Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Yukl; hoe ging de echo van Pelle?

2. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik zit op school totaal geen zin! Heb college van zo'n dude die drie uur lang alleen maar praat praat en praat. Niet te doen! Mijn aandachtspanne ( is dat een woord?) is niet zo lang ;)

Verder alles oke hier. Ik slaap met die pillen echt een stuk beter. Helaas zijn ze nu op dus ben benieuwd hoe het slapen nu zal gaan.

Met Aiden alles oke. Wel heeft hij moeite met inslapen tegenwoordig. Alsof hij gewoon niet wil en liever wakker wil blijven. Hazeslaapjes overdag met veel moeite gaat hij dan slapen en savonds proberen we hem rond 7 uur ( hoelaat hij normaal ging slapen) op bed te leggen maar dan gaattie zo zielig huilen! Dus halen we hem eruit en om 8 uur proberen we het weer, en dan huilt hij zeker tien minuten voor hij slaapt. Volgens mij heeft hij er gewon geen zin in, issie liever wakker want dat is zo leuk ;) Het huilen is namelijk meteen over als we hem eruit halen. Boefje.
    Op het KDV slaapt hij trouwens als een prins echt een paar uur per dag. Maar ja daar hebben zon hangmat :D

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Had Tobe ook CherryAyden, maar ik weigerde er in te trappen eigenlijk :p Want ze zijn echt wel moe (zeker als Aiden wel zo lang op het KDV slaapt). Ik ben dus gewoon stug blijven volhouden en na een tijdje was het weer over en sliep ie weer normaal.
    Hopelijk slaap je zonder de slaappillen nu ook goed!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ regenboogje: wow, zo lang in maat 50! Je hebt in ieder geval wel veel profijt van de kleertjes :D
    De echo is goed gegaan, had ik eerder al verteld :) Zijn hartje is helemaal goed gekeurd.

@ elena: we hadden echt alleen de echo met een cardioloog, verder geen nabespreking of iets dergelijks. En het was ook niet op de kinderafdeling. Dus heb het niet meer kunnen navragen. Moet dus maar even bellen voor die tijd.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik wist niet dat het mogelijk was, maar Pelle drinkt vandaag NOG minder dan normaal ;) 100cc per keer. Ik hoop niet dat ie dit de rest van de dag volhoudt, want dan gaat hij met in totaal 400cc naar bed. Pfff. Zo gaat ie natuurlijk nooit doorslapen. Grr, kan hier echt chagrijnig van worden. Ik zie het al helemaal voor me dat hij met 1 jaar nog steeds een nachtvoeding nodig heeft.

6. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wat gebeurt er dan als je de fles geeft? Doet hij dan ineens ongeïnteresseerd of gaat hij huilen? Helpt het ook niet als je vaker de fles geeft? Kweetniet hoe vaak je het nu doet. En vast voedsel of rijstebloem geef je dat al?

Wellicht gaat het beter als hij overstapt op opvolg melk...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vaker aanbieden drinkt hij per keer minder, dus dat helpt niet. Hij heeft eerder ook niet echt honger, behalve op het KDV (daar drinkt hij eerder en vaker, maar niet meer). Hij gaat niet huilen, maar hij trekt na een tijdje zijn hoofd gewoon weg en weigert dus verder te drinken. Vast voedsel krijgt hij nu een week, maar juist sinds gister eet hij daarvan wat meer (1,5 ijsklontje per dag, nog niet overdreven veel) en drinkt hij sindsdien nog minder melk. :( Hij heeft echt eetissues, wil gewoon niet meer. Terwijl zijn lichaam dus wel meer nodig heeft, gezien hij wel voor een nachtvoeding komt. Hij heeft een tijdje terug 2 a 3 weken wel goede hoeveelheden gedronken, en toen heeft hij ruim een week doorgeslapen... Dus het ligt volgens mij echt daar aan. Maar ik kan er dus echt niets aan veranderen, want niets helpt tot nu toe.

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Jelmer heeft geen koorts meer maar is ook nog niet helemaal zichzelf. Nog steeds veel spuitluiers, waardoor ik dus ook 's nachts meermaals sta te verschonen, erg vervelend, ook voor hem.
    Manlief heeft de buikgriep, dus die is ook ziek thuis.

Ik heb gisteren een kinderkleding party gehad bij Mamamanuela, was erg gezellig.
    Ik vroeg waarom ze hier niet meer mee kletst en ze geeft aan dat ze gewoon de tijd niet heeft met 3 kindjes (logisch).
    Maar toen ik vertelde van de meeting zei ze dat ze het wel leuk zou vinden om ook te komen. Er was voor 15 mama's gereserveerd toch? Dan kan ze gewoon mee toch?

Zitten: Jelmer bleef gisteren met verschonen ook ineens zelf zitten,maar was per ongeluk volgens mij want vanmorgen lukte het hem niet.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Zo herkenbaar. Hier vorige week ook 4 dgn goed gegaan met doorslapen. ( overdag had ze dan heel goed gedronken) Nu drinkt ze weer minder en het doorslapen is weer over. Als je de gouden tip weet ,vertel je hem dan ook even aan mij :D

10. wonderteam

@cherry,oh herkenbaar.Mason had hier ook een tijd een handje van. Fay slaapt overigens nu ook weer wat moeilijker in ,maar dan is het meer 6x opnieuw de speen indoen.
    @kwebbel, fijn dat de koorts weg is geblen.Leuk als mammanuela ook meegaat :)

11. wonderteam

@regenboogje, welke 4 centra's zijn het precies? Ik ken nijmegen en rotterdam. Voor je het weet zit Stan ook helemaal los.

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Elena: Meid, je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je iets positiefs vertelt hoor! Had ik ook, weet je toch? En het is juist GOED als je ook positieve dingen vertelt, dat geeft een realistischer beeld en hoop voor anderen dat het ook goed KAN gaan. :) Bovendien gaat het bij veel meiden ook gewoon goed. Maar het is nu eenmaal zo fijn om de minder leuke dingen ook hier te kunnen delen.

@Yukl: Nee, het is nog niet zo spannend inderdaad alleen groente, maar je kunt ook daar liefde in stoppen ;) :D. Misschien is dat de fun wel. O wat vervelend zeg dat Pelle zo weinig drinkt (weer).

@hier: Het wortelhapje vond hij VIES!! Hij ging er heel erg van huilen, van 1 hapje! Het was wel bijna tijd voor de flesvoeding, maar toen ik die gaf, was het nog doorhuilen, na een tijdje op m'n schouder huilen wilde hij pas drinken :$. Dus het was vrij heftig voor hem :p. Dus ga eerst iets met een mildere smaak proberen nu, zoals courgette. Beetje opbouwen ;).

EN: Vandaag legde ik Mark weer op z'n buikje, wat langer nu. Op een gegeven moment werd hij moe, ging kreunen enzo, ik dacht, nog even, rolt hij zomaar om! Is de eerste keer van buik naar rug, ik gilde het zelf uit van blijdschap (deed me denken aan dat filmpje van Gwn toendertijd :D :D) Wel leuk dus....

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemiddag!

@Yukl; Ben benieuwd hoe ze het dan gaan doen als hij op een ander moment dan zijn hongermomentje weigert te eten. We zijn inderdaad een nieuwe fase ingegaan maar de draakjes worden dan al een halfjaar ;) Super dat Pelle helemaal is goedgekeurd :D En wat lief dat hij zo heeft liggen spelen. Wat leuk, 2 artikelen in magazines, kan je niet het artikel in Ezeltje prik scannen ofzo? Ben wel benieuwd maar Damian gaat niet naar het kdv dus krijg het magazine niet. Hmm alweer zo weinig drinken, schiet maar niet op he.
    @Leuke dingen melden; Zal ze dan ook wel gaan vertellen :D
    @All; Thanks voor de complimenten over mijn mannetje :D
    @Escal; Met echte ritme's kan ik je niet helpen, voedt namelijk nog steeds op verzoek. Hij houdt wel ongeveer tijden aan maar soms gooit hij het hele "schema" in een keer om.
    @Chikai; Echt geen fijne situatie op je werk :( Dat eerder naar bed willen gaan maar niet lukken herken ik echt!
    @Gwn; Is het geen talgkliertje in het mondje van Amy?
    @Cherry; Leuk dat Aiden zo verbaasd is dat hij kan zitten :D Haha arme jij, moet je nog lang op school niksen? :p Enne wakker zijn en bij papa en mama zitten is ook heel leuk hoor, veeeeel leuker dan in je eentje te moeten slapen ;)
    @Paloe; Damian kan inderdaad al helemaal zelf zitten :) Wat leuk dansles! Hoe ging het?
    @Nieuwe telefoon; Ik mag ook een nieuwe eind mei, ga dan voor de nieuwe Iphone, heb nu nog gewoon de 3G en die bevalt eigenlijk heel goed dus vandaar dat ik gewoon voor de nieuwe versie ga.
    @Nike; Wat heeft Mees lekker lang geslapen gistermiddag!
    @Tandjes; Damian heeft geen spuitluiers gehad, alleen vreselijke pijn waar hij echt van in paniek raakte. Zo ook gisteravond maar nu is hij weer de vrolijkheid zelve.
    @Tessa; Oh wat een heerlijke foto! Wat een moppie :D Hoop voor je dat het loos alarm is, zal flink gaan duimen voor jullie!
    @Denise; Ook al een flink kereltje dus :) Fijn dat het zo goed gaat!
    @Karin; Had die site al een tijdje terug gepost, maar is inderdaad een fijne en handige site.
    @Babyhapjes maken; Leuke sites en boeken zijn er tegenwoordig he :)
    @Kwebbelsnoes; Fijn dat Jelmer geen koorts meer heeft. 3 kindjes lijkt me inderdaad heel er druk :$

14. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Oeps, helemaal overheen gelezen. Van de kleertjes hebben we inderdaad lang profijt.:)

15. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    #1535 regenboogje82, 1 apr 2011
    Laatst bewerkt: 1 apr 2011
    Ik dacht Maastricht en Utrecht. Die laatste weet ik even niet helemaal zeker, maar zal het straks bij mijn man checken. (als ik het vergeet, help me er dan nog even aan denken).
    Volgens mij hebben ze in Rotterdam de grootste afdeling, maar over Maastricht hebben wij geen klagen.

16. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Volgens mij krijgt ons ventje door dat ie af en toe alleen in de box ligt en zich dan zelf moet vermaken.
    Hij begint nu steeds te huilen op die momenten, terwijl er gewoon niets aan de hand is. Zodra ie opgepakt wordt is hij zo ongeveer meteen stil. Als ik dan bewust uit het zicht ga, pakt ie na een tijdje een speeltje en gaat ie braaf spelen.

Ik hoop dus maar dat ie binnenkort wel op zijn buik wil spelen en gaat verplaatsen, anders komen we dat huilen nog heel vaak aan het horen.;)

17. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden,

Hier weet een korte update van mij.

Vandaag zijn we bij de rechtbank geweest maar er is weinig gebeurd. De tegenpartij is niet op komen dagen ( wat ik al had verwacht ) en nu word er een vonnis opgemaakt. De advocaat zal dan weer contact met ons opnemen om het vervolg door te spreken. Dit kan echt maanden gaan duren, en in tussentijd kunnen we ons huis kwijtraken.

Tot zover de update

Liefs

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Karin; ik heb je advies opgevolgd :) Ik ben nu vanaf 16.30u thuis en heb alleen nog maar achter de laptop gezeten… voor scouting wat dingen uitgeprint, wat leuke dingen voor taarten opgezocht (ga weer lekker bakken van het weekend) en zometeen ga ik even een boodschappenlijstje maken. Het is weer weekend, yeah!
    Dank je wel voor voor je lieve berichtje!
    Leuk dat Mark zo omrolde!

Paloe; lief, dank je! Ik hoop ook echt dat we binnenkort eens ‘eer’ krijgen van ons harde werken, maar ben bang dat dat nog wel even gaat duren…
    Hee, naar dansles geweest? Hoe vonden jullie het?? (wij zijn erg fanatiek daarin, dansen al sinds we elkaar kennen samen….was een ‘voorwaarde’ toen ik mijn man leerde kennen :D toen vroeg ik hem al heel snel, durf en wil je met me op dansles… :D Hij vindt het helemaal leuk, hadden zijn ouders dus echt niet verwacht :D)

Nike; oh, heerlijk, lekker even bijslapen!! Fijn!

Kwebbel; o, bah, van die volle spuitluiers, Lekker midden in de nacht verschonen…. Hopelijk is hij er snel vanaf! Weet je zeker dat het van de tandjes komt?

Tessa; wat lief, ik zag het op hyves al, knap hoor! Volgens mij zijn meisjes sneller dan jongetjes! He, en toch naar de kinderarts terug? Hopelijk valt het allemaal mee!

Yukl; fijn dat de echo goed is gegaan, weer een opluchting? Kun je dat artikel straks ook wellicht online (link) aan ons doorgeven? Ben wel benieuwd!!
    Thijs heeft soms ook van die dagen, dat hij maar 100 per keer drinkt (soms zelf maar 75…) Ik snap dat ook niet, je zou toch denken dat ’s nachts doorslapen veel fijner is! Als we dat eens duidelijk kunnen maken aan onze kindjes….. Je kunt ook moeilijk de melk erin proppen, lastig blijft dat he…

Skatjuh; wat naar!!! Oef, echt een rot situatie, hopelijk komen jullie er snel uit.

Thijs eet de peer echt heel goed, en hij krijgt sinds deze week ’s ochtends fruit en dan ’s avonds nog groente. Per keer zo’n 2 à 3 ijsblokjes. Het begin is er… Hij is nu weer lekker thuis van 2 dagen bij de oma’s. We hadden de oma’s en opa’s trouwens een boek gegeven met daarin foto’s van het eerste halfjaar van Thijs, waren ze erg blij mee!
    Yeah, weekend!!! (* diepe zucht *) Heerlijk!!! En morgen mooie weersvoorspellingen!! (en dan maandag onze nieuwe auto ophalen!

19. wonderteam

Goedemorgen :)

Nou de temperatuur is nu al niet echt heel koud buiten ,dus het beloofd vast en mooie dag te worden :D

@karin,hihi ik moest stiekem wel lachen om je reactie. Mark vind vast dat mama niet kan koken :D En wat super zeg van datt rollen. Trots kan je dan zijn.
    @elena,wat sneu hé die tandjespijn. Hier geef ik altijd dentinox. Dat werkt super en heeft Mason destijds ook heel veelpijn bespaard. ( zit lidocaine in en dit is verdovend)
    @regenboogje, Nou ik hoop dat het ons bespaard blijft,maar mocht het wel zo zijn is Rotterdam of Maastricht erg ver hier vandaan. Dan zou Nijmegen of Utrecht gunstiger zijn. Hadden jullie toen ook een rontgenfoto gehad toen ze het vermoeden hadden? Wellicht heeft Stan een fase. Rond de 6 maand merken ze heel bewust dat mama weg kan gaan en dan willen ze nog wel een protesteren en meer jengelen.
    @skatjuh,jemig wat heftig zeg. Heeft je man inmiddels wel een nieuwe werkgever? Ik heb ook wel eens vernomen dat je geld kan krijgen van het uwv ( dit gebeurd ook wel als bedrijven failliet zijn gegaan en er is een loonachterstand) Misschien kan je hier naar informeren?
    @chkiai, wat fijn dat Thijs nu zo goed begint te eten. Geniet lekker van je weekend en heerlijk zeg maandag de nieuwe auto :D

20. wonderteam

Oja en een hele fijne zonnige dag toegewenst voor allemaal :)

Deel Deze Pagina