yukl: ik zal eens uitzoeken hoe dat zit met 0-uren en ww. Ik ga sowieso een gesprek aan, eerst eens kijken of er een klik is en wat ze me in de toekomst kunnen bieden met betrekking tot die opleiding die ik wil doen.
@ Tuitbeker: Wij hebben die van Difrax, een gele met zachte rubberen tuit. Ze zit er constant op te kauwen, ook lekker voor doorkomende tandjes! Ik vind m persoonlijk erg prettig! @ Nike: Bedankt! Maar het geven van borstvoeding wordt wat mij betreft wel steeds makkelijker hoor, het is lekker op gang, je ontwikkelt handigheid/routine en zo'n uk leert ook. Ik hoef Imee niet meer te helpen, zodra ze m'n borst ziet hapt ze aan en ze is zo klaar. Gisteren was ik op visite terwijl het voor haar etenstijd was. Even naar een andere (rustige) kamer, bh open en met 5 a 10 minuutjes was ik weer terug met een verzadigd meisje. As easy as that! In het begin vond ik t pittig, maar het wordt hoe langer hoe leuker. Alleen moet je wel goed blijven eten, (dus niet snoepen ) in drukke tijden is dat soms lastig. Wat leuk dat Mees het spetteren heeft ontdekt! @ Chikai: Over die Nutramigen, persoonlijk zou ik daar denk ik mee stoppen...als hij het echt niks vind, misschien is daar wel een reden voor? Ik heb wel vaker gehoord dat kindjes dat aangeven, en dat ze de juiste voeding wel heel goed drinken alsof ze aanvoelen dat die goed voor ze is. Maar op deze manier wordt het eten een strijd en dat zou ik zelf niet willen. Wat zijn veel kindjes trouwens al groot!!! Wij gaan maandag weer naar het cb, ben zo benieuwd!!!
Ja! En onder mijn vorige berichtje staat ineens 'Yukl likes this'...volgens mij hebben ze van 't forum iets nieuws bedacht? Beetje 't hyves principe...
haha, ja, vroeg me ook al af waar dat nou weer voor is. Net zoiets als "respect" op hyves denk ik. ik heb trouwens net even contact gezocht met het uwv over werken op 0-uren basis. Dit mag gewoon en de uren die je niet werkt krijg je aangevuld met ww. Dus ik heb terug gemaild naar die organisatie dat ik graag een afspraak wil maken voor een gesprek
Kom later verder reageren Kinderen liggen/gaan in/naar bed, dus ik ook Wel apart dat liken. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken bij discussietopics.
Hier nog een mama van oktober 2010! 12 oktober bevallen van een gezond meisje, 3460 gram en 51,5 cm. (uitgerekende datum 10-10-2010 ) Aanstaande dinsdag is ze een half jaar en het weekend daarop beginnen we met bijvoeding ala rapley. Tot nu toe groeit ze als kool op volledige borstvoeding. Aanstaande maandag weer wegen maar denk dat ze wel rond de 9500/10000 gram zit . (5 weken geleden woog ze 8795 gram) Vandaag rolde ze voor het eerst heel bewust van rug naar buik, tot 3x toe! Ze kan alleen niet weer terug rollen dus dan gaat ze mopperen. Haha. Tandjes zijn nog niet gespot Leuk om jullie ervaring en verhalen te lezen! Groetjes!
Hey, ik zie geen 'like'?? Waar zien jullie dat? Klinkt hetzelfde als op facebook dan... tja, of dat nou veel toe gaat voegen hier? Denk het persoonlijk niet. @Knijn: welkom! Jeetje, dat is een heel flink meisje dan al , hoe lang is ze nu? En zou ze in die 5 weken echt zo erg aangekomen zijn dan? Hier zat er tussen de weging van de 4 maanden en die met 6 maanden maar ong. een kg verschil geloof ik. Ook al nog volledige bv, super! Ik mis het nu opeens wel eigenlijk, ga het met een evt. volgende toch echt proberen tot 6 mnd vol te houden. Onderzoek is om 15:40 vanmiddag, dus ik lees nog wel ff mee hoor . Gaan om 15:00u weg denk ik. Momenteel ligt ze lekker te slapen, en ik heb nogal hoofdpijn, dus ga ook een powernap doen denk ik .
@ gwn, heel veel succes vanmiddag. Hopelijk natuurlijk goed nieuws @ kwebbel, spanned hoor, maandag al. Gelukkig wel snel toch. @ hier, manlief is vanmorgen opgebeld door een uitzendbureau, waar hij een optie op een baan had. Ze vertelde hem dat ze verder gingen zoeken, m`n man mag nog steeds niet werken en moet sowieso eerst wachten op een uitspraak van de rechter. Dooor die ontzettende klote, tering eikels ( sorry ) is er dus een baan door zijn neus geboort. Hopelijk krijgen de anderen wel goed nieuws, hier is dat namelijk meer uitzondering dan regel Liefs
@Gwn succes! Spannend middagje, denk aan je! @Kwebbel oooh jij ook succes . Ben benieuwd wat ze je allemaal te vertellen hebben ook. Misschien kunnen ze wellicht ehm hoe noem je dat....zeg maar dat je sowieso elke maand een aantal uur standaard opgeroepen moet worden ofzo? @Knijn nog gefeliciteerd met je dochtertje dan . En welkom bij de Oktobermamma's! Klinkt alsof je meisje het al goed doet!
@Chikai: Wat vreemd dat Thijs de nutrigamen niet blieft. Je zou toch denken dat als ie honger heeft het er wel in gaat. Zo kom je natuurlijk niet van de nachtvoeding af. Vervelend. @Gwn: Spannend die echo! Hoe was het?
@Escal: Wat balen van dat hoesten. Hopelijk gaat het snel beter. @Yukl: Misschien kun je Pelle nog een keer extra laten wegen op het cb? De huisarts kan dat volgens mij niet en bij mij vroegen ze er wel om. @Kwebbel: Moeilijk die sollicitatie. Misschien kunnen ze wel enigszins duidelijkheid bieden over het aantal uren. Kun je geen gesprek aanvragen?
Dat liken zie ik nergens.... @Kwebbel: Oh fijn dat je gewoon ww krijgt als je dat contract zou nemen. Gewoon gesprek aangaan inderdaad! Oh spannend maandag al. @Knijn: Welkom! kom je ook meekletsen?
@ amaryllis: ik heb inderdaad geprobeerd melk uit de tuitbeker te geven, maar dat wilde ie ook niet. Ik geloof ook niet dat later starten met bijvoeding kwaad kan, maar ik denk wel dat Pelle meer nodig heeft dan alleen maar melk. Juist omdat hij melk niet wil en er zo weinig van drinkt. Hij slaapt er erg onrustig door en ik vrees dat het alleen maar erger wordt. Ik merk dat het moeilijke eten zich niet beperkt tot de melk en ben bang dat als we een maand zouden wachten, het wennen ook weer een paar weken duurt, etc. Naja, ik zie het niet zo zitten. Ik zie het al voor me dat we straks standaard 2 nachtvoedingen moeten gaan geven ipv 1. Bovendien geloof ik niet eens dat hij KMA heeft. Daarom wil ik ook provoceren, zodat we dat in ieder geval zeker weten. Eczeem trekt pas na zo'n 6 weken dieetvoeding weg, dus dan zouden we weer minstens 6 weken moeten wachten totdat we wel kunnen provoceren? Dan is hij alweer zeker 8 maanden voordat we uberhaupt wat weten! @ kwebbelsnoes: spannend! Fijn dat je WW uitkering in ieder geval aanvult! Alvast veel succes maandag @ knijn: welkom! En wat een flinke dame inderdaad! Je voeding is in ieder geval voedzaam genoeg Is ze ook lang? @ nike: inloopspreekuur is hier op een donderdag op een tijdstip waarop Tobe slaapt. Niet zo handig... En voordat we een extra afspraak hebben gepland, staat de afspraak bij de kinderarts al En die wegen en meten ook standaard. Goed dat je bent gaan sporten Ik heb er de puf niet voor vanavond... Net zoals de 2 avonden hiervoor...
Pelle heeft vandaag 320cc op. Inderdaad minder dan gister en hij had ook weer wat verhoging (38,2). Toch maar de huisarts gebeld en die wil hem in ieder geval voor het weekend even zien. Dus morgenochtend gaan we even langs. Al verwacht ik daar niet zoveel van Zou niet weten wat ie aan Pelle zou moeten zien namelijk. Maar goed, wie weet worden we verrast.
@Yukl: Succes morgen bij de dokter! Heel lastig zeg dat weinige drinken, vooral de zorg erom. @Gwn: Fijn dat je uitgenodigd bent voor de sollicitatie. Wat Chikai al zei, het is niet alleen belangrijk dat jij je goed voorbereid, maar ook dat zij je iets kunnen bieden wat bij jou past. Dan sta je er meteen ontspannener in. Niet zo lang geleden dat ik dat zelf geleerd heb bij gesprekken . @Kwebbel: Wat een leuke foto's zeg! En wat is hij al groot ja. En succes met je sollicitatie. Als het van twee kanten bevalt, heb je veel kans dat je vaak gevraagd wordt. @Amaryllis: Wat fijn dat de bv zo lekker loopt als je het langer doet. Ben ondanks dat toch blij dat ik ben overgestapt op de fles, het was voor ons echt te zwaar met 7 weken. En dat was toen wel heel jammer. Eerlijk gezegd als het hier makkelijk was geweest, was ik zeker door gegaan, want het blijft heel bijzonder. @Escal (was jij dat?): Fijn dat hij in bad gaat nu, vind het zelf wel jammer dat wij geen bad hebben, want dat kleine badje vind ik vaak heel onhandig. @tuitbeker: Wij hebben er een van Nijntje (gekregen) en zal dat toch ook eens gaan proberen, want hier drinkt hij ook geen water uit de fles. Bedankt voor de tips! Alleen heeft deze geen zacht mondstuk, dus als het niet lukt kan ik altijd nog een andere proberen (Difrax toch?). @hier : Vandaag zijn we met Mark weer naar oma geweest, want de zus van oma was over uit Spanje, die had hem nog niet gezien. Haar dochter was er ook bij, die woont wel in Nederland. Maar inderdaad, hij is echt eenkennig, want alleen bij mij was hij stil, zodra er gezichten dichtbij kwamen zette hij het op een huilen. . Ik heb hem bij mij op schoot gehad en na een tijdje begon hij te wennen en op het eind kon ik hem zelfs op het speelkleed leggen en ging het goed. Dus al met al een geslaagd uitje! Het roept wel allerlei gevoelens bij me op dat hij zich aan mij hecht. Zowel fijn als minder fijn, maar dat ligt aan mij zelf. De grootste wens die ik voor hem heb is dat hij zich veilig kan hechten, dat is gewoon heel belangrijk. Ik weet zelf wat het is als dat niet gebeurt. Vandaar dat het voor mij zelf wel heel dubbel is allemaal. Ik zit zelfs te denken of ik daar nog een therapie voor ga volgen. Ik heb er veel voor over om het proces bij hem goed te laten verlopen.