Heerlijk! Ik zei het van de week tegen mijn schoonmoeder: misschien kan ik volgend jaar ook wel mijn verjaardag buiten vieren. Ben 4 april jarig, maar we hebben nu natuurlijk geen tuin. Ik vier mn verjaardag ook niet, geen zin om veel mensen in ons huis, terwijl de kinderen ook moeten slapen. Mij veel te druk en onhandig. Maar als we volgend jaar wellicht ruim wonen, ga ik het wel weer vieren.
Vandaag had Mark ook een moeilijk momentje waarop hij maar bleef huilen, bovendien voelde hij nogal warm, was 37.6 dus ietsje verhoging. Kan dus net zo goed dat dat gisteren hetzelfde was . En een beetje wisselende buien heeft hij, dan hangerig, dan weer onstuimig, vrolijk babbelend en trappend met de beentjes. Weet vandaag even niet wat ik aan hem heb . Tandjes? Kan ook door het weer komen trouwens, ineens een stuk warmer en andere sfeer daardoor. Ach, zal morgen wel weer anders zijn
@ cherryayden: oh herkenbaar, niet willen slapen terwijl ze overduidelijk heel erg moe zijn. Irritant @ chikai: wat heerlijk dat Thijs nog steeds zo goed slaapt Super!
@ karin: Pelle had het vandaag ook wat moeilijk. Ik dacht inderdaad ook aan de warmte. Had hem denk ik ook toch wat te warm gekleed toen we naar buiten gingen. Maar Pelle vindt de warmte helemaal niets volgens mij, komt denk ik ook doordat zijn eczeem dan erger wordt (dus wellicht ook meer jeuk?).
@ elena: en, hoe was het proeven? Een lekkere taart gevonden? @ chikai: wat leuk trouwens zoals Thijs zo aan het spelen is! En het wordt alleen maar leuker Straks gaan ze zittend spelen, zelf staan, tijgeren, kruipen, etc. Super leuk allemaal! @ tessa: 3 alweer! Gaat snel he? Nog een jaartje en dan gaat hij al naar de basisschool! Wow! Wat krijgt hij voor zijn verjaardag?
Op zich is Mark ook op z'n gemak bij m'n vriend. M'n vriend dacht dat het kwam door het tijdstip, tegen de avond, dan ben ik er altijd voor Mark. In de middag is het nooit een probleem als ik even weg ben, dat doe ik al van begin af aan dat ik er dan even uit ga. M'n vriend is er dan bijna dagelijks. Wel is hij bij mij net wat meer op z'n gemak. Schijnt rond deze leeftijd dat 1 ouder de belangrijkste hechtingsfiguur wordt. Hoop ook dat het weer beter wordt, maar dat zal zeker wel, de vraag is alleen hoe lang.
Haha, ja, geen idee Tobe heeft een KDV-verlatingsangst-fase gehad toen hij 14 maanden was (dus huilen bij het wegbrengen) en dat heeft toen 2 maanden geduurd (niet iedere keer, maar 4 van de 5 keer wel). Maar volgens mij kan het ook net zo goed volgende week weer over zijn. Ben benieuwd! Wel interessant dat iemand de belangrijkste hechtingsfiguur wordt. Ik zou niet weten wie dat in ons geval is. Het heeft nogal gewisseld namelijk: fases waarin hij liever mijn man had, en fases waarin hij liever mij had. Nu zorgen wij echt 50/50 voor de kinderen. Ik kan me voorstellen dat bijv. in het geval van thuisblijfmama's (en werkende papa's) de moeder al snel de belangrijkste hechtingsfiguur wordt. Maar in jullie geval zorgen jullie geloof ik ook beide ongeveer evenveel voor Mark, of niet? Behalve in de avonden/nachten?
Omdat alles in ons geval via de rechter loopt, is dat de enige die kan zeggen of het contract ontbonden kan worden of niet. M`n man heeft nog een contract tot begin juni en dat kunnen we nu niet zomaar opgeven. Omdat we geen contact krijgen met de werkgever kan dat niet in overleg gaan, en daarom zou hij dan dus contractbreuk plegen. Alles moet nu in overleg met de advocaat gaan, en de rechter bepaalt uiteindelijk wat er zal gaan gebeuren. Liefs
Nee, ik zorg veruit het meeste voor Mark. Het aantal uren dat mijn vriend er is, is flink omlaag gegaan. Op een gegeven moment was het voor hem te veel om er elke dag tussen bepaalde tijden te zijn, dus de laatste tijd is hij meer 'vrij' geweest. Dus ik heb wat meer voor mijn kiezen gehad. Ik dacht dat ik het leuk vond, vind ik het ook wel, maar nu heb ik me door die eenkennigheid toch een beetje teveel naar Mark toe laten trekken en te weinig tijd voor mezelf gevraagd. Maar wat fijn dat jullie de zorg echt 50/50 doen zeg!
Bedankt meiden voor jullie reacties op de eenkennigheid. Ik kom er nu achter dat het wel egostrelend voor me was om 'de belangrijkste' te zijn voor ons kindje. En dat ik me daar een beetje door heb laten leiden, sinds Mark dat liet blijken. Maar uiteindelijk is het het beste voor iedereen als Mark leert om ook bij anderen zich goed te voelen. Dus daar gaan we hem bij helpen. En ik begin met er lekker even tussenuit te gaan vanmiddag . Maar ik blijf het wel lastig vinden, dus het blijft een aandachtspuntje.
Jelmer heeft ook zichtbaar last van verlatingsangst, als ik uit zijn zicht verdwijn is het gelijk huilen. Dit is sinds ik niet meer werk en hij dus iedere dag met mij thuis is. Ik probeer ook af en toe weg te gaan en laat hem nog steeds 1 dag naar het kdv gaan.
Nutramigen wordt gegeven als koemelk een probleem is toch? Volgens mij is die op basis van half voor-verteerde eiwitten, en smaakt dat inderdaad heel anders dan gewone kv. Misschien is het een kwestie van gewenning, of moet je op zoek naar een andere variant kv? Of is dat geen optie? Als hij wel honger heeft en aan de borst stevig door drinkt klinkt het idd wel alsof hij de kv niet zo lekker vind...lastig! Wel leuk trouwens dat hij zo aan het spelen is! @ Verlatingsangst: Hier ook! Ik kan nog geen meter bij de box vandaan lopen en ze begint te huilen. Dus nu pak ik af en toe de draagdoek, speel ik kiekeboe spelletjes, laat haar bij me zitten in het wippertje of laat haar soms gewoon even huilen...t is even niet anders! @ Karin: Goed dat je je aandachtspunt hebt gesignaleerd, veel plezier vanmiddag! @ Yukl: Ik las dat de uitslag van de echo goed was? Wat fijn! En hoe gaat het met de eczeem, helpt de creme die je van de apotheek hebt gekregen? Alvast gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! @ Tessa: Jeetje wordt ie alweer drie? Ik kan me heel goed voorstellen dat je het soms niet kan bijbenen zo snel als alles gaat, dat wordt me meer en meer duidelijk nu Imee er is. En als je er twee hebt gaat het helemaal snel natuurlijk, zeker na zo'n heftig jaar. @ Elena: Hoe was de taart?
Goedemiddag! @Regenboogje; Wat leuk dat dat je ventje door krijgt dat hij zelf moet spelen @Skatjuh; Oh wat een nare situatie zitten jullie toch in Knuffel! @Chikai; Wat goed dat Thijs zo lekker eet! Je taart klinkt erg lekker! Was die een beetje goed gelukt? Jij ging toch de bruidstaart maken van Paloe? @Cherry; Ik heb ook ijsblokjes vers eten in de vriezer voor Damian. Voor als we iets eten wat hij nog niet mag. Haha maar wakker blijven is echt veel leuker dan slapen hoor, zelfs als hij zooooo moe is. @Tessa; Ga je nog themafeestje geven voor je kleine grote man? @Karin; Eenkennigheid herken ik ook! Maar alleen als mama er echt niet is. Het is echt onwijs moeilijk maar je moet af en toe echt even de tijd nemen voor jezelf anders trek je het straks niet meer. Misschien had Mark echt last van de warmte. Damian kan absoluut niet tegen warmte en daarom laat ik hem gewoon lekker in zijn rompertje spelen, voelt hij zich veel lekkerder bij. @Meeting; Wie komen er nou wel allemaal? @Bruidstaart; Ik heb gekozen voor een kokos/ananas taart met een vleugje pina coloda en daarover komt een mix van marsepein en fondant - erg lekker Voor de kinderen komt er uiteraard een klein taartje zonder alcohol. @Nike; Nog gefeliciteerd met je vriend! @Hier; Druk in het huis bezig vandaag, lekker poetsen en doen. Vanmiddag nog genoten van een klein stukje taart (we hadden de rest van de proeftaartjes mee naar huis gekregen). Slecht voor de lijn maar ook zonde om weg te gooien Bedenk me net dat we morgen al over 3 maanden gaan trouwen, gaat echt snel
Italiaanse ijscoman die voor de deur stopt + over 3 maanden in je trouwjurk passen = hele slechte combinatie
Gwn: daar had ik inderdaad ook al aan gedacht, dat Thijs de pap niet lekker vindt. Zometeen proberen we weer een gewone fles kunstvoeding, kijken of hij dat lekkerder vindt. Nike; inderdaad, er stond nog een knopje blacklight aan, maar dat kreeg ik niet uit. Dus daarom vanmiddag maar opnieuw gefilmd, nu is het wel gelukt. Fijn! En lekker hoor, een pyjama dagje, dat vind ik ook lekker (zit trouwens nu ook alweer in pyjama, had een jurkje aan vandaag en dat ben ik dan s avonds vaak beu) Gefeliciteerd nog met je vriend, dat was een mooie dag om zn verjaardag te vieren! Yukl; ja, Thijs slaapt echt ook goed nu, heerlijk! Vanochtend weer 1,5 uur! Vervelend dat Pelle zijn exceem ook erger wordt, ik denk inderdaad ook dat dit goed met de warmte te maken kan hebben! Thijs krabt ook heel veel tijdens het drinken, heel raar, èn als hij zich boos loopt te maken. Amaryllis; ja, Thijs vond nutrilon pepti niets, en nu dus nutrigamen, maar ook hierbij blijft hij last van zijn exceem houden en blijft hij heel veel jeuk hebben. Ook vindt hij het volgens mij echt niet lekker, dus vanavond geven we hem geen pap, om te kijken hoe hij het dan drinkt Elena; ik ben nog niet begonnen, want ik had andere prioriteiten ineens (een auto die schoongemaakt moest worden, en toen maar meteen de tuin gedaan, en knuffelen met Thijs). Dus ik ga zo beginnen, als ik nog genoeg eieren in huis heb .Ja, ik ga inderdaad de bruidstaart maken van Paloe leuk he! Leuk dat je het restantje mee naar huis kreeg, maar hoe smaakte het en wat heb je gekozen???? Ai, slechte combinatie inderdaad, maar wel heel lekker, zon Italiaans ijsje! Vanmiddag de musical weer gefilmd, nu is het goed gegaan. Vanochtend de auto van mijn man helemaal schoongemaakt, leeggeruimd en gezogen, want die is verkocht! Morgen de nieuwe auto ophalen!! En toen heb ik maar meteen de voortuin en achtertuin onkruidvrij gemaakt.. Productief weekendje gehad dus. Enne Thijs slaapt super! s Ochtends 1,5 uur, s middags ruim een uur en rond het avondeten nog 45 minuten. Hopelijk houdt hij dit vol!
@Verlatingsangst: Hier (nog) geen last van. We zorgen trouwens ongeveer 50/50 voor Mees. Misschien dat dat scheelt. @Elena: Wow over 3 maanden al. Ben je bijna klaar met alle voorbereidingen? Of wordt het nog stressen? @Chikai: Gelukkig is het filmen vandaag wel gelukt. Productieve dag inderdaad. Ga me bijna schuldig voelen dat ik bijna de hele dag op de bank heb gehangen en nog een dutje heb gedaan...ook heerlijk trouwens. Mees slaapt trouwens steeds vaker zonder speen. Vandaag heeft hij hem nog helemaal niet nodig gehad. Ik ben niet bewust gaan afbouwen, maar merkte gewoon dat ie er geen behoefte meer aan had. Vaak wel nog even na het drinken. Komt vast omdat ie zo snel drinkt. Hoe is dat bij de anderen die spenenkindjes hebben?
He, Nike, dat is toch helemaal niet erg? Heerlijk hoor, even zo'n dagje niets! Lekker van genieten! Wij merken hier dat Thijs de speen juist meer wil, soms even een dagje niet, maar over het algemeen wil hij hem met het slapen juist. Dan valt hij echt meteen in slaap, als hij maar even kan zuigen. Voorlopig laat ik het maar zo. Zo, net de vullingen voor mijn eerste stapeltaart gemaakt, ben benieuwd of ze gaan lukken: kersenbavarois en after-eight mint-creme (de laatste in combinatie met een chocoladecake...) Nu mijn man wakker maken (hij ligt ziekjes op de bank te slapen) en dan verkassen naar het bed boven. Weltrusten allemaal!
@Chikai; Leuk hoor dat je de taart van Paloe gaat maken! Heb je al veel ervaring met taarten maken? Ik doe het echt als een hobby erbij maar sinds de baby is geboren heb ik eigenlijk weinig tijd gehad, helemaal nu ik weer studeer. Wel jammer maar dat komt wel weer. Het taart proeven was erg leuk en lekker Ik heb gekozen voor een kokos/ananas taart met een vleugje pina coloda, met daarover heen een mix van marsepein en fondant- dit was vooral vanwege de kleur. Fondant was te wit en marsepein was te geel dus nu een middenweg. @Nike; Ik ben zo goed als klaar met de voorbereidingen Dagje luieren hoort erbij hoor Damian had eerst zijn speen ook bijna niet meer nodig maar nu met zijn tandjes heeft hij er juist wel weer veel behoefte aan. Met slapen heeft hij hem alleen overdag nodig, s'nachts slaapt hij zonder.