan verslikt hij zich.

Kan ik dat rijstebloem gewoon bij de ah halen? Ik ken het echt niet, maar wil het wel eens proberen.

Liefs

19. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #979 Reina5, 18 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
    Haha, leuk! Ja hier is Mark ook steeds heel blij (lachen) als we hem uit z'n bedje halen. Daar geniet ik erorm van! Ook vind hij het heel leuk als ik hem na het verschonen laat zitten (optrekken aan handjes) en vervolgens even laat staan (optillen onder oksels). Natuurlijk alleen als hij nog niet moe is. Maar dat is dus heerlijk om je kindje zo te zien ontwikkelen en lachen! Dat gillen doet hij hier ook, lijkt mij ook een manier om zijn stembanden te testen :D :D.

En van jouw dip, kan ik wel verzinnen waar het vandaan komt. Je hele leven is veranderd en je hebt veel minder tijd voor jezelf, slaapgebrek ik vind het ECHT heel normaal dat je je nu zo voelt. Het is wel goed als je daar bewust iets mee doet hoor! Dus ha of iets anders wat je kan helpen. Een keer een massage, iets doen wat je vroeger heel fijn vond en allang niet gedaan hebt, even Cherry opladen :D. Sterkte en liefs!

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #980 Reina5, 18 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
    Dank voor al jullie lieve reacties, ik ben blij dat ik het eruit gegooid heb! Ik ga jullie nu helemaal spammen met positieve verhalen :D :D :D hahaha. Echt dank je wel!

@Chikai Leuke foto's!

Ik ben al met al zo blij dat we aan een kindje zijn begonnen. De eerste maanden vond ik zooo zwaar, maar nu Mark doorslaapt (snap nog niet hoe het kan) van half 8 tot half 8 wordt het veel makkelijker voor mij. Ook al ben ik vaak wel moe tegen een uur of 8 's avonds, ik kan echt nu zo lang slapen als ik wil. Ook al geef ik toe dat elke dag om 7 uur opstaan ik nog wel veel vind, maar ik heb het er graag voor over.
    Ook huilde hij in het begin veeel, maar nu veeel minder en over het algemeen is hij gewoon vrolijk. Inderdaad heeft hij weleens een slechte dag, maar wie niet (zoals Cherry al zei). Dus ja, al met al gaat het super! :D

Deel Deze Pagina