Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    3 dagen aanhoudend klopt wel idd, in t boekje van het cb staat voor kids onder de 3 maanden 3 dagen 39 graden..

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl; succes met werken! Wat jammer dat Tobe zo moeilijk doet de laatste tijd, hopelijk is het een fase en snel over!

Paloe; oei, dat klinkt niet al te best met jou en Liam… Doe je wel rustig aan, zometeen zit je met je rug en bekken erg lang thuis… dan kun je nu maar beter extra thuis blijven! Is Liam verder wel vrolijk vandaag, of ook niet?

Escal; Thijs doet dat ook, dan denk je “O, nu gaat hij huilen”, maar dan vervolgt dat geluid zich in een hoop geklets! Hoort er allemaal bij!

Het slapen gaat echt super hier! Meneertje ligt al vanaf 10.00u in bed!! En slaapt nog steeds! :$:$:$
    Dus ik heb al de was weggewerkt, de bekleding van de wieg eraf gehaald... O ja, en peer vond Thijs vanochtend duidelijk lekkerder!

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ja ik doe wel een beetje rustig aan, daarom ben ik vandaag ook thuis gebleven:) Liam is naar de gastouder samen met Olaf, omdat ik niet kan lopen met hem in mijn armen, ik kan hem dus niet alleen thuis hebben:S Vanmorgen sliep hij vooral, na de gebroken nacht:)

Wat super slaapt hij zeg! Fijn dat hij de peer lekkerder vond!

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    De ha heeft mij gezegt dat als kinderen onder de drie maanden boven de 38 graden zitten met de temp je direct moet komen....

ben eigenlijk wel blij dat mijn ha zo denkt als ik jullie nu hoor....
    maarja, zijn al weer dik over de 3 maanden heen

phoe wat gaat t toch snel *cliche maar waar*

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

Sem zit als ik het zo hoor dus goed op schema qua kletsen :p

wat goed dat thijs nog steeds slaapt! en altijd weer een lekker voldaan gevoel he, wat tijd voor jezelf (lees: koken, poetsen, strijken, wassen, douchen, stofzuigen, enz enz hahahahaha)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat leuk dat geklets! Jullie kindjes zijn net iets ouder dan Pelle, dus vaak lees ik bij jullie dingen die later dan ook bij Pelle gebeuren. Kan niet wachten totdat ie meer gaat kletsen :D
    Dat geluid waarbij je denkt dat hij ontevreden is terwijl hij dan gewoon aan het spelen is, herken ik trouwens ook. Pelle maakt de laatste tijd echt een enorm grom geluid als hij een inspanning levert, zo grappig :D

@ koorts: ik denk dat die muts gewoon in de war was hoor Paloe :$ Bij zulke kleintjes is mijn ervaring dat ze je bijna altijd even laten langskomen als ze koorts hebben. Bij oudere kinderen is inderdaad de regel 3 dagen OF als het boven de 41 graden uit komt. Terecht dat je boos werd in ieder geval!

@ chikai: wauw, wat slaapt hij goed zeg! Fijn!!

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    dat was bij de oude ha post, die waren heel erg slecht. We mochten toen eigenlijk echt niet komen. Toen ik een keer belde omdat ik snachts wakker werd en niets meer kon doen door de pijn in mijn blindedarmstreek vroeg ze, nadat ik had uitgelegd wat er was, waarom ik niet eerder had gebeld. Ik: omdat het NU pijn doet! Zij: wat wil je nu dan? Ik: dat er naar gekeken wordt! Zij: kan dat niet wachten tot je eigen huisarts morgen? Ik: lijkt me niet he, als het mijn blindedarm is moet er gewoon naar gekeken worden. Nou, ging nog even zo door en toen mocht ik eindelijk komen... En ze hebben Olaf 11 keer ab gegeven voor longontstekingen zonder verder te kijken...eerste keer bij de nieuwe hap was het meteen: inhalator halen en puffen, geen ab, hij heeft dit en dit....
    Echt gestoord..heb nog wel meer verhalen over de oude hap;)

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    heeft iemand toevallig een nokia met een hardloopapp? Heb er wel 2 gevonden maar daar staat niet bij dat ze je ook coachen tijdens het lopen...

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe: oef, ik vind het echt sneu voor je, dat je zelfs Liam niet kon dragen. Ik hoop echt van harte dat de pijn snel wegtrekt! Sorry, kan je niet helpen met je Nokia-vraag…

Escal: het is zo’n cliche, maar zo echt waar, de tijd vliegt. Thijs is deze vrijdag gewoon al ½ jaar, onvoorstelbaar toch. Een jaar geleden waren ‘we’ net 3 maanden zwanger… En duurde het allemaal nog superlang… (oef en was ik vreselijk misselijk…)

Yukl; maar je weet natuurlijk ook al wat meer wat je van Pelle kunt verwachten, omdat je het met Tobe (de algemene ontwikkeling zeg maar) ook al eens hebt meegemaakt… Maar het blijft leuk!

Het houdt niet op vandaag :D Thijs slaapt nu weer al 1 uur in de wandelwagen! Zouden we nu al zijn slaapritme doorbroken hebben????

10. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Bedankt.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: oei, dat klinkt niet best inderdaad! Gelukkig heb je nu een andere HAP! Hoe gaat het vandaag?

@ chikai: hmm dat klinkt goed zeg! Hoe heb je het nou uiteindelijk precies aangepakt? Voor Thijs ook fijn zeg, dat hij nu langer kan slapen en daardoor waarschijnlijk beter aan zijn rust toe komt! Je moet er wel op letten dat je niet ongemerkt in je oude handelingen terug valt, dat hebben we bij Tobe een paar keer gehad. Dat we dan na een tijdje toch te snel naar hem toe gingen en het slechte slapen weer opnieuw begon. Ik moest mezelf af en toe echt dwingen niet direct op te staan zodra hij een kick gaf, terwijl altijd bleek dat hij dan vaak binnen een minuut zelf weer verder sliep en dan ook bleef slapen. Als ik steeds weer opnieuw naar hem terug ging, bleef hij onrustig slapen.

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    tja niets aan te doen:) het gaat al beter hoor!:)

Dat zou snel en fijn zijn zeg! als het nu al doorbroken zou zijn!

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    t gaat wel vandaag, heb wat minder pijn en loop weer wat beter. Morgen weer werken:)

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    yukl hoe staat het met de enschede vorderingen?

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb mn sollicitatiebrief af, mijn man nog niet ;) Verder niet veel nieuws. Ik zie het wel somber in wat betreft de verkoop van ons huis. Er zijn de laatste 2 weken 2 nieuwe appartementen te koop gezet in het complex, voor een erg laag bedrag :( En dat zet de teller op 10 appartementen die te koop staan (waarvan wel 2 verkocht ovb)... Hmz. Gelukkig niet die van ons qua indeling/grootte. Volgens mij zijn we ons zorgvuldig opgespaarde overwaarde van de laatste 10 jaar straks kwijt. Lekker dan. En dan weet ik ook niet zo goed wat we hierna moeten gaan kopen gezien de strengere regels en het feit dat er nog steeds gesproken wordt over de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek (indien dat het geval, zullen de prijzen flink kelderen... de banken willen ons ivm minder aftrek door duitse belasting ook veel minder hypotheek geven... laat staan wat er straks gebeurt als dit bij iedereen het geval is).
    Grr, wat dit betreft haat ik verhuizen ;) En de huurwoningen in Enschede zijn ook niet geweldig. ;)

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hoi allemaal,

De afgelopen dagen heb ik meerdere keren geprobeerd bij te lezen, maar er is zoveel gebeurd bij iedereen inclusief mezelf dat ik niet goed weet waar te beginnen. En dan zeg ik vervolgens dus weer niks ;) Maar dat schiet niet op, en ik mis het wel om mee te kletsen. Ik hoop dat jullie het me willen vergeven dat ik even bij de laatste paar pagina's inhaak? :)

@ Yukl: Zoooo bij jou is er nogal wat aan de gang lees ik, verhuisplannen? En ook nog naar de andere kant van het land, bij Paloe om de hoek! Wat leuk! Al schiet het met de hypotheekvoorwaarden natuurlijk niet op, ik kan goed begrijpen dat je daarvan baalt. Zeker als het met de verkoop van jullie huis ook lastig gaat worden. Dat brengt toch een hoop onzekerheid met zich mee, of niet?

@ Chikai: Ik zie dat het wiegje bij jullie verleden tijd is? Wat heeft Thijs daar dan lang in gelegen! Wij hebben Imee in t ledikant gelegd toen ze iets meer dan 10 weken was, niet omdat ze niet meer in t wiegje paste maar gewoon omdat het toen goed voelde. Kun je er een beetje aan wennen? En hij slaapt goed vandaag lees ik, wat fijn!

@ Paloe: Wat een rare verhalen over die HAP!!! :$ En die mevrouw aan de telefoon was volgens mij een beetje in de war, dat kan haast niet anders. Als Liam zo ziek is dan moet je toch gewoon langs kunnen en goede hulp krijgen? Ik heb trouwens wel met je te doen hoor, nu je zo'n last hebt van je bekken. Hopen dat het snel beter gaat, ook met Liam!

@ Escal: En jullie gaan voor een brusje! Wat leuk! :D Ik hoop dat het snel raak mag zijn.

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Yukl: Toch ook begonnen met bijvoeding? :)

@ Gwn: Wow, 7 bezichtigingen, dat is harstikke goed! :D

Even in t kort een update over ons gezinnetje ;)
    Het gaat goed! Steeds beter, met ups en downs natuurlijk wel, maar Imee kan steeds meer hebben en huilt dus ook steeds minder. Alleen het slapen overdag was tot voor kort drama, maar vandaag hebben we de puckabag geintroduceerd en ineens slaapt ze als een roosje, uren achter elkaar! Ik wist gewoon niet wat ik met mezelf aan moest, heb zelfs gecheckt of ze nog wel ademde :) hihi
    Verder zijn we weer naar de gynaecoloog geweest, om een lang verhaal kort te maken zat er nog totaal geen schot in. De gyn zei dat ze me liever niet wilde opereren, sowieso pas over een jaar vanaf nu op z'n vroegst. Omdat ze niet weet hoe mijn lijf op die nieuwe wond zal reageren en het risico op nog meer littekenweefsel bestaat. Dus nu heb ik oestrogeen-ovules meegekregen die ik elke avond vaginaal moet inbrengen, met de bedoeling om het vochtgehalte te verhogen en hopelijk ook het littekenweefsel te verweken. Nu 2 weken bezig en ik heb het idee dat het werkt! Joepie! :D Al hebben we de opdracht gekregen om mijn lijf de komende paar maanden rust te geven zodat het geestelijk kan herstellen, dus echt uitproberen kunnen we het nog niet, maar goed. Al met al mag ik niet klagen! ;)

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Dat met de HAP was met Olaf hoor;) Nu met Liam duurt het alleen 3 weken voor we met hem bij de ka terecht kunnen. De HAP is nu gelukkig veel en veel beter, met de kids mogen we altijd meteen komen. Met mijn bekken gaat het gelukkig beter! morgen weer aan het werk in Enschede, waar ik overigens niet woon;)

Ben wel benieuwd naar wat er bij jou is gebeurd! enne..vergeving is nergens voor nodig want hier kletsen is geen verplichting;)

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    puckabag? dat ga ik meteen even googelen..

Oh wat fijn dat die dingen lijken te werken zeg!!! Super!
    Ben blij voor je!
    En ook superfijn dat jullie meisje wat meer kan hebben!

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #1400 Reina5, 28 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
    @puckabag: Ziet er heerlijk zacht uit! Als hier slaapproblemen zouden zijn zou ik het denk ik ook aanschaffen. Voorlopig houd ik het gewoon bij een standaard slaapzakje. Is ie ook heerlijk warm in. :D
    Lekker Amaryllis, dat het zo'n verschil uitmaakt bij Imee! Gek is dat dan he, als ze ineens veel beter gaan slapen, rustig zijn :)

@hier De hapjes zijn ineens wat minder een succes. Sinds die ene hap die verkeerd is gevallen, is het niet echt lekker gegaan. Ik had twee keer potje peer van AH biologisch, die pakte hij wel half, maar vandaag ging hij weer even huilen na dat halve potje. En vanavond had ik een wortelhapje gemaakt, vond het zelf echt lekker, maar nee, ook huilen na even geproeft te hebben. Kortom, dat doorslaand succes in het begin met de lekker rijpe peer en banaan, hoop dat het weer terugkomt. :) :D. Ga wel volhouden met de wortel en vers fruit, blijf gewoon aanbieden en ik zie wel wat/wanneer hij pakt.

Deel Deze Pagina