Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Lijst kids ca 6 maanden oud

Naam mama - naam beeb -- lengte - gewicht -- lengte nu - gewicht nu --- gegroeid ------ leeftijd wegen

Kwebbel---------Jelmer-----54 cm---4280 gr----73 cm-------9450 gr----19 cm----5170 gr---6m+5d
    Regenboogje82---Stan------45 cm---2435 gr----63,2 cm-----6850 gr----18,2 cm--4445 gr---6m+2,5w

Nike-------------Mees------51 cm---3554 gr----69 cm-------7630 gr----18 cm----4076 gr---5m+4,2w
    Chikai-----------Thijs-------50 cm---3260 gr----65 cm-------6575gr-----15 cm----3315 gr---- 5m+3,2w

Gwn-------------Amy-------50 cm---3105 gr----68 cm-------6935 gr----18 cm----3830 gr----6m

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wat een geklets zeg! heb nog niet echt tijd gehad om bij te lezen... beetje poetsen en knuffeldag met sem :D sem heeft pech mama wilt vandaag heeeeeel veel knuffelen (verwende meid zit al bijna de hele dag op schoot hihi)

vandaag een half jaar geleden was ik uitgerekend.. he wat gaat t snel he :)

verder verplaatst sem zich steeds.. ?? tilt haar billen op en legt ze iets verder weer neer en zo dat ze de hele tijd rondjes draait haha.

ga miss straks nog bijlezen maar denk niet dat t lukt, misschien morgen weer... doeii

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allen!

Vanmorgen ook met Maud geweest. Ze weegt nu 9375 gram en is 69,5 cm :)
    @Kwebbelsnoes; welke luiers gebruik je voor Jelmer? Maud word nat in de pampers baby dry 4 en 4+ en 5 zou eigenlijk nog te groot zijn... (vanaf 11 kilo)

@Yukl; wij gaan Maud ook ala rapley doen. Beginnende met wortel :). Vanmorgen zei de CB-arts nog wel dat niet ieder kind open staat voor rapley, sommige willen nou eenmaal geprakt eten. Ze was wel een voorstanders van rapley, vond ze beter dan malen. Raadde het juist aan omdat Maud aan de grote kant is. Ze is dan eerder verzadigd dan bij gepureerd eten (in stamppot gaan b.v. ook meer aardappelen, als je hetzelfde aantal in stukken zou moeten eten zou je het niet op kunnen krijgen.)

Ben benieuwd wat Pelle ervan vind, die stukken! :D

Heb ook nog even nagevraagd over evt. een flesje kv voor langer slapen. Ze zou er niet eens aan beginnen. Volgens de arts slaapt ze vanzelf langer als ze meer eten gaat krijgen overdag. " 's nachts moet je allebei zo snel mogelijk verder slapen! En als dat voeden betekent, dan voed je."
    Duidelijk dus! Beter dan het advies dat de vpk gaf de vorige keer -> geef haar maar water 's nachts. Alsof ze dat gaat pikken, madam ziet me aankomen... :$

Lekker zo doorvoeden dus, als het goed is komt dat slapen vanzelf! (hoop ik dan maar... :))

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38

Naam mama - naam beeb -- lengte - gewicht -- lengte nu - gewicht nu --- gegroeid ------ leeftijd wegen

Kwebbel---------Jelmer-----54 cm---4280 gr----73 cm-------9450 gr----19 cm----5170 gr---6m+5d
    Regenboogje82---Stan------45 cm---2435 gr----63,2 cm-----6850 gr----18,2 cm--4445 gr---6m+2,5w

Nike-------------Mees------51 cm---3554 gr----69 cm-------7630 gr----18 cm----4076 gr---5m+4,2w
    Chikai-----------Thijs-------50 cm---3260 gr----65 cm-------6575gr-----15 cm----3315 gr---5m+3,2w

Gwn-------------Amy-------50 cm---3105 gr----68 cm-------6935 gr----18 cm----3830 gr---6m
    Amaryllis---------Imee------49 cm---3440 gr----66 cm-------7530 gr----17 cm----4090 gr---6m+3d

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Knijn: Jij hebt ook een flinke meid zeg!!! Fijn dat ze het zo goed doet. Wij gebruiken luiers van de Aldi maat 4. En geen problemen. Met Pampers had hij na een nacht doorslapen een natte pyjama en met de luiers van de Aldi niet! En is bijna de helft goedkoper.

Rapley: Wij geven Jelmer ook regelmatig wat groente of fruit in de hand, alleen doet hij er niet zo veel mee, hij sabbelt even en dan gooit hij het weg. Dus ik geef wel gepureerd of geprakt, ik maak het nu wel wat groffer, dat gaat ook prima. Ik doe dus een combi van Rapley en gepureerd.

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Knijn: Snap wel dat je wilt verhuizen als je niets hebt met de mensen in de plaats waar je woont. Komt er zelfs niet meer contact nu je een kindje hebt?
    @Kwebbel: Superleuke foto! Hij kijkt echt heel lief in de camera.

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai: Wat heerlijk dat Thijs het langere slapen te pakken lijkt te hebben. Zo kom je nog eens ergens aan toe. Zoals taarten bakken! Hmmm jammie.
    Hier is bloemkool trouwens ook een succes. De andere groenten gaan nog niet zo goed, maar van er gewoon 3 volle eetlepels in.
    @Yukl: Bloemkool dus zeker proberen! Zie reactie bij Chikai.
    @Kwebbel: Wow al bijna 9,5 kilo en dat op de bv! Daar mag je trots op zijn. Echt slagroom!
    Wat kan dat betekenen die asymmetrische bilspleet? Hoop dat het meevalt.

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Escal: Haha dat rondjes draaien herken ik. Deed Mees twee weken geleden ook. Super schattig!
    @Knijn: Wow Maud krijgt ook al slagroom bij de bv zie ik! 9,5 kilo al!

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Hier: Mees drinkt ineens stukken minder. Vanochtend na een hele nacht maar 120 bijvoorbeeld. Alleen eet ie dan wel een hele peer vanochtend en 3 volle eetlepels bloemkool op zojuist! Dus ik ga er maar vanuit dat hij wel genoeg binnenkrijgt.

Kwam net op kdv was ie echt hartverscheurend aan het huilen al een half uur. Toen ik hem in mijn handen had, nog een paar snikjes en t oen stil. Thuis was ie gewoon weer aan het schaterlachen. ....hihi. Vind ik stiekem toch wel leuk.

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi :)

Zo heb ene heel druk werkdagje gehad ,maar wel lekker :)
    De pijn in mijn knie is net zo plotseling vertrokken als dat hij gekomen was. Heel bizar...

@bijvoeding, Fay wil er echt helemaal niks meer van weten. Ook drinkt ze de laatste 2 dgn enorm weinig. Ik zit te denken om evt rapley te gaan proberen.
    @yukl,goed zeg dat hardlopen. Ik wil hier binnenkort starten. Moet eerst schoenen aanschaffen. Nog tips daarvoor? Jemig Pelle heeft flinke flessen gehad vannacht. Er is ook geen peil op te trekken hé.
    @knijn, zo dat is al een heel dametje :D. Super zeg dat ze zo goed groeit. Ja dat doorslapen , vermoeiend hé. Ik heb nu 2 nachten 6 uur achter elkaar geslapen en idd dat scheelt alweer zoveel meer dan 4 uur. Oh en wat erg zeg van die vrouw met dat contrasvloeistof. Erg slordig. Leuk dus je komt ook uit Overijssel. Hier ook :D( zwolle)
    @kwebbel, haha geweldig van jelmer lachen naar zichzelf :D Hele leuke foto ook. asymmetrische bilplooi? Ik heb er nog nooit van gehoord. ze kijken er hier ook nooit naar eigenlijk. Dus dat kan duiden op een heupafwijking?

@nike, Mason had ook altijd een enorme hekel aan de zon. Wij hadden ook veel baat bij een parasol.
    @chikai, fijn dat het nu met de peptie weer beter gaat. Lekker getuinierd vanmiddag met het mooie weer?
    @escal,leuk dat Sem zo druk is met verplaatsen.
    @nike, ah wat sneu dat hij zo moest huilen :( Wel fijn dat hij gelijk heerlijk getroost kon worden door je :)

11. wonderteam

vaag is mijn tekst ineens haha.

Nog even spammen :D

12. wonderteam

Chikai-----------Thijs-------50 cm---3260 gr----65 cm-------6575gr-----15 cm----3315 gr---5m+3,2w
    Gwn-------------Amy-------50 cm---3105 gr----68 cm-------6935 gr----18 cm----3830 gr---6m
    Amaryllis---------Imee------49 cm---3440 gr----66 cm-------7530 gr----17 cm----4090 gr---6m+3d
    Tessa81---------Fay--------???------3480gr-----66cm------6910gr----???------- 3430gr-----6m

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @kwebbel, in het ziekenhuis zeiden ze net na de geboorte ook dat sem een a symetrische bilspleet had... verder niets over gehoor (zeiden toen ook dat het niets uitmaakte..)
    volgende week eens navragen op het cb dan laat ik je weten wat ze hier zeggen. ben ook benieuwd wat ze bij jou zeggen.

@groeilijst, wat goed zeg, echt al een hele lijst aan het worden (en al hele beebs haha) ik kan er volgende week ook op :D

ben er weer weg van :D ff supersnelle bijleesactie :p

14. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hier ben ik ook weer.
    Vorige week een hele drukke week gehad met veel verjaardagen, pv-uitstapje, werken en 2 keer op en neer naar Maastricht.
    Dus helaas geen puf meer gehad om achter de pc te kruipen.

Met Stan gaat het nog altijd lekker. Hij duwde zich vrijdag met zijn voetjes zodanig af dat ie ging staan op mijn schoot. Verder kwamen we er vandaag achter dat ie aan een van de poppetjes van de muziekmobiel kan;) (dus daar moeten we binnenkort iets op verzinnen, want hij vind het nog altijd leuk om ernaar te kijken.)
    Ook eet ie steeds meer van de bijvoeding. Vandaag hebben we maar wat extra groenten uit de minestronesoep gevist, want hij had al alles op.:)

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Nu alweer een 6 maanden lijst!?!? BAH wat groeien onze schatjes snel!! En iedereen doet het goed zo te zien. Leuk ook om te zien dat iedereen ongeveer evenveel gegroeid is. Al heeft iedereen een andere lengte. Ik ga morgen met Aiden naar het CB voor een tussentijdse meting en weging. Ik mis namelijk het 6 maanden gesprek omdat Aiden die week dat hij in het ziekenhuis lag zijn 5 maanden gesprek heeft gemist en dus alles een maand is opgeschoven.

Aiden slaapt echt slecht laatste tijd. Nou ja slecht...hij slaapt slecht in. Huilt zeker een half uur voordat hij eindelijk van vermoeidheid opgeeft. Rond 8 uur probeerden we hem steeds in bed te leggen omdat het dan leek of hij dan pas moe was. Bovendien kreeg hij steeds pas om 7 uur de fles dus hielden we hem wakker. Nu heb ik hem gewoon op bed gelegd toen hij tekenen van vermoeidheid ging vertonen en heb hem niet een fles gegeven. Hij is voor het eerst sinds twee weken zonder te huilen gaan slapen maar ik ben benieuwd hoelang hij het volhoudt....

EDIT: hij werd om 7 uur wakker maar heb hem niet uit bed gehuild toen hij begon te huilen. Heb een fles gemaakt en die rustig boven op zijn kamertje gegeven. Normaal geven we die beneden op de bank, tv aan, NIET GOED TE DRUK! En hij slaapt nu weer. Ook hebben we zijn kamer verduisterd, wie weet is het gewoon te licht?

16. CherryAyden

Tessa waarom weet je Fay haar lengte niet?

17. wonderteam

@regenboogje,haha die is al vlot met de poppetjes pakken.
    @cherry, hier hadden we dat de laaste 2 wkn ook. Constant gezeur met inslapen. Hier wordt het nu langzaam aan beter.

Wat betreft de lengte. Fay is niet opgemeten bij de geboorte, de 1e keer lengte meten was met 8 wkn en toen was het 54 cm.

18. CherryAyden

Aaaah vandaar! Jammer dat ze niet opgemeten is! Wat lijkt ze trouwens ontzettend veel op jou ( zie ik op je hyves)!

@regenboogje hier is de muziekmobiel ook al gesloopt ;) Dr hangen nu van die gekleurde ringen aan :D. Misschien ook een idee voor jullie :p

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Karin: veel sterkte meid. Neem idd goed de tijd om te rouwen, want het is niet niks, zeker niet in combinatie met een bevalling en die dubbele emoties dan enzo... Succes ook.

@Skatjuh: gefeliciteerd, dat is fijn, eindelijk weer wat licht in de duisternis. Lenen is natuurlijk niet leuk, maar geeft jullie wel even lucht, en ze begrijpen het toch wel? Het is niet jullie schuld natuurlijk. Het gaat vanaf nu vast snel beter, daar duim ik iig heel hard voor :).

@2e kindje (Romy): ik heb al eerder gezegd (geeft niks hoor!) dat ik graag weer zou willen. Maar aan de andere kant... ff mijn lijf terug en eraan kunnen werken is ook wel fijn. Manlief vindt de zomer iig te snel (ik dacht aan juni), dus nu wordt het hoe dan ook uitgesteld tot rond Amy's verjaardag voor we verder kijken. Ook wel handiger met mijn gesolliciteer en nieuw huis denk ik ;). Maar ja, ik ben zo ongeduldig, minder van het praktische :D.

@Knijn: ik woon in Haarlem. Leuk, ook al op huizenjacht! Hoe was het? :)

@Athina: jeetje meid, wat heftig! Maar wel héél goed dat je zelf zo aan de bel hebt getrokken en nu zo'n goed vangnet hebt. Hoe is je man eronder? En de meiden? Als je er liever verder niet over praat, alleen van jezelf uit zeg maar, is dat natuurlijk ook prima. Ik heb zelf trouwens ook Lexapro geslikt (in 2006) en dat heeft me goed geholpen, hopelijk slaat het bij jou ook aan.

@meeting: ja, ook al ga ik niet mee, ik ben wel heel benieuwd naar de foto's! Gaan jullie die hier ook plaatsen??!

@Tessa: sterkte donderdag... Wij mogen vrijdag voor de uitslag. Laten we voor allebei op goed nieuws hopen!

@Speelgoed: hier ook graag hout, alleen jammer dat het vaak zoveel duurder is..

@Kwebbel: succes alvast voor donderdag (toch?)

@Yukl: tjonge, die Pelle is niet echt een hongerlap he? Kan me voorstellen dat je er wat ongerust van wordt ook, van dat weinige eten, hopelijk blijft dat niet altijd zo. Wel leuk, die rokjesloop. Ik vind 5 km al best veel hoor! Had ik laatst eindelijk gehaald en sindsdien meteen niet meer hardgelopen, helaas :(.

@Parasol/Nike: ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn, maar ik vind het ONDINGEN. Amy vindt de zon ook niet zo fijn, maar die parasol staat eigenlijk nooit goed... Ik hang dus vaak maar een hydrofieldoek over de kap naar beneden ofzo (kan ze even niks zien, maar goed), en ze hebben ook 'zonneschermpjes' geloof ik die van de kap naar de duwstang ofzo gaan, daar wil ik nog naar gaan kijken.

@Kwebbel: leuke foto van op het strand! :) Wij moeten ook nog ff een zonnehoedje gaan kopen, tips voor winkel? (Vast gewoon Prenatal ofzo?)

@Zon: Voel me echt een slechte moeder, hebben nog niet eens kinder-zonnebrand in huis, maar ff snel gaan halen dus. Gebruikt er trouwens iemand een zonnebril? Het lijkt mij niet zo fijn voor die kleintjes, maar misschien wel echt veel beter voor de ogen?

@Kwebbel: maar de volgende keer cb duurt toch wel weer even, of niet? Kan er niet beter voor de zekerheid eerder naar gekeken worden dan, om het uit te sluiten zeg maar, of vind je zelf van niet?

@Fruit/groente: hier is banaan favoriet, en van groente... ? Tja, zelfgemaakt liever dan potje soms, en ze vindt bruine bonen met appel wel erg lekker geloof ik :).

@Rapley: hier het brood gewoon in vrij grote stukken uit de hand, probeer banaan ook wel af en toe, maar dat wordt een verschrikkelijk zooitje. Broccoli ook gedaan, ging wel aardig. Verder gepureerd, maar wel vaak met stukjes erin. Dus ook mix hier.

@Lijst/lengte: hier ook niet gemeten bij geboorte, maar had zelf een schatting gedaan. Vind het achteraf wel jammer eigenlijk, al stelt het niks voor en is het toch niet nauwkeurig ;).

@Hier: sorry voor de lange lap tekst al, maar druk weekend gehad, dus nu pas bijgelezen. Zaterdag bruiloft: erg leuk en mooi en romantisch en ontroerend, en gewoon alles wat een bruiloft hoort te zijn :). Zondag gejureerd bij een ponywedstrijd op de kindermanege in de buurt, ook erg leuk. Vandaag dus het sollicitatiegesprek. Ik had er zelf een goed gevoel over :). Hoor begin komende week of ik voor een tweede gesprek word uitgenodigd, spannend dus weer :).
    Met Amy is alles nog steeds prima. Eet goed, drinkt goed (alleen water niet zo, dus komt echt niet aan de liter vocht per dag... hoe erg is dat eigenlijk?), slaapt super en is de hele dag vrolijk. Ook als ze eens minder slaapt omdat het te druk is, blijft ze vrolijk, en haalt het vervolgens de volgende dag gewoon weer in (vandaag bijna 3 uur aan 1 stuk geslapen!).

Deel Deze Pagina