Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Karin: Gave foto van het courgethapje. Hij kijkt zo lekker in de camera:D.
    @Gwn: Spannend weer die sollicitaties! Moet toch een keertje lukken. Wow lees dat je op gesprek mag komen! Wat goed. Alvast succes! Leuke vacature trouwens. Zou ook nog wel bij mij passen. Alleen ben ik best slecht in Engels...
    Plat hoofdje: Mees slaapt nu inderdaad meestal op zijn achterhoofdje. Ik draai hem 's avonds wel vaak een kant op als ie slaapt.
    Amy rolt! Joehoe!
    @Cherry: Wat een goede douchtip met de aankleedmat!
    @Yukl: Lastig dat onderzoek met zo weinig data. Hopelijk komt er toch nog wat uit. Wel fijn dat je begeleidster het tot nu toe allemaal goed vindt! Geeft de burger moed.
    Nog steeds zes voedingen....bah:(. En dan ook nog zo druk met alles. Respect!
    Oh Pelle nog steeds ziek....arm mannetje.
    Wah spannend die sollicitatie! Hoop dat het lukt!
    Wat vervelend van de provocatietest zeg. Ik snap ook echt niet waarom ze dat zo doen. Had toch echt al veel eerder gekund lijkt me.
    @Regenboogje: Fijn dat de oogarts en kinderneuroloog Stan hebben goedgekeurd!
    @Chikai: Lekker dat je de nieuwe auto hebt! En past de kinderwagen er zo in??
    Respect voor jouw voedingsschema hoor! Is echt niet niks. Maar ook dat gaat vast snel beter!
    Mooie taart hoor! Ziet er heel gaaf uit met die strik.
    @Amaryllis: Wat knap dat je nog volledig bv geeft. Echt respect hoor. Ook voor de andere meiden die dat nog doen.
    Oh en water uit een tuitbeker is een goed idee zeg! Ga ik ook eens proberen.
    @Kwebbel: Wat fijn dat het strakke dagritme Jelmer lijkt te helpen.
    Hier vandaag dus ook 6 maanden. Echt wel een mijlpaal he!
    Lief die foto in de kinderstoel.
    @Escal: Geweldig dat schilderen! Ik wilde dat laatst ook doen als verrassing voor mijn vriends verjaardag. Maar helaas had Mees toen de waterpokken en durfde ik niet met verf aan de slag te gaan.
    Jammer dat je niet bij de meeting kan zijn!
    Spannend hoor weer die nieuwe ronde!
    @Doglover: Fijn dat Caitlynn alles goed gaat en dat ze zo lekker vrolijk is. Ik vind de vrolijkheid van je kindje zoveel invloed hebben op je eigen gemoedstoestand.
    @Skatjuh: Wat goed dat Jasper aan het rollen is!
    Wow al in de autostoel! Oh met 70 cm en 9 kilo snap ik dat wel.
    @Cherry: Haha lekker gekke bekken trekken tijdens het eten. Is hier ook! Vooral bij de groenten.
    Uberschattige foto van Aiden!
    @Elena: Wat lief die foto's met tuitbeker. Al een heel kereltje zeg, zoals ie daar zit! Mooie blauwe ogen.
    @Paloe: Leuk dat jullie het dansen zo leuk vinden!

@Voedingsschema:
    7.30 uur 210+7+ 2 eetlepels rijstebloem
    tussendoor fruithap
    11.30 uur 210+7
    15.30 uur 210+7
    tussendoor groentehap (nog niet zo heel veel)
    19.30 uur 210+7+ 2 eetlepels rijstebloem
    Flessen gaan sinds kort niet meer helemaal op. Meestal zo ongeveer 200cc, soms iets meer, soms iets minder.
    @Brood: Hier nog niet. Ik wil eerst zorgen dat de groente goed gaat. Daarna begin ik daar aan.
    @Zitten: Hier nog niet. Gaat ook nog even niet gebeuren volgens mij. Hij heeft nog totaal geen evenwicht als je hem neerzit.

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Vandaag het zoontje van mijn nichtje bewonderd. Die is afgelopen zaterdag geboren. 3500 gram, dus ongeveer evenveel als Mees was bij zijn geboorte. Wow wat klein nog! Niet meer voor te stellen.

Net samen met Mees in bad geweest. Hij had echt super pret. Zo leuk. Hij heeft vandaag het spetteren met zijn handjes ontdekt, nadat ik het een keer samen met hem deed. Hij heeft echt 10 minuten keihard zitten spetteren en schaterlachen.:D

Verder is mijn vriend gisteren met Mees op cb geweest. Alles goed. 7630 gram en 69 cm. Gewicht net onder middellijn en lengte net erboven.
    Zal zo even het lijstje opzoeken en bijwerken.

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Lijst kids ca 6 maand oud

Naam mama - naam beeb -- lengte - gewicht -- lengte nu - gewicht nu --- gegroeid----- leeftijd wegen
    Regenboogje82--Stan------45 cm--2435 gr----63,2 cm-----6850 gr-----18,2 cm----4445 gr---6m+2,5w
    Nike------------Mees------51 cm--3554 gr----69 cm-------7630 gr-----18 cm------4076 gr---5m+4,2w

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Tuitbeker: Wij hebben er 1 van Nuby met zachte tuit.

Autostoel: Wij hebben ook de Maxicosi Priori gekocht, die kan nog behoorlijk onderuit en was erg voordelig.

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Escal; ja, daarom hebben we het ook geprobeerd, het is zo leuk voor de kinderen om te zien hoe die ontwikkeling tot kikker gaat! (en het uit de sloot vissen was al leuk!) Maar, we gaan nog een nieuwe poging doen!
    Vervelend dat Sem niet zo goed lijkt te reageren op de puffer, ben benieuwd wat de ha vrijdag zegt!

Gwn; he, leuk! Gewoon lekker op gesprek gaan en eens kijken wat ze je te bieden hebben en of je een klik voelt! Je kunt altijd nog nee zeggen!

Kwebbel dan realiseer je je ineens hoe snel het gaat he, alweer ½ jaar. Ik heb toen niet teruggedacht aan de bevalling, maar dat lijkt echt alweer zooooo ver weg! He, en die tuitbeker een hit! Ik ga het van het weekend proberen, ben benieuwd! Wat een lieve foto’s!

Yukl; oei, dat is niet zo handig, dat Pelle die tuitbeker direct snapte… Maar dan stop je er toch niet zoveel water in? Hoeveel drinkt Pelle nu op een dag? O, wacht, ik lees het al. Hmm, ja, dat is niet al teveel… Hoeveel zou hij met kunstvoeding eigenlijk moeten drinken?
    He jammer dat je verjaardag niet zo leuk was, hopelijk volgend jaar lekker in de tuin je verjaardag vieren met prachtig weer!! Wat fijn dat het overleg met je begeleidster fijn was! En dat verhaal over de ka; het zou fijn zijn als je je voeding vergoed krijgt, maar ik vind het inderdaad wel traag hoor. O, maar wacht, de bijvoeding kan natuurlijk ook die jeuk bij Thijs teweeg brengen, eens even in de gaten houden.

Nike; wat goed dat Mees het goed heeft gedaan qua gewicht enzo. Leuk dat hij het spetteren heeft ontdekt!! Grappig!
    We hebben de kinderwagen nog niet in de auto geprobeerd, ik moet hem eerst twee dagen uitlenen om m’n zus te verhuizen :(….. Tja, die voedingen, het wordt vanzelf beter denk ik.

Autostoel; wij hebben een autostoeltje gekregen, van maxicosi, kan alleen niet vinden voor welke leeftijd het is. Hij kan (vind ik) helemaal niet goed ‘kiepen’. Erg onhandig dat er verder niets op staat….

Thijs lijkt een antipathie tegen de nutrigamen kunstvoeding te hebben ontwikkeld. Sinds we de rijstebloem een aantal keer in zijn fles hebben gedaan, weigert hij om de fles leeg te drinken. Met moeite 30 tot 50 cc en dan slaat hij hem gewoon weg. Vanmiddag had hij maar 50 op, toen na 4 uur (het was toen 19.00u ’s avonds, tussendoor geen potje of iets gehad) weer een poging, toen had hij 80 op, maar kwam er meteen weer een flinke golf uit. Terwijl hij eigenlijk nooit meer spuugt… Wat moet ik hier nu mee?
    Borstvoeding uit de fles drinkt hij als een tierelier, dan drinkt hij zeker 150, maar vaak ook 200cc op per keer.

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Lijst kids ca 6 maand oud

Naam mama - naam beeb -- lengte - gewicht -- lengte nu - gewicht nu --- gegroeid----- leeftijd wegen
    Regenboogje82--Stan------45 cm--2435 gr----63,2 cm-----6850 gr-----18,2 cm----4445 gr---6m+2,5w
    Nike------------Mees------51 cm--3554 gr----69 cm-------7630 gr-----18 cm------4076 gr---5m+4,2w
    Chikai-----------Thijs-------50 cm--3260 gr --- 65 cm --- 6575gr ---- 15 cm ---- 3315 gr---- 5m+3,2w

Ik ben niet zo goed met de streepjes :D

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nog niemand online geweest?? Ik zit nu te kolven, en dacht, even bijlezen.
    Nou ja, fijne dag allemaal! Het lijkt weer heerlijk weer te worden, super toch!! Vanmiddag lekker buiten gymmen ipv in de sporthal!

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Lijst kids ca 6 maanden oud

Naam mama - naam beeb -- lengte - gewicht -- lengte nu - gewicht nu --- gegroeid ------ leeftijd wegen
    Regenboogje82---Stan------45 cm---2435 gr----63,2 cm-----6850 gr----18,2 cm--4445 gr---6m+2,5w
    Nike-------------Mees------51 cm---3554 gr----69 cm-------7630 gr----18 cm----4076 gr---5m+4,2w
    Chikai-----------Thijs-------50 cm---3260 gr----65 cm-------6575gr-----15 cm----3315 gr---- 5m+3,2w

Gwn-------------Amy-------50 cm---3105 gr----68 cm-------6935 gr----18 cm----3830 gr----6m

9. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Autostoel: Kwebbel, bedankt voor het doorgeven van die leeftijden. Ik ga natuurlijk nog even checken met het model van de stoel enzo, maar het zal dan wel ook één zijn waar ze straks in kan, want het buurmeisje is 3 ofzo en was er nu echt uitgegroeid. Voorlopig gaat het volgens mij nog prima met Amy in de maxicosi gelukkig :)

@Hier: vanmiddag zkh voor echo en foto van hoofd, spannend hoor! Nu moet ik alweer gaan, ff fruithapje in mekaar draaien voor als ze zo wakker wordt. Daarna ff lekker de stad in denk ik, en/of stukje fietsen (met fietskar). Fijne dag allemaal!

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @gwn, wou wat een leuke vacature! en al zo snel een reactie op je sollicitatie?! moet een goed teken zijn toch :)
    spannend die foto! wanneer krijg je de uitslag?
    @yukl, he wat jammer van je verjaardag zeg... maarja
    inderdaad volgend jaar weer een...
    @autostoel, hier gaat mc nog prima! laatste keer meten was ze 62 cm en 6600 gr dus denk dat het ook nog wel even goed is :)
    wel fijn dat je de vervolgstoel ook in liggende stand kan, wist ik helemaal niet.
    @chikai, inderdaad leuk voor de kids zo de ontwikkeling bij te kunnen houden. wij hebben (toen ik nog op school werkte) echt kikkers gehad een paar jaar op rij, heel gaaf! maak maar eens een pic als ze het overleven ;)
    @nike, wat leuk dat mees t spetteren heeft ontdekt! grappig om te zien he :D

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @hier, volgens mij heeft sem het door?!
    nieuw eetpatroon:

ochtend: 180+6+rijstebloem
    middag: 180+6
    tussendoor: fruithapje (ongeveer 50 cc, maak zelf dus kan niet in potjes rekenen)
    avond: ongeveer 50-80cc groente
    voor t slapen: 180+6

dus pap(fles), fles, fruit, groente, fles! net of ze ineens door heeft hoe ze groentjes enz moet eten :D helemaal happy
    drinkt alleen uit de fles geen water dus na alle posi opmerkingen over tuitbekers hier die maar eens gaan halen.

verder is ze nog steeds flink aan het hoesten. slapen deed ze gister goed, heb de ventolin in de ochtend gegegeven dus denk dat het toch daar aan lag... morgen naar de ha dus horen we het wel...

hier weer lekker zonnetje, daar ook?

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Escal: Wat goed van Sem dat ze het eten nu doorheeft!!! Niet alle autostoelen kunnen in ligstand, moet je even goed nakijken als je er eentje gaat uitzoeken. Het is trouwens ook niet echt liggen, het is een slaapstand, dus wel iets onderuit maar niet helemaal.

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik kreeg trouwens net reactie op een open sollicitatie die ik had verstuurd, dat ze momenteel geen vaste plek hebben, maar dat ze me wel een 0-uren contract willen aanbieden, zodat ik op invalbasis voor ze kan werken.
    Nu zit ik dus heel erg in dubio, wel of niet doen? Dan vervalt namelijk mijn recht op een ww-uitkering en als ze nou een paar weken achter elkaar geen inval nodig hebben, heb ik dus nauwelijks inkomen.
    Moeilijk, want aan de andere kant heb ik zoiets van, als ik dat contract aanneem en er komt over een poosje wel een vaste plek vrij, heb ik natuurlijk wel veel kans om die plek te krijgen.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: kun je niet op meerdere plekken zo'n contract krijgen? Dat je dus bij verschillende vestigingen als invalkracht gaat werken? Of kan dat niet? En anders via het uitzendbureau ofzo? Op zich... de vaste invalsters bij ons KDV staan er wel zeer regelmatig.
    Verder: is het niet zo dat je wel recht blijft houden (voorlopig althans) op aanvullende WW? Dus als je bijv. voor 24 uur WW krijgt en je zou nu 8 uur werken, je dan 16 uur krijgt. Zoiets?

@ gwn: spannend vandaag! Succes, al zal je dat vast niet meer lezen.

@ escal: wat goed dat ze het door heeft! Ook best snel hoor vind ik :) Nog eventjes, en dan heeft ze nauwelijks nog de flessen nodig.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: is er niet iemand aan wie je het kan vragen hoe je dat moet oplossen wat betreft flesvoeding? Wel lastig zeg... Ik zou niet weten wat je zou kunnen doen..!
    Qua flesvoeding zou hij in principe zeker 800cc binnen mogen krijgen. Dat is ook de hoeveelheid waarbij hij in het verleden heeft doorgeslapen. Maar dat redt ie dus absoluut niet... Zeker overdags niet.

@ nike: leuk dat spetteren in bad! Ik vind het wel jammer dat wij geen bad hebben. Het is zo leuk als de kindjes het water ontdekken :) Dat is toch net wat anders in zo'n mini badje, die wij trouwens niet eens gebruiken.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ autostoeltje: Pelle past er nog makkelijk in gelukkig. Hij is wel lang, maar ontzettend slank. Ik denk de laatste tijd zelfs nog slanker geworden. Dus voorlopig blijft hij er nog wel in. Zeker omdat hij nog niet kan zitten. De opvolgstoel kan inderdaad in een ligstand. Ik vond het verder wel een onhandige stoel, omdat het zo hoog zit. Met Tobe werd dat echt lastig. Al is de stoel die daar weer na komt ook niet fijn vind ik. Ben blij als ze straks uit de autostoelen zijn ;)

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pelle heeft vanochtend 2 ijsblokjes fruit (mango en banaan) met veel smaak opgesmuld! Wel weer weinig melk gedronken... Vanochtend 50cc en net 90cc. Toen heb ik wat melk in een bekertje gedaan, en toen heeft ie denk ik nog zo'n 20 a 30cc gedronken! Vond het nog best wat :D Hij vond het ook onwijs interessant hihi.

Maar goed, hij drinkt wel echt veel te weinig. Als het morgen nog zo is, ga ik de huisarts bellen. Vraag me af of ie uberhaupt wel groeit op moment.

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Cherry: Ben benieuwd naar je tattoo! :)

@ Escal: Ik weet niet of het normaal is dat Sem zo hyper wordt van de Ventolin hoor...Imee heeft alleen meer lucht na zo'n pufje maar verder merk ik niks. En ik heb het ook nog niet eerder gehoord dat iemand er zo op reageerde. Ik zou het wel even navragen als ik jou was!
    Spannend zeg, dat je bijna kunt testen! Ik voel die kriebels zo weer als ik er aan terug denk! :D

@ Gwn: Super dat je op gesprek mag komen!!! Ik hoop voor je dat het wat wordt!

@ Chikai: Mooie taart zeg, dat je dat kunt! En die vullingen klinken wel echt overheerlijk :)

@ Kwebbel: Leuke foto's van Jelmer! :D Hij is inderdaad groot zeg, maar wat een heerlijk ventje. Ongelofelijk he, dat ze alweer een half jaar zijn! Ik kan er ook niet bij dat de tijd zo snel gegaan is. Maar op een of andere manier realiseer ik me dat nu pas, heb jij dat ook? :) De volgende autostoel, brood en ook nog een tuitbeker, dat kun je al haast geen baby meer noemen ;)

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Yukl: Lastig zeg, alles wat speelt rondom Pelle. Fijn dat hij de tuitbeker direct snapte, maar dat hij daardoor nog minder gaan drinken is natuurlijk niet goed. En als je nou eens wat flesvoeding in de tuitbeker doet? Misschien vind hij dat gewoon fijner drinken dan uit een fles, en wil hij het dan wel?
    Wel rot trouwens dat de kinderarts nu pas wil overstappen, net nu je bezig mag met de bijvoeding. Maar op zich schijnt het geen kwaad te kunnen hoor, tenminste niet in die zin dat een kind zich dan niet goed ontwikkelt. Ik geloof dat dat pas vanaf 8/9 maanden gaat spelen. Stel nou dat een andere flesvoeding aanslaat en de eczeem verdwijnt of wordt minder, dan gaat ie hopelijk beter in z'n vel zitten en dan heb je het zo weer ingehaald. :)

Fijn dat je begeleidster zo positief is over je manier van schrijven en het tijdstip van afstuderen! Dat werkt vast een stuk lekkerder!

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ja, heb dat ook wel, dat ik me nu pas realiseer hoe snel het allemaal is gegaan. Hij is idd nog nauwelijks baby, is al meer een dreumes, vooral als je ziet hoe snel hij nu ineens gaat, hij vindt gewoon even lekker bij mama liggen ook niet zo leuk meer, al snel begint hij dan te spartelen, hij ligt veel liever te ravotten in de box. Wat dat betreft ben ik ook blij dat ik nog borstvoeding geef, dat zijn echt onze momentjes, dan is hij gewoon weer even echt baby ;)

Deel Deze Pagina