Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

uhh Karin, je maakt me wel een beetje jaloers hoor met het doorslapen :( ( haha geeft niet hoor )

Jasper heeft heel lang doorgeslapen maar nu word ie steeds wel vroeg wakker, meestal rond half 6 ofzo. Zal ook wel komen doordat hij niet fit is natuurlijk.

Het laten staan doen wij ook idd, Jasper vind het geweldig. Alleen soms willen wij hem laten zitten en houden hem dus aan de handjes vast, en dan gaat hij zelf al staan. Niet helemaal de bedoeling, maar gaat wel heel erg goed.

Liefs

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wauw van half 8 tot half 8!! Heerlijk! Pelle wordt zoals gezegd nog 2 keer wakker voor een fles: om ong half 11 en tussen 3 en 5. Het begint inmiddels wel aardig op te breken maar we moeten gewoon door hè ;) er moet gewoon een moment komen waarop hij wel doorslaapt :D

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Haha, goed dat je het gewoon zegt! :)
    Mark wordt meestal vroeger dan half 8 wakker, soms nog eerder, maar dan ligt hij gewoon wat geluidjes te maken en heeft hij het gewoon naar de zin, dus laat ik hem lekker liggen tot z'n eerste fles. Om 7 uur sta ik op en dan heb ik nog een half uurtje tijd om langzaam wakker te worden voordat de 'activiteiten' starten. ;)

Als hij zelf gaat staan zal het toch niet erg zijn? Zolang je hem maar niet forceert lijkt het me goed hoor.

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

jeetje yukl, dat is wel heel veel nog. Hopelijk slaapt hij snel wat langer door.

Maar als hij rond 4 uur komt, hoe laat word hij dan sochtends echt wakker?

Liefs

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #985 Reina5, 18 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
    Ja, super he! Eerst wilde hij nog een tijd de fles om 23 uur en op een gegeven moment wilde hij z'n op-ena-laatste fles steeds eerder (18 uur) en kreeg ik het gevoel dat hij bij het naar bed gaan rond 19 uur weer een fles wilde. Ook huilde hij steeds vaker na de fles (hij had niet genoeg per keer). Toen ben ik de hoeveelheden gaan verhogen (van 6 naar 7 schepjes) en weer gewoon elke 4 uur een fles en toen ging het gelijk goed. :)

Pfoe, lijkt me heel zwaar ja bij jullie. Ik hoop dat hij snel in elk geval de echte nacht fles laat vallen.

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Hoera! Vannacht ging het goed! Heb hem om 23:00 nog een late voeding gegeven. Om 3:15 werd hij wakker, normaal zou ik hem dan voeden, maar heb het idee dat het meer gewoonte is dan honger. Dus heb hem dit keer zijn speentje gegeven en hij pikte dit gewoon :D Daarna heeft hij verder geslapen tot 6 uur! Toen heb ik hem wel gevoed en heeft hij daarna weer verder geslapen tot 10:30. Heerlijk toch? :D

Yukl: Ik wil heel graag HBO Pedagogiek gaan studeren, maar dat kost me 3500 euro en dat heb ik niet. Maar wil wel gaan uitzoeken of dit op één of andere manier toch mogelijk is.

Skatjuh: Wat fijn dat de zaak al op 1 april is, hopelijk hebben jullie nu snel je geld. En wat is Jasper al ver in zijn ontwikkeling, knapperd hoor!!!!

Hier wordt Jelmer ook vaak vrolijk kletsend en lachend wakker. Dan word ik wakker 's morgens en hoor ik hem gezellig babbelen, heerlijk.

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Fijn!! Ja dat is heerlijk dat gezellige babbelen als hij wakker wordt. Waar kan ik trouwens stemmen op Jelmer? Las dat hij meedoet aan baby van de maand, maar waar is dat? Of is het al voorbij?

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij de voorpagina van deze site naar beneden scrollen dan kun je klikken en zie je alle baby's die mee doen.

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hoi dames,

Ik zat nog even te kijken in het topic van de meeting, om te kijken wie er ook weer allemaal mee gaan.

Heb er zo'n zin in! Jullie ook?

Zag dat het topic inmiddels al gesloten is, maar dacht dat het misschien wel handig is om nog even te checken of iedereen nog mee gaat.

Dus heb de lijst even gekopieerd! Willen jullie even checken?

Datum: 23 april 2011 14:00 Brasserie de Kloosterhoeve

Wie gaan er mee?
    - Yukl - auto, carpoolen Elena22
    - Nike - auto, ik kan iemand oppikken in regio Nijmegen/Arnhem en op de weg naar Utrecht vanuit daar.
    - Tessa81- auto, evt kan Cherry met mij mee vanuit Zwolle als ze dit wil.
    - kwebbelsnoes - auto, kan evt. ook iemand op pikken op de route!
    - Elena22 - auto, carpoolen met Yukl
    - Cherry
    - Karin73 - auto, evt kan ik iemand met kind oppikken bij station Vleuten of Den Bosch..
    - Regenboogje82 - ik kom waarschijnlijk met ov, tenzij ik met iemand kan carpoolen
    - Doglover76 - auto, ik kan iemand oppikken op de route Bergen op Zoom naar Utrecht... eventueel Rotterdam ofzo....
    - InCognito - auto, evt carpoolen met Escal
    - paloe
    - Chikai - auto
    (-Athina)
    - Escal

10. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik heb er ook zin in! Kijk nu al uit naar alle babys oooh wat zal dat leuk zijn! Ik zou graag met Tessa mee willen rijden mocht dit passen met twee maxicosis en twee wagens en wagen bakken :p.

Wat een goede nacht zeg trouwens van Jelmer! Dus in principe, zonder die speen meegeteld en die voeding, geslapen van elf tot bijna elf! Hopelijk vannacht weer zeg :D

@Hier, Aiden had vandaag wel goed gedronken zonder die Nutriton whahaaha. Ligt nu voor pampus in de box. Hij had net een lachaanval in de apotheek, hij vind winkels op een mysterieuze wijze errug grappig.

Was bij de huisarts geweest omdat ik zo extreem vermoeid en somber ben. Begin nu lichamelijk in te storten. Ze zei dat ze het al eerder had gezien. Ik ben vrij perfectionistisch en een baby krijgen is dan het laatste wat je zou moeten doen zei ze :D. Veel gebeurd afgelopen jaar. Mijn oma is overleden, zusje lag in het ziekenhuis niks ergs maar wel eng, tante bevallen, zelf bevallen, steeds heel druk met school, verbouwing aan huis. En elke keer maar alles onder controle willen houden he? En dat breekt me nu op. Dus ik heb slaappillen meegekregen en een doorverwijzing naar de psycholoog. Gaat in principe goed met me hoor, voel me niet depressief ofzo. Hopelijk gaan de gesprekken helpen!

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben ook nog van de partij, heb er zin in :D

Kom later nog even kletsen!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zo , net weer thuisgekomen, even maar eens wat reacties :)

Nike: Fijn dat het beter gaat met Mees zeg! Eindelijk :)

Bijvoeding: Tip, een érg leuk boek is Opperdepop van Albert Heijn !

Skatjuh: Beterschap met Jasper meid!!

Tessa: Fijn dat de bloeduislagen van Fay in elk geval goed waren.. maar balen dat ze nog steeds zo kwakkelt. Wel goed dat ze zo gegroeid is en dus inhaalt.. dat deed onze oudste ook heel duidelijk telkens na ziekte. Alleen weer vermoeiend voor jezelf...
    oh lees nu van de ooronsteking :( sneu.. hopelijk slaat het kuurtje snel aan... Het is zo moeilijk te zien bij de kleintjes he, wat normale bewegingen zijn en wat nu echt 'naar het oortje pakken' is. Katelynn lijkt hier als ze moe is sowieso al naar haar oortje te pakken. Hopelijk blijven de ooronstekingen hier ver weg... (fae heeft het tot nu toe 2 x gehad)
    Verder héél veel succes met gezond eten en afvallen!!

Escal: Lieve eetfoto :) - verder over het vroeg wakker worden.. geen idee... Ik denk dat dit ook één van die dingen is, die gewoo zo zijn :p . Net als je denkt dat je een fijn ritme hebt, doet je kindje het nét weer anders :)

kwebbelsnoes : pff sh*t zeg van je contract :( en vooral de manier waarop... een reden van niks dus.. puur
    oh wat geweldig dat Jelmer z'n voetjes heeft ontdekt. Lijkt me superleuk om te zien! Voorlopig sabbelt Katelynn hier nog het liefst nog op haar shirtjes... zo vaak dat Fae al zegt als je vraagt wat Katelynn aan het doen is in de wieg 'shirt sabbelen' :p

Paloe: ooh leuk die save the date kaartjes :) wat komt alles nu ineens dichtbij! Fotograaf en Dj geregeld: Fijn die grote dingen!!

yukl: grappig dat je dat zegt van ringen uitzoeken: Ik vond het juist omdat je hem dagelijk draagt, één van de moeilijkste dingen. Ik was zó bang dat ik m'n ring na een tijdje zat zou zijn... ;) . Gelukkig ben ik er nog steeds blij mee nu.. maar pfff ik vond dat écht zó moeilijk :)

Karin: Genietberichtjes: Lekker neerzetten :)) dat lokt ook de rest uit om te vertellen en dan kunnen we lekker meegenieten! Dat is ook fijn na de moeilijkere twijfelberichtjes, om te lezen dat het ook goed kán gaan :)

chikai: oh geweldig dat rijtje foto's :) vooral die met dat slabje ook op het laatst :)

Skatjuh: Fijn dat het al over 2 weken is! Vaag dat de psych je helemaal niet kon helpen.. ze had dan in elk geval misschien wat adviezen kunnen geven hoe om te gaan met alles? Jammer hoor...

cherry: Leuke foto weer :) - balen alleen hoe je je voelt.. dat herken ik ook zo van een paar weken geleden, vooral ook omdat je niet weet waar het vandaan komt. Maar vermoeidheid zal natuurlijk een belangrijke veroorzaker zijn van alles. Ook het simpelweg niet meer kunnen ontspannen misschien? Ik moet zeggen dat de sauna die we afgelopen week hadden in het huisje, héérlijk was. Daar knapte ik telkens echt wel van op. Maar oke, hopelijk is er iets waardoor je in elk geval beter kan slapen.
    Fijn dat de huisarts je zo goed geholpen heeft en gelijk doorverwezen. Hopelijk kan je snel bij de psycholoog terecht!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Verder het stuk over babyzwemmen: De berichtgeving daarover is vrij snel weerlegd in Nederland. Sowieso omdat het om Belgische zwembaden ging en de normen in Nederland omtrent chloor etc. érg streng zijn en anders dan in belgie.

via de site van de NPZ-NRZ Nationaal Platform Zwembaden | NRZ (gezocht op 'astma) werd er voor de extra duidelijkheid nog gewezen naar deze link:

AnkyZwemmen Special: Astma

Ik hoop straks met Katelynn ook weer veel te gaan zwemmen. Afgelopen week zijn we 1x geweest - ze was érg warm voor we er in gingen en ik twijfelde een beetje of het water lekker genoeg was voor haar (niet baby-warm zeg maar ;) ) . Maar bizar genoeg vond ze het allemaal prima! Ze heeft er zéker een half uur in gezeten en toen begonnen haar handjes een béétje blauwig te worden zo leek het. Dus toen zijn we naar het babybad gegaan eventjes. Nog 10 minuutjes ofzo. Daarna flesje en heerlijk geslapen :) . Ze vond het allemaal wel best!
    Ik blijf me erover verbazen hoe ze álles accepteerd! Ze is zó tolerant ook zeg maar... vind alles prima. Alleen als ze honger heeft natuurlijk niet ;) - en koude handen op haar lijfje vind ze verschrikkelijk (wie niet?) , maar het wat koudere water vond ze prima! Ik zal zo even een foto spammen :)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Grrrr... moet ff spuien hoor!
    Ik dacht vanmiddag: ik help mijn moeder even met het aanbrengen van de bekleding voor het buggy-gedeelte, want dat had ik eerder al een uur geprobeerd, maar toen kwam ik er niet uit, dus ik dacht dat het haar dan ook niet zou lukken. Zij moest naar de dokter, dus ik heb het afgemaakt en ben weggegaan, de buggy op het onderstel latend zeg maar. Belt ze net 'ja, en nu krijg ik hem er niet meer af, en hoe moet dat nou, en waarom moest je dat nou weer zo nodig zonder mij doen, dat hoefde toch nog niet, en nu heb je hem er met grof geweld op geklikt, helemaal verkeerd, dus nu kan ie er nooit meer af (inmiddels is ze gaan huilen), waarom doe je dat nou weer allemaal achter mijn rug om', enz, enz. Dus ik zeg 'nou, het spijt me heel erg, maar ik dacht je te helpen, omdat die bekleding heel ingewikkeld was'. 'Ja, nou, en of je geholpen hebt, nu zit dat zitje erop, die er nooit meer af kan, en nu kan ik niet naar buiten met haar dinsdag...'. Pffff!!! Ik doe nog eens wat . Dus ik bied aan morgen even langs te komen om te laten zien dat hij er echt nog wel af kan, omdat ik niks geforceerd heb 'nou, en ik moet nog zoveel doen', dus ik zeg 'ach, dat duurt toch maar paar minuten, even laten zien hoe hij erop en eraf moet', 'nou, ik heb het een kwartier geprobeerd, en jij denkt dat in een paar minuten te doen?'. :x Oeh, nu werd ik toch zó giftig!

Sorry, moest het ff kwijt. En het ergste is: ik weet ZEKER dat als ik het niet had gedaan, dat ik dan gezeik had omdat ze niet snapte hoe de hoes moest, en dat Amy toch echt te groot was voor de bak, en ze dus niet naar buiten kon met haar. Exact hetzelfde gezeik dus.

Trouwens: er ontbreekt zo'n kliksluiting om de schouderbanden tussen haar benen vast te klikken zeg maar, iemand een idee waar ik die zou kunnen kopen? Er moet dus aan beiden kanten een sluiting in geklikt worden.

16. CherryAyden

Occhjjeee typisch gevalletje van het is ook nooit goed. Moeders zijn soms vreselijk he? Ze MOETEN soms gewoon iets te zeiken hebben. T blijven moeders :D. Kan me voorstellen dat je ff pissig werd! Maar gewoon negeren morgen zal die bui wel over zijn. Ik denk dat je zon sluiting wel kunt halen bij de fietswinkel?

17. CherryAyden

Jeeeuh Athina wat is Katelynn dan een bikkel joh :D. Errug fijn als je kindje zo makkelijk is. Lijkt me helemaal niks als ze nooit iets leuk zou vinden of wil proberen. En die foto wat stoer zeg! Hoe lang blijft ze dan onder water? Is dat niet gevaarlijk? Tis echt een superleuke foto :)

18. CherryAyden

Ennuh knap trouwens dat jij zo kan poseren onder water hihi

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Cherry: bij de fietsenwinkel? Denk je heus? Waarom zouden ze daar van die losse clips hebben dan? Hmm... er zit er 1 om de hoek, morgenochtend maar eens kijken dan.

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    En ja, het waait vast wel weer over, maar ik ben dan ook nog zo'n muts dat er de hele avond een knoop in mijn maag blijft zitten ;).

Deel Deze Pagina