Goedemorgen op deze prachtige dag Ik kom vanavond of morgen even reageren want ik ga vandaag de bruidstaart proeven Heb er zin in! Daarna ga ik nog op visite bij mijn broer dus ben pas laat thuis. Dames geniet van het prachtige weer!
@Chikai fijn dat Thijs zo goed begint te eten! Je maakt het eten zelf en vriest het dan in ? Letterlijk in ijsblokjes dus? Hoe maak je dan de fruit en groentehap? Leuk dat boek!! Maandag nieuwe auto das nog even geduld hebben.
Ben bezig met de verjaardagsuitnodigingen van Mason. Moet soms wel even slikken, ik kan gewoon amper voorstellen dat ons kleine ventje over iets minder dan een maand alweer 3 jaar wordt @elena, veel plezier met bruidstaart proeven
@ tessa, Mijn man mag niet ergens anders werken, omdat hij nog onder contract staat. Dan pleegt hij contractbreuk en kan de werkgever hem aanklagen. Hij heeft wel een baan aangeboden gekregen maar die word hem nu waarschijnlijk door de neus geboord. Bij het UWV kunnen we niet terecht, omdat het al via de rechter loopt. En die keren alleen uit als het echt een reden heeft dat het bedrijf niet betaald. Omdat ze niet zijn komen opdagen hebben we die reden niet. Ik weet niet precies hoe dat is geregeld maar we kunnen helemaal niks momenteel. Het is gewoon superkl*te momenteel. Gisteren wist ik ook echt niet meer wat ik moest doen. Voor de hoorzitting hadden we iets om naar uit te kijken, een dag wat verandering kan brengen. Nu hebben we dat niet meer, en dat voelt echt niet prettig. Liefs
Pff drie alweer! Kan me voorstellen dat het voelt alsof hij in 1 nacht ineens drie is geworden. Wel leuk een verjaardagsfeestje, heb je nog een thema ofzo?
Goeiemorgen allemaal! Tessa; voor jou ook lekker genieten van deze mooie dag! Elena; veel plezier met bruidstaart proeven! Ik ga ook lekker bakken dit weekend, het wordt een stapeltaartje met 1 deel cake + kersenbavarois vulling en de andere laag wordt een chocoladecake gevuld met after-eight vulling Dus ik ben benieuwd! Cherry: ja, ik maak bijv. worteltjes, bloemkool ofzo. Dat gooi ik daarna door de keukenmachine en dan vries ik het in zon ijsblokjesbakje in. Dan kan ik desnoods blokje voor blokje ontdooien. Met fruit doe ik dat hetzelfde, als het al rijp is, dan gooi ik het door de keukenmachine. Anders kook ik het nog even. Ik vind het superhandig! Even een paar blokjes ontdooien in de magnetron en eten maar! Thijs gaat echt spelen, superleuk! Het liefst met zijn beentjes in de lucht (recht omhoog dus) en volop kletsen. Ook gaat hij boos huilen als hij iets anders wil, wat je nu al kunt merken aan een karaktertje he! Hij is echt een druktemaker met spelen, volop naar zijn zij rollen, draaien, en letterlijk in de knoop liggen met zn speelgoed. Ik ga vanmiddag een musical filmen die mijn vader opvoert (hij is daar regisseur), maar verder de hele dag van het weer èn Thijs genieten! Fijne dag allemaal!
@Chikai Fijn dat je even lekker tijd voor jezelf neemt en vandaag tijd hebt om van Thijs en het weer te genieten. Het belooft inderdaad een heerlijke dag te worden! @Tessa O jaa, denk het ook dat hij vind dat ik niet kan koken , hihi. Maar hij zal eraan moeten wennen . @hier Het is nu al heel mooi weer, maar ondanks dat heb ik niet zoveel energie. Gisteren was ik even naar de film geweest, was inmiddels lang geleden dat ik er even uit was geweest voor ontspanning. Ik merk dat ik dat niet meer zo makkelijk doe sinds Mark eenkennig blijkt te zijn en zich aan mij begint te hechten. En wat denk je? Hij heeft een uur gehuild toen hij wakker werd en papa boven z'n bedje stond. Eerlijk gezegd vind ik dat best wel moeilijk, want dan zou ik niet meer weg kunnen ? Vriendlief zei, hij was na 1 uur stil, anders had ik wel gebeld. Maar ik vind dus dat ik ook weleens even weg moet kunnen zonder gestoord te worden en dat Mark er ook aan moet wennen dat ik weleens weg ben , dat kan toch niet anders?? Al met al heb ik het daar wel een beetje moeilijk mee nu. Gisteren moest m'n vriend meteen gaan werken toen ik terug kwam, maar ik zal het er met hem ook nog even over hebben vandaag hoe ik erin sta. Voor hem is het ook lastig natuurlijk als hij hem niet getroost krijgt. Fijne dag allemaal, geniet van het weer!!
Wat een superlekker weer is het toch vandaag geweest! Volgens mij is zo'n beetje iedereen buiten geweest, hier was het wel erg rustig volgens mij! Karin; wat lastig is dat, het eenkennig worden van Mark! Jazeker, Mark moet er inderdaad ook aan wennen dat jij wel eens weg bent, maar het is wel lastig denk ik. Vanochtend zijn Thijs en ik wezen wandelen, hij heeft weer 1,5 uur geslapen daarna (!!!) en vanmiddag is hij bij mijn man geweest, ik heb een musical gefilmd. Het is helaas mislukt (het eerste deel), dus morgen nog een poging. Fijne avond allemaal!
@Skatjuh: wat een vreselijk vervelende situatie, om het zacht uit te drukken! Maar waarom zou hij geen andere baan mogen zoeken? Wat staat er in zijn contract dan? Het staat normaal toch iedereen vrij om iets anders te zoeken? @Karin: idd lastig, en ik ken je gevoel. Hier was het dan niet bij papa, maar wel bij iedereen die ze niet regelmatig (= niet minstens elke week) zag. Ze ging toen een weekendje bij mijn vader logeren, wij gingen een weekend samen weg (wel in de buurt), dus hield mijn hart al vast. En ja hoor, 's middags waren we er nog samen met haar, om haar te laten wennen, maar zodra ze eind van de middag wakker werd en doorkreeg dat wij er niet meer waren, heeft ze het op een krijsen gezet, wat ze heeft volgehouden tot ze uitgeput in slaap viel. Wel de hele nacht geslapen, en de volgende ochtend was het over. Sterker nog, het eenkennig zijn lijkt wel helemaal 'over', nu niet meer moeilijk om haar bij een 'vreemde' op schoot te zetten op een verjaardag ofzo, behalve als ze moe is. Dus misschien ff door de zure appel heen bijten? SucceS! Verder niet zoveel te melden. Idd heerlijk weer en er ook heerlijk van genoten. Voor het eerst met Amy in de fietskar op stap geweest (in maxi cosi) en dat was erg prettig. Geeft mij ook weer wat bewegingsvrijheid zonder auto. Het speelkleed van Kidz Impulz bevalt ook erg goed en verder gaat alles zijn gangetje.
Jaa lekker he! Ik was alleen thuis dus ben maar heel even buiten geweest met Aiden. Wat heeft Thijs lang geslapen zeg! Waar slaapt hij dan eigenlijk in, gewoon in zijn bedje of..? Dus morgenavond moet je nog een keer naar dezelfde musical kijken .
Ja tuurlijk moet hij daaraan wennen maar het zal wel gewoon een fase zijn. Ik las ergens dat babys van rond de vijf maanden zich ineens erg kunnen gaan hechten aan hun "voornaamste" verzorger. Ergens kan ik me voorstellen dat het ook een beetje egostrelend is maar het lijkt me voor je vriend wel vreselijk vervelend! Wellicht zijn er bepaalde tips die jullie kunnen helpen.
Aiden heeft net een half uur gehuild. Nou ja niet echt gehuild meer zeuren. En dat terwijl hij vandaag amper geslapen heeft en zijn ogen al in zijn kassen rollen van vermoeidheid. Echt waar hij nog de energie vandaan haalt om wakker te blijven en te zeuren, ik heb geen idee. Ergens vind ik zijn doorzettingsvermogen best bewonderenswaardig . Maar goed het slaapt nu
Cherry: Fijn dat Aiden nu slaapt! Thijs slaapt sinds een week in zijn ledikantje. Hij vindt het prima en slaapt er over het algemeen goed in. We proberen zoveel mogelijk hem in zijn eigen bedje te slapen. Slaapt hij niet thuis, dan slaapt hij in zijn tentje, die we dan meenemen. Hij slaapt eigenlijk bijna nooit meer in de wandelwagen, hij vindt het tè interessant om om zich heen te kijken! En ja, morgenmiddag moet ik nog een keer naar dezelfde musical kijken, maar dat is niet zo erg. Een 2e keer zie je weer andere dingen dan de eerste keer. En dan ga ik samen met m'n man, vanmiddag was ik alleen, en alleen om te filmen. Even een vraagje, zijn er nog mama's die bv geven en af en toe een fles kunstvoeding? Thijs lijkt deze kunstvoeding (nutrigamen) echt niet lekker te vinden. Hij heeft wel honger, maar drinkt dan (tegenwoordig maken we zelfs nog maar 150cc klaar) misschien de helft op, vaak nog minder. Nu heb ik 'm vanavond aangelegd na deze fles en drinkt hij bij mij nog stevig door.... Of zou hij de pap niet lekker vinden? Dat zou ik nog eens kunnen proberen....
@Chikai: ik geef geen bv meer, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik kan je wel zeggen dat Amy iig pap écht niet lekker vindt! Maakt niet uit of het lepeltjes-pap of flessenpap is, met of zonder smaakje, ze moet het niet. Een fles gewone opvolgmelk gaat dan wel zó naar binnen... Dus zou dat idd eens bekijken.
@Kwebbel: Lekker die spuitluiers al de tandjes doorkomen. Ik kijken er nu al naar uit.... En Mamamanuela is natuurlijk welkom op de meeting. @Denise: Wat goed om te lezen dat het beter met je gaat. Eczeem is niet leuk, ik wete er alles van. @Paloe: Wat lekker om eens wat eerder thuis te zijn. En hoe was de dansles? Ga je samen met je man? Ik zou hem echt niet meekrijgen. @Tessa: Wat goed van Fay dat ze kan zitten!! En gelukkig al redelijk snel naar de kinderarts. Dan heb je snel duidelijkheid en hopelijk een positief bericht. @Yukl: Fijn dat de echo helemaal goed was! Nog kunnen vragen hoe het zit met de provocatietest? Gene idee hoor, maar heeft het cb geen tips voor het drinken overdag/'s nachts? Pff lastig hoor. @Karin: Hier ook zo'n fysiek mannetje. Heel beweeglijk op het moment. Maar of het jongenseigen is weet ik niet. Wow hij kan ook rollen!! Goed! En wortel vind Mees ook echt niet lekker. @Cherry: Fijn dat de pillen je hebben geholpen om wat beter te slapen. Slaap doet een mens zoveel goed. Kan je ineens weer de hele wereld aan. Bij mij gaven de pillen me net even dat zetje in de rug. Ik kon nadat ze op waren weer gewoon lekker in slaap komen. Hopelijk jij ook! En dat moeite met inslapen is hier soms ook het geval. Het lijkt dan inderdaad ook alsof hij gewoon bij ons wil zijn en niet wil missen. Doet ie trouwens ook op kdv. @Regenboogje: Dat vervelen na een tijdje is wel herkenbaar. Hier moet je ook om de zoveel tijd wat nieuws aanbieden. @Skatjuh: Bah nog steeds geen goed nieuws. Knuffel. @Chikai: Wat goed dat de hapjes beter gaan! Hoe kan het dat het filmen is mislukt? Verkeerde belichting of zo. Jammer in ieder geval. @Elena: Hoe was de bruidstaart? @Gwn: Lekker zo'n ritje in de fietskar! Ik kijk er ook naar uit om met Mees te gaan fietsen.
@Hier: Vriend vierde vandaag zijn verjaardag. Lekker buiten in de tuin kunnen zitten, heerlijk. Scheelt weer een keertje poetsen!
Ja, er zijn wel tips hoor, maar dan nog blijft het dubbel. Vind het altijd fijn en lastig tegelijk als ik 'nodig' ben. Zit in mezelf en is wel een puntje om iets mee te doen, dus niet voor niets denk ik dat dit gebeurt. Balans vinden tussen mijn behoefte en die van een ander .
Wat vervelend en lastig Karin! Ik denk dat je niet anders kunt dan "doorzetten". Je vriend moet natuurlijk ook de kans krijgen om een hechte band met Mark op te kunnen bouwen en ook het vertrouwen te krijgen dat Mark op zijn gemak is bij hem. En jij moet natuurlijk gewoon de deur uit kunnen en af en toe aan jezelf kunnen denken. Hopelijk is het maar een korte fase en gaat het snel weer beter. Ik weet alleen dat kiekeboe-spelletjes goed zijn wanneer kinderen last hebben van verlatingsangst. Maar verder is het volgens mij echt geduld hebben.