Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Net bij huisarts geweest. Lijkt een griepvirus. Nu elk uur beetje voeding geven en ORS. Vind het zo eng maar zal wel goed komen. Srry voor de ego

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Cherry: Wat vervelend dat Aiden zo ziek is. Wel uitkijken voor dat spugen dat hij niet uitdroogt. Is de fles erin gebleven?
    Oh lees net dat je al bij de huisarts bent geweest. Hopelijk lukt het met de ORS en de kleine beetjes voeding. Succes ermee!

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ik heb net twee uur gewandeld! Heerlijk was dat. Zo'n lekker weertje. Ben met de bus naar de stad gegaan, nog wat inkopen gedaan en met een omweg teruggelopen.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Cherry; Knuffel voor Aiden! Je kan ook water geven om uitdroging tegen te gaan!

Damian heeft vandaag pas 1,5 fles op waarvan zeker de helft er weer is uitgekomen maar hij heeft gelukkig weg beetjes water gedronken.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Vriendlief is rechtstreeks uit zijn werk mijn bril gaan halen :) Kan ik zo dadelijk eindelijk weer echt goed zien en hoop ik ook eindelijk van die verdomde hoofdpijn af te zijn....

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wow, ik zie echt heel veel beter :D

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    He Elena wat fijn!

8. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

he dames, thanks voor de beterschap! Lief!

Heb een vraagje: ik moet aiden nu kleine beetjes aanbieden maar hoeveel en hoe vaak zal ik dat dan doen? 30 cc per uur ofzo (ook snachts)? Heeft iemand hier ervaring mee?

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Cherry: Hier adviseerde de huisarts 30-40 cc per uur. Dat betekende dus ieder uur de wekker 's nachts. Wij hebben halverwege de nacht, toen het goed ging, er 50 cc per anderhalf uur van gemaakt. Sterkte ermee.

10. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Van de week hadden we ook zoiets met Stan. We hebben toen gekeken wat hij van een flesje lustte en dat de volgende keren aangeboden. Dit was meestal 90+3 schepjes. (maar soms ook 60+2)

11. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ cherry, wij moeten ook de voeding van Jasper verdunnen omdat melk veel slijmvorming geeft. Hij krijgt nu 180 cc met 5 scheppen voeding ipv 6.

Kleine beetje geven moesten wij ook maar Jasper gilt dan echt de boel bij elkaar, bij ons ging dat dus niet op.

De melk verdunnen werkt overigens wel goed naar mijn idee.

Liefs

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Elena: Wat fijn dat je nu beter ziet!

Cherry: Je kunt met 30 cc beginnen, je merkt het vanzelf als hij behoefte heeft aan meer, je kunt altijd nog bij geven, maar zou niet te veel in 1 x geven.

Jelmer heeft vandaag nog bijna niet geslapen, hij hoest ontzettend waardoor hij steeds wakker wordt.
    Vandaag voor de 4e keer wortels geprobeerd en dit keer leek hij het te snappen en heeft hij er flink van gesmuld, had het nu veel dunner gepureerd met wat borstvoeding en dat was dus de truc!
    Vanmiddag courgette gemaakt voor volgende week, zal mij benieuwen wat hij daar van vindt! Mijn man is dol op courgette, dus wie weet vindt Jelmer het net zo lekker als hij!

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    #133 Chikai, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt: 17 feb 2011
    Nike: maat 74 alweer! Thijs zit zelfs nog niet in maat 68….

Athina; oh? Daar was ik me niet bewust van, dat ik een typefout maakte! :)

Elena: beterschap, het heerst echt he! Fijn dat je met je bril weer beter ziet, hopelijk is je hoofdpijn snel weg!

Yukl: wellicht kan het doekje helpen, nooit geschoten is altijd mis! De taarten zijn erg leuk geworden, vooral diegene die ik vandaag mee naar m’n werk had genomen. Ik zal zo een foto posten!

Speen; hier heeft Thijs ‘m soms nodig, soms werkt hij hem er ook weer zo uit. Dus ik kijk wel wat hij zelf aangeeft. Nog niet bewust afleren ofzo. Maar wel, als het niet nodig is, geef ik ‘m ook niet. En eigenlijk ’s nachts en ’s avonds maar zelden.

Cherry; beterschap voor Damian!

Skatjuh; het is ook wel vermoeiend hoor, werken, je huishouden en de zorg voor zo’n kleintje, ik denk dat iedereen dat hier wel merkt en ervaart. Je moet echt een ander ritme vinden.

Regenboogje: zo was het precies! :D Gewoon beginnen en het komt stukje bij beetje wel weer terug, dat dansen! Maar het duurt wel een paar lessen denk ik.

Bv; weet iemand hoeveel bv ik nu in een fles mag geven? In principe mogen ze met bv natuurlijk zoveel drinken als ze willen, maar ik weet niet zo goed hoeveel ik in een fles mag/moet geven…. Ik geef nu sinds de laatste fles 200, hij drinkt zeg maar 2x op een dag bij mij en 4x een fles (gemiddeld gesproken), soms 3x een fles. Het maakt met bv toch niet uit als ik boven de 1000 kom?

Het gaat beter met de waterpokken, ze drogen in ieder geval al in, maar nu krijgt hij wel veel meer jeuk … En ik merk dat op de dagen dat ik niet bij Thijs ben, hij toch veel minder slaapt. Vandaag was hij bij mijn moeder en dan slaapt hij echt van de korte rukjes die hij normaal maakt, zelfs nog minder…. Mijn moeder kan hem ook niet laten huilen, terwijl hij dat bijna altijd doet voor hij in slaapt valt… Dus ik ben blij dat ik nog maar 1 dagje hoef te werken! Morgen moet hij naar mijn schoonouders, maar daarna is hij weer lekker bij mij. Ik zou geloof ik zo wel ontslag willen nemen :D Dat zou ook echt meer rust geven, maar ook minder geld, minder sociale contacten... dus ik ga er toch maar niet over nadenken verder... :)

Dit was de taart die ik voor mijn collega's had gemaakt als bedankje voor de hulp tijdens m'n opleiding (gevuld met limoenbavarois, hmmm!)

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ***ego aan***
    WE HEBBEN EEN DATUM!!!!
    Op valentijnsdag (kwam toevallig zo uit) hebben we onze trouwdatum vastgezet!
    We gaan trouwen op 01-09-2011 om 11 uur!:D
    Waarom 1-9? Dat is samen 19 en Olaf en Liam zijn op de 19e geboren:D
    Ben ZO blij! En we hebben ondertussen ook het eerste gesprek met de weddingplanner gehad:D en…volgende week vrijdag ga ik op jurkenjacht:D
    ***ego uit***

Nike oh gelukkig, Liam is niet de enige die nog niet roltJ
    Yukl wat super dat Pelle nu wel weer aan het brabbelen is!
    haha ja ik weet het, het is heel druk en natuurlijk weer tegelijk met de huishoudbeurs. Vorig jaar was ik (net zwanger en met diezelfde vriendin) er op de donderdag, de zaterdag zal wel nog erger zijn;) en..Al ongesteld geworden?
    Tessa zijn de medaillons mooi geworden? En hoe ging het gesprek? Ik heb hier nu even geen foto staan (hebben een nieuwe laptop) maar zal binnenkort een keer een posten!:)
    Chikai ik vind de foto’s echt heel mooi!Wow al waterpokken zeg! Balen!
    GWN oh dat is wel fijn om te horen, dat het nog geen probleem wasJ
    Escal ik vroeg het van de BI, wel goed dat je nog steeds fysio hebt! Superrot zeg, dat het zo blijft!
    Skatjuh jee dat is heel erg vervelend zeg!Maar…ik denk dat hij in zijn gedrag en jij in de opvatting van zijn gedrag worden beïnvloed door hoe het thuis gaat. Hij komt natuurlijk thuis van zijn werk en is dan moe, heeft even rust nodig. Ik drukte eerst Olaf ook altijd in Mr paloe zijn handen als hij thuis kwam omdat ik dacht van hé dan ziet hij hem ook. Na een tijdje zei hij dat hij gewoon even een momentje rust nodig had om thuis te komen, iets voor zichzelf te doen. Daarna ging hij wel met Olaf bezig.
    Maar vinden jullie de manier waarop hij met Jasper doet normaal? dat Jasper soms gewoon moet wachten op een kop koffie, terwijl hij echt niet fit is.
    Meid sorry, maar hij zit dan wel bij jou, dus echt wachten is het niet. Waarschijnlijk pak jij ook wel eens wat drinken als hij even aan het jammeren is?
    Doglover mooie foto!
    Karin wat een stoere vent!

:D Liam is gisteren van zijn buik naar rug gerold:D maar zijn hoofd optillen als hij plat op zn buik ligt lukt hem niet, want hij zet zijn knietjes eronder en dan krijgt hij zijn hoofd niet meer omhoog;) hij komt er wel door vooruit;)

Bijvoeding: wij willen in principe ook wachten tot 6 maandenJ

Valentijnsdag doen wij meestal wel wat aan, gewoon leukJ

Speen: Olaf was 2 toen hij ervanaf was, kwam ook omdat hij hem mocht als hij ziek was en dat was hij nogal vaak..

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Liam:D

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Olaf:D

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mijn drie mannen:)
    ***einde spam***

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: wow, mooie taart joh!

@Karin: leuke wagen hoor, ook in die kleuren?

@Paloe: leuk, een datum! En een mooie ook ;). Veel plezier met het uitzoeken van de jurk! En nee joh, nog niet rollen is heeeel normaal! Amy heeft het nu een keer per ongeluk gedaan (zwaartekracht ;)), en verder eigenlijk ook nog niet uit zichzelf, en is toch ruim een maand ouder. Leuke foto's :)

@Hier: denk dat Amy net een sprongetje heeft gemaakt ofzo, ze is me toch een partij druk! Echt geen moment stilliggen, heeeeel veel lachen (leuk!) en duidelijk minder slapen, en eetlust als een paard! :D. Ze heeft vandaag 4 flessen op van 210+7, waarvan ze alleen bij de laatste 40 ml heeft laten staan (daar zat ook nog rijstebloem is), plus 3 ontdooide klontjes appelmoes en een heel potje fruit (Olvarit 4+ maanden, is niet zo'n grote). Ook kletst ze de oren van mijn hoofd, valt me nu eigenlijk pas op dat ze de laatste week een stuk stiller was. ;)

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga morgen weer huis kijken, en heb net weer een sollicitatie verstuurd, nu als docent (op uni). Misschien niet waar ik in eerste instantie aan dacht, maar lijkt me wel erg leuk, en ben dan iig weer terug in de 'academische wereld' en heb een nieuwe uitdaging, want van het niet meer leuk vinden van mijn werk word ik wel errug moe merk ik.

Trusten allemaal!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    cherry: Hopelijk zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen! En heeft Aiden z'n voeding wat binnen gehouden!

Paloe: Gefeliciteerd met jullie datum :D ! September is ook wel een mooie maand om te trouwen :) . En lekker hoor, hulp van een weddingplanner! Succes met het vinden van een (DE) jurk :D

chikai: Mooie taart! Zit zelf te denken dat ik misschien een taart ga maken voor m'n (schoon)oma die 80 wordt. Maar dat zou dan m'n eerste taart zijn die ik zonder hulp maak ;) . Moet nog even verzinnen wat ik precies wil ;) .
    Komen jouw letters uit losse uitstekers of uit zo'n lineaaltje? Zit allemaal te twijfelen wat ik wil hihi. Die lineaaltjes zijn een stúk goedkoper dan losse letters, maar blijkbaar ook weer wat moeilijker om mee te werken..
    Wow, en Thijs nog niet in 68 ? hihi - ik heb maar een klein dametje (volgens de lijstjes) , maar qua bouw heeft ze écht maat 68 nodig. Vind het nog steeds vreemd hoor. Fae zat indertijd met 6 maanden in mt 68 ! En Katelynn is nog geen 4 maanden.. Terwijl de groeicurves bijna gelijk op gaan... Echt een andere verdeling van het gewicht blijkbaar..

voeding: In de fles volgens mij op deze leeftijd 4 tot 5 flessen van 200 cc - bv kun je inderdaad niet te veel geven - dus daar hoef je verder niet op te letten hoor - flesje meer kan geen kwaad als hij daar om vraagt.

Elena: Fijn dat de bril goed helpt gelijk :) ! Dat het zo'n vooruitgang is! Hoe is het nu met Damian?

Gwn: Veel plezier vandaag.. lijkt me toch wel leuk ook, huizen kijken! M'n broer is momenteel ook druk bezig -leuk om af en toe mee te kijken en te keuren op foto's ;) .

Verder is Katelynn hier weer naar het kdv. Blijf het toch wel rot vinden zo smorgens met weggaan.. heel de dag weg :( . Maar oke. Het geeft wel even wat rust. De oudste is rustig zelf aan het spelen.
    Ik zit deze week heel de week op een vast ritme van een hele lichte dosis rustgevende tabletjes en ik voel me wel weer een stuk beter. Gisteren met de buuf een lekker wandelingetje gemaakt, alleen gaat nu niet omdat Fae dus nog niet kan lopen. Verder is het sowieso nu best een opgave (angst buiten) maar het viel niets tegen - of de medicijnen werken heel goed of het gaat echt weer ietsje beter ;) . Hoewel het natuurlijk scheelde dat er iemand bij was. Maar oke, heeeeerlijk weer even frisse lucht gesnoven en wat zonnestraaltjes meegepikt :)

Hopelijk vandaag weer zo'n dagje! Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina