Oktober 2010 mama's DEEL 3!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kwebbelsnoes, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha :D En wat was haar antwoord? :p

Ik ben heel nieuwsgierig naar mijn bevalling. Zo benieuwd of het dit keer helemaal anders is, etc.

Ik heb trouwens nog geen enkel idee waar ik zoonlief ga droppen ;) Onze ouders wonen niet echt in de buurt en aangezien het de vorige keer nogal snel ging... Hoe ga jij dat doen?

2. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Hee meiden, ik ga jullie alvast een heel fijn en zonnig weekend toewensen, ik ga lekker BBQ-en morgen avond, zin in.

Tot maandag allemaal, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Toe maar! :D De mcflurry lion is lekker :D Jummm!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Een hele mooie ronde buik! Wauw!

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #3725 Reina5, 25 jun 2010
    Laatst bewerkt: 25 jun 2010
    Hey Doglover,
    We zijn ongeveer net zo ver en ik snap je. Het is ook mijn eerste. Ik ben/was ook zo'n control freak. Gelukkig kan ik het de laatste jaren steeds vaker laten gaan en ik ben nu dan ook niet bang voor de bevalling, geloof ook dat we ervoor gemaakt zijn en ons te veel hebben laten gekmaken door al die spookverhalen. Zo zijn de vrouwen bij mij in de familie, moeder oma's allemaal niet makkelijk bevallen. Ik ga Hypnobirthing doen, het is een methode om diep te ontspannen zodat je als het goed is je beter kunt overgeven aan je lichaam. Je leert ook je angsten los te laten. Ik vind het ge-wel-dig. Je kunt ook het boek Hypnobirthing, the Mongan Method bij bol.com voor 17,95 aanschaffen, het heeft mij goed gedaan en ga ook een cursus doen. Zo'n methode geeft mij het vertrouwen dat ik de situatie beter 'in de hand heb'. Want ik kan dan beter ontspannen en dat heb je toch nodig. Beetje tegenstrijdig klinkt dit. ;)
    Dus misschien wel goed dat jij ook actief iets doet waardoor je vertrouwen groter wordt. Dan zal je bevalling ook makkelijker gaan, hoe het ook loopt.

Fijn die 'ervaren' vrouwen hier die zeggen, meid, wij vrouwen zijn ervoor gemaakt! Dat is toch ook zo! Het is natuurlijk om zwanger te zijn en daarna te bevallen. Moet je kijken hoeveel vrouwen het al gedaan hebben :D
    Dan kunnen wij het ook toch! :p

6. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Incognito, Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen en ik verheug me er ook op. Het is toch zo'n bijzonder moment, de geboorte van je kindje, dat maak je maar 1 x mee.

Nog een vraagje, was er wel een verloskundige bij? En welke rol had zij. Ik ben namelijk wel een beetje bang dat zij te snel gaat ingrijpen en dat ik niet rustig mijn gang kan gaan. Daar maak ik me meer zorgen over als de bevalling zelf. Voor mij mag ze er lekker bij gaan zitten en pas iets doen als dat echt nodig is. Hoe was dat bij jou?

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: wat ik altijd begrepen heb, is dat vk juist niet te snel ingrijpen, maar echt alleen wanneer het nodig is. Ik ben er wel van overtuigd dat dit in het ziekenhuis sneller gebeurt. Je kunt het van tevoren met haar bespreken zodat ze precies weet hoe ze zich bij jou moet opstellen. Maar als je een fijne hebt, dan zal ze je denk ik wel aanvoelen.

8. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Nou, das mooi dan! :D
    Een heel fijn weekend samen met je mannetje! Het weer zit mee!

Liefs

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    OKTOBER 2010 MAMA'S LIJST

26 september
    mamamanuela - 27 jaar - 4e kindje
    Nonja- 28 jaar - 1e kindje

29 september
    Gwn - 27 jaar- 1e kindje

30 september
    Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje

1 oktober
    Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje

2 oktober
    Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje
    Brenjomi - 25jaar- 2e kindje
    Margotmarcel- 26 jaar - 2e kindje
    Vita - 30 jaar - 1e kindje

3 oktober
    Rodelief- 29 jaar - 3e kindje

4 oktober
    Annie25 - 29 jaar - 1e kindje

5 oktober
    Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje
    Slingding - 28 jaar - 2de kindje

6 oktober
    Chikai - 28 jaar - 1e kindje

7 oktober
    Manuela23- 24 jaar - 2e kindje

8 oktober
    Regenboogje82 - 29 jaar - 1e kindje
    Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje

9 oktober
    Rimar - 35 jaar - 1e kindje
    DianaV - 32 jaar - 1e kindje

10 oktober
    Quendy- 29 jaar - 2e kindje

11 oktober
    Milse -34 jaar - 3e kindje
    Clowntje - 40 jaar - 2e kindje

12 oktober
    Kwebbelsnoes- 27 jaar - 1e kindje

13 oktober
    Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje

15 oktober
    InLove- 29 jaar - 2e kindje

16 oktober
    romy2003 - jaar - 2e kindje
    Tessa81-28 jaar - 2e kindje
    Mink - 29 jaar - 2e kindje

18 oktober
    Amaryllis - 23 jaar - 1e kindje
    Lovely Me - 24 jaar - 1e kindje

19 oktober
    MooMoo - 36 jaar - 3e kindje

20 oktober
    InCognito - 26 jaar - 2e kindje
    Paloe- 23 jaar - 2e kindje
    Athina- 28 jaar - 2e kindje

22 oktober
    Iris89 - 20 jaar - 1e kindje

24 oktober
    Heppie - 33 jaar - 1e kindje

27 oktober
    Gusam - 26 jaar - 2e kindje

28 oktober
    Aylin16- 28 jaar - 3e kindje
    Maranka - 36 jaar - 2e kindje

29 oktober
    Yukl- 24 jaar - 2e kindje
    Domino85 - 25 jaar - 2e kindje
    Karin73 - 36 jaar - 1e kindje

30 oktober
    Doglover76 -33 jaar-1e kindje

Stand: 17 meisjes - 12 jongens - 9 verrassingseieren

Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's

Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.[/QUOTE]

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Nu met de gegevens van Lovely Me compleet! Dan zijn we weer helemaal bij volgens mij..

11. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

het komt wel goed hier hoor. De bevalling gaat vast prima lopen. Bereid me gewoon voor op een helse bevalling van een week, kan het alleen maar meevallen hihi. En de nieuwsgierigheid naar ons mannetje wint van de angst.

Nog ff en dan gaan we die kant op. Gaat m`n andere mannetje pijn lijden hihi ( gemeen he )

Fijne avond allemaal.

Liefs

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Even een kort berichtje van mij; ik ben dit weekend op scoutingkamp en volgende week ma t/m donderdag op schoolkamp, dus voorlopig even geen reacties... De tijd die ik thuis ben zal ik voornamelijk slapen denk ik :):)
    Fijne tijd, tot binnenkort!

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik zal even wat fotos in mn album zetten.
    Het is overigens geen kamertje maar alleen een commode en later ook de wieg op onze kamer.

14. quendy

quendy Lid

28 dec 2009
    43
    0
    0
    Heeej meiden, alles goed met jullie??
    Dacht zal weer eens een teken van leven geven van deze kant :) De weken vliegen voorbij...a.s. zondag alweer 25 weken, helaas nog steeds elke ochtend misselijk en af en toe ook nog spugen :( Dus in overleg met de bedrijfsarts afgesproken dat ik tot mijn verlof 75% blijf werken, dus dat is wel lekker hoor! Net trouwens weer bij de verloskundige geweest en alles was goed met ons meissie :) M'n mannetje is nu voor een nachtje naar de TT in Assen, voel me dus een beetje eenzaam :) Die hormonen ook....grrrr...af en toe word ik gek van mezelf, laat staan m'n vriend...hebben jullie daar ook zo'n last van?? Oh en 8 juli hebben we nog een pretecho, leuk weer ffies gluren!! Voor iedereen een fijn weekend, lekker genieten van het mooie weer!!
    p.s. lees nog steeds trouw mee maar heb gewoon niet zoveel te melden, wel leef ik met jullie allemaal mee hoor, dussss...dat jullie t ffies weten ;)

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Haar antwoord: "Je bent letterlijk de éérste, die zo vlak na de bevalling ook maar dénkt aan een volgende bevalling!" Hahaha, ze kreeg een beetje de slappe lach, samen met de post partum assistente ;)

Die nieuwsgierigheid herken ik wel hoor!!!! Ik ben ook nieuwsgierig en ik hóóp ook dat het dit keer nog sneller gaat.... appeltje, eitje dan, toch? :D

Jat jeetje, je hebt inderdaad je ouders nou niet bepaald in de buurt wonen. Je hebt toch wel contact mede-mama's bij jou in het complex? Misschien dat zij wel stand-by willen staan?

Ik laat zoonlief denk ik door mijn ouders ophalen. Doen ze vast wel en dan weten ze ook meteen dat het staat te gebeuren ;)

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ incognito: ja ik heb inderdaad al aan mede mama's gedacht. Maar ik voel me nogal bezwaard om te vragen of ze standby willen staan (vooral omdat bevallingen vaak 's nachts beginnen en het overigens allemaal werkende moeders zijn die dus de volgende ochtend op tijd weer weg moeten)... En zoonlief ziet ze niet zo ontzettend vaak. Wat dat betreft zou mijn moeder zo fijn zijn omdat dat de enige persoon is bij wie hij zich direct op zijn gemak voelt. Hij voelt zich helemaal vertrouwd bij haar... Naja, ik ga haar denk ik sowieso bellen als ik denk dat we het redden. En anders zal ik toch een buurvrouw moeten benaderen denk ik...

@ quendy: fijn dat het minder werken je goed doet. En alweer bijna 25 weken, gaat snel!

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Ja, de geboorte van je kindje, die eerste keer, dat maak je inderdaad maar één keer mee en de tweede keer zal absoluut niet meer hetzelfde zijn, het is zo'n magisch moment!

Er was zeker wel een verloskundige bij en op het eind ook een post partum assistente. Je kunt bij de verloskundige van tevoren je eigen wensen duidelijk maken meid en dat zou ik ook zeker doen, als ik jou was, erg prettig en zo hou je toch een beetje de touwtjes in handen. (Hier spreekt namelijk ook een control freak hoor, heb ook geen kik gegeven tijdens heel die bevalling, dat wílde ik namelijk niet ;) )
    Bij mij greep de verloskundige trouwens helemaal niet snel in, liever niet zelfs. Ik gaf op een gegeven moment aan dat ik voelde dat zoonlief niet meer verder paste en eerst geloofde ze me niet (ik denk dat er veel vrouwen echt dénken dat het niet past, maar ik vóelde gewoon dat hij niet paste), later knipte ze toch en toen was hij met één perswee geboren.

Dussss.... lang verhaal weer, maar je hebt inderdaad helemaal niets te zeggen over wanneer je kindje komt, maar de bevalling heb je toch voor een deel zelf in de hand. Als je maar rustig blijft, geniet en vooral niet in paniek raakt, komt het helemaal goed! :)

18. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

hee meid, veel plezier en we zien je wel weer verschijnen!!!! :)

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Leuk hoor, met die tekening erboven! En dat blonde haar, dat is zeker je dochter? :D

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    quendy: Fijn dat het minder werken je goed doet. Ach, dit weekend is zó weer voorbij, dan is je man weer thuis :) En je hebt nog een kleintje om voor te zorgen, dus je dagen zijn toch wel gevuld ;)

Deel Deze Pagina