@Chikai is het nog gelukt met je taart? Klinkt goed dat slapen van Thijs!! Wie weet is het ritme nu idd gewoon zoals hij nu is. Tegen dat platte achterhoofdje...op het KDV van Aiden hebben ze een soort U-vormige kussens waar hij dan tegenaan ligt. Zo ligt hij meer op zijn rug plus nek en hoofd dan plat op zijn hoofd zeg maar. Is dat misschien een idee?
Dit is niet helemaal wat ik bedoel maar wel hetzelfde idee Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.originelecadeautips.nl/wp-content/uploads/2009/08/babykassen-300x224.jpg
@Yukl: Nogmaals van harte gefeliciteerd! Fijne avond nog. En hopelijk zijn je mannetjes weer wat fitter en geven ze je als kado een nachtje lekker doorslapen. Oh wat sneu van dat eczeem. Hopelijk krijgt ie sterkere hormoonzalf. Dat heeft hier goed geholpen. Na drie dagen alles zo'n beetje weg. @Chikai: En de auto opgehaald? Rijdt ie lekker? Mees heeft ook best wel een plat hoofd. We hebben een zijligkussen, maar dat durf ik niet meer te gebruiken sinds ie zichzelf om kan rollen. Meer dan stimuleren kun je volgens mij niet doen. En proberen in zijn diepe slaap zijn hoofdje naar de zijkant te draaien, heel voorzichtig zonder kracht te zetten. @Escal: Inderdaad niet super veel melk, maar volgens mij ook niets om je zorgen over te maken. Mees heeft ongeveer hetzelfde ritme. Hij drinkt alleen wat meer. Maar soms ook maar deze hoeveelheid hoor. Ze geeft zelf wel aan als ze honger heeft. En groeit ze er verder goed op? Hmm even je oorspronkelijke vraag vergeten.... Goed dat je de meeting hebt geregeld.
@Cherry: Ah zo lief dat Aiden je zo verwelkomde op het kdv. Hier vandaag ook. Dan smelt ik helemaal!!
@Hier: Voor degenen die geen hyves hebben: Vogels konden ons vogelhuisje nooit waarderen. Tot dit jaar. Meesjes vliegen af en aan. Soort zoekt soort. Hoe cool is dat!
haha, hoe gaaf! sem groeit trouwens verder goed... zal wel weer een fase zijn @cherry, wat lief zeg, zo'n begroeting. krijgen we een pic van de tattoo te zien? goeie vraag van namen of nic's.... denk nics??
@Cherry: Ja, ik snap wat je bedoelt van, bestaan jullie echt in het echt? Ook al ga ik niet mee, ik heb/had dat ook. Hee, wat een handig idee zeg van die douchemanier, was ik zelf niet opgekomen. Echt iets voor op een luie dag . Vind het altijd een heel werk om het badje vol te laten lopen en weer op te ruimen/schoon te maken.
En, mama kan TOCH koken! Het courgettehapje ging er best goed in voor dag 2! Of komt het doordat papa het geeft ? Ik vond het in elk geval zo leuk om te zien, dat ik even een fotootje MOEST maken . Bekijk bijlage 141919
Hey meiden! Hier ben ik dan weer even . Net 2 sollicitaties de deur uit gedaan, dus ben weer benieuwd. Dit keer meer in de medische hoek, kennissystemen enzo, informatiemanagement, voor als iemand dat wat zegt . @Speen: hier eigenlijk opeens vrij snel zonder, ze wil hem zelfs niet eens meer. Denk voornamelijk doordat haar neus zo dicht zat dat ze niet ook nog iets in haar mond kon hebben, en ze heeft toch ook definitief haar duim ontdekt geloof ik, al gebruikt ze die (gelukkig) (nog) niet heel veel, alleen bij het in slaap komen. @Yukl: van harte! Jonge blom nog . Balen dat de jongens ziek zijn zeg! Hoe voelen ze zich nu? En ben je opgeschoten met je thesis? Heb je nog wel een leuk feestje in het vooruitzicht binnenkort? @kinderstoel: daar mogen ze toch gewoon in als ze redelijk los kunnen zitten? Dacht dat het daar meer van af hing dan van leeftijd... Amy 'mag' er dus eigenlijk nog niet in (want ze zit nog niet zo best), maar laatst bij oma toch voor het eerst even gedaan, was toch makkelijker voor groente-hap dan op schoot. @Ritme: we zitten hier nu op het volgende: 7 fles (210 + 7) - 10:30 fruithap + water - 14:00 fles (210+7) - 16:30 groentehap + water - 19:00 fles (210+7). Tussendoor nog wat brood. Tijden zijn natuurlijk ongeveer. Ze eet wel echt flinke porties. Flessen gaan vaak op, soms ong. 30 ml over. Vandaag opeens 2x 90/100 ml over!... @Escal: wat leuk zeg, dat schilderen! En wat lijkt ze al oud en wijs dan! Die andere foto is idd ook errug lief. Die Bumba is wel handig dan, helaas vond Amy het helemaal niks, dus heb hem doorverkocht. @Platte achterhoofdjes: slapen jullie kindjes dan met hun hoofd in het midden zeg maar? Amy draait volgens mij al vanaf de geboorte naar de zijkant, gelukkig wisselt ze dat nu best goed af, al blijft ze een (lichte) voorkeur houden. Niks plats te bekennen volgens mij, maar zal toch eens checken morgen. @Karin: haha, gelukkig maar, dat ie nu wel je kookkunst kan waarderen . Fijne avond allemaal!
Hoop dat je sollicitatie(s) iets gaat worden! Nog een vraagje, hoe doe jij dat met water? Hoeveel geef je dan ongeveer en geef je dat in de fles? Dat moet ik hier nog uitvinden zodra de groentehap er echt goed in gaat en ik een fles kan laten vallen.
brood: Zijn er hier kindjes die al goed brood eten? Het lijkt me zo te gek als je met 6 maanden ook brood kunt gaan voorzetten. Heb daar heel veel zin in. Fijne avond allemaal!
@Karin: ik geef water in een gewone zuigfles. Heb ook al een tuitbeker geprobeerd, maar dat lukt nog niet. Ik doe er maar gewoon wat in, bied regelmatig aan en ze beslist zelf hoeveel ze neemt, dat is nog niet zoveel eigenlijk. Daarom probeer ik op te letten dat er in de fruit- en groentehap wat (extra) vocht zit. Maar ja, meer melk drinkt ze ook echt niet meer, en kan haar ook moeilijk dwingen, dus zal wel goed zijn... Ze eet ook al best aardig brood, vindt het iig lekker en knabbelt er lustig op los . Doe er overigens nog niks op, en geef gewoon een stuk in haar knuistje. Daarna zit wel ALLES onder de broodkruimels, maar ja.
Slim!! Ik ga altijd met Pelle douchen omdat ik te lui ben het badje op te zetten Maar dit is ook wel handig als ik zelf niet wil douchen Ben trouwens ook wel benieuwd naar je tatoo!
Water gaf ik in het begin in de fles, toen het wat warmer was buiten. Dat dronk hij vrij snel prima. Steeds kleine beetjes, bijvoorbeeld bij de boterham 's middags (toen die fles er af ging). Ben daarom ook nooit diksap en dergelijke gaan geven, omdat hij water prima vond. @ karin: ah fijn dat je hapje hem beviel Een groter compliment kun je niet krijgen voor je kookkunsten @ gwn: Tobe sliep inderdaad met zijn gezicht richting het plafond. Pelle slaapt ook vrijwel altijd met zijn hoofd opzij. Ook een lichte voorkeur voor een kant, maar nog geen afplatting gelukkig. Verwacht ook niet dat het nog komt.
Pfoe, net alle verjaardagstelefoontjes genegeerd en snel mn concept voor mn onderzoeksvoorstel afgemaakt. Geen tijd voor gebabbel Met Pelle gaat het redelijk. Alleen nog verhoging. Beide kinderen zijn wel enorm kucherig en Pelle is duidelijk niet erg in zijn hum. Ziet ook erg pips. Hopelijk slaapt hij een beetje goed vannacht. Morgen weer een druk dagje. Eerst naar Rotterdam voor coachingsgesprekken met leidinggevenden en hun medewerkers en daarna van 3 tot 6 college. Woensdag van 9 tot 1 college en 's middags een afspraak met mn these begeleidster. Donderdag een thuisdagje met de kinderen, heerlijk En dan vrijdag naar Utrecht voor een overleg met UMC's voor het onderzoek. Druk! Wel lastig hoor mn onderzoek. We hebben erg weinig observaties tot nu toe (12 stuks), dus ik moet mijn analyses doen met weinig data. En er zijn zo weinig afhankelijke maten, dat ik niet echt veel kant op kan. Hopelijk kan ik toch nog ergens een significant effect vinden... En hopelijk vindt mn begeleidster deze richting die ik op ga wel oke (itt de vorige die ze te ingewikkeld vond).
@Tessa; ik hoop ook dat het jullie bespaart blijft. Wij hebben in eerste instantie een echo gehad, maar die was niet duidelijk genoeg. Daarna hebben we een CT-scan laten maken en toen wat het erg duidelijk. Ik hoop dat jullie straks een leuke verjaardag hebben van Mason. Alweer bijna 3 jaar. De tijd vliegt he. @Skatjuh; wat een rotsituatie. En wat vervelend dat alles nu via de rechter moet. @Chikai; Ik kan je helaas niet helpen met je vraag over bv. Stan drinkt zijn flessen gewoon leeg (lijkt er wel verslaafd aan vond mijn zusje, zo valt ie op de flessen aan) en mama heeft alleen nog maar een paar druppeltjes helaas. Pap ging ook goed, maar dan wel met de 1-2-3 speen. Anders lukte het hem niet. @Yukl; Heb je gisteren een leuke dag gehad, ondanks dat ik las dat je je verjaardag niet viert? En hoe gaat het nu met de exeem van Pelle? WIl het een beetje wegtrekken. @Escal; Zou het niet gewoon kunnen dat Sem minder melk nodig heeft, door de groente en fruithapjes? Hier merk ik dat als Stan echt zijn eigen schema aan kan houden dat we af en toe naar 3 flessen van 180 + 6 schepjes gaan. En dan tussen 11.00 en 12.00 uur wat boterham. Rond drie uur probeer ik wat fruit, en bij het avondeten eet Stan mee aan tafel. Aan tafel drinkt ie dan wat water uit een bekertje (is ie helemaal gek op). Leuke foto's trouwens. @Verven; wij hebben wel een paar keer afdrukken van de voetjes en handjes gemaakt. Hoewel de handjes niet echt wilden lukken tot nu toe. Ook erg leuk. @Karin; wat kijkt ie goed de camera in. Leuk. En ja, brood mag je ook al geven met 6 maanden. HIer van het weekend lekker met zijn allen gebarbecued. Heerlijk met dat weertje tot een uur of 10 's avonds buiten gezeten. Gisteren weer naar Maastricht geweest. Gelukkig hebben de kinderneuroloog en de oogarts Stan helemaal goed gekeurd. Nu vrijdag weer naar genetica. Pfffffff. Al met al een druk weekje weer. Zo, nu ga ik nog even opruimen, vanmiddag moet ik weer gaan werken.
Yukl; oh, dus het kan ook nog bijtrekken dat hoofdje lees ik . Ach, wat sneu dat Pelle zoveel last van zijn exceem heeft. Zou het aan het weer liggen? Thijs krabt ook weer opvallend veel meer Ben wel benieuwd wat de kinderarts heeft gezegd, even verder lezen Lastig dat je zo weinig observaties hebt voor je onderzoek, dat maakt het er niet makkelijker op denk ik! Succes! Escal; oh, wat sneu, Sem ziek . Beterschap met je kleine meid! Haha, wat grappig, die fotos!! Leuk! Ik heb met Thijs voet- en handafdrukjes gemaakt voor de verjaardag van papa, maar dat was nog vrij lastig! Cherry; ja, ik vind dat ook lastig met die meeting, een beetje raar. Eigenlijk ken je elkaar helemaal niet en toch ook weer wel. Wat ik nog het meeste lastig vind, is weet ik eigenlijk alles wel van iedereen??? Ook al klets je al zolang met elkaar . Dus ik ben benieuwd!! En ja, ik kan wel een kleed meenemen, ik zal eraan proberen te denken! Kussentje werkt hier denk ik niet, want Thijs draait momenteel alle kanten op. Vanochtend vond ik hem andersom in bed Gwn; ja, Thijs ligt altijd recht op zijn achterhoofd, hij draait weinig naar de zijkant in bed. Daarom is het ook ontstaan, want overdag is het net zon soptolletje! Je legt hem weg, en 5 minuten later is hij een halve slag gedraaid. Thijs vindt water dus echt nog niet lekker, dus voorlopig nog lekker veel melk! Taart; Ik kreeg bezoek toen ik de taart aan het maken was, dus ik probeer vanochtend het tweede deel te vullen en dan vanavond te bekleden. Dan moet hij echt de diepvries in! Als hij helemaal klaar is (en naar mijn zin!) plaats ik wel een foto! Ja, we hebben de auto!!! WHAAAA, hij is echt geweldig, mega groot! (in vergelijking met mijn twingotje ) Wellicht past de kinderwagen er zo in! En ik mag er vandaag lekker mee naar de zwemles rijden! Nu uit bed, aankleden en lekker beneden gaan spelen met Thijs