Ja ik geeft nog steeds volledige bv. Ik heb een tijdje ook af en toe een zelfgemaakt groentehapje gegeven en dit vond ze heerlijk, maar toen kreeg ze overal eczeemplekken. Achteraf bleek dit dauwworm te zijn (heeft te maken met astma en evt. een overmatig gebruik van koemelk door mij), had dus niks te maken met de groenten zelf. Maar toch heb ik toen wel besloten om even helemaal te stoppen met alle extra's en weer volledige bv te gaan geven. Als steuntje in de rug, om te voorkomen dat ze allergieen oppikt. Zelf ben ik geminderd met het drinken van melk en ben ik gaan smeren met een creme tegen eczeem, en nu gaat het weer helemaal prima! Maar over 3 dagen is ze een half jaar, dus ik ben wel aan het nadenken over het hoe&wat met bijvoeding binnenkort...
Aaahh wat sneu!!! Klinkt idd wel alsof hij iets zwaarders nodig heeft, balen! Lekker dat je zo bent opgeschoten met je thesis, heb je ondanks al het werk en je zieke mannen een leuke dag gehad? @ Escal: Thanx! Ik weet nog niet hoe lang ik door wil gaan met het geven van bv, voorlopig sowieso nog wel om Imee te helpen in de strijd tegen allergieen P). Maar ik zie het wel, op dit moment genieten we er nog enorm van en zolang het leuk blijft zie ik geen reden om te stoppen. Wat leuk dat schilderen! Ik krijg er ook direct zin in, maar had er zelf nog nooit aan gedacht! Hoe kwam je op het idee? @ Zitten: Imee ook! @ Cherry: Wat een goed idee van dat douchen! Die ga ik onthouden! Ik heb een wit badzitje wat tot nu toe prima werkte (zo eentje van bambino waarin ze schuin achterover zitten met een klein steuntje tussen de benen), maar ineens glijd Imee er uit! Zo onderuit het water in, heel eng. En ze draait zich in haar enthousiasme constant op haar zij. Dus op deze manier durf ik het niet meer te doen in mn eentje, ik ben echt geschrokken. Binnenkort dus maar zo'n echt stoeltje halen, maar in de tussentijd is t aankleedkussen ook een goed idee.. @ Karin: Wat fijn dat het courgettehapje goed ging! Leuke foto ook
Ik geef Imee trouwens regelmatig wat water in een tuitbeker! Die tip kreeg ik van een vriendin. Op dit moment heeft ze genoeg aan de bv en zit er totaal geen druk achter, maar leert ze spelenderwijs uit zo'n ding drinken. Ze vind het fantastisch, zit heel hard te kauwen op het rubberen tuitje en kijkt dan heel verbaasd als er ineens water uit komt. Heel leuk om te zien en het is gelijk bezigheids-therapie Handig voor als ik bijvoorbeeld moet gaan koken en ze niet in de box wil; hup in de wipstoel en die tuitbeker in de hand. Vermaakt ze zich prima. Wat mij betreft een aanrader!
Goedemorgen dames, Cherry: Ik ben ook erg benieuwd naar de tattoo! Namen of nick's: Ik zou het juist een beetje raar vinden om met Kwebbel aangesproken te worden. En aangezien we bijna allemaal elkaars hyves hebben weten we ook elkaars echte namen toch? Karin: Wat fijn dat Mark het hapje lekker vond!! Mooie foto! Gwn: Spannend, weer een paar sollicitaties de deur uit! Ik zal voor je duimen. Drinken: Ik probeer Jelmer al een paar weken wat anders naast de borstvoeding aan te bieden, maar hij wil het allemaal niet. Water, slappe thee, een druppeltje diksap door het water. Hij weigert pertinent. Dus voorlopig nog maar gewoon borstvoeding. Ik doe soms wel een beetje water door het fruit voor extra vocht. Brood: Heb ik nog niet geprobeerd. Hij is morgen 6 maanden, dan proberen we hem een korstje brood te geven om op te sabbelen. Regenboogje: O, lekker gebarbecued, was het echt heerlijk weer voor. Jullie hebben het maar druk met alle onderzoeken voor Stan. Chikai: Laat je een foto zien van de taart als hij af is? Ben erg benieuwd. En wat fijn dat de nieuwe auto zo goed bevalt. Exceem: Bij Jelmer is het de laatste dagen ook ineens verergerd, toch apart dat meer kindjes dat hebben, ben benieuwd waar het aan ligt. Borstvoeding: Jelmer krijgt nog 4x borstvoeding, 3x live en 1x gekolfd met wat rijstebloem (voor het slapen gaan) en dan krijgt hij nog fruit en groente, dit eet hij nu erg goed. O, ik lees dat meerdere van jullie drinken uit een tuit- of gewone beker geven, ga ik ook eens proberen, wie weet wil hij het dan wel. Hier gaat het weer wat beter. Jelmer sliep 's nachts weer heel erg slecht, gelukkig gaat het nu wat beter. Ik heb een strak dagritme voor hem ingevoerd. Ik merk dat hij daar behoefte aan heeft. Mijn man en ik houden beide ook erg van structuur en Jelmer heeft dat dus ook heel erg. Zijn ritme ziet er nu zo uit: 8:00 wakker worden, wassen of in bad. 8:15 borstvoeding 9:30/10:00 fruithap 10:30 naar bed 12:15 borstvoeding 14:30 naar bed 16:00 borstvoeding 18:00 groentehap (aan tafel, als wij ook eten) 19:30/20:00 papfles (160cc bv + 2 lepels rijstebloem) 20:00/20:15 pyjama+slaapzak aan, verhaaltje voorlezen en naar bed.
Hey meiden, Even heel snel. Ik vroeg me af... we zitten nu dus op een schema met 3x fles, 1x fruit, 1x groente. Om het 'af te wisselen' zeg maar, leek het me handig dat te doen als melk-fruit-melk-groente-melk. Maar ja, uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat ze met ons met het avondeten mee doet. Maar daarna is meteen haar bedtijd, dus geen ruimte meer voor fles voor het slapen gaan. Hoe is dat handig? Dan toch de groente en laatste fles omdraaien? Dan dus 2x melk achter elkaar en avondeten met ons? Of gaan ze straks naar 2 flessen en laat je de laatste dan gewoon weg ofzo? Wat kunnen dit soort dingen opeens belangrijk lijken
Thijs heeft wat dat betreft een nogal uitgebreid voedingsschema! Haha, het wordt vanzelf minder. Meestal (behalve afgelopen nacht natuurlijk) melk om 1.30u live 5.30u live 10.00u fles 12.00u fruithapje (2 ijsklontjes) 15.00u fles 17.30u groentehapje (2 ijsklontjes) 19.00u fles 22.30u live Met live bedoel ik zelf voeden, de rest is afgekolfde melk, soms 1 fles kunstvoeding. De fruithapjes gaan als een speer, groente vind hij minder lekker. Zo, net weer gekolft en meneertje ligt lekker te slapen, dus ik ga weer even verder. Tot straks!
@Chikai: wow, dat is nog veel/vaak! Zal ook wel anders zijn met bv... toch veel meer op verzoek en meestal vaker, toch? Wel pittig voor jou hoor...
begon met de voetjes en ze was zo aan het grijpen (nieuw dus interessant denk ik) dat ik haar maar eens lekker heb laten begaan hihi. kleertjes uit, verwarming omhoog en knoeien maar @Karin, wat een lieve foto! @chikai, phoe, inderdaad vaak voeding. hoelang ben je snachts dan nog bezig? zal wel erg vermoeiend zijn niet? qua groente en fruit eet sem ongeveer even vele trouwens. zal vanzelf meet groente minder melk gaan worden lijkt me @hier, sem wilt niet slapen :S gisteravond 4 uur lang bezig geweest haar aan het slapen te krijgen, vanacht wakker geweest en vanmorge wilde ze ook niet slapen... mama moe, sem klaarwakker nu even naar mijn zus en vanavond naar een vriendin voor haar verjaardag nog. hopelijk gaat t goed met sem aangezien ze zo weinig geslpaen heeft.. doeii
Hoi meiden, Ik ben jullie niet vergeten hoor, het is hier alleen een beetje gekkenhuis. Ik krijg niets uit mijn handen en voel me helemaal niet lekker op het moment. Met Caitlynn gaat het hartstikke goed, ze is een lekker vrolijk meisje en dat maakt wel dat ik af en toe ook wat vrolijker ben.... Vanmiddag ff wezen wegen op het cb, ze is nu 7910 gram en 64 cm. Ze zit met haar gewicht nogsteeds op de +1 lijn en met haar lengte op de 0. Ik maak me er verder niet druk over, komt vanzelf goed als ze straks gaat kruipen/lopen.... Ik ga nog ff teruglezen en kijken of ik nog kan reageren op dingen, maar dacht laat ik eerst ff laten weten dat ik er nog ben.... Groetjes, Elleke
@ voeding: ik geef nog steeds afwisselend fruit of groente. Vind het nog te vroeg voor allebei. Schema is als volgt: 07.00 fles 180 + 6 + rijstebloem 11.15 fles 210 + 7 15.30 fles 210 + 7 17.30 groente/fruit 19.30 fles 180 + 6 + rijstebloem Ik hoef haar meestal niet wakker te maken voor de eerste fles, dan ligt ze al een tijdje te spelen in haar bedje. de andere flessen komt ze zelf voor.... Tussendoor krijgt ze van mij wel eens een droog biscuitje, gewoon om wat te sabbelen te hebben. Groetjes, Elleke
Hey meiden, Kort update van Gusam (per sms ontvangen): "Het gaat redelijk hier, het is een paar weken goed gegaan met Chanelly, maar de afgelopen dagen gaat het weer minder, ik heb haar vandaag weer in moeten bakeren, want ze beweegt zoveel en wil veel meer als dat ze kan. Ik hoop dat dit weer snel over is, maar ze is wel gevoelig voor externe prikkels. Ik probeer snel weer op het forum te komen. Gr Inge"
Ik zou het gewoon uitproberen. Sommige kinderen, waaronder Tobe, drinken na het avondeten gemakkelijk nog een volle fles melk op. En anders vervalt in haar geval al vrij snel die laatste fles inderdaad. Maar wat je ook zou kunnen doen is het volgende: 07.00 fles 09.30 fruit 11.30 brood plus klein flesje melk (en geen melk als ze veel brood eet) 15.30 melk 18.00 (?) avondeten eventueel: 19.00 fles Hoe laat eten jullie 's avonds dan? Sommige kinderen hebben er wel moeite mee om pas erg laat te eten. Dan zou je het beter kunnen schuiven naar bijv. 07.00 fles 09.30 fruit 11.30 brood plus klein flesje melk (en geen melk als ze veel brood eet) 15.00 tussendoortje 16.30 fles 19.00 avondeten Zoiets?
Ons schema is trouwens: 07.00 fles 10.00 fruit (1 ijsklontje) 11.00 fles 15.00 fles 17.30 groente (1 ijsklontje) 18.30 fles 22.15 fles 03.00 fles Per fles drinkt ie gemiddeld 120cc op dit moment. Van groente eet is trouwens dat ijsklontje niet op, ik denk max de helft. Qua fruit eet ie wel het ijsklontje op.
@ amaryllis: als je bang bent voor allergieen mbt bijvoeding, zou ik ieder soort een paar dagen aanbieden voordat je wat anders er bij neemt. Zo kun je goed in de gaten houden of ze ergens op zal reageren. Heeft je man ook een allergie voor bepaalde voeding? @ chikai: en, hoe bevalt de auto? Past de kinderwagen er goed in? Of heb je dat vandaag niet geprobeerd?
Water in de tuitbeker als speelmateriaal ga ik ook eens uitproberen trouwens. Pelle is nog steeds ziekjes. Arm schaapje. Ziet zo bleek, drinkt slecht en slaapt ook slecht. Beetje jammer dat ie niet juist beter slaapt nu hij ziek is. Hij heeft vandaag nog geen uur in totaal geslapen
och manneke toch, zou inderdaad fijner zijn als hij meer kon slapen zodat hij ook sneller opknapt... betreschap met pelle meid!
@hier, chips, mijn zus houd de eerste verjaardag van haar kleine man op de dag van onze meeting... aangezien ze in belgie woont is er ook nogal wat reistijd bij. hopelijk kan ik beide combineren op 1 dag maar misschien moet ik afzeggen :S :S hou jullie op de hoogte...
@Yukl: Ja, jammer dat Pelle nu niet wat meer slaapt. Beterschap! @schema: Hier nog 4 flessen 8, 12,16,19 en fruit om 11 en groente om 17 uur. Maar het is wat in verandering, want Mark neemt steeds meer van de fruit en groentehap, en hij laat de twee flessen daar tussenin bijna half staan. Ga wel even kijken hoe we dat gaan doen . Denk 1 fles om 14 uur ipv 12 en 16. @vaste voeding Vandaag heb ik al een kleine start gemaakt met rapley . We waren aan het eten en hij zat erbij. Heb toen een stuk aardappel aan hem gegeven, hij pakte het aan en bracht het samengeknepen naar z'n mond, maar hapte er dus wel aan. Dat betekent volgens de methode dat ze er dan dus ook aan toe zijn . We vonden het heel leuk om te zien. M'n vriend vond het 'knap' en ik vind het gezellig als die kleine al mee kan eten. Dus dat gaan we denk ik vaker doen.
@Yukl: balen zeg, dat Pelle nog ziek is! Beterschap. @Schema: we eten nu zelf meestal rond half 7, en Amy krijgt normaal meteen daarna haar fles en dan naar bed. Dus ik zou de groente en laatste fles om kunnen draaien en haar dus met ons avondeten 'mee kunnen laten doen', maar ik weet alleen niet of het dan niet 'erg' is dat ze twee flessen na mekaar krijgt, ipv afwisselend zeg maar. Nou ja, kijk wel even. Amy had trouwens gister weer gerold (van buik naar rug) en vandaag weer en ook terug! Het is nu dus echt zover kennelijk . Fijne avond allemaal!