Oktober 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Escal, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    WOW, het is echt een hele lap tekst! Sorry, sorry, sorry! ;)

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Het zonnehoedje komt van de H&M!

Bloemkool is hier ook favoriet, grappig dat toch veel ukkies dezelfde smaak hebben.

Wat betreft die bilplooi, de reden dat ze hem niet doorsturen, is dat zijn knieholtes wel op gelijke hoogte zijn en zijn voetjes ook, er is dus geen lengteverschil tussen zijn benen. Waarschijnlijk heeft hij gewoon een scheve bilnaad en is er niks met de heupjes. Ze controleren het wel extra, gewoon voor de zekerheid.

3. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Volgens mij is dit ook weer een hele lap tekst. Maar dan ben ik wel weer helemaal bij dacht ik. (dus Gwn, ik kan het ook:))

@Yukl; Ik zie dat je je sollicitatie verstuurd hebt. Heb je enig idee wanneer je daar iets op hoort? Ik zal voor je duimen.
    Wat jammer dat je verjaardag niet zo'n leuke dag was.
    Fijn dat het gesprek over je masterthese zo relaxed ging.

@Meeting; zoals het er nu naar uit ziet, heb ik die zaterdag vrij gekregen. Dus ik ben dan gewoon van de partij (tenzij de planning nog zou veranderen).
    Is er misschien iemand waar ik mee mee kan rijden vanuit de richting limburg?
    De groepsfoto is trouwens een leuk idee.

@voedingen; Een echt schema hebben we nog niet. Afhankelijk van het feit of ie zelf om de eerste fles vraagt, of dat hij de eerste fles wil omdat wij hem uit bed moeten halen om hem naar de oppas te brengen en de hoeveelheden die hij tussen de middag en bij het avondeten eet, zitten we op 3 tot 4 flessen.

@Elena; leuke foto's.

@Chikai; het is een mooie taart geworden.
    wat vervelend van de kikkerdril. Hopelijk lukt de 2de poging beter.

@Cherry; wat een lieve foto. En wat een leuk filmpje van Aiden.
    Die ringen in de mobiel is misschien een idee ja. Of de boxbodem naar beneden doen.

@Paloe; wat fijn dat de dansles zo bevalt. Wij zijn er ook helemaal aan verslingerd, maar hebben het nu even op een laag pitje staan.

@Gwn; hoe ging je sollicitatie?
    Kinderzonnebrand heb ik ook nog niet in huis. Maar bij ons in de winkel staat het ook nog niet in het schap. Je bent dus helemaal geen slechte moeder.

@Kwebbel; mooie foto's (diverse pagina's).
    Succes donderdag met je sollicitatie.

@Amalyllis; Leuk hoedje heeft Imee voor haar halfjaardag. (ijsje gegeten?;))

@Skatjuh; Wat fijn dat jullie het salaris in ieder geval toegewezen hebben gekregen. Mag je man nu ook weer solliciteren? OF wordt dat weer apart geregeld? Ow ik zie het al. Dat is vervelend dat hij misschien tot 7 juni thuis moet blijven, maar dan kan hij in de tijd wel lekker van Jasper meegenieten (en dat lijkt mij ook wel iets bijzonders voor een vader).

@Romy; leuke foto van de 2 meiden.

@Tessa; Het is inderdaad een aardig op en neer gereis allemaal. Maar ja, het is allemaal voor een goed doel.
    Leuke foto's van je kanjers.

@Karin; Dikke knuffel.

@Athina; Jouw verhaal komt me redelijk bekend voor (alleen geldt voor mij een iets mildere vorm). Jammer dat je niet naar de meeting komt, ik had graag even met je gekletst. Heel veel sterkte meid en zet hem op.

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    pff had dit stukje al een tijdje geleden getypt en kan t nu eindelijk posten:)

Zo, laptop weer mee in de trein maar nu doet het ns internet het niet:) Misschien straks wel:)

Ben alweer een paar dagen niet geweest dus ga zo eens even stevig bijlezen;)

Vrijdag zijn we met Liam naar de kinderarts geweest en haar conclusie was dat het beter met hem ging. Nou, dat hadden we haar ook wel kunnen vertellen. Verder niets geen onderzoeken, maar dat had ik ook niet verwacht omdat hij nu eigenlijk al 2 weken geen last meer heeft.
    Maar..: omdat hij zoveel pijn had en deze erger werd als hij zich spande heeft hij zich aangeleerd zoveel mogelijk te ontspannen. Daarom is zijn spierspanning nu wat te laag.. Eerst kreeg hij door de pijn en het huilen geen tijd om te ontwikkelen en nu lukt het niet goed omdat hij zich simpelweg niet meer durft in te spannen.. Hij gaat nu fysio krijgen om hem weer te leren dat inspanning geen pijn doet en om hem een zetje te geven in zijn lichamelijke ontwikkeling. Hij loopt nog niet achter, maar om te voorkomen dat hij misschien achter gaat lopen krijgt hij fysio.
    Ik ben er wel blij mee, want maakte me er wel zorgen over. Mentaal is hij wel een snelle volgens haar, dat was dan wel weer leuk om te horen.
    Verder zijn de jongens allebei ziek, Olaf heeft buikgriep en is verkouden en Liam is verkouden.. ik heb nog nooit zo’n schorre baby gehoord, zo zielig! Hoop dat hij snel weer opknapt!

En… Ik ben ZO ontzettend trots!!! Olaf is zomaar opeens zindelijk ’s nachts! Vrijdag was hij hartstikke ziek, maar toen ik ‘s avonds vroeg of hij een luier aan wilde wilde hij dat niet. 2 keer uit zichzelf naar de wc geweest en droog gebleven! Van zaterdag op zondag ook en van zondag op vandaag ook! Echt geweldig!

Liam gaat best hard nu hij niet zoveel pijn meer heeft! Heerlijk om te zien! Hij eet goed (behalve nu hij ziek is) en kan steeds langer spelen! (eerst speelde hij überhaupt niet) Hij kan nu gewoon een half uur zelfstandig op het speelkleed spelen! Op zijn zij en buik liggen vindt hij steeds minder vervelend en hij rolt nu van half zij/ half buikligging terug op zijn rug. Ook is hij heel erg druk met zijn voeten:)
    Zitten is nu favoriet, hij kan alleen de balans nog niet echt vinden en zakt als een puddinkje in elkaar, maar hij vindt het leuk en dat is het belangrijkst! Het is echt alsof we een heel ander mannetje hebben nu. Waar we eerst de hele dag met een krijsende Liam rondliepen, kunnen we nu echt met hem spelen en lol maken, heerlijk!

Sorry hoor voor mijn verhaal, maar ben zo blij met en trots op mn twee jongens!

We zijn ook de save the date kaartjes voor ons trouwen aan het versturen en hebben de bedankjes binnen. (kregen er gratis bedankkaartjes bij, leuk!) Gesprek met de fotograaf ging goed en we hebben besloten met hem in zee te gaan. Nu nog een locatie!;) Iemand een tip voor Apeldoorn of max 20 minuten buiten Apeldoorn?:)

5. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Paloe; wat goed om te horen dat je jongens zo vooruit gaan. Wel jammer om te horen dat ze allebei ziek zijn. Beterschap met ze.

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Skatjuh super dat jullie het salaris toegewezen hebben gekregen!

Athina wat heftig! Hopelijk heb je veel baat bij de hulp en voel je je snel weer wat prettiger!

Yukl hé wat goed dat je je sollicitatiebrief hebt verstuurd!En dat het zo goed gaat met je thesis! Wat goed van Pelle en de tuitbeker! Wij willen het binnenkort met Liam ook gaan proberen

Gwn een zonnebrilletje gebruiken wij niet voor Liam, als het goed is kijken ze niet echt in de zon.. (doek of parasolletje voor kinderwagen/buggy)

Tessa leuke foto’s! en wauw wat had Mason goed geslapen!

Knijn welkom! Je hebt een flinnke meid zo te lezen! Ik open trouwens een worddoc om te reageren:) daar typ ik dan in en dan plak ik het in het snel reageren venster:) Wat betreft rijstebloem: Liam heeft heel erg snel last van obstipatie en krampen en van de rijstebloem heeft hij (de 2 keer dat hij het heeft gehad) geen last gehadJ

Kwebbel wat een heerlijke foto op het strand!

Voedingen: Liam krijgt nu elke 5 uur, om 22:00 de laatste en dan meestal om 04:00 weer. Dan om 09:00, 14:00, dus 2 keer langer ertussen en 4 flessen. Hij krijgt ook fruit en avondeten(meestal). Hij eet dan zo’m klein potje helemaal leeg. Vanavond heeft hij voor het eerst een pyamapapje gehad, eens kijken of hij daar weer helemaal op door gaat slapen. Hij krijgt trouwens ook sinds een paar dagen opvolgmelk:)

Liam is vorige week gemeten en gewogen, hij is nu 68 cm en 7000 g.:)

Olaf is hij voor het eerst op zijn fiets naast mr paloe fietsend meegeweest boodschappen doen! Wat een grote man wordt het toch:) geweldig!

En…ik ben ook ZO, ZO, ZO trots op Liam!!! Zaterdag waren we met zn 4tjes aan het wandelen toen hij ineens stopte met brabbelen in de kinderwagen. Dus mr paloe en ik allebei kijken of er wat aan de hand was. Hij had een supergeconcentreerde uitdrukking op zijn gezicht en na even kwam het: pa pa
    Alleen maar pa pa, geen gebrabbel, geen papapapapapapapapapapapap, nee echt een supergeconcentreerd en vastberaden pa pa!!! 5 minuten later weer en de rest van de dag nog 2 keer! Gisteren en vandaag niet meer, maar ik vond het zo gaaf!!!

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Olaf en Liam zijn trouwens niet ziek meer:) die lap tekst had ik vorige week al getypt:) Nu heeft mr paloe het te pakken...;)

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike; lief dat het dan meteen bij jou goed is als je Mees hebt opgepakt op het kdv he, dat streelt je moederhart toch?!

Tessa; helaas, het was echt om mijn vriendin te helpen, ben niet zo'n tuinierder, en het was kleigrond verplaatsen (met schop en kruiwagen), dus voel het nu al in m'n spieren. Raar (maar fijn!) dat de pijn in je knie weg is!

Cherry; wij wachten ook niet op voedings/flestijd... als Thijs moe is, stop ik hem 's avonds ook gerust een uur voor tijd in bed, en dan wordt hij vanzelf wel wakker als hij honger heeft.

Gwn; fijn dat je een goed gevoel over het gesprek hebt, ik hoop voor je dat je ook voor het 2e gesprek mag komen!

Paloe: alle recht om trots te zijn op je mannetjes hoor! Leuk om te lezen dat ze zich zo goed ontwikkelen! Fijn dat ze weer zijn opgeknapt en beterschap voor mrPaloe!!

9. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Slecht nieuws: had de meeting in de agenda gezet op woensdag 27 april. GOD KNOWS WHY. Maar ik las ineens dat het op een zaterdag is. En je raadt het al: dan heb ik een familieweekend gepland. Kan dus niet mee :(. Baal echt zo verschrikkelijk!

Kom straks verder reageren, moet nu haasten want ga weer naar school!

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen!

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Bah wat een vies weer weer in enne :x Had nog niet naar buiten gekeken dus had een shirtje aangedaan zonder vestje maar wat is het koud :x Zit nu maar met me jas aan in de collegezaal ;)

12. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,

Ineens heel erg koud ja, verwachtte dat ook niet toen ik vanochtend om 6 uur de hond uitliet....
    Elena: moet jij niet opletten als je in de collegezaal zit????;)
    Groetjes,
    Elleke

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Knijn; Ik open 2 tabbladen; 1 waar ik reageer en 1 waar ik in terug lees. Werkt voor mij het lekkerst :) Leuk op huizenjacht! Alleen de reden waarom is wat minder. Heerlijk een fijne zwangerschap! Ik was blij dat Damian eindelijk geboren was, het zwanger zijn was hier niet zo fijn :( Hardlopen is heerlijk hoor, zeker een aanrader om ook eens te gaan doen ;) Wat een blunder van de dokter en de contrastvloeistof :$ Gelukkig heb je ervoor gezorgd dat andere bvmama's er in de toekomst geen last meer van hebben. Je mag best trots zijn hoor dat je al een halfjaar bv geeft, hier ben ik na 2 maanden gestopt.
    @Yukl; Super dat het hardlopen zo goed ging! Ik ben ook trots op je ;) Ga je 24 april ook nog de bosloop doen? Ik ben het nog wel van plan maar mijn moeder wou iets met de hele familie gaan doen vanwege Pasen dus moet nog even vragen hoe en wat - anders kom ik gewoon wat later en ga ik eerst de bosloop doen, had er wel zin in namelijk. Super dat Pelle gisternacht zo goed had gedronken (al was het natuurlijk fijner geweest als hij het overdag had gedaan), hoeveel heeft hij uiteindelijk totaal gedronken?
    @Bijvoeding; Hier beide, gepureerd en a la Rapley. Vooral de laatste paar dagen heb ik het hem zelf laten onderzoeken en proberen.
    @Kwebbel; Wat leuk dat Jelmer zo'n lol met zichzelf had :D Prachtige foto! Nog nooit gehoord van een asymetrische bilplooi :(
    @Chikai; Luidruchtige buren zijn nooit leuk! Hier hebben we er ook last van. Inmiddels is de woningbouw ingeschakeld en wordt er een dossier aangelegd want hier liep het de spuigaten uit :x Fijn dat Thijs nu beter drinkt :) Lekker, dat Thijs zo lang slaapt s'ochtends :) Hoelang slaapt hij s'middags?
    @Nike; Nu in de wandelwagen gebruik ik nog een hydrofiele doek, straks in de buggy een parasol. Wat lief dat Mees gelijk getroost was toen je hem oppakte :) Streelt je moederego, nietwaar? ;)
    @Escal; Leuk dat draaien van Sem :)
    @Tessa; Fijn dat de pijn in je knie over is, wel raar hoor. Wat heb je toch mooie kindjes ;)
    @Cherry; Balen dat Aiden zo slecht inslaapt de laatste tijd, hopelijk is het snel over. Oh echt balen van de meeting zeg! Jammer hoor.
    @Karin; Het verwerken van iemand die plotseling overlijdt is ook niet niks hoor. Neem er rustig je tijd voor.
    @Gwn; Dan woon je niet zo ver van mij vandaan dan! Wist ik helemaal niet. Ik heb sinds vorige week donderdag zonnebrand in huis. Ook pas net dus je bent echt geen slechte moeder hoor ;)
    @Paloe; Fijn dat Liam zich zoveel beter voelt en een heel andere baby is :D Geniet ervan! Leuk dat pa pa!
    @Doglover; Haha, het gene waar we vandaag college over hebben ben ik heel goed in dus hoef niet perse op te letten ;)

Zo ben weer bij!

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nike, hier ook hydro luier. parasol is echt groot en staat inderdaad altijd verkeerd :S
    @elena, wat slim van die tabbladen, zelf nog nooit aan gedacht hihi
    @meeting, aangezien ik de 1ste verjaardag van mijn neefje heb kan ik er ook niet bij zijn... Ik heb de reservering wel op mijn naar staan. kan ik iemand de e-mail van de meetingplaats doorsturen zodat het netjes overgenomen wordt? in principe is alles gewoon geregeld maar denk wel dat t makkelijk is om even e.e.a. door te zetten.. pb maar.
    @weer, bahj, hier ook al hondenweer (wel nog afgewisseld met zon maar niet veel)
    @zonnebrand, ik heb er nog geen (sem uit de zon gehouden) hier hadden ze namelijk alleen zwitzal ?! sem kan er niet tegen dus moet nog de stad in hiervoor... (schreeuw alles bij elkaar als ze zwitzal op heeft, echt heel zielig)
    @hier, rustig aan eigenlijk :) niets bijzonders verder :D

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Escal; Je kan de reservering anders wel naar mij pb-en.

16. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @allemaal Bedankt voor jullie lieve reacties op het rouwen, dat doet me goed! Vandaag gaat het ietsje beter met me, maar het is heftig hoor. Zal nog wel tijd in beslag nemen, maar het is niet anders.

@eten Wil straks ook rapley doen, naast het gepureerde eten. Ik denk dat ik hem eerst wat stukjes voorzet en laat onderzoeken en daarna gepureerd, of net andersom, afhankelijk van wat werkt :). Want ineens helemaal rapley gaat natuurlijk niet als hij al elke dag behoorlijke porties gewend is/was.
    Hier is broccoli favoriet, vind hij echt heel lekker, vanaf dag 1. Ik had juist verwacht dat dat langer wennen zou zijn. Je weet het wat dat betreft nooit he met een kindje :). Bloemkool ga ik nog proberen, wie weet vind hij dat ook lekker. En wat fruit betreft vind hij alles lekker met banaan erdoor, maar hij krijgt daar wel vastere ontlasting door, dus ik probeer dat te beperken. Vanmorgen had ik alleen appel, maar dat vind hij niet lekker, dus toen heb ik er toch maar weer wat banaan doorgedaan, en voila, hij vind het wel lekker.. Ik wil nu ook meloen eens gaan proberen, hebben we nog niet gehad ;)

In elk geval vind ik het lekker om te zien dat meneertje zo kan smullen. :)

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    je hebt pb :) tnx

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Bij deze even een lijst van de mensen die aanwezig zijn. Voor a.s. dinsdag wil de kloosterhoeve graag het definitieve aantal personen weten.

Lijst meeting 23 april van 14.00 uur tot 15.30 uur
    Aanwezig :) :

afwezig :( :
    Escal

19. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Bij deze even een lijst van de mensen die aanwezig zijn. Voor a.s. dinsdag wil de kloosterhoeve graag het definitieve aantal personen weten.

Escal
    Cherry

20. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal

Doglover (Elleke)

Escal
    Cherry

Deel Deze Pagina