@Yukl; Succes met je eerste wedstrijd vanmiddag! Ben je er een beetje klaar voor? Flink balen zeg dat Pelle nog steeds issues heeft met eten, maar aan de andere kant hij heeft "al" 180 cc op en het is pas 11 uur dus hij hoeft nog maar 320 cc om aan het minimum te komen. @Kwebbel; Heerlijk zo'n lange nacht! Damian heeft geslapen van half 10 tot 7 uur
Hoe houden jullie toch bij wie wat zegt? Mijn geheugen werkt nog niet zo goed dus dat word niet wat... Iedereen woont idd behorlijk verspreid, haha. Harderwijk is wel in de buurt! Hoewel dat ook nog wel een uurtje rijden is hoor, haha. Gisteren een paar leuke huizen gespot, misschien later maar eens een bezichtiging aanvragen. Eerst maandag ons eigen huis maar eens afwachten. Ik lees dat Maud niet de enige is die niet doorslaapt. Ze hoeft ook niet perse door te slapen, maar wat langer als 4 uur moet ze toch kunnen dacht ik? Helaas kan ze best heftig op dingen reageren qua kramp dus ben bang dat ze dat ook heeft van de rijstebloem Maar goed, wie niet waagt... Kunstvoeding is ook geen garantie, weet ik. Maar ik kolf minder dan ze drinkt dus het zou alles wel iets makkelijker maken. Vind het wel jammer een fles kv te moeten geven maar ze kan niet eeuwig volledig bij mij blijven drinken... Tijdens de zwangerschap heb ik heerlijk kunnen slapen! Alleen de laatste 2 weken wat ongemakkelijker, ik had sowieso een voorbeeldige zwangerschap trouwens... Maud is idd een mooi dikkertje, ik hou dr wel van! Kan ze ook wat hebben! Voor een aantal anderen waarvan ik de namen ben vergeten ; sterkte met het verlies van je vriendin, heftig hoor! Sterkte met de depressie. Kop op, uiteindelijk ben je altijd sterker! En de rest weet ik niet meer, haha.
@ knijn: ik reageer per pagina. Dan zit ik onderaan bij 'snel reageren' mijn reacties, en dan kopieer ik dat en ga ik naar de volgende pagina, waar ik de reacties in 'snel reageren' plak en de nieuwe reacties er onder schrijf. Etc. Gaat heel makkelijk hoor! Maar het hoeft niet als je er geen tijd voor hebt Soms lees ik alleen de laatste 2 a 3 pagina's als ik een tijdje heb gemist en weer wil inspringen bijv. De eerste fles KV is volgens mij voor iedereen moeilijk. Het voelt toch heel bijzonder dat je kleine groeit op jouw melk. Maar jouw dochtertje heeft al bijna 6 maanden alleen maar borstvoeding gehad! Dat is al super toch? En KV is inderdaad geen garantie voor doorslapen oid Al slapen kinderen gemiddeld wel sneller door met KV, mijn jongste doet het bijv. dus niet. Zijn probleem is dat hij te weinig drinkt overdags.
Zo, hardlopen ging goed Was echt super leuk Mn moeder en 2 vriendinnen deden mee, was heel gezellig. Ben trots op mezelf
Yukl: Wat goed dat het lopen zo lekker ging Ik ga binnenkort ook weer hardlopen, heerlijk. Bijvoeding: Hier heeft Jelmer ook een paar dagen zijn fruit geweigerd, maar vanmorgen heeft hij weer een hele appel weggewerkt, dus het gaat nu weer goed. Lekker eigenwijs zijn al die kindjes van ons We zijn heerlijk naar het strand geweest, Jelmer vond het erg mooi allemaal. Heb me rot gelachen toen we op een terrasje zaten, Jelmer zag zichzelf in het raam en heeft een hele tijd heel nieuwsgierig naar dat "andere" kindje zitten kijken en lachen haha.... Bij mijn opa en oma wat het ook gezellig, die vonden het zo leuk om Jelmer weer eens te zien. Zal straks even een foto plaatsen van ons op het strand
@Kwebbel: Ziet er goed uit die vakantie! Oeh lekker naar het strand! Heerlijk! Hihi: Spiegels en ramen zijn zo leuk! Mees gaat echt het handje van het andere kindje proberen te pakken. @Tessa: Fijn he als je eens een keertje mag 'uitslapen'! Geen idee wat dat van je knie kan zijn. Vreemd zeg. @Chikai: Wat vervelend zo'n luidrichtig feestje. Ik haat feestjes van de buren. Ik kan me dan helemaal op gaan fokken en dan kan ik echt niet meer slapen. @Yukl: Leuk die hardloopwedstrijd. En goed gedaan zeg! Balen dat het eten nog steeds niet goed gaat. Wel fijn dat Pelle wat beter is. Eten gaat hier trouwens ook stukken minder ineens. Zo vreemd. Hij lijkt gewoon ineens geen honger meer te hebben. Alleen de fruithap gaat er dan wel in... @Knijn: Wat leuk dat je een paar leuke huizen hebt gezien! Waarom wil je verhuizen? Groter huis, vanwege werk of wat anders? Reageren: ik open een pagina ernaast met het reactiescherm. En switch dan op en neer tussen het forum en het reactiescherm om reacties te typen.
Lekker gewandeld vandaag. En heerlijk op terras in de zon gezeten en daarna nog even in de tuin. Mees heeft alleen super veel last van de zon. Hij kan er echt niet tegen, zelfs in de schaduw kijkt ie heel moeilijk. Als de zon enigszins in de wagen schijnt, draait hij al zijn hoofd weg. Toch maar parasol kopen dus.
Oke, daar ga ik; @Yukl; knap van je, dat hardlopen! Ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen, vreselijk vind ik het Idd moeilijk, dat eerste kv-flesje. Helaas zou dit niet de eerste zijn, ik heb een tijd geleden een MRI gehad en ze hadden ineens contrastvloeistof in mijn aders gespoten. Tijdens het inspuiten vraagt ze doodleuk of ik bv geef, ja dus! (we hadden het net over mijn dochter gehad). Nou, dat mag nu dus 24 uur niet, moet je maar kv geven Ikke boos natuurlijk, was toen niet eens in staat adequaat te regeren, later een boze brief geschreven en een excuses gehad. Ze gaan het nu ook in de informatie brief zetten, heb ik dat maar weer mooi bereikt voor de volgende borstvoedende mama's! Maar goed, daarna weer volledig bv gegeven dus het beschermlaagje is weer geheeld. Toch ben ik zeker trots op mijn (bijna volledige) borstvoedings halve jaar! Hebben we maar weer mooi gered Idd geen garantie maar mss wel het proberen waard, denk ik.... misschien, denk ik.... @Nike; we willen verhuizen omdat we nu in een plaats wonen waar we niemand kennen. De buren kennen we natuurlijk wel maar de meeste zijn niet goed wijs lijkt het. Niet echt een leuk contact hier en dat is ook moeilijk te krijgen, we wonen hier nu al 7 jaar... In de andere plaats wonen een aantal van onze vrienden dus daar zitten we dan wat dichterbij. Is veel gezelliger En een groter huis is ook nooit weg natuurlijk, we hebben tenslotte al 1 kind, haha. Zo... gelukt!
@ kwebbelsnoes: hahaha wat super schattig dat hij met zichzelf aan het sjansen was Vertederend zeg @ nike: zon en baby's zijn niet zo'n goede match inderdaad. Tobe vond het niets, Pelle ook niet. We hebben inderdaad ook een parasol. Werkt ontzettend onhandig, maar is wel nodig. @ knijn: haha ik heb in het verleden al eens eerder hardgelopen en toen hield ik het ook niet vol Maar ben nu wel redelijk gemotiveerd, moest echt eens van mn luie kont af komen En nu ik eenmaal bezig ben, is het wel lekker. Al heb ik nog steeds regelmatig geen zin, maar ik ga dan toch. Jeetje, wat een stomme actie zeg! Slordig dat ze daar nog geen beleid over hadden pfff. Gelukkig heeft je brief wel effect gehad, mooi voor de volgende mama's inderdaad. Ben je er niet onwijs verdrietig om geweest? Ik had denk ik vreselijk gejankt Heb zelf maar 7 weken borstvoeding gegeven, maar heb het grootste gedeelte volledig gekolfd en heb heel wat tranen gelaten toen we toch te veel melk hadden klaargemaakt en Pelle de helft liet staan haha. Vond het ZO zonde Terwijl hij dus niet veel later toch flesvoeding kreeg Waar woon je eigenlijk? Of heb je dat al gezegd?
Mooie foto kwebbelsnoes! @Yukl; hoedanook; respect voor je hardlooppraktijken hoor! Idd een stomme actie! Ik was zeker verdrietig! Maar janken... nee, heb me nog in kunnen houden. Maar scheelde niet veel, pffff. Wel vind ik het nu nog jammer te zien als ze de fles niet leegdrinkt. Nier dat tie op moet maar had dat van te voren even gezegd ofzo, had ik minder warm gemaakt. Haha. Waarom ben je na 7 weken gestopt? Sowieso goed van je dat je het nog 7 weken hebt gedaan, al kolfend. Ik haat dat gekolf, bweeehhh Ik woon in Overijssel, in de buurt van Almelo.
@ knijn: oh wat leuk! Wij wonen momenteel in Amsterdam maar mijn man zit nu in een sollicitatieprocedure voor een functie in Munster. Hij heeft een redelijke kans en als hij wordt aangenomen, gaan wij naar Enschede verhuizen. Is dus in de buurt Waar willen jullie naar toe? Mag ook in pb Haha herkenbaar, wij hebben vaak hetzelfde tegen Pelle gezegd als hij zijn fles niet leeg dronk Ik ben gestopt met de borstvoeding omdat ik het erg zwaar vind... Moeilijk uit te leggen, voel me vooral bezwaard tov iemand die het wel heeft volgehouden... Ik vond het bij de oudste al moeilijk, hij heeft ook via de fles 7 weken borstvoeding gehad, maar wilde het bij Pelle wel weer een kans geven. Bovendien vond ik het wel belangrijk om in ieder geval die eerste shot antistoffen te geven.
@Yukl; kan me heel goed voorstellen dat je het zwaar vond! Dat kan het namelijk ook zijn! Ik heb gewoon best wel geluk gehad. Weinig pijn, geen kloven en bijna geen stuwing. Je hoeft je zeker niet bezwaarlijk te voelen hoor! Je mag je eigen keuzes maken! Borstvoeding geven is iets moois maar denk wel dat het een beetje goed moet gaan, anders kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk is om vol te houden. Je hebt het toch maar mooi even 7 weken gedaan bij beide jongens! Net wat je zegt; je hebt ze de belangrijkste stoffen mee kunnen geven en das al knap! En zie pb
Heb ff geen tijd om op iedereen te reageren, maar Yukl, je moet je niet bezwaard voelen hoor!! Borstvoeding is in het begin ook ontzettend zwaar, het had niet veel gescheeld of ik was ook gestopt. Heb menig traan gelaten die eerste weken en had nooit gedacht het langer dan die eerste 6 weken vol te houden. Bij mij is het toevallig zo gelopen dat ik nu nog bv geef, maar dat had ook makkelijk anders kunnen zijn. Jij hebt ervoor gekozen om te stoppen omdat dat op dat moment het beste was voor jou en Pelle in de chaos van toen, daarna kon je veel relaxter voor hem zorgen. Dat is ook wat waard! En wat je zegt, dat eerste shot antistoffen had ie maar mooi binnen. Maar 'zorgen voor' en 'houden van' en 'doen wat het beste is' beslaat veel meer dan alleen die bv..Je hebt het goed gedaan!
Goeiemorgen allemaal! Wat was en is het toch prachtig weer he, daar moeten we echt van genieten zeg! Yukl; he, vervelend dat Pelle weer zo weinig dronk, wat zou er toch met het mannetje zijn..... ga je er nog mee terug naar de ha of wacht je op de ka?? Knap van je, die hardloopwedstrijd zeg!! Ik moet er niet aan denken, hardlopen, maar als je eenmaal bezig bent is het vast lekker. En wat de bv betreft; je niet bezwaard voelen hoor meid, die 7 weken heb je toch maar mooi gedaan!! Kwebbel; leuke foto's! Heerlijk he, lekker op het strand, in de draagdoek. Thijs vond het een paar weken geleden ook prima. Thijs drinkt gelukkig de pepti een stuk beter dan de nutrigamen, hij drinkt nu gemiddeld zo'n 140 op (van de fles van 200).... Dus dat is aardig he. En bloemkool is z'n favoriete groentehapje denk ik, dat ging erin als koek! We hebben van het weekend mijn zus mee verhuisd en gisteren zijn we er nog een keer naar toe geweest om de cavia's te verhuizen (die twee pasten met kooi en al bij ons in de nieuwe auto, is toch wat minder stresserig voor de beestjes èn wij konden weer een leuk ritje in de auto rijden ) En 's avonds kregen we vrienden van ons op bezoek, dus het was een gezellig weekend. Zometeen maar eens boodschappen doen, ga nu taarten bakken voor de verjaardag van manlief komend weekend. En vanmiddag in de tuin werken (lees zand scheppen) bij een vriendin die 37 weken zwanger is en dat dus niet meer mag.....
@ amaryllis: wat super lief! Dank je @ chikai: Pelle heeft vannacht zowaar 2 flessen van 160cc leeggedronken. En vanochtend hield ie weer bij 80cc op. Goed dat Thijs de flessen pepti beter drinkt! En bloemkool ga ik binnenkort ook eens proberen. Succes met het bakken van de taarten! @ knijn: hoe wil jij straks eigenlijk bijvoeding gaan geven? Ik had het voornemen Pelle a la rapley bij te voeden, maar doordat hij zo weinig drinkt (en daardoor niet doorslaapt) zijn we toch met 5 maanden langzaam gestart. Al wil het nog steeds niet vlotten, af en toe eet hij 2 ijsklontjes appel oid, maar regelmatig eet ie ook gewoon helemaal niet. Ik denk dat we alsnog a la rapley gaan proberen met 6 maanden.
Yukl: daar is dan dus geen peil op te trekken, dan heeft hij vannacht al 320 op! + 80 net = 400 WOW!! Dat is bijna al een complete dagopbrengst van hem. Ik blijf het wel raar vinden, is hij verder wel vrolijk? En groeit hij goed? Wellicht is het gewoon een kindje met minder honger? (of is dat een stom idee? ) Bloemkool is hier van de groente echt favoriet, en mango van het fruit. Ik vind rapley ook nog steeds wel leuk, maar ik doe een combi zeg maar. Regelmatig geef ik hem ook gewoon stukjes appel o.i.d. om die te onderzoeken, op te sabbelen enzo. Zo, de appeltaart staat in de oven, dat ruikt echt heerlijk. De boodschappen zijn voor 2 dagen al gedaan, en Thijs heeft het echt te pakken, we ontwikkelen zowaar een ritme! 's Ochtends slaapt hij nu van ong. 10.30u tot +/- 12.00/12.15u! Wel zorg ik ervoor dat hij wel deze slaap altijd in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje doet, we gaan pas zeg maar 's middags op pad, dat hij dan soms in de wandelwagen, of in de maxi cosi of in zijn tentje ergens anders slaapt.
Goedemorgen dames, Chikai: Gelukkig maar dat Thijs de Pepti wel wil! Yukl: Fijn dat Pelle vannacht wel goed gedronken heeft, al kan ik me voorstellen dat je liever hebt dat hij het overdag doet Jelmer was vannacht weer eens aan het spoken, maar we hebben gisteren ook een superdrukke dag gehad, dus denk dat hij dat even moest verwerken. Vanmorgen was het opa- en oma ochtend bij het babyzwemmen, mijn schoonmoeder was mee, echt superleuk Daarna moesten we gelijk door naar het cb. Jelmer weegt nu 9450 gram en is 73 cm lang. Verder begonnen ze nu ineens weer over een asymmetrische bilplooi. De eerste keer zeiden ze dat ook al, maar de keren erop vonden ze weer van niet en nu in 1x weer wel. Hij was alleen ontzettend aan het tegen werken, dus ze kon het niet met zekerheid zeggen, dus nu wil ze het te volgende keer nog eens bekijken en als ze het dan nog steeds vind, moeten we naar het ziekenhuis voor zijn heupjes. we zullen zien.