Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

pffff week later
    Maar hier ben ik dan
    .
    @feestje van Mason. Mason is helemaal gek van Thomas de trein ,dus dat wordt het thema :) Wij hebben zelf een uitbreidingset voor de rails van Thomas de trein gekocht en treintje . Verder krijgt hij een auto van Cars en een megablocksset van Nihao-kailan. En toen vonden we het wel mooi geweest.

@schema, nou hier is die soms ook heel ver te zoeken ( zoals vandaag haha). Ook de bijvoeding wil ze nu al 3 wkn helemaal niks van weten :(

Afgelopen woensdag is Fay bij de kinderarts geweest ivm haar hoofje. Er is een rontgenfoto gemaakt en dit wordt doorgestuurd naar Rotterdam. Donderdag worden we erover gebeld.

@eczeem, he wat rot voor alle kindjes :( De dietiste in het ziekenhuis zei tegen ons ,dat allergie gevoelige kindjes dit snel kunnen krijgen als er gestart wordt met bijvoeding. Wellicht heeft het hier bij sommige kindjes mee te maken?
    @skatjuh, hopelijk krijgen jullie nu snel al het geld terug.
    @chikai, oh wat leuk zeg als ze nu al zo'n karaktertje ontwikkelen hé.
    @karin, wij hebben dat met Mason en papa ook gehad. Mason was toen ook heel huilerig soms bij Rudy. Hier was de oorzaak dat ik Mason erg veel naar mij toetrok. Gelukkig is dat helemaal goed gekomen, maar bij Fay waak ik er nu voor dat ik haar heel erg naar mij toetrek :D Oh mooie foto van het hapje :D Mason sabbeld met 6 maand op een broodkost. We deden wel brood ,wat al wat droger was zeg maar. Dat verze brood kan namelijk erg in hun gehemelte blijven hangen.
    @gwn, spannend je sollicitatie.Oh lekker hé even fietsen. Ik kan niet wachten tot Fay mee voorop mag. leuk zeg dat rollen :D Oh ik lees een gesprek. Spannend en alvast veel succes! Spannend die uitslag vrijdag. Hopelijk goed niuws. Jammer dat sommige artsen zulke horken zijn :(
    @yukl,nog van harte met je verjaardag!! oh wat sneu zeg dat Pelle zo'n jeuk heeft :( Hopelijk krijg je snel een reactie op je cv. Jemig zeg ,wat irri van die provocaietest. Zo gaat er idd veel tijd overheen :( Hoe is het nu met Pelle? Tobe ook helemaal opgeknapt?
    @cherry,herkenbaar van het slapen. Fay heeft er sinds een week hier ook een handje van ,maar is wel heel moe. Heb je ook een foto van je nieuwe tattoo? Waw dat is ook een mooi schema. Wat goed van het rollen :D:D Oh wat slaapt Aiden heerlijk :) Geweldig fimpje zeg :D
    @elena, haha lekker kan dat "snaaien" zijn he. :d Leuke foto's en wat houd hij al goed de beker vast. Ga hier ook maar eens een beker proberen.
    @chikai,fijn dat het slapen zo goed gaat! Oh wat leuk zeg dat je de taart van Paloe gaat maken. Mason had ook een iets plat achterhoofje en dit is destijds helemaal bijgetrokken. haha hier helaas ook zo'n uitgebreid voedingsschema. Gave taart!!
    @nike, hier wordt de speenbehoefte idd ook steeds wat minder. Toch bijzonder hé dat alle kinderen daar wel een beetje dezelfde lijn in volgen ( tot 6 maand veel zuigbehoefte)
    @escal, misschien een tip :D Ik gaf bij Mason meestal de fruithap rond 10.00. Straks ga je namelijk om 12 uur brood geven en dan is het misschien lastig de fruithap weer verplaatsen. Rond 15 uur in de middag gaven we dan wat diksap met een rijstewafeltje ofzo.Wat een prachtig meisje is Sem toch :)
    @regenboogje, Fijn dat alles goed ging in Maastricht. Wel een gedoe steeds niet?
    @amaryllis, fijn he dat de bv nog zo goed gaat. en een half jaar alweer. :D Snel gaat het hé Wat goed dat ze al uit een tuitbeker kan drinken. haha geweldige foto :D
    @kwebbel,wel mooi ritme heb je. Wat een heerlijk koppie heeft je mannetje, met zijn sralende ogen :D Succes voor je sollicitatie maandag! Oh en nu donderdag lees ik. Hé dat is balen :(
    @doglover, rustig aan doen en neem lekker je tijd :)
    @nike,oh heerlijk samen in bad.Ik wou dat ik hier een groot bad had.
    @knijn, welkom :D En jemig je kleine groeit goed :D Hier wel krampjes van de rijstebloem en ze slaapt er minder goed door.
    @romy, welkom terug :D Mooie foto.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Als het schema loopt is die als volgt:

ca 7.00: 120 cc
    ca 11.00: 120cc
    ca 15.00: 120cc
    ca 18.30: 150 cc
    ca 22.00: 180cc
    ca 3.00: 120 cc.

3. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Geen schema is ook een schema ;)

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Jij ook al!? :D :D :D

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Dank je wel!! Das heel lief van je! :D :D :) Ik denk het eigenlijk ook wel, maar heb er dus nog iets in te verwerken.

6. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Nike Krampachtig? Ja, misschien wel een beetje. Vooral bij m'n schoonmoeder, want die trekt het zich ook aan en ik geloof een lichte jaloezie te voelen aangezien zij het heel fijn vond dat hij eerst zo vaak naar haar lachte en nu niet meer (huilen dus). Nu liggen m'n schoonmoeder en ik elkaar ook niet zo, dus dat maakt het nog wat ongemakkelijker.

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @hier Gisteren zat ik met een buurjongen te praten voor ons huis en ik ontdekte dat m'n beste vriendin plotsklaps is overleden, dat ik dat eigenlijk nog niet had verwerkt. Het viel ook op zo'n ongelukkig moment (een week voor de bevalling is ze gecremeerd). En zij was m'n enige echte klankbord buiten m'n relatie om. Ik kon bij haar alles vertellen en ook m'n emoties uiten. En nu ze er niet meer is valt het me heel zwaar om niet meer zo'n maatje te hebben, zeker nu er zoveel gebeurt in m'n leven. Dus dat kwam er inene uit. Ben even niet zo veel online nu :) er gaat zoveel door me heen.

Fijne avond allemaal!

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Karin: Ik kan me goed voorstellen dat je het erg moeilijk hebt met het overlijden van je beste vriendin en dat ze Mark ook niet heeft leren kennen maakt de klap denk ik nog groter.
    Ik zou niet weten wat ik zonder mijn beste vriendin zou moeten, dus kan me je gevoel goed voorstellen.
    Neem de tijd ervoor meid, neem inderdaad de rust om te rouwen.
    Heel veel sterkte ermee, dikke knuffel!

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Skatjuh; kijk eens, dat is goed nieuws!! Gefeliciteerd!!! Nu hopen dat je het geld ook snel krijgt! Fijn dat je ouders hebben bijgesprongen, dan kun je in ieder geval in je huis blijven. Hopelijk zijn jullie snel uit de financiële zorgen!

Cherry; natuurlijk kun je met verse spullen beginnen, waarom niet? Je kijkt gewoon hoe Aiden erop reageert, stoppen kun je altijd. Ik ben met vers begonnen maar ga van de zomer ook potjes aanbieden, aangezien ik op vakantie niet het risico wil lopen dat hij niet wil eten in Noorwegen.

Meeting: alle baby’s op de foto: leuk!! (ik vind het eigenlijk ook wel leuk om een foto met alle baby’s met mama’s erbij te maken). Qua geld; ik drink geen thee, ik wil best de extra kosten zelf betalen.

Kwebbel: veel plezier bij je opa en oma, blijft toch wel speciaal he! (ook voor hen) Ik ga binnenkort ook weer eens naar m’n oma, want je weet nooit wanneer het afgelopen zal zijn… (de oma van mijn man is 4 weken voor de geboorte van Thijs gestorven, dus dat zegt genoeg).

Romy; welkom terug, leuke meiden!! Ik wil ook wel zwanger worden, maar ik wacht even totdat het praktisch gezien handiger is met bedjes, wandelwagens, leeftijden enz… Het zal zo wie zo pas ‘besproken’ gaan worden nadat Thijs minimaal een jaar is.

Escal; sterkte met wachten, spannend! Fijn weekend!

Knijn; Ik kom uit Noord-Brabant, en de oktober mama’s wonen redelijk verspreid, van Zuid-Limburg tot Amsterdam :D En Thijs krijgt ook nog geen tandjes, ik vind het wel prima zo, hij drinkt ook nog bij mij ’s nachts en dat is vast prettiger zonder tanden! Ik geef Thijs overdag afgekolfde melk, en dan de laatste fles ’s avonds een fles kunstvoeding, maar helaas, hier komt hij dan zeker 1, vaak ook nog 2x ’s nachts! Hier helpt het dus niet. En pap vindt hij niet lekker, dus dat werkte al helemaal niet… Haha, en een halfjaar geleden langer geslapen dan vier uur? Dat is bij mij al een jaar geleden!! (toen ik zwanger was moest ik zoveel plassen ’s nachts….)

Vandaag is Thijs bij mijn moeder geweest. Voor het eerst bloemkool op, hij heeft ervan gesmuld!! Nu heb ik het bedje van hem naar onze kamer aan de voorkant verschoven, want achter in de tuin bij de buren wordt een feestje gegeven (met behoorlijk harde muziek). Aangezien ik geen zin heb in een kindje die telkens wakker schrikt, slaapt hij vannacht gezellig bij mij op de kamer.

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Heerlijk he, zo'n lachend mannetje en vooral om hem aan het lachen te maken :p :) :D

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

ik meld me ook weer even - ik schrijf momenteel wat meer in een ander topic... http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/261075-meiden-postnatale-depressie-hebben-hebben-gehad.html

het ging hier al een tijdje minder, maar met de EMDR kon ik de angst en paniek aanvallen nog aardig aan. Het heeft ook écht een stuk verwerkt. Maar dat waren eigenlijk problemen van 10 jaar geleden, toen ik erg ziek was en die er nú weer bij kwamen als het ware.

1,5 week geleden merkte ik dat ik weer in een dipje begon te zakken, ik wijtte het ook aan m'n menstruatie. Maar het dipje werd een flinke dip. Dus maandags maar naar de huisarts --> toch maar aan de anti depressiva. Maar de huisarts stuurde me door naar Yulius - een centrum voor psychiatrische hulpverlening. Wachttijd bleek 4 tot 6 weken. Nouja om een lang verhaal kort te maken: Het ging eigenlijk helemaal mis hier, mede daardoor waarschijnlijk. En via de acute dienst van Yulius hebben we onmiddellijk hulp gehad. Ik ben gestart met antidepressiva en dagelijks komt er nu een 'PIT verpleegkundige' . Zij helpt en adviseert en controleert een beetje. Erg prettig. Het was dít of opname. Ik mocht zelf kiezen. Vanwege de meiden heb ik hiervoor gekozen, hoewel opname wel 'veilig' voelde als het ware, maar dat kon ik de meiden niet aandoen.
    In het weekend komt er geen PIT verpleegkundige, maar is er afgesproken dat de weekend dienst dagelijks eventjes belt. Dus dat is allemaal wel prettig. Er is zo een heel 'vangnet' . En dat voelt wel veilig. Ook al is het nog zwaar.
    Eerste conclusie was 'angststoornis' maar na een paar gesprekken met de PIT verpleegkundige gaf die aan, dat het in haar ogen duidelijk een combinatie was daarvan, met een postnatale depressie. Gezien hun ervaringen (en die van psychiater) zou ik na een week of 3 met de anti depressiva (Lexapro) al wel resultaat gaan merken. Dus daar hopen we maar op.

Maar oke, ik heb het dus simpelweg wat druk met mezelf... en reageer her en der wel op het forum, maar dan op korte stukjes. Ik kan het hier gewoon wat moeilijk volgen op dit moment.

Naar de meeting ga ik niet mee. Het was sowieso al twijfelachtig - door de angstaanvallen en ik stond nog tussen haakjes, maar op dit moment is het helaas geen optie .

Maar oke - ik ben nu al érg benieuwd naar de foto's, zoveel mama's en baby's! Echt super leuk!

@tessa: Spannend donderdag.. sterkte met wachten nu nog!
    @skatjuh: fijn dat het goedgekomen is hopelijk komt het geld nu ook snel binnen!
    @cherry (meen ik) : ik denk dat je kindje aardig gemiddeld is hoor :) ze moeten het kunnen met 9 maanden geloof ik.
    @chikai: Leuk dat je de taart van Paloe gaat maken! Je stapel zag er ook goed uit!
    @knijn: Welkom hier :) ! Hier iemand uit de omgeving van rotterdam
    @romy: Leuke foto zo zeg, van je meiden! Heerlijk he, zo'n trotse grote zus!
    @yukl: Ow heerljk om zo te shoppen en ach, als je het nodig hebt, heb je een goed excuus toch :) ?!
    @Karin: Neem de tijd meid, ik kan me voorstellen dat je eigenlijk ook weinig tijd hebt gehad door de geboorte etc om het echt al een beetje te verwerken...

nou hier houd ik het even bij ;) m'n a.d. maakt me slaperig ;) en die heb ik zo'n half uurtje geleden ingenomen.. dus tijd om nog even te bankhangen en dan naar bed! Fijn weekend verder!

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Kwebbelsnoes: Jij ook al een half jaar borstvoeding, da's waar, leuk! :) En hopen dat het nog heel lang leuk blijft ;), ik vind het zo gezellig! Jij?
    Fijn trouwens dat de nachten nog steeds zo goed gaan!

@ Chikai: Geef jij alles gekolfd? Dan snap ik idd wel dat je de bv graag wilt afbouwen voor Noorwegen. In mijn geval is het juist makkelijker dan de fles, dus dat speelt hier niet. Hoe was het vandaag op de scouting en met het verhuizen van je zus?

@ Skatjuh: Wat fijn dat de rechter jullie in het gelijk heeft gesteld! Dat is wel een opluchting, of niet? Ik hoop dat jullie het ook echt gaan krijgen, en op korte termijn. Mijn ervaring is helaas dat dat niet altijd zo gebeurt. Maar positief is natuurlijk wel dat jullie geld hebben kunnen lenen van je ouders, zodat je in ieder geval kunt blijven wonen waar je woont!!!

@ Cherry: Haha, ik moet wel lachen om je verhaal over de fruithap hoor :D Binnenkort ga je dus zelf creatief de keuken in? ;) Maar ik snap ook wel dat je begonnen bent met potjes, dat is toch wat milder. En als je fruit geeft aan zo'n ukkepuk (hij was tenslotte nog best klein toen je begon!) klinkt 'mild' wel prettig ;) Maar fijn dat de reflux achter de rug is!

@ Elena: Nieuwe meubels, wat leuk! Hoe vind je ze in je eigen huis?

@ Romy: Wat een mooie meiden heb je! Gezellig dat je weer mee komt kletsen. Kriebels voor een tweede heb ik nog niet, een tijdje terug wel maar inmiddels is dat weggezakt. Ik ben zo misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap dat ik nu veel te veel geniet van mijn normale 'ik' :)

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Knijn: Ik woon in Harderwijk, niet heel ver bij jou uit de buurt dus :) Leuk, op huizenjacht! Hebben jullie vanmiddag nog leuke huizen gespot?
    Rijstebloem ging hier trouwens meteen goed hoor, volgens mij is dat helemaal niet zo zwaar :( Imee heeft er iig nooit last van gehad! Maar misschien hangt dat af van de gevoeligheid van je kindje..

@ Athina: Jeetje meis wat heftig allemaal! Ik hoop voor je dat de antidepressiva je gaan helpen en je er snel weer bovenop komt!

14. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Wat spannend dat je moet wachten op de uitslag! En wat een hork zeg! Sommige artsen kunnen echt niet communiceren en met mensen omgaan. Zouden ze toch wat aan moeten doen.
    @Knijn: Maud is inderdaad niet overdreven lang. Wel lekker spekkig lijkt me met bijna 9 kilo. Vind ik altijd wel erg schattig!
    Ik woon trouwens in Gelderland.
    @Amaryllis: Kan me voorstellen dat de bv steeds makkelijker wordt, vooral als het zo goed gaat. Ik vond het enige echte vervelende dat je echt gebonden bent of moet kolven (niets aan....).
    Hihi schattige foto!
    @Chikai: Vreemd dat Thijs zijn ritme heeft verlegd of komt het door de andere voeding....wie zal het zeggen.
    Druk dagje vandaag!
    Bloemkool is hier ook de favoriete groente. rest gaat nog niet zo makkelijk.
    @Skatjuh: Wat een goed nieuws. Nu nog hopen dat het geld snel binnenkomt.
    @Cherry: Wat fijn dat de reflux over is. Hier lijkt het ook minder te worden door de vaste voeding. Dat schijnt echt te helpen voor refluxkindjes.
    Vers fruit is echt geen probleem hoor naast de potjes die je geeft.
    @Elena; Nieuwe meubels leuk!
    @Kwebbel: Wow wat slaapt ie lang!
    @Romy: Mooie meiden heb je! En een klein mupje inderdaad.
    Leuk als je weer mee komt kletsen!
    @Escal: Spannend!!
    @Tessa: Spannend hoor dat wachten op de uitslag.
    Al drie weken niets willen weten van bijvoeding. Lekker wispelturig meisje heb je!
    @Karin: Wel vervelend dat je schoonmoeder en jij niet zo oged met elkaar kunnen en je jaloersheid voelt.
    Kan me goed voorstellen dat je nu pas toekomt aan de verwerking van het verlies van je vriendin. De bevalling en de komst van Mark hebben zo'n impact. Dat moet je eerst een plaats geven en dan kom je pas aan andere dingen toe. Neem er de tijd voor.
    @Athina: Jeetje dat is niet niks allemaal. Hele dikke knuffel en ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Over de meeting: Ik drink net als Chikai geen thee en had al eens gezegd dat ik best bij wil betalen.
    En foto natuurlijk leuk!

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Goedenavond!

Heb eindelijk even tijd om uitgebreid te komen reageren. Tot een uur of 5 fanatiek bezig geweest in huis, toen gedoucht en gegeten en de nodige familiebezoeken afgelegd. Zijn nu net een zo'n drie kwartier weer thuis.

Zo nu even teruglezen en reageren...

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Athina: Jeetje, wat naar allemaal. Heftig hoor! Kan me voorstellen dat je niet voor opname hebt gekozen. Heel veel sterkte, hopelijk krabbel je snel op.

Amaryllis: Ik vind de borstvoeding ook erg knus inderdaad. Hij groeit al zo hard en als hij dan zo lekker aan de borst ligt, is hij gewoon weer even helemaal klein. Tegenwoordig legt hij zijn handje tegen mijn wang als hij drinkt, echt zo schattig.

Wij gaan in september op vakantie met het vliegtuig, dan is Jelmer 11 maanden en stiekem hoop ik dat ik dan nog borstvoeding geef, dan kan ik hem gewoon aanleggen als hij honger heeft of last van zijn oortjes, lijkt me erg makkelijk.

17. CherryAyden

@Athina ook al is het een erg heftig en emotioneel zwaar probleem ben ik toch ook blij voor je dat je nu hulp krijgt! Ik heb totaal geen ervaring met depressies maar kan me voorstellen hoe moeilijk het moet zijn voor jou maar ook voor je omgeving. Logisch ook dat je ff met jezelf bezig bent en hier niet vaak zult schrijven ;). Vind je wel een sterk persoon, ook voor je meisjes. Bewonderenswaardig! Het gaat nu vast helemaal goed komen. Hou je ons wel af en toe op de hoogte? Denk aan je hoor!

18. CherryAyden

@Nike, fijn dat ook bij jou, of bij Mees :D, de reflux minder lijkt te worden!

@Kwebbel poeh nou dat zou inderdaad handig zijn! Maar het gaat nu zo goed met je bv, ik gok dat je dan nog wel geeft! Waar gaat de reis heen?

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Grr had ik een heel verhaal getypt druk ik op het verkeerde knopje - alles weg :x

Deel Deze Pagina