Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #2601 Athina, 11 jun 2010
    Laatst bewerkt: 11 jun 2010
    Gisteren een heel verhaal getypt, drukte dochterlief op de toetsen.. pff alles weg. Dus even een 2e poging, over de 2e naam.
    Wij hebben gekozen voor een 2e naam, omdat ik katholiek ben opgevoed, maar m'n man niet (zonder geloof). We zijn dan ook niet getrouwd voor de kerk en onze dochter is ook niet gedoopt. Maar voor mezelf voelt het nog wel belangrijk.. Dus die 2e naam voelt voor mij als een 'doopnaam' , een soort van compromis daarin dus. Net zoals we bij ons huwelijk wél een trouwkaars hadden. Verder kwakkelt m'n vader al jaren met z'n gezondheid. Het gaat goed op dit moment, maar het kan ieder moment omslaan in levenbedreigend. Aangezien de vader van m'n man niet meer in beeld is (m'n man heeft zelfs mijn naam aangenomen bij het trouwen hierdoor) , wilde we hem dus graag mijn vader vernoemen. Of tenminste: Ik... en m'n man stond er achter ;) . Het is trouwens Leonora geworden...
    Dit 2e kindje wordt vernoemd naar de moeders. Aangezien mijn ene oma dezelfde naam heeft als m'n schoonmoeder, wordt die dus ook automatisch vernoemd en daarom zou ik graag in de voorletters, m'n andere oma ook vernoemen. Die 2e naam is hier overigens al lang bekend. Maarja, die 1e naam... Zeker omdat die dan met een N zou moeten beginnen...
    Ik betwijfel of dat gaat lukken. Maar we zullen zien ;) Voorlopig zijn we er nog niet uit....

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

goedemorgen meiden

@ gusam, wat leuk joh de opnames. Ik denk dat ik het ook ga kijken bij uitzending gemist, want is wel erg laat. Ben benieuwd

Hier vandaag de tandarts :S echt geen zin in maar moet maar.

@ sollicitaties, daar ben ik ook nooit goed in geweest. Was altijd behoorlijk zenuwachtig ervoor maar uiteindelijk viel het altijd wel mee.

Liefs

3. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Goedemorgen allemaal, yukl balen van dat alarm zeg, weet hoe irritant dat kan zijn, is meestal een seintje van mijn batterij is bijna leeg ben aan een nieuwe toe, maar waarom dat 's nachts doen.

4. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    @Gusam: ook hier erg benieuwd naar het resultaat! Als je het nog even vermeld ga ik zeker kijken!

@Yukl: zullen idd de batterijen wel zijn... lekker dan midden in de nacht! Sliep je zoontje wel door?

Hier straks met mijn oudste zoon naar de tandarts..ook geen hobby van ons maar goed wat moet dat moet;)
    Ik ga even een poging doen om iets aan mijn huishouden te doen.. dat schiet er de laatste tijd behoorlijk bij in! Ik heb er echt zo weinig puf voor:( Maar het is zo lekker als alles weer fris is;)

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk inderdaad ook dat het de batterijen waren. Zoonlief sliep er gelukkig wel doorheen, maar mijn wallen zijn weer een stukje groter geworden ;)

@ milse en skatjuh: succes met de tandarts. Ik vind het nooit zo'n probleem, er wordt altijd alleen wat tandsteen weggehaald en dat doet bij mij geen pijn. Maar met een kind naar de tandarts lijkt me geen feest... Zoonlief vindt tanden poetsen al niet echt leuk ;)

@ milse: succes met schoonmaken ;) Hier moet inderdaad ook het 1 en ander gebeuren.

6. skatjuh87

Bij mij is het niet alleen tandsteen weghalen, moet gaatjes laten vullen. Ben vorige maand ook al heen geweest om n kies te laten trekken en voor n wortelkanaalbehandeling. Dat deed vies pijn.

Ben gewoon altijd al bang geweest voor de tandarts en heb een heel slecht gebit. Het ziet er netjes uit, maar ik spuug soms gewoon de witte stukjes uit. De gaten vallen er gewoon in bij mij zeg maar. Heel fijn.

Liefs

7. skatjuh87

en je zit op de helft :D:D joehoe

8. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Ik vind het zelf ook nooit zo'n probleem bij de tandarts(ben jaren tandartsassistente geweest) Maar Milan heeft er echt een hekel aan.
    Twee jaar terug is er een kies getrokken en sindsdien is hij panisch, we gaan nu naar een speciale kindertandarts en dat gaat beter! Gelukkig maar want hij heeft 4 hele zwakke kiezen daar is het niet helemaal goed mee gegaan bij de aanleg dus zijn ze heel broos:( Ach nog even en dan wisselt hij die ook weer;)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jaaaaa :D Eindelijk ;)

Hmm een zwak gebit lijkt me inderdaad geen pretje :( Mijn zusje heeft er ook last van. Die heeft geloof al wel 5 wortelkanaalbehandelingen gehad (op haar 18e). Dat heeft ze van mijn vader want die heeft ook bijna niets meer over. Ik heb gelukkig het gebit van mijn moeder geërfd.

@ milse: ah jakkes, dat is ook niet lekker op zo'n jonge leeftijd :( Ik hoop dat mijn kids gewoon een goed stevig gebit hebben, dat scheelt zoveel ellende!

10. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Tandarts vind ik ook geen pretje, mijn eerste tandarts heeft dat zeg maar gigantisch verknald, roken en alcohol drinken tijdens werktijd en dan boven een kindermond, ieder half jaar 4 gaatjes vullen, volgens mij is dat gewoon een geldkwestie geweest. Na een verhuizing een nieuwe gekregen die heel veel werk te verstouwen heeft gekregen om mij weer redelijk ontspannen in de stoel te krijgen, blijf het niet leuk vinden en dat weet hij ook. Maar hij weet hoe ik ben en kan reageren. Heb giga gevoelig gebit dus moet ook altijd verdoofd worden, alleen doet hij dat nu liever niet, vorige keer heeft hij ook provisorisch hersteld vanwege mijn klein probeempje zoals hij dat noemt, hihi, maar hij denkt wel met me mee en legt ook uit als, hoe en waarom hij iets gaat doen. Verdoving werkt ook soms niet bij mij, en na 5 spuiten pas wel, dus ben 1tje met gebruiksaanwijzing. Ons kleintje gaat ook straks gewoon of met mij of met papa mee, daar moeten we het nog ff over gaan hebben. Denk met mij maar eerst maar eens zien aan wie hij of zij het meeste gaat hangen.

11. skatjuh87

nou hier ben ik er al over uit. Hij gaat maar met papa mee. Die ligt in ieder geval rustig in de stoel, wil niet mijn angst overbrengen.

Een zwak gebit is echt kl*te. En mijn tandarts zegt alleen maar ja je moet beter poetsen. Uhh ik poets zo goed als ik kan, zo vaak als ik kan en gebruik ook nog mondwater. En dan nog is het niet normaal dat je zo uit het niets stukjes kies of tand uitspuugt. Ik heb dan ook nooit wat in mijn mond, dus kan niet van kauwen komen.

Hopelijk wil hij me vandaag echt even aanhoren, want ik wil hier gewoon vanaf. ben zelf bang dat de zuurgraad in mijn slijm te hoog is maar dat weet je nooit zeker.

Liefs

12. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    skatjuh, het kan ook gewoon zo zijn dat je een wat zwakker gebit hebt hoor, en daar kun je haast niets aan doen. Hoop en duim voor je dat hij wil meedenken.

13. skatjuh87

dat hoop ik ook. Zou wel eens fijn zijn. Hij wil dat ik ga flossen ( kan niet vanwege draadje achter mijn tanden ) Hij wil dat ik met tandenstokers aan de gang ga maar dan kan ik niet meer eten van de pijn in mijn mond. Ik zit er wel eens over na te denken om over te stappen naar een ander maar juist mijn angst houd dit tegen. Deze tandarts heb ik heel mijn leven al en hoe hij ook doet, ik vertrouw hem wel.

Liefs

14. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    @skatjuh: Flossen en stoken zal je bij alle tandartsen moeten... als je er een tijdje mee bezig bent wordt de pijn minder...dat is nu juist de hele bedoeling van het stoken... Het blijft altijd iets vervelends, ik moet me er ook altijd toe zetten. Maar ik weet wel hoe belangrijk het is.

Nou van dat schoonmaken hier komt nog niet veel... ok er zit bleek in de pot en de wasmachine staat aan;)

15. skatjuh87

flossen lijkt me ook geen probleem maar dat kan ik niet. Omdat ik altijd een beugel heb gehad zit er nu een draadje achter mijn tanden. Ik kom dus niet ver tussen mijn tanden in. Het stoken snap ik ook wel maar eerst moet mijn gebit wat tot rust komen. Ik heb het heel lang gedaan en de pijn blijft hetzelfde, hierom ben ik er ook mee gestopt.

Nou ja het is wat het is. Ik kan heel veel zeggen maar ik moet toch echt zometeen heen, dus daarbij helpt het niet.

en t schoonmaken, ja dat moet ik ook nog doen. Ga er vanmiddag mee aan de slag.

Liefs

16. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjewel voor het opsnorren van de lijst! super!

Yukl, klopt, ik was er in het begin bij en ben toen een tijd niet geweest, vandaar dat ik er af viel.

Meiden die naar de tandarts moeten, veel succes vandaag! Normaal zou ik zeggen; gewoon blijven ademen, maar zelfs dat is lastig als je met je mond open ligt;)

17. skatjuh87

haha t ademen zal wel lukken hoor. heb ook nog een neus hihi

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik wens iedereen een fijne dag en goed weekend
    ik ga dadelijk mijn drukke dag te gemoed

19. Gusam

Gusam Niet meer actief

@skatje, heel veel s6 bij de tandarts.

Ik ben ook de helft alweer gepaseerd, wat gaat het snel bij een 2e, volgende week mn 20 weken echo vind het wel spannend.

Die woning waar ik op de 1e plaats sta die komt 1 juli al vrij, is vrij snel maar als het er goed uitziet ga ik het ook gewoon doen, lekker en paaar maandjes rust en nog lekker van de tuin genieten, heb er al helemaal zin in.

Heeft nu iedereen de 20wk echo gehad behalve ik?

XXX Gusam

20. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Tandarts, hier ook een megaslecht gebit. Heb denk ik ook 5 of 6 wortelkanaalbehandelingen gehad :( Bij mijn vorige zwangerschap wilden ze mij ook niet verdoven en geen foto's maken, terwijl ik ook een wortelkanaalbehaneling nodig had.
    Uiteindelijk naar een weekendtandarts gegaan omdat ik op de kop stond van de kiespijn, en deze heeft wel verdoofd en de wortelkanaalbehandeling uitgevoerd. Maar omdat er geen foto's gemaakt konden worden, was deze niet goed en heb ik een half jaar met een heel groot gat in mijn kies gelopen. Deze is een paar keer gevuld, maar dan was ik de volgende dag alweer terug omdat ik kiespijn heb. Na de bevalling was de kies niet meer te redden en is hij getrokken, wat was ik blij, eindelijk er vanaf.

Gusam, ik hoop echt voor je dat het een mooi huisje is en dat je lekker kunt verhuizen.

Hier vandaag ook maar eens aan de poets, bleuh, nu al geen zin.

Ik ben vandaag ook op de helft, woehoe!!!

Deel Deze Pagina