hey meiden, Wat een verschillen met de voeding zeg. Voor Jasper hebben we nog niet echt een vast schema, omdat hij erg rommelig is met slapen. Iemand een tip om dit wat regelmatiger te krijgen? Jasper krijgt nu elke dag fruit, groente slaat hij soms over omdat hij dan al vroeg slaapt. Bij zijn fruit krijgt hij een flesje dixap. Gemiddeld zit hij op 4 flessen 210 x 7. Rijstebloem was hier niet echt een succes, hij dronk het niet op en deed dan erg moeilijk tijdens de fles. We zijn vandaag weer bij de fysio geweest, voor het laatst. Het gaat erg goed met hem. Hij draaide daar plots van zijn buik naar zijn rug. Thuis doet hij dat nog niet. Dit was de eerste keer. Tja verder weinig te melden eigenlijk. Liefs
Ons schema is als volgt: 07:00 Fles 210 + 7 schepjes Tussendoor: 1 potje fruit ( op KDV vers fruit en de tijd waarop hij krijgt verschilt ook weleens) 11:00 Fles 210 + 7 schepjes 15:00 Fles 210 + 7 schepjes Tussendoor 1 potje groente, tijd verschilt ligt eraan wanneer hij slaapt. 19:00 Fles 210 + 7 schepjes Ik ben ook begonnen met het geven van liga koek of brood en daarna een beetje water met diksap. Brood en koekje vind hij wel lekker maar stukjes vind hij maar raar volgens mij, want hij trekt tijdens het eten constant een gekke bek
we geven Jasper trouwens wel een stukje verkruimelde liga door de fruit heen, dat vind hij wel lekker.
@ gwn: jee, goed dat ze aan het rollen is geslagen! Leuk! En het maakt volgens mij niets uit hoor dat ze dan 2 flessen achter elkaar krijgt. Is toch maar voor een paar weken, dan gaat 1 van die flessen er alweer af als het goed is. En straks kun je ook een tussendoortje geven in de middag, bijv. een rijstwafel of een liga. @ escal: oh jammer dat de verjaardag en meeting op dezelfde dag valt! Maar die verjaardag is natuurlijk heel belangrijk Zo bijzonder vond ik dat, de eerste verjaardag. De tweede trouwens ook @ karin: leuk, rapley! Stoer ook dat hij direct ging happen @ skatjuh: fijn dat hij is goed gekeurd door de fysio
@Chikai; Oh leuk dat jullie de taart met zn 2en gaan maken Heeft Thijs vandaag weer zo lekker lang geslapen? Wat voor auto hebben jullie ook alweer genomen? @Yukl; Toch nog een beetje genoten van je verjaardag ondanks de drukte en zieke kindjes? Heb je nog iets leuks gehad van je man of doen jullie niet aan cadeautjes? Och wat zielig van Pelle, hopelijk knapt het mannetje snel op. Je hebt het maar druk met school he! @Escal; Spannend hoor, het wachten tot je kan testen! Ik zal wel een stukje taart naar je sturen Oef, ga aan de ijscoman vragen of hij ergens anders wilt stoppen en niet meer voor mijn deur (dit doet hij sinds ik vorig jaar zwanger was) want anders komt het natuurlijk nooit goed Och, Sem ook al ziek, beterschap voor het meisje! Dat, verven -geweldig! Ging ze het niet eten? Damian stopt echt alles in zijn mond dus hier zou het niet zo'n succes zijn. Echt een knap meisje heb je hoor Jammer van de meeting maar, zo'n eerste verjaardag is heel bijzonder dus begrijp het wel hoor. @Voedingen; Damian krijgt 3 a 4 flessen (op sommige dagen laat hij de 4e fles totaal vervallen) van 180+6. Verder krijgt hij s'ochtends een fruithapje, s'avonds eet hij met de pot mee en af en toe krijgt hij s'middags een tussendoortje. Hier heb ik nog geen brood gegeven maar wil het eerdaags wel gaan proberen. Mogen kindjes eigenlijk volkoren zaadjes brood of kan ik beter brood zonder zaadjes halen? @Drinken; Damian krijgt een bekertje water per dag - in een tuitbekertje, hij vindt het fantastisch, zal er zo nog even een foto van plaatsen Hij drinkt deze trouwens verdeeld over de dag hoor, niet in een keer. @Cherry; Wat voor tattoo heb je laten zetten? @Meeting-namen; Ik wordt liever bij mijn eigen naam genoemd. @Nike; Haha, wat leuk van de meesjes en Mees @Karin; Leuke foto @Gwn; Zal voor je sollicitaties duimen! @Douchen; Hier doucht Damian om en om met papa en mama en 2 a 3 keer per week gaat hij uitgebreid in bad. Lekker met zijn badbubbels en gewoon even lekker dobberen @Amaryllis; Knap hoor, dat je nog steeds volledige bv geeft! Je hebt gelijk, je meisje doet het er overduidelijk goed op @Doglover; Hopelijk zit je snel wat beter in je vel! @Karin; Leuk dat Mark zo goed reageerde op de Rapley-methode. @Skatjuh; Fijn dat Jasper goed gekeurd is
Gwn; ja, eigenlijk voed ik s avonds en s nachts en s ochtends zeg maar op verzoek, overdag krijgt hij om de 4 uur, soms zelfs langer, een fles. Maar dan drinkt hij ook veel meer, ik heb niet het idee dat hij bij mij 200cc wegklokt. Het is nog steeds wel pittig ja, ik vind het wel vermoeiend, maar met alle allergieën nog wel voor mijn gevoel het beste wat ik Thijs kan geven en zolang het nog gaat . Zetten we nog door Hij is ook nog niet zo groot, wellicht scheelt dat ook? Escal: gelukkig ben ik s nachts zo klaar! Thijs pakken schone luier aanleggen 6 min ongeveer beide kanten, dus in een minuutje of 20 max liggen we beiden weer te slapen. En papa slaapt gewoon door Yukl; herkenbaar! Thijs eet ook de groente veel slechter, max. 1 ijsklontje, terwijl mango er wel 3 in gaan!! Haha, nee, de kinderwagen nog niet geprobeerd in de auto, we moeten de boel nog een beetje ordenen. Mijn man had echt enorm veel zooi in zijn auto, hij gaat nu mijn auto voornamelijk gebruiken en ik de nieuwe, dus we moeten nog even de spullen herverdelen. En vandaag had ik de kinderwagen nog niet nodig. Maar de auto bevalt nu al wel heel goed, wat een ruimte!!! (wel oppassen met draaien en parkeren!) Ach, die Pelle Beterschap met hem! (en die tuitbeker ga ik ook proberen!) Elena; ja, Thijs heeft vanochtend weer 1,5 uur geslapen! We hebben een dacia logan gekocht. Wat leuk dat Damian het zo goed doet met de tuitbeker, ben benieuwd naar de foto! O wacht, ik zie hem nu ik 'm berichtje plaats, leuk!! Hier een foto van mijn eerste stapeltaartje (met allereerste strik, had ik ook nog nooit gedaan. Alleen de verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar ik had geen kleine bakvorm, die heb de bovenste laag zelf een beetje rond moeten fabriceren. Bovenste laag is chocoladecake met after-eight vulling, onderste is gewone cake met kersenbavarois). Ook hebben Thijs en ik nog lekker samen gezwommen vanmiddag, dat vindt Thijs echt zo fijn (en ik dus ook!) Nu ben ik moe, dus ik ga naar bed! Morgen weer werken en functioneringsgesprek, dus het zal wel laat worden. Doei!
@Elena, wow ziet dat er ff relaxed uit zo voor de tv . Lief hoor! @Chikai mooie taart die strik is echt geweldig net echt! Wat ga je nou met die taart doen? En wat is after-eight vulling?
t was heel leuk! We hebben quickstep en salsa gedaan T is een stoomcursus om een beetje iets van een openingsdans te kunnen creëren, maar we vinden het nu al zo leuk dat we erover denken om daarna gewoon door te gaan met dansles
Goedemorgen! @Chikai; Erg mooie taart! Je zou niet zeggen dat het je eerste strik is Wat fijn dat Thijs nu zo lekker slaapt. Misschien dan toch het ritme eindelijk doorbroken? Damian wilt alles zelf doen, dus denk dat hij het daarom zo goed doet met de tuitbeker, dan voelt hij zich echt het mannetje @Cherry; Ja, Damian is verzot op de tv Hij kijkt het liefst ' The Lion King' en babytv. After eight is pure chocolade met een mintvulling Och, ook al zo'n wolk van een baby!
Cherry: de taart krijgt mijn zus cadeau, ze gaat komend weekend verhuizen en dan heeft ze iets lekkers om uit te delen aan de mensen die komen helpen. Ik eet ze zelf niet meer, wellicht al tevaak dit soort taarten gegeten. After eight zijn mint-chocolaatjes, en daar heb ik een vulling van gemaakt. Lieve foto! Paloe; wat leuk dat de dansles leuk was!! Wij vinden het ook erg leuk om te doen, even iets met z'n tweetjes, en lekker in beweging. Wat voor plannen heb je voor de openingsdans?? Elena; dank je voor het compliment We hopen inderdaad het ritme door broken te hebben, zou fijn zijn! Ik heb jou al vaker gehoord over babytv, waar kan ik dat vinden?? Zo, weer bijna klaar met kolven, zometeen weer terug voor de klas. O ja, we hadden kikkerdril in de klas (vorige week zijn we het samen met de kinderen uit de sloot gaan vangen), was het 'bedorven'... het stonk toch!! Nu poging 2 binnenkort, nu met verse plantjes en een zuurstofpompje...
@Chikai; oei bah, hopen dat de volgende poging wel lukt. altijd een crime die kikkerdril (maar o zo leuk als het lukt! ) @Yukl; nog een leuke verjaardag gehad?? @Drinken; sem krijg eigenlijk alleen melk. gister een keer water uit een fles geprobeert maar was geen succes @Cherry; wacht nog steeds op de foto van de tattoo, gaat ie nog komen? @Gwn; spannend weer! hopelijk deze keer meer geluk! @Douchen; hier ook niet meer in badje, spetterde werkelijk het halve badje leeg haha. nu lekker in het grote bad met een bodempje water en dan afsproeien met de douchekop. ze vind het geweldig! @brood, denk dat je beter zonder zaadjes kan halen en als hij gewend is pas met zaadjes en pitten.
ik heb sem op den duur gewoon een ritme "gegeven" elke keer 2 uur wakker en dan in bed leggen. ze weet nu dat ze wanneer ze het nodig heeft de slaap/ rust dan kan pakken (ook als ze niet slaapt heeft ze toch even rust om zich heen) nu slaapt ze eigenlijk ook altijd zodra ik haar na de 2 uur wakker in bed leg... eerste keren was ze het na 10 minuutjes moe wat goed dat jasper zich om heeft gedraaid! je zult daar wel berentrots gestaan hebben